Autor Wątek:  [DYN] MMD  (Przeczytany 28403 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
[DYN] MMD
« dnia: 28 Lipca 2008, 16:22:16 »
Oto spis rzeczy, które są zapisane w exe i mogą zostać użyte w tworzeniu modeli kabin. Lista jest poglądowa, część rzeczy nie działa od zawsze, niektóre będą w kolejnych aktualizacjach. Zostaje ona podana bez żadnej dodatkowej pomocy i odpowiedzialności ze strony twórców.

Przełączniki:
mainctrl - nastawnik
mainctrlact - aktualna pozycja rozruchowa
scndctrl - bocznik
dirkey - nawrotnik
brakectrl - hamulec zasadniczy
localbrake - hamulec pomocniczy
manualbrake - hamulec ręczny
brakeprofile_sw - czas napełniania hamulca
maxcurrent_sw - prąd rozruchowy

main_off_bt - wyłącznik obwodu
main_on_bt - włącznik obwodu
security_reset_bt - zbicie CA/SHP
releaser_bt - odluźniacz
antislip_bt - hamulec przeciwpoślizgowy
horn_bt - trąbka - przycisk
fuse_bt - odblokowanie nadmiarów
stlinoff_bt - wyłącznik styczników liniowych
door_lest_sw - drzwi lewe
door_right_sw - drzwi prawe
departure_signal_bt - sygnał odjazdu
upperlight_sw - światło górne
leftlight_sw - światło lewe
rightlight_sw - światło prawe
leftend_sw - lewa końcówka
rightend_sw - prawa końcówka
compressor_sw - sprężarka
converter_sw - przetwornica
converteroff_sw - wyłącznik rzetwornicy
main_sw - obwód główny
radio_sw - radio
pantfront_sw - pantograf przedni
pantrear_sw - pantograf tylny
pantfrontoff_sw - opuszczenie pantografu przedniego
pantalloff_sw - opuszczenie antografów
trainheating_sw - ogrzewanie składu
signalling_sw - sygnalizacja
door_signalling_sw - blokada drzwi
nextcurrent_sw - prąd drugiego członu
universal1 do 4

tachometer - hasler
hvcurrent1 do 3 - prąd w gałęziach
hvcurrent - prąd całkowity WN
brakepress - ciśnienie w hamulcach
pipepress - ciśnienie w przewodzie hamulcowym
limpipepress - ciśnienie w zbiorniku sterującym kranu hamulca
compressor - ciśnienie w zbiorniku głównym
od tachometerb do compressorb - w drugim członie
hvbcurrent( /1/2/3) - prąd w drugiej sekcji (gałęziach)
evoltage - napięcie na silnikach trakcyjnych
hvoltage - napięcie obwodów WN
lvoltage - napięcie obwodów NN
enrot1m - obroty silnika
enrot2m, enrot3m - obroty w kolejnych pojazdach
engageratio - ciśnienie sterownika sprzęgła
maingearstatus - ciśnienie sterownika skrzyni biegów
ignitionkey - starter

Lampki:
i-maxft - osiągnięcie maksymalnej siły rozruchowej]
i-maxftt - przekroczenie maksymalnej sily rozruchowej
i-radio - radio
i-manual_brake - hamulec ręczny
i-door_blocked - blokada drzwi
i-slippery - poślizg
i-contactors - styczniki liniowe
i-conv_ovld - nadmiar przetwornicy
i-diff_relay - róznicowy
i-diff_relay2 - pomocniczy różnicowy
i-motor_ovld - nadmiar silników trakcyjnych
i-train_controll - ukrotnienie
i-brake_delay_r - nastawa pospieszna
i-mainbreaker - wyłączik szybki
i-vent_ovld - nadmiar wentylatorów
i-comp_ovld - nadmiar sprężarki
i-resistors - opory
i-no_resistors - bezoporowa
i-no_resistors_b - bezoporowa w drugim członie
i-highcurrent - wysoki rozruch
i-universal3 - universal3
i-universal3_M - zależny od obwodu
i-universal3_C - i przetwornicy (jeden z 3 tylko!)
i-vent_trim - żaluzje wentylatorów
i-trainheating - ogrzewanie
i-security_aware - czuwak
i-security_cabsignal - SHP
i-door_left - drzwi lewe
i-door_right - drzwi prawe
i-reserve - rezerwa
i-scnd - boczniki
i-scnd1 do 4 - bocznik 1 do 4
i-braking - hamowanie
i-braking-ezt - hamowanie EZT
i-braking-ezt2 - hamowanie 2 EZT
i-compressor - sprężarka
i-compressorb - sprężarka w drugim członie
i-voltbrake - napięcie na nastawniku hamulcowym
i-mainbreakerb - szybki w drugim członie
i-resistrosb - opory w drugim członie
i-contactorsb - liniowe w drugim członie
i-conv_ovldb - przetwornica w drugim członie

Uprasza się o weryfikację.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2008, 16:24:14 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: MMD
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipca 2008, 17:44:54 »
Ja tylko dyskretnie przypominam o kontrolce ogrzewania dla specyficznego przypadku w EP05, otoz na pulpicie sa 2 hebelki i 2 kontrolki. By grzanie dzialalo trzeba wlaczyc hebelkiem ogrzewanie na lok sterowanej i drugim hebelkiem w loku sterowanym ogrzewanie na lok 2. Wtedy dopiero dziala grzanko skladu. To taki maly przypadek dotyczacy tylko EP05. Na pulpicie sa 2 hebelki i 2 lampki. Puki co Yb dales tylko ogolna lampke. A zeby to uproscic to poprostu dodaj i-trainheating2 oraz trainheating2_sw - ogrzewanie składu2. Fizyki grzania i tak nie ma. Kiedys tez rozmawialismy o Voltomierzu ogrzewania dla lok EU04.

Na prośbę autora wątek zamykam. Posty dotyczące patyka znajdziecie tu  http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8950.msg89322.html#new

Andrzej.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2008, 20:57:48 wysłana przez |andy| »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9146
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 666
Odp: MMD
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Marca 2015, 15:29:30 »
Celowy odgrzew po latach by zbędnie nie zakładać podobnego wątku. Otóż wiem, że swego czasu pisaliśmy o tym jak to się ustawia, ale po spaleniu kompa straciłem możliwość sobie to odświeżyć. Zatem proszę o dokładnie opisanie i przypomnienie przykładowych wartości:
brakectrl: hamulec_zespol rot -0.02345773 0.0 0.15Wiadome nazwa submodelu obrót: pierwsza chyba odpowiada za ograniczenie jego poruszania, druga nie wiem i trzecia prędkość. To tylko moje przypuszczenia na podstawie obserwacji. Zatem proszę o dokładnie opisanie ich.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10058
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2572
Odp: MMD
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Marca 2015, 15:36:52 »
Przy okazji proszę o opis parametrów dźwięków modulowanych. Mnożników i offsetów fazy/amplitudy. Jakaś treściwa monografia dla niedźwiękowców i wzorki na przeliczenie tego do prędkości obrotowej.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: MMD
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Marca 2015, 16:52:03 »
Sawi, pierwsza liczba zaraz za słowem rot oznacza mnożnik; druga - pozycję początkową; trzecia - płynność ruchu. Co właściwie to oznacza:
  • Mnożnik - jest to prędkość poruszania się danego submodelu;
  • Pozycja początkowa - pozycja, w której znajduje się na początku symulacji dany submodel;
  • Płynność ruchu - dzięki temu możemy ustawić np. czy dany submodel będzie się przesuwać płynnie, czy np. "przeskokowo", tzn. będzie widać jak wchodzi na kolejne pozycje.
A co te rzeczy oznaczają w praktyce można się przekonać, zmieniając sobie np. dane dla jakiegoś hamulca. Jak zmienisz dane, uruchamiasz sobie symulację i bawisz się klawiszami służącymi do hamowania. Wtedy wszystko ładnie widać, co do czego służy.
« Ostatnia zmiana: 27 Marca 2015, 17:01:13 wysłana przez Maciej »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp: MMD
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Marca 2015, 18:28:40 »
Określanie parametrów animacji obiektów

UWAGA: Jednostki animacji, które są używane przy animowaniu submodeli kabiny, to 1 obrót (rot) i 1 metr (mov).

1. Mnożnik
Mówi on, o ile się przemieści miernik, gdy wielkość mierzona (np. prędkość, ciśnienie, położenie nastawnika jazdy) zmieni się o jedną jednostkę (np. 1 km/h, 1 MPa*, 1 pozycja nastawnika).
Aby go wyznaczyć, należy podzielić zmianę położenia (przesunięcie, obrót wskazówki) przez zmianę wielkości mierzonej (prędkości, ciśnienie, położenia nastawnika jazdy). Przykłady:
a) skala prędkościomierza zawiera się od 0 do 150 km/h. Kąt całkowity skali wynosi 270°. W takim wypadku mnożnik wyniesie 270/(360∙150)=0.005,
b) skala manometru zawiera się od 0 do 16 bar. 16 bar = 1,6 MPa. Kąt całkowity skali wynosi 300°. W takim wypadku mnożnik wyniesie 300/(360∙1,6)=0.521,
c) skala amperomierza zawiera się od 0 do 800 A. Wysokość skali wynosi 15 cm = 0,15 m. W takim wypadku mnożnik wyniesie 0,15/800=0.0001875.

2. Pozycja początkowa (offset).
Mówi ona, o ile musi zostać przemieszczony miernik, gdy będzie wskazywać 0. Wynika to z tego, że czasem wskazówka w modelu kabiny nie została wymodelowana w pozycji 0 (np. często prędkościomierze mają wskazówkę umieszczoną pionowo).
Aby go wyznaczyć, należy określić, o ile należy przemieścić miernik, by był w pozycji 0. Przykłady:
a) wskazówka prędkościomierza musi zostać cofnięta o 1/3 obrotu, aby być w pozycji 0. W takim wypadku offset wyniesie -1/3=-0.333,
b) wskazówka amperomierza musi zostać przesunięta w kierunku ruchu o 2 cm = 0,02 m. W takim wypadku offset wyniesie 0.02.

3. Płynność ruchu (lepkość)
Mówi ona, jak płynnie będzie odbywać się podążanie wskazania miernika za wielkością mierzoną.
Dla wartości 0 miernik będzie zawsze wskazywać mierzoną wartość (ruch skokowy między klatkami).
Dla wartości większych od 0 miernik będzie płynnie podążać za wielkością mierzoną**. Przykłady:
a) zawór maszynisty Oerlikon FV4a ma poruszać się równo z nastawioną wartością w fizyce. W takim wypadku lepkość wyniesie 0.
b) woltomierz WN ma wskazać właściwą wartość z opóźnieniem ok. 1 sekundy. W takim wypadku lepkość będzie wynosić między 0.25 a 0.4.


* — wyjątkowo dla ciśnienia używany jest 1 MPa = 10 bar = ok. 10 kG/cm2.
** — Wskazówka jest wtedy członem inercyjnym pierwszego rzędu i porusza się zgodnie z równaniem różniczkowym dx/dt=(x0-x)/lepkość. Oznacza to, że przy lepkości równej 1, wskazówka pokaże właściwą wartość po ok. 3 sekundach.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: MMD
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Marca 2015, 19:04:18 »
Nie chcę się czepiać, ale czy nie lepszym miejscem na tego typu informacje byłoby stosowna podstrona na http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna ? To jest właśnie problem - za dużo informacji było wrzuconych "gdzieśtam kiedyśtam w jakimś wątku" To samo dotyczy z tego co pamiętam dokumentacji do plików chk... O tej: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13925.msg144171.html#msg144171
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2015, 19:08:11 wysłana przez muri »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4500
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: MMD
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Marca 2015, 19:41:20 »
Nie, bo to forum jest oficjalnym miejscem, a nie prywatne strony użytkowników.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9146
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 666
Odp: MMD
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Marca 2015, 19:50:50 »
Nie, bo celowo o to zapytałem w tym miejscu by posłużyło również innym. Dziękuję Maciejom za objaśnienie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp: MMD
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Marca 2015, 19:54:12 »
To jest właśnie problem - za dużo informacji było wrzuconych "gdzieśtam kiedyśtam w jakimś wątku" To samo dotyczy z tego co pamiętam dokumentacji do plików chk... O tej: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13925.msg144171.html#msg144171
Słuszna uwaga, na eu07.pl powinna być postawiona wiki z dokumentacją szerszą niż instrukcja obsługi.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: MMD
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Marca 2015, 10:12:57 »
Zgadzam się, przy czym patrząc przez pryzmat doświadczenia wiki nie jest najlepszym wyborem, gdyż większość osób zakładając podstronę zapomina o dodaniu odnośnika w spisie treści czy gdziekolwiek i tym samym ta podstrona jest dostępna tylko dla autora (dopóki nie zapomni).
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: MMD
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Sierpnia 2015, 17:31:42 »
Zdalo by się uaktualnić ten post o nowe rzeczy. Przyznam ze często zaglądam tutaj by odszukać odpowiednia nazwe.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: MMD
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Listopada 2015, 18:52:17 »
Przygotowując się do wprowadzenia w przyszłej przyszłości formatu YAML zdecydowałem się zrobić spis rzeczy, które są w MMD wraz z opisem pól i typów przyjmowanych danych. Jest też sporo uwag.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es