Autor Wątek:  Kible vs. szynobusy  (Przeczytany 7289 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline nortonex

  • Wiadomości: 173
  • MaSzynowy User
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Kible vs. szynobusy
« dnia: 27 Grudnia 2009, 22:29:16 »
Moje pytanie do kompetentnych ludzi brzmi następująco:
Co jest bardziej opłacalne i bardziej ekonomiczne w dzisiejszych czasach (weźmy za hipotetyczny przykład 100km odcinek z vmax 60kph)
- EN57/ED72?
- SA133/SA134 z Pesy?
- SA105/SA108 z ZNTK ?

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Kible vs. szynobusy
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Grudnia 2009, 22:33:59 »
Jak na moje, brakuje jeszcze ilości pasażerów.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kible vs. szynobusy
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Grudnia 2009, 22:35:31 »
Według mnie EN57 powinna sobie najlepiej poradzić ale to tylko według mnie więc mogę się mylić.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Kible vs. szynobusy
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Grudnia 2009, 22:37:07 »
Zależy, czy odcinek pod drutem i ile ludzi nim jeździ...

Offline nortonex

  • Wiadomości: 173
  • MaSzynowy User
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kible vs. szynobusy
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Grudnia 2009, 22:39:27 »
Chodzi mi o porównanie w kontekście linii Sulechów - Poznań odpowiednio pod drutem przez Zbąszynek i bez druta przez Wolsztyn (zakładając przejezdność w odpowiednich miejscach, tudzież rewitalizację)

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kible vs. szynobusy
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Grudnia 2009, 22:40:32 »
Ale to już jak mamy do wyboru to jest obojętne czy z trakcją czy bez. Ale co do ilości pasażerów to się zgodzę że więcej od nich zależy bo to bezsens jak puści się na szlak kibla a będzie nim jechało 15 osób.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline nortonex

  • Wiadomości: 173
  • MaSzynowy User
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kible vs. szynobusy
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Grudnia 2009, 22:44:11 »
To może zapytam nie o rachunek ekonomiczny, a koszty uruchomienia i przejazdu :)

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kible vs. szynobusy
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Grudnia 2009, 22:49:53 »
Ja twardo stawiam na kibla. Dość często mam okazję jechać w kabinie i jestem przekonany do niego.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Kible vs. szynobusy
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Grudnia 2009, 22:53:55 »
Ja twardo stawiam na kibla. Dość często mam okazję jechać w kabinie i jestem przekonany do niego.
A co ma jazda w kabinie do rachunku ekonomicznego? Są trasy gdzie nawet wyprawienie szynobusu jest stosunkowo drogie gdy podliczy się przychody ze sprzedaży biletów, a co dopiero EZT... Z resztą EN57/ED72 nie pojadą tam gdzie nie ma trakcji elektrycznej, co już je dyskwalifikuje z wielu tras. Nie można porównywać EZT do szynobusów bez podania konkretnego przykładu.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kible vs. szynobusy
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Grudnia 2009, 23:05:16 »
Cytuj
Według mnie EN57 powinna sobie najlepiej poradzić ale to tylko według mnie więc mogę się mylić.
Może i wyklucza to EN57/ED72 przez brak trakcji ale kolega prosi po porównanie więc wykluczyć z tego powodu elektryków nie można według mnie.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline nortonex

  • Wiadomości: 173
  • MaSzynowy User
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kible vs. szynobusy
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Grudnia 2009, 23:09:54 »
A jest ktoś w stanie zestawić na przykład prądożerność kibla vs paliwożerność Sa105? Sytuacja, na której chcę to porównać jest obecnie czysto hipotetyczna. Chodzi o porównanie alternatywnych tras, które są różnie wytyczone.

Po co mi to? Z pewną grupą osób chcemy przekonać lokalne samorządy, żeby naciskały na PLK w sprawie rewitalizacji odcinka Sulechów - Wolsztyn w obliczu budowy łącznicy Czerwieńska oraz modernizacji odcinków Czerwieńsk - Zbąszynek oraz Wolsztyn - Luboń.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Kible vs. szynobusy
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Grudnia 2009, 09:39:21 »
Cytuj
Według mnie EN57 powinna sobie najlepiej poradzić ale to tylko według mnie więc mogę się mylić.
Może i wyklucza to EN57/ED72 przez brak trakcji ale kolega prosi po porównanie więc wykluczyć z tego powodu elektryków nie można według mnie.
Niestety napisałeś głupoty. Pytanie postawiono jasno. Bardziej prądożerny jest kibel, każdy rozruch po zatrzymaniu na przystanku i hamowaniu po ograniczeniu prędkości zżera mnóstwo prądu. Pytanie zadano w taki sposób że udzielenie odpowiedzi jest niemożliwe. Trzeba znać dokładnie warunki terenowe, gęstość przystanków, ilość ograniczeń i frekwencję. Należy przypomnieć że istnieje też tabor oszczędniejszy niż wymienione (ED59). Mając skromną ilość danych które nam przedstawiono postawiłbym na SA po dokładnym testowaniu na wymienionym odcinku trasy.

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Kible vs. szynobusy
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Grudnia 2009, 10:16:37 »
Jeżeli chodzi o zużycie prądu przez kibla, to polecam ten film jako ciekawostkę