Autor Wątek:  Nowe tekstury wskaźników przytorowych  (Przeczytany 9052 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PixeL

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
    • Tramwaj na Parkitkę
  • Otrzymane polubienia: 43
Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« dnia: 24 Sierpnia 2008, 22:23:38 »
Witam serdeczne!

Użytkownikiem symulatora MaSzyna jestem od czterech lat. Przez cały ten czas (w sposób bierny) śledzę dyskusje prowadzone na Forum. Od kilku miesięcy staram się we własnym zakresie urealniać wygląd i działanie ‘naszego’ symulatora. Chciałbym zaprezentować Wam swoją kolekcję wskaźników przytorowych. Wszystkie tekstury oraz niektóre modele wykonałem od podstaw, część tylko poprawiłem. Zmiany obejmują następujące wskaźniki:
D6, W1, W4 , W5, W6, W6a, W8, W9, W11, W14, W15, W16, W18 oraz W27.

Nowością jest dodanie, nieużywanego dotąd w symulatorze wskaźnika W11 z czterema liniami ukośnymi – używanego przy zbliżaniu się do niewidocznego semafora, jeżeli przepisy nie zezwalają na użycia powtarzaczy (np. szlak z SBL). Wskaźnik ten ustawiony jest w odległości 400 metrów przez semaforem wjazdowym/odstępowym , a za nim umieszczone są kolejne wskaźniki W11 (III, II i I).
Prócz wskaźników, moja paczka zawiera także poprawione tekstury świateł semaforowych (a szczególności światła żółtego, które w rzeczywistości powinno być pomarańczowym).
Ponieważ współrzędne wskaźnika W1 umieszczone są w pliku łącznie z sygnalizatorem, do poprawnego wyświetlania należałoby podmienić pliki wszystkich tarcz ostrzegawczych oraz części semaforów SBL. Pliki te znajdują się w paczce. Gdyby jednak ktoś chciał zatrzymać posiadane pliki semaforów, podaję współrzędne wskaźnika W1, które należy zamieścić w treści pliku. Jest to jednak zadanie wyłącznie dla zaawansowanych użytkowników.

Cytuj
// W1 awers
node -1 0 none triangle_strip material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 220.0 220.0 220.0 specular: 154.0 154.0 154.0  endmaterial pkp/wskazniki2.BMP
-0.4 1.6 0.2    0 0 1.0  0.74240 0.75390 end
-0.4 0.1 0.2    0 0 1.0  0.74240 0.34375 end
0.4 1.6 0.2    0 0 1.0  0.99999 0.75390 end
0.4 0.1 0.2    0 0 1.0  0.99999 0.34375
endtri

// W1 rewers
node -1 0 none triangle_strip material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 220.0 220.0 220.0 specular: 154.0 154.0 154.0  endmaterial pkp/wskazniki2.BMP
0.4 1.6 0.1    0.0 0.0 -1.0  0.00000 0.75390 end
0.4 0.1 0.1    0.0 0.0 -1.0  0.00000 0.34375 end
-0.4 1.6 0.1    0.0 0.0 -1.0  0.17968 0.75390 end
-0.4 0.1 0.1    0.0 0.0 -1.0  0.17968 0.34375
endtri

Dodatkowo wprowadziłem modyfikację przedostatniego semafora blokady czterostawnej, tak aby pierwotnym jego wskazaniem był sygnał S3 (a nie S2). Dzięki temu gdy ostatni SBL wskazuje ciągłe światło pomarańczowe, przedostatni zawsze pokaże zielone pulsujące.

Zaprezentowane przeze mnie pliki mogą być dowolnie rozpowszechniane oraz modyfikowane, pod warunkiem, że będzie to służyło dalszemu rozwojowi projektu.

Oto link do paczki: http://www.eu07.pl/userfiles/MaSzyna.rar

Życzę miłego użytkowania.

Offline Gagarek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 127
  • JESTEM TROLEM
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Sierpnia 2008, 22:28:39 »
Hmm.... tak bez żadnych screenów, to jak kupowanie kota w worku. Chociaż po jednym to każdego wskaźnika. A co do W11 IV - myślę, że 300 metrów wystarczy, a nowy trzeba by było "montowac" na nowo, na sceneriach które już są, bo w tych dopiero tworzonych, to pół biedy :P

Pozdrawiam

Offline PixeL

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
    • Tramwaj na Parkitkę
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Sierpnia 2008, 22:38:35 »
Screenów na tą chwilę przygotowanych nie mam. Chwilę mi zajmie zanim je wykonam i zamieszczę. Zawsze można jednak obejrzeć pliki graficzne po rozpakowaniu paczki (bmp, tga) i na tej podstawie ocenić, czy jest to ten przysłowiowy "kot w worku".
Co do wskaźnika W11(4) to nie używa się go przed tarczami, więc nic zmieniać w sceneriach nie będzie trzeba. Może się on przydać w przyszłości (choć osobiście użyłem go m.in w Bochni).

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Sierpnia 2008, 22:46:31 »
Co do pliku #pkplight_lenses.tga...

http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/Inne/%23pkplight_lenses.tga

Oryginalna wersja zmodyfikowanego pliku pojawiła się dawno temu na forum, nie pamiętam kto jest autorem. Ja tu przerobiłem soczewkę czerwonego, bo tam była jakaś dziwna ;]
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2008, 22:48:28 wysłana przez ZiomalCl »

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Sierpnia 2008, 00:37:54 »
Witam. Kolego, dobrze że starasz się coś robić, ale nie o to do końca chodzi. Wskaźniki nie są złe, lecz mało efektowe pod względem wizualnym, mówiąc w prost, sa takie "sztuczne"

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6298.0.html

 Zapoznaj się z tym tematem. Oraz z zawartością paczki wskazników wykonanych przez GłowaWojtasa (ostatni post w temacie). Zwróc uwagę, iż tekstury robimy ze zdjęć. Mam nadzieje ze nie zniechęciłem Cię do dalszego działania :)
Pozdrawiam, i
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline PixeL

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
    • Tramwaj na Parkitkę
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Sierpnia 2008, 00:21:13 »
Tekstura zrobiona ze zdjęcia niewątpliwie jest bardziej realistyczna. Nie wyobrażam sobie inaczej zrobionej tekstury taboru trakcyjnego niż właśnie w ten sposób. Pytanie tylko, czy przy tworzeniu tak niewielkich elementów jak wskaźniki będzie to faktycznie zauważalne. Moje tekstury powstały w oparciu o rzeczywistą paletę barw (według zdjęcia), a np. wskaźnik W6a jest tak naprawdę daleko idącą modyfikacją zdjęcia.
Załączam obiecane zrzuty ekranowe:








Można również obejrzeć filmik, gdzie pokazano wykorzystanie wskaźnika W11(4):


Zamieszczone tu pliki można pobierać wedle własnego uznania. Żadnego przymusu nie ma.

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Sierpnia 2008, 08:15:51 »
Oraz z zawartością paczki wskazników wykonanych przez GłowaWojtasa (ostatni post w temacie). Zwróc uwagę, iż tekstury robimy ze zdjęć.
Generalnie W27 z tej paczki nie wyglądają na fototekstury.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Sierpnia 2008, 13:10:04 »
Problem tych tekstur tkwi w tym że są one bardzo idealne.
Typowe szlakowe wskaźniki noszą ślady eksploatacji, korozji i często dewastacji. Te cechy fototekstur jakby urealniają scenerię.
Tak idealne obrazki - tekstury można postawić z odpowiednią teksturą torów i inną infrastrukturą, gdzie sceneria przedstawia dopiero wybudowany lub zmodernizowany szlak.
Jak dla mnie niech będzie -  kto zechce wykorzysta pracę @PikseLa.

Offline PixeL

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
    • Tramwaj na Parkitkę
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Sierpnia 2008, 20:41:45 »
Tak idealne obrazki - tekstury można postawić z odpowiednią teksturą torów i inną infrastrukturą, gdzie sceneria przedstawia dopiero wybudowany lub zmodernizowany szlak.
Faktycznie, tekstury wzorowane były na wskaźnikach nowych. Wiem, że nie są one najwyższych lotów, ale sądziłem że i tak są o niebo lepsze od tych które dotychczas posiadałem. Powyższe wypowiedzi dobitnie świadczą jednak o tym, że tempo zmian i nieoficjalnych uaktualnień jest znacznie większe niż przypuszczałem.
Niemal każdy nad czymś pracuje, publikuje to mniejszej, lub większej grupie zainteresowanych, powstają ciągłe poprawki i udoskonalenia. Nie ma z pewnością dwóch użytkowników MaSzyny, którzy posiadają dokładnie te same wersje symulatora...
Tak jak wspomniałem, moje prace nad urealnieniem obejmują wiele spraw. Wskaźniki to tylko niewielka część. Pracuję głównie nad poprawą rozmieszczenia urządzeń sterowania ruchem, korektą zależności między semaforami i upodobnieniem sytuacji ruchowej do rzeczywistości. Wiele takich zmian wymagała np. sceneria "Strzęsowiec-Karpice". W innej scenerii tarcze manewrowe znaleźć można było na szlaku, a wskaźnik W5 stał 1 metr od semafora wjazdowego... Wiele tras wyposażyłem w SHP, co jak sądzę powinno zwiększyć realizm prowadzenia pociągu.
Ponieważ jednak nie jestem w stanie przewidzieć, co kto z Was posiada i czy podobne poprawki ktoś już kiedyś wprowadził, efekty swoich prac będę udostępniał zainteresowanym osobom wyłącznie poprzez kontakt 'priv'.

Serdecznie pozdrawiam!

Z uwagi na duże zainteresowanie sceneriami z SHP, postanowiłem założyć nowy wątek w dziale Trasy. Wszystkich zainteresowanych zapraszam więc tu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9123.0.html
Z tym wysyłaniem na 'priva' trochę się przeliczyłem ;)
« Ostatnia zmiana: 19 Października 2008, 19:40:03 wysłana przez REWIZOR »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Sierpnia 2008, 21:07:04 »
Zdokumentuj każdą zmianę w postaci pliku, zawierającego wpisy przed i po modyfikacji oraz opisu, czemu taka zmiana służy. Tutaj jest ogólny opis, jak to mniej więcej powinno wyglądać (link). Dystrybucja poprawek w inny sposób, po wydaniu trasy, praktycznie jest niemożliwa - każdy sobie edytuje co chce i potem np. ma trasę z własną koncepcją eventów oraz zmienioną architekturą - i nowy plik scenerii jest zupełnie nieprzydatny. Myślę, że do końca roku uda mi się uruchomić mechanizm instalowania poprawek.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Sierpnia 2008, 01:57:58 »
Patrząc na skatalogowaną paczkę, niektóre pliki wyglądają, jakby miały spację w środku:
Cytuj
scenery/TS1pY 1Sp.inc,2154,35F6ABC0,2008-08-05 12:33:57
scenery/TS1pY 2Sp.inc,2202,4335DC9B,2008-08-05 12:34:05
scenery/TS2zpI 1Sp.inc,2596,B2AFA8EB,2008-08-05 14:58:09
scenery/TS2zpI 2Sp.inc,2660,FCFC6C8E,2008-08-05 14:58:21
scenery/TS2zpY 1Sp.inc,2539,4E5B1B24,2008-08-05 14:58:59
scenery/TS2zpY 1Sp_SHP.inc,2979,F8A60D3A,2008-08-05 14:59:09
scenery/TS2zpY 2Sp.inc,2603,FA29E68E,2008-08-05 14:59:19
scenery/TS2zpY 2Sp_SHP.inc,3043,B8D0A10A,2008-08-05 14:59:31

I mam pytanie: jak je wpisujesz do scenerii?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Nowe tekstury wskaźników przytorowych
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Września 2008, 13:27:31 »
Skoro widze, że plik #pkplight_lenses.tga  budzi zainteresowanie i ktoś go ściągał to wstawiam nową wersję.

http://www.eu07.pl/userfiles/_pkplight_lenses_tga.zip
http://www.sendspace.pl/file/nddHhgvhT2Yq/

Paczki, pliki związane z maszyną umieszczamy wyłącznie na naszym serwerze eu07.pl
Akvin
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2008, 14:48:17 wysłana przez REWIZOR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU