O samej katastrofie nie ma się co rozpisywać, jakby ktoś nie wiedział:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/38-ofiar-smiertelnych-katastrofy-w-grecji-na-magistrali-dopiero-powstaje-etcs-112246.htmlTo co zaskakuje i przeraża to sposób prowadzenia ruchu na kolejach Grecji, w tym na tej magistrali. Urządzenia srk często są w ogóle nieczynne, semafory unieważnione, a pociągi jeżdżą w tych warunkach 160 km/h. Uderza kontrast nowoczesnego taboru i prowadzenia ruchu rodem z Korei Północnej (tylko tam zamiast radia dyżurni wywijają czerwonymi i zielonymi chorągiewkami, a pociągi jeżdżą wolno). Może będzie to źle przyjęte, ale o ile współczułem Grecji tego, jak była traktowana przez UE w przeszłości, itp., o tyle ten wypadek pokazuje, że z tym krajem jest coś nie tak - jeździć 160 km/h w systemie gorszym niż berło.
Więcej:
https://www.skyscrapercity.com/threads/katastrofy-i-wypadki-kolejowe.261084/page-689