Autor Wątek:  Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane  (Przeczytany 12338 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Witam.

Kiedyś na grupie pl.misc.kolej wywowałem temat o niezrealizowanych planach budowy
linii kolejowych w Polsce. Stworzyłem listę takich linii i stale ją
aktualizuję. Niedawno postanowiłem do listy dodać pozycje:
- planowane stacje/przystanki na liniach istniejących;
- planowane elektryfikacje;
- planowane dobudowania 2. torów;


Ponadto, w miarę znajdowanych informacji, dopisuję podstawowe
parametry planowanych i niezrealizowanych linii (ilość torów, numer
linii, rodzaj napięcia, prędkość szlakowa), oraz dopisuję warianty -
również linii istniejących.


O ile pierwszą część, dot. niezrealizowanych planów nowych linii można
uznać za kompletną, o tyle trzech pozostałych części na pewno nie.


W związku z tym uprzejmie proszę o przesyłanie mi wszelkich uwag,
danych, itd.


Adres pliku: http://mariusz.1990.fm.interia.pl/projekty_linii.txt


Przy aktualizacji tej listy opieram się głównie na informacjach
znalezionych w Internecie. a oprócz tego na kilku wydaniach
książkowych.


Jeszcze drobna uwaga. Na listę dodaje tylko te niezrealizowane
inwestycje, których wcześniej nikt nie wykonał (nie dodaję np.
reelektyfikacji).


Pozdrawiam,
Mariusz W.

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 617
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipca 2008, 02:54:45 »
Albo źle patrzę, albo nie mogę się doszukać Łask-Bełchatów ;)
Z MaSzyną od 2003!

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lipca 2008, 15:28:02 »
Albo źle patrzę, albo nie mogę się doszukać Łask-Bełchatów ;)
Chodzi o niezrealizowany projekt budowy odcinka Herbertów - Bełchatów?

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Grudnia 2008, 19:20:33 »
Z tego co pobieżnie przejrzałem należałoby jeszcze dodać niezrealizowany drugi tor na linii Jarocin - Września - Nakło nad Notecią - Chojnice.
Piotpal

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1231
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Grudnia 2008, 19:28:54 »
Były też plany pociągnięcia drugiego toru na rozebranej linii Jaworzno Szczakowa - Jaworzno

Offline Tomnord15

  • Betatester
  • Wiadomości: 540
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Grudnia 2008, 15:46:09 »
Międzylesie-Lichkov możesz wykreślić z listy niezrealizowanych elektryfikacji.

Jeśli chodzi o dobudowę drugich torów to na odcinku Kłodzko Główne-Krosnowice Kłodzkie leża 2 tory. Z tym że,jeden jest niezelektryfikowany od posterunku odgałeżnego Kłodzko Nowe.W latach dziewięcdziesiątych został rozebrany drugi tor Krosnowice Kłodzkie-Krosnowice Górne.

Jeśli chodzi o linię Wrocław-Międzylesie były też plany zbudowania drugiego toru po istniejącym nasypie na odcinku Krosnowice Górne-Międzylesie.Najpierw w latach czterdziestych,potem w latach dziewięćdziesiątych.

Używaj funkcji edycji postu zamiast pisać jeden pod drugim.

Andrzej.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2008, 16:24:18 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Grudnia 2008, 17:35:27 »
Z tego co pobieżnie przejrzałem należałoby jeszcze dodać niezrealizowany drugi tor na linii Jarocin - Września - Nakło nad Notecią - Chojnice.
Dodałem:
Gniezno - Damasławek - Nakło nad Notecią - Więcbork - Chojnice
Międzylesie-Lichkov możesz wykreślić z listy niezrealizowanych elektryfikacji.
Wyrzuciłem. Czyżby ją zakończono? Ogólnopolska Baza Kolejowa na ten temat milczy.
Jeśli chodzi o dobudowę drugich torów to na odcinku Kłodzko Główne-Krosnowice Kłodzkie leża 2 tory. Z tym że,jeden jest niezelektryfikowany od posterunku odgałeżnego Kłodzko Nowe.W latach dziewięcdziesiątych został rozebrany drugi tor Krosnowice Kłodzkie-Krosnowice Górne.

Jeśli chodzi o linię Wrocław-Międzylesie były też plany zbudowania drugiego toru po istniejącym nasypie na odcinku Krosnowice Górne-Międzylesie.Najpierw w latach czterdziestych,potem w latach dziewięćdziesiątych.
OK, wszystko poprawiłem zgodnie z ww. opisem.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Grudnia 2008, 17:49:55 »
Tak, Miedzylesie-Lichkov skonczono elektryfikowac w tym roku. Przy okazji zmodernizowano stacje Miedzylesie.

Offline TeKatka

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Grudnia 2008, 18:12:13 »
Tak i dzięki temu teraz bez problemów jeżdżą pociągi międzynarodowe (ostatnio widziałem siódemkę z czeskimi wagonami). Podczas modernizacji stacji Międzylesie polskie pociągi dojeżdżały do Domaszkowa. Obecnie w Międzylesiu sterowanie jest w pełni zautomatyzowane. [/EOT]

Offline tygras

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Lutego 2009, 21:09:42 »
Wiadomo dlaczego ta linia nie została z elektryfikowana???
Tczew - Czersk - Chojnice - Złotów - Piła Główna - Krzyż - Strzelce Krajeńskie Wschód - Gorzów Wielkopolski - Kostrzyn

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Lutego 2009, 23:42:07 »
Bo zabrakło prądu ;)
Btw, w ktorejs mapce do SRJP Ostbahn byl juz oznaczony jako zelektryfikowany :P

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Lutego 2009, 14:38:22 »
Magistrala Podsudecka ma iść pod drut po 2013roku bo będzie remont odcinka Wrocław-Kamieniec-Kłodzko itd i podsudecka będzie jako alternatywa dla przewozów ze Śląska na kierunek Legnica/zachód kraju. Jest to zapisane przez ministra infrastruktury już ale jeszcze nie objęte/zapisane w budrzecie bo to odległy czas. Ponadto na odcinku Kamieniec-Dzierżoniów-Świdnica będzie dobudowany drugi tor skradziony przez ''ruskich'' po wojnie.

Cytuj
W związku z przewidywaną po roku 2013 modernizacją linii 276 na odcinku Wrocław - Międzylesie bezwzględnie konieczne jest zapewnienie alternatywnej trasy przewozów towarowych. W tym celu konieczna będzie odbudowa nieczynnego toru na linii 137 (odcinek Kamieniec Ząbkowicki - Świdnica i Jaworzyna Śląska - Legnica) wraz z elektryfikacją całego odcinka Kędzierzyn Koźle - Legnica. Tak czytamy w odpowiedzi podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury na zapytanie jednej z posłanek Moniki Wielichowskiej.

Stanisław Stadnicki

Od dobrych 30-stu lat mówi się o elektryfikacji linii kolejowej numer 137 Katowice-Legnica, na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Legnica.W tej sprawie do tej pory zrobiono jednak niewiele. Mało kto wierzy, iż stanie się to w ciągu najbliższych kilkudziesięciu lat. Tym niemniej cieszy i optymistycznie nastraja odpowiedź podsekretarza w Ministerstwie Infrastruktury na zapytanie jakie w tej sprawie skierowała posłanka Monika Wielichowska. Pełna treść odpowiedzi poniżej:

Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -
na zapytanie nr 1001

w sprawie modernizacji ciągu linii kolejowych nr 289 i 137 Ruda-Lubin-Legnica-Jaworzyna-Kamieniec Ząbkowicki, rozbudowy linii do dwutorowej odcinka 289 i odbudowy drugiego toru na odcinkach Legnica-Jaworzyna oraz Świdnica-Kamieniec Ząbkowicki.

W odpowiedzi na zapytanie pani poseł Moniki Wielichowskiej, skierowane przy piśmie marszałka Sejmu RP nr SPS-024-1001/08 z 7 marca 2008 r. do ministra infrastruktury pana Cezarego Grabarczyka, w sprawie modernizacji ciągu linii kolejowych nr 289 i 137 Ruda - Lubin - Legnica - Jaworzyna - Kamieniec Ząbkowicki, rozbudowy linii do dwutorowej odcinka 289 i odbudowy drugiego toru na odcinku Legnica - Jaworzyna oraz Świdnica - Kamieniec Ząbkowicki uprzejmie wyjaśniam, co następuje:

Linia nr 289 (jednotorowa) zaliczona została do linii kolejowych państwowego znaczenia. Jest bardzo ważnym ciągiem przewozowym dla transportu towarów i osób w ramach obszaru obejmującego aglomeracje Legnica, Lubin, Głogów, Polkowice. Linia w bardzo dużym zakresie wykorzystywana jest do przewozu surowców i koncentratów do produkcji miedzi. Duży ruch towarowy ogranicza możliwości szerokiego rozwoju komunikacji pasażerskiej. Z uwagi na brak wygodnego połączenia drogowego pomiędzy Lubinem i Wrocławiem ze strony władz samorządowych istnieje duża presja w zakresie wykorzystania na tym odcinku transportu kolejowego.

Stan techniczny linii jest w znacznej mierze niezadowalający i zły. Na wielu odcinkach występują ograniczenia prędkości jazdy pociągów do 20 km/godz. Powoduje to duże wydłużenia czasu przejazdu pociągów oraz istotne ograniczenie zdolności przepustowej tej linii. Szacunkowy koszt remontu istniejącego toru określono na ok. 60 mln PLN.

Budowa drugiego toru na całej długości linii 289 byłaby uzasadniona w sytuacji uruchomienia kolejowej komunikacji pasażerskiej pomiędzy aglomeracjami Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego oraz Wrocławiem, w przypadku gdyby istniejąca przepustowość linii jednotorowej była dalece niewystarczająca dla umożliwienia intensywnych przewozów towarowych i pasażerskich.

Linia nr 137 (jednotorowa, niezelektryfikowana na odcinku Kędzierzyn Koźle - Legnica) zaliczona została do linii kolejowych państwowego znaczenia. Jest ważnym ciągiem przewozowym dla transportu towarów i osób, którego znaczenie istotnie wzrasta wskutek koncentracji wywozów kruszyw z ciążących do tej linii kopalni.

Stan techniczny linii jest w znacznej mierze niezadowalający. Na wielu odcinkach występują ograniczenia prędkości jazdy pociągów do 20 km/godz. Powoduje to duże wydłużenia czasu przejazdu pociągów oraz istotne ograniczenie zdolności przepustowej tej linii. Szacunkowy koszt tego remontu wyniesie ok. 30 mln PLN.

W związku z przewidywaną po roku 2013 modernizacją linii 276 na odcinku Wrocław - Międzylesie bezwzględnie konieczne jest zapewnienie alternatywnej trasy przewozów towarowych. W tym celu konieczna będzie odbudowa nieczynnego toru na linii 137 (odcinek Kamieniec Ząbkowicki - Świdnica i Jaworzyna Śląska - Legnica) wraz z elektryfikacją całego odcinka Kędzierzyn Koźle - Legnica.

Za koniecznością odbudowy drugiego toru przemawia również fakt wykorzystywania linii 137 jako linii objazdowej dla korytarza transportowego E30, umożliwiającej selekcję kwalifikowanego ruchu pasażerskiego po linii E30 i ciężkiego ruchu towarowego po linii 137.

Zadania związane z modernizacją ciągu linii kolejowych nr 289 i 137 nie zostały ujęte na liście indykatywnej projektów realizowanych w ramach programu PO IiŚ na lata 2007-2013, w związku z czym realizacja robót budowlanych na ww. liniach przewidziana jest po roku 2013.

Podsekretarz stanu
Juliusz Engelhardt
Warszawa, dnia 27 marca 2008 r.


« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2009, 14:43:35 wysłana przez bohunIC »

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Lutego 2009, 14:55:32 »
Haha ;) Zrobiliby w koncu raz i porzadnie Wroclaw-Jelenia a nie znow beda elektryfikowac cos, co za 5 lat rozbiora tak jak Horke...

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Lutego 2009, 18:07:15 »
Haha ;) Zrobiliby w koncu raz i porzadnie Wroclaw-Jelenia a nie znow beda elektryfikowac cos, co za 5 lat rozbiora tak jak Horke...

No i znowu czytam te bzdury o Horce. Nikt nic nie bedzie rozbierac...
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
*T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Lutego 2009, 19:18:55 »
Co nie zmienia faktu, ze drut tam jest narazie lekko mowiac zbedny.

Tnij cytaty.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2009, 19:27:49 wysłana przez Akvin »

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Plany budowy, elektryfikacji, rozbudowy linii - niezrealizowane
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Lutego 2009, 20:19:43 »
Co nie zmienia faktu, ze drut tam jest narazie lekko mowiac zbedny.

To chwilowe - a moderne robilo sie raz...
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
*T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.