Autor Wątek:  Z kamerą na PKP  (Przeczytany 1000719 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #60 dnia: 16 Marca 2009, 16:46:41 »
Jutro podjadę zobaczyć, jak to miejsce wygląda po 20 sekundowym szlifowaniu :D Mechu mówił, że nie sygnalizowano poślizgu, dziwne, że oś zaczeła się kręcić przy prędkości około 5 km/h kiedy to mechu dociągał skład do semafora.

Kto to jest "mechu" ? :-) Akurat przy mniejszych prędkościach jest większe prawdopodobieństwo zarolowania zestawu kołowego.

Offline bumer

  • Fotograf
  • Wiadomości: 447
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 195
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #61 dnia: 27 Marca 2009, 20:46:41 »
Takie tam jak na 163 045-8 się jechało kiedyś:

SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #62 dnia: 28 Marca 2009, 10:03:08 »
W Pacanowie kozy kują, a w Imielinie sprzęgi rwią ;D
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Preki

  • Wiadomości: 305
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #63 dnia: 28 Marca 2009, 11:29:56 »
Dni Tranportu Publicznego. Zaraz... gdzie się "s" podziało? xD
Życie to nie gra... to symulator.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 313
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #64 dnia: 28 Marca 2009, 12:49:15 »
Skoro o Flircie mowa to i ja coś pokażę ;] W rzeczywistości wyglądało to tak samo jak na zdjęciu :]

Offline Preki

  • Wiadomości: 305
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #65 dnia: 28 Marca 2009, 19:30:55 »
To co powiecie na to: xD

Życie to nie gra... to symulator.

Offline pawelpiotr19

  • Wiadomości: 138
  • DTK Katowice... I po [ga]garach :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #66 dnia: 29 Marca 2009, 13:05:46 »
Stacja Łaziska Średnie i sklady do elektrowni, kopalni i huty. I jadaca w moja strone 697. I spowrotem juz na manewrowym.
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2009, 13:12:19 wysłana przez pawelpiotr19 »
Max fps na szlaku 95 na stacjach od 50 do 25 fps.

Offline Preki

  • Wiadomości: 305
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #67 dnia: 29 Marca 2009, 23:15:50 »
A teraz coś od m0ka z WGK xD:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=5994&mode=search

Po prawej stronie :p
Życie to nie gra... to symulator.

Offline bumer

  • Fotograf
  • Wiadomości: 447
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 195
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #68 dnia: 07 Kwietnia 2009, 15:31:25 »
Z wczorajszego wiosennego wojażu.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 162
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #69 dnia: 07 Kwietnia 2009, 16:38:53 »
To "logo" IC na budyniu to naklejka, czy jest to może namalowane ?
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

reds0

  • Gość
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #70 dnia: 07 Kwietnia 2009, 17:05:04 »
@Mechatronik to jest pewno naklejka, przed przejęciem maszyna wyglądała tak.

Offline Preki

  • Wiadomości: 305
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #71 dnia: 15 Kwietnia 2009, 18:50:56 »
TO mnie rozwaliło, serio:
http://www.fotokolej.pl/img-sm42-8837-9705.htm

Na focie widać stonkę z dwoma pantografami, nie wiadomo dokładniej, jak ją przerobiono. Te zdjęcie to NIE JEST fotomontaż.
Życie to nie gra... to symulator.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #72 dnia: 15 Kwietnia 2009, 18:56:51 »
Z jednym by wyglądała ładniej... Ale żeby wyglądały ładnie to się obrazy robi, nie lokomotywy. Maszyna jest prywaciarza, więc wszystko możliwe. Mnie to już nawet spalinowóz ukryty w korpusie siódemki by nie zdziwił :P

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 275
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #73 dnia: 15 Kwietnia 2009, 19:37:56 »
Ma mój gust jest jedno wytłumaczenie: 
silniki trakcyjne są z SM42, silnik spalinowy wymontowany i przez pantografy płynie prąd odpowiednio zmniejszony do silników trakcyjnych. Możliwe że nie chcięli używać silnika spalinowego ze wzgledu na mozliwość pożaru (np. w rafineri lub w innych miejscach gdzie zagrożenie pozarowe może wystąpić od spalin).

pozdrawiam

Offline Preki

  • Wiadomości: 305
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #74 dnia: 15 Kwietnia 2009, 19:54:30 »
Cytuj
odpowiednio zmniejszony do silników trakcyjnych
Jeden silnik trakcyjny w SM42 jest na napięcie 750V. Napięcie z sieci dzieli się przez 4 (tyle ma silników stonka), co daje 750V na silnik. Ciekawe też jest malowanie (ale w nieciekawym stanie).
Życie to nie gra... to symulator.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1166
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #75 dnia: 15 Kwietnia 2009, 20:28:52 »
Ma mój gust jest jedno wytłumaczenie: 
silniki trakcyjne są z SM42, silnik spalinowy wymontowany i przez pantografy płynie prąd odpowiednio zmniejszony do silników trakcyjnych. Możliwe że nie chcięli używać silnika spalinowego ze wzgledu na mozliwość pożaru (np. w rafineri lub w innych miejscach gdzie zagrożenie pozarowe może wystąpić od spalin).

pozdrawiam
Akurat co do zagrożenia wybuchem to silnik wysokoprężny jest bezpiecznieszy zakładasz specjalną płuczkę na rurę wydechową i żaden płomień nie ma prawa się wydostać za to w elektryce zawsze są iskry np. w kopalni z zagrożeniem metanowym używa się spalinowych lokomotyw dołowych.
Co do sterownia i budowy elektrycznej przydał by się jakiś opis tego urządzenia i jakie jest napięcie zasilania.

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 275
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #76 dnia: 15 Kwietnia 2009, 21:05:54 »
Cytuj
Akurat co do zagrożenia wybuchem to silnik wysokoprężny jest bezpiecznieszy zakładasz specjalną płuczkę na rurę wydechową i żaden płomień nie ma prawa się wydostać za to w elektryce zawsze są iskry(...)

Też rozwiazanie, może ta lokomotywa ma duzy przebieg dzienny (kilometry w pracy manewrowej), i chcą oszczedzić na ropie(?)(bo przecież drożeje :P ) i stosują takie coś ala elektrowóz.
pozdrawiam

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #77 dnia: 15 Kwietnia 2009, 21:20:07 »
Możliwe że nie chcięli używać silnika spalinowego ze wzgledu na mozliwość pożaru (np. w rafineri lub w innych miejscach gdzie zagrożenie pozarowe może wystąpić od spalin).
Albo lokomotywa wjeżdża na tereny, gdzie niepożądane jest duże zadymienie (np. w jakiś halach).
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2301
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 157
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #78 dnia: 15 Kwietnia 2009, 22:53:52 »
Cytuj
odpowiednio zmniejszony do silników trakcyjnych
Jeden silnik trakcyjny w SM42 jest na napięcie 750V.

Uściślając, maksymalnie na 800 V ;-)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Preki

  • Wiadomości: 305
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #79 dnia: 15 Kwietnia 2009, 23:27:02 »
Możliwe że nie chcięli używać silnika spalinowego ze wzgledu na mozliwość pożaru (np. w rafineri lub w innych miejscach gdzie zagrożenie pozarowe może wystąpić od spalin).
Albo lokomotywa wjeżdża na tereny, gdzie niepożądane jest duże zadymienie (np. w jakiś halach).
Z tego co wiem, to na Grochowie jeżdżą stonki "przystosowane do napędu elektrycznego" (przynajmniej tak było napisane w którymś numerze Nowych Sygnałów), którymi to wtaczają wagony na halę całopociągową. To chyba te, co posiadają żółtą tablicę z numerem bocznym.
Życie to nie gra... to symulator.

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #80 dnia: 16 Kwietnia 2009, 08:28:10 »
Jest też lokomotywa akumulatorowa EPA42:
http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/EPA42/EPA42.html
Lokomotywa została przebudowana z SM42 i służyła do przeciągania pociągów sieciowych przez tunel średnicowy.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #81 dnia: 16 Kwietnia 2009, 10:46:56 »
Tak jak nawet napisali na stronie, którą przytaczasz, nie jest, a była. Nie potrafię przytoczyć teraz mojego źródła, ale z tego co czytałem była tak słaba, że za dużo się nie naciągała tych sieciowych. I częściej trzeba było ją samą wyciągać.

Offline Jaqb

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #82 dnia: 16 Maja 2009, 14:16:51 »
Co do torów - Linia Piechowice - Szklarska Poręba: Tory w stanie dobrym+, betonowe podkłady, łączenia podręcznikowo wykonane, całe torowisko podsypane grubym żwirem, na poniemieckim stabilnym nasypie, z trakcją nie gorzej. I żeby nie było za wesoło to prędkość ograniczona do 20 km/h na odcinku 15 km :D Podobnie Jelenia G. - Wałbrzych - Wrocław, torowiska lepsze niż na szlaku Wrocław Nadodrze - Oleśnica, Tylko z Wrocławia? na Oleśnicę pociąg ciśnie pod 100km/h a z Jeleniej na Wałbrzych i dalej do Kątów Wroc. średnio 35 ;]

Rosyjskie poczucie humoryu w Polsce ;]
Jutro foty zapodam :)


REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2009, 15:39:52 wysłana przez REWIZOR »

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4420
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #83 dnia: 16 Maja 2009, 15:15:58 »
Cytuj
Podobnie Jelenia G. - Wałbrzych - Wrocław, torowiska lepsze niż na szlaku Wrocław Nadodrze - Oleśnica, Tylko z Wro na Oleśnicę pociąg ciśnie pod 100km/h a z Jeleniej na Wałbrzych i dalej do Katów Wr. średnio 35 ;]

Nom... Tylko że nie tylko jakość torowiska decyduje o prędkości. Gdyby nie było tak ostrych łuków, to i prędkość byłaby wyższa.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #84 dnia: 16 Maja 2009, 17:06:27 »
Podobnie Jelenia G. - Wałbrzych - Wrocław, torowiska lepsze niż na szlaku Wrocław Nadodrze - Oleśnica, Tylko z Wrocławia? na Oleśnicę pociąg ciśnie pod 100km/h a z Jeleniej na Wałbrzych i dalej do Kątów Wroc. średnio 35 ;]

Bajek nam tu kolego nie wciskaj. Stan infrastruktury od Kątów Wrocławskich w kierunku Jeleniej Góry jest fatalny - co zresztą widać po szlakowej i ograniczeniach. W niektórych miejscach nawet aktualna prędkość to za dużo. To wszystko to wynik lat zaniedbań ze strony PLK i nie ma co tu porównywać tej linii do odcinka Wrocław Nadodrze - Oleśnica, gdzie jeszcze 2 lata temu po obu torach było 120km/h (a teraz tylko po "dwójce").

Offline Preki

  • Wiadomości: 305
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #85 dnia: 16 Maja 2009, 18:31:01 »
Zarzucić wam tu baardzo stary artykuł z Nowych Sygnałów (ok. 2000-2001) roku, traktującego o stanie linii kolejowych w okolicy JG? ;)
Życie to nie gra... to symulator.

Offline bumer

  • Fotograf
  • Wiadomości: 447
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 195
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #86 dnia: 26 Maja 2009, 16:45:15 »
Od stycznia narobiłem trochę zdjęć. Żeby nie pokazywać pojedynczo to zmontowałem w film i trochę tego wyszło :


Pod sam koniec można zobaczyć zdjęcie prototypu EP23 w jakim obecnie znajduje się stanie.

Edit: Zdjęcia były robione w Legnicy, Wrocławiu, Poznaniu, Krzyżu, Rawiczu, Szczecinie, Warszawie, Białuniu i Jaworzynie Śląskiej.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline maksMK

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #87 dnia: 26 Maja 2009, 16:49:59 »
Fajne foto w 19 sekundzie.Wygląda jakby kibelek wjeżdżał w mgielną brame.Jednak najlepsze są gdy SUka odpala silnik.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #88 dnia: 29 Maja 2009, 09:17:10 »

Film z perspektywy podróżnego, tym razem jednak nie z szynobusu. Ktoś złośliwy pewnie powie, że brud na szybie doskonale dopasowuje się do tematu tego wątku ;-) Ale cóż poradzić - słońce nie chciało się szybciej schować, a może to i dobrze, bo widoki przezeń oświetlone prezentują się i tak dobrze...

Offline bumer

  • Fotograf
  • Wiadomości: 447
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 195
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #89 dnia: 31 Lipca 2009, 16:00:53 »
Moje wakacyjne zbiory :)
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8