Autor Wątek:  Nowe dźwięki [stała aktualizacja]  (Przeczytany 64074 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #30 dnia: 21 Sierpnia 2008, 17:10:55 »
Jest pewien problem, (...)pod koniec start i trwa powstaje takie strzelenie, które jest bardzo słyszalne i przeszkadzające.

Ja się trochę syrenek narobiłem :] i oczywiście też miałem taki problem. Polega on na tym, że koniec "start", różni się troszeczkę od początku "trwa", stąd powstaje takie strzelenie. Po prostu, trzeba się bawić i ucinać po trochu z końca "start" i czekać na efekty. Jeśli chcesz, to mogę pociąć ten dźwięk, możesz przesłać na PW link.

Pozdrawiam

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #31 dnia: 21 Sierpnia 2008, 17:27:41 »
Jest pewien problem, (...)pod koniec start i trwa powstaje takie strzelenie, które jest bardzo słyszalne i przeszkadzające.

Ja się trochę syrenek narobiłem :] i oczywiście też miałem taki problem. Polega on na tym, że koniec "start", różni się troszeczkę od początku "trwa", stąd powstaje takie strzelenie. Po prostu, trzeba się bawić i ucinać po trochu z końca "start" i czekać na efekty. Jeśli chcesz, to mogę pociąć ten dźwięk, możesz przesłać na PW link.

Pozdrawiam

Nagranie poszło na PW. Dzięki za pomoc :)
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #32 dnia: 21 Sierpnia 2008, 21:16:26 »
Tylko w tym są dwie syreny nisko- i wysoko- tonowa podczas jednego trąbienia [nie wiem jak to określić :=)]. Z tego raczej powstanie tylko jedna syrena.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #33 dnia: 21 Sierpnia 2008, 21:31:59 »
Tylko w tym są dwie syreny nisko- i wysoko- tonowa podczas jednego trąbienia [nie wiem jak to określić :=)]. Z tego raczej powstanie tylko jedna syrena.
A nie da rady po prostu końcówki pierwszej syreny ściszyć? W audacity jest taka funkcja, która robi to automatycznie.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #34 dnia: 21 Sierpnia 2008, 21:57:12 »
Witam.
Po 20 minutach udało mi się coś z tego wyciągnąć. Są dwie syreny, pierwsza ściszona sztucznie. Jedyne co musisz zrobić, to przekonwertować do 8-bit i mono.
Poszło na PW.

Pozdrawiam

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #35 dnia: 22 Sierpnia 2008, 11:57:17 »
Witam.
Po 20 minutach udało mi się coś z tego wyciągnąć. Są dwie syreny, pierwsza ściszona sztucznie. Jedyne co musisz zrobić, to przekonwertować do 8-bit i mono.
Poszło na PW.

Pozdrawiam

Tutaj są już te syreny:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8742.msg90345.html#msg90345
Serdecznie dziękuję za pomoc @Rozi. Dodatkowo jest tam też poprawiona wersja EN57 runningnoise. Ważna poprawka, teraz brzmi to o wiele realniej :)
Pozdrawiam
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #36 dnia: 13 Września 2008, 12:14:38 »
Witam!
Ze jest temat ze stałą aktualizacją dźwięków to i ja dodam coś od siebie...

http://www.eu07.pl/userfiles/ET22-Horn.rar

Jest to syrena do lokomotywy ET22... Aby działały w symulatorze należy je podmienić z dźwiękiem syreny ET22 w folderze sounds.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #37 dnia: 13 Września 2008, 12:40:23 »
Wypowiem się trochu na temat tej syreny.
Są w niej 3 błędy, mianowicie:
1) Występuje w niej podwójna syrena (wysoki/niski) a powinien występować jeden ciągły niski lub/albo wysoki dla danego dźwięku syreny (choć to raczej nie przeszkadza :])
2) ET22-stop nie współgra z ET22-trwa, ponieważ w "stop" słychać fragment dźwięku "trwa".
3) Cały dźwięk troszku dziwnie szumi/dzwoni (nie wiem jak to nazwać).

Mimo wszystko dźwięk syrenki jest przyjemny dla ucha :)
Pozdrawiam :)
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2008, 12:43:47 wysłana przez ST44-003 »

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #38 dnia: 13 Września 2008, 13:36:27 »
Jest to moja pierwsza przeróbka;D więc mogą być błędy;] a to że są 2 dźwięki w jednym to wiem. Bo tak miało Być;D
                                                                                                                     Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2008, 13:40:59 wysłana przez ET21-622 »

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #39 dnia: 05 Października 2008, 15:35:46 »
Dziś chcę Wam zaprezentować Gwizdek do lokomotywy SU46 lub do ST44/M62 (Jak kto woli) Poniżej podaję Link do owej paczki;] Myślę że będzie się Wam podobać;]

http://eu07.pl/userfiles/4873/Gwizdek.rar

UWAGA!!! W ST44/M62 GWIZDEK DODAJEMY JAKO DRUGĄ SYRENĘ TAK SAMO JAK I W SU46 Przykład dla:          / REWIZOR
SU46:
horn1: !horn-su46-start.wav !horn-su46.wav !horn-su46-stop.wav 200
horn2: Gwizdek-Start.wav Gwizdek-trwa.wav Gwizdek-Stop.wav 200
ST44/M62:
horn1: horn2-ST44-start.wav horn2-ST44.wav horn2-ST44-stop.wav 500
horn2: Gwizdek-Start.wav Gwizdek-trwa.wav Gwizdek-Stop.wav 200

PS: tym oto gwizdkiem chciałem się  zrehabilitować po stworzeniu syreny ET22
PS2: Gwizdek brzmi w 100% dobrze
Kolor czerwony = Administrator, Moderator.
Nie używaj koloru czerwonego.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 06 Października 2008, 17:32:11 wysłana przez ET21-622 »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #40 dnia: 09 Października 2008, 08:58:01 »
Siema!


We wcześniejszych kartach wątku są dzwięki stukotu kół itd. Dlaczego dźwięk na łuku mimo wpisu do każdej kabiny/loka/wagonu nie działa? Czy to wina exe? A u was działa to? Poza tym cala reszta jest OK. Testowane na EXE 699KB.

Poprawiono.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2009, 12:30:58 wysłana przez Quark-t »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #41 dnia: 09 Października 2008, 09:07:25 »
Witam. Dźwięk zgrzytu na łukach działa na exe 735.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #42 dnia: 09 Października 2008, 09:23:54 »
Witam. Dźwięk zgrzytu na łukach działa na exe 735.

Aha, tylko to exe jest slabe jesli chodzi o sterowanie AI.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #43 dnia: 23 Stycznia 2009, 11:10:57 »
Zestaw nr.3
Data wydania: 23.01.2009 r.


Dźwięk syku hamulca w lokomotywie - nowa wersja:
http://eu07.pl/userfiles/2491/hiss.rar

Nowy runningnoise składów pasażerskich i nie tylko:
http://eu07.pl/userfiles/2491/pas-sounds.rar

Nowy stukot kół EN57 i nowy runningnoise EN57:
http://eu07.pl/userfiles/2491/popr-en57-sounds.rar
Wpisy do mmd:
6ba:
Cytuj
wheel_clatter: 30.0 -8.36 en57ST-1.wav -5.57 silence1.wav  5.57 silence1.wav 8.36 silence1.wav  end
runningnoise: en57-runningnoise.wav 1.5 0.0 2.0 0.05     //normalized: AM/Vmax, FM/Vmax
6bb:
Cytuj
wheel_clatter: 30.0 -8.36 en57ST-1.wav -5.57 silence1.wav  5.57 silence1.wav 8.36 silence1.wav  end
runningnoise: en57-runningnoise.wav 1.5 0.0 2.0 0.05     //normalized: AM/Vmax, FM/Vmax
6bs:
Cytuj
wheel_clatter: 30.0 -8.36 en57ST-1.wav -5.57 en57ST-1.wav 5.57 silence1.wav 8.36 silence1.wav  end
runningnoise: en57-runningnoise.wav 1.5 0.0 2.0 0.05     //normalized: AM/Vmax, FM/Vmax

Nowy runningnoise składów towarowych:
http://eu07.pl/userfiles/2491/tow-sounds.rar
Wpis do mmd lokomotywy, którą będziemy prowadzić skład:
Cytuj
runningnoise: runningnoise-tow.wav 1.5 0.0 2.0 0.05     //normalized: AM/Vmax, FM/Vmax

Aktualizacja 06.02.2009 r.

Stukot kół wagonów Z1:
http://eu07.pl/userfiles/2491/wheel-medium-z1_bySzociu.rar

Copyright 2007-2008-2009 by Szociu. Prawo do edycji plików zastrzeżone.
Miłej jazdy i proszę o opinie :)

EDIT: Za namową kolegi @Włodka EP08 wybrałem lepsze dźwięki i spakowałem w jedną paczkę:
http://eu07.pl/userfiles/2491/priv-sounds_pack_bySzociu.rar

« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2009, 14:18:13 wysłana przez Szociu »
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #44 dnia: 23 Stycznia 2009, 17:33:24 »
Cytuj
Copyright 2007-2008-2009 by Szociu. Prawo do edycji plików zastrzeżone.
Miłej jazdy i proszę o opinie :)
Przeczytaj naszą obowiązującą licencję:
http://eu07.pl/modules/news/article.php?storyid=14

Także, wiesz... :)
 

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #45 dnia: 23 Stycznia 2009, 18:45:22 »
Generalnie dźwięki są bardzo dobre. Przyczepiłbym się tylko do dźwięku stukotu kół EN57, gdzie po przekroczeniu 60km/h słychać w tle przyspieszający hasler, a tak to przy wyższych prędkościach dźwięk robi wrażenie.
Runningnoise'y miarą realnych dźwięków.

Pytanie, czy masz w planach może nagrania dźwięków pod runningnoise dla wagonów Z1?
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2009, 18:47:47 wysłana przez JONIN_EZT »
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline rusek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #46 dnia: 23 Stycznia 2009, 19:25:05 »
Mam pytanie (ale jest ono bardziej skierowane do twórców exe). Próbowałem już wielu nieskutecznych prób przeniesienia efektu "runningnoise", aby charakterystyczny szum był słyszalny z zewnątrz pojazdu, a nie tylko w pojeździe w którym się znajdujemy. Niestety wszystkie moje próby bawienia się, grzebania itp w .mmd pojazdu zakończyły się fiaskiem.
A czy któryś z autorów exe, próbował zmieniać exe pod tym kierunkiem? z jakimi efektami?
Marek Margasiński <Marek 1991, ET221166>

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #47 dnia: 23 Stycznia 2009, 19:31:44 »
Mam pytanie (ale jest ono bardziej skierowane do twórców exe). Próbowałem już wielu nieskutecznych prób przeniesienia efektu "runningnoise", aby charakterystyczny szum był słyszalny z zewnątrz pojazdu, a nie tylko w pojeździe w którym się znajdujemy. Niestety wszystkie moje próby bawienia się, grzebania itp w .mmd pojazdu zakończyły się fiaskiem.
No to pomyśl, czemu było w internaldata zamiast w sounds :]
A czy któryś z autorów exe, próbował zmieniać exe pod tym kierunkiem? z jakimi efektami?
Tak, jest kicha - dźwięki interferują.

« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2009, 20:30:59 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline rusek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #48 dnia: 23 Stycznia 2009, 20:28:00 »
Z sounds też próbowałem, ogółem coś mi wyszło, ale do niczego konkretnego nie doszełem EOT.
Marek Margasiński <Marek 1991, ET221166>

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #49 dnia: 24 Stycznia 2009, 14:04:33 »
Pytanie, czy masz w planach może nagrania dźwięków pod runningnoise dla wagonów Z1?
Dźwięki nagrane już mam, sam stukot kół wagonów Z1 jest już w testach i niedługo będzie wystawiony w tym wątku. Co do runningnoise to postaram się coś wykombinować.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #50 dnia: 24 Stycznia 2009, 19:41:44 »
No ten stukot dla pociągów pasażerskich jest fajny, ale ma jedną wadę-stukot ten słychać na torze bezstykowym, co powoduje odbieganie od realu szczególnie gdzie jadę 160 km/h :/.
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #51 dnia: 24 Stycznia 2009, 20:15:29 »
No ten stukot dla pociągów pasażerskich jest fajny, ale ma jedną wadę-stukot ten słychać na torze bezstykowym, co powoduje odbieganie od realu szczególnie gdzie jadę 160 km/h :/.
To idzie przestawic w scn :)

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #52 dnia: 24 Stycznia 2009, 22:21:04 »
Cytuj
To idzie przestawic w scn :)

Tzn. jaki zmienić wpis??
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #53 dnia: 25 Stycznia 2009, 08:54:20 »
Zamien pogrubiona wartosc na -1:
Cytuj
node -1 0 tor292 track normal 30.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis

Powinno byc tak:
Cytuj
node -1 0 tor292 track normal 30.0 1.435 0.25 -1 20 0 Flat vis
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #54 dnia: 25 Stycznia 2009, 14:02:16 »
Cytuj
Zamien pogrubiona wartosc na -1:
Cytuj
node -1 0 tor292 track normal 30.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis

Powinno byc tak:
Cytuj
node -1 0 tor292 track normal 30.0 1.435 0.25 -1 20 0 Flat vis

To jest zmiana parametrów torów użytych w scenerii gdzie to pogrubione 25.0 odpowiada pojawianiu się co ile metrów stukotu kół. Problem jest tego typu że wdanej scenerii tory zostały już wykonane jako tor bezstykowy z -1, (tam gdzie tory są wykonane jako stykowe jest stary dźwięk stukotu kół) natomiast sam szum jazdy pociągu został zastąpiony nowym dźwiękiem, stąd moja uwaga, że te dźwięki odbiegają od reala no bo jak dotąd nie było stukotu kół na liniach bezstykowych w maszynie, tak teraz przy tym jest. Dźwięk ten zastępuje plik "runningnoise", a raczej powinien zastąpić plik odpowiadający za stukot kół, a nie za sam dźwięk szumu jazdy pociągu.
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #55 dnia: 06 Lutego 2009, 14:18:50 »
W moim poście z publikacjami dodałem, jak obiecałem stukot wagonów Z1:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8742.msg101302.html#msg101302

EDIT:
Wkrótce pojawi się również runningnoise Z1 na szyny bezstykowe.
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2009, 18:43:45 wysłana przez Szociu »
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #56 dnia: 12 Lutego 2009, 18:52:51 »
A może coś do wagonów towarowych? Bo te co wydałeś, pasują bardziej do jakiś krótkich wagonów towarowych a nie do eaosa :)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #57 dnia: 12 Lutego 2009, 19:58:08 »
Słuchajcie, ja wykonałem 5 takich dźwięków, jak będę miał czas, to je dam do testu.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #58 dnia: 13 Lutego 2009, 14:42:20 »
A może coś do wagonów towarowych? Bo te co wydałeś, pasują bardziej do jakiś krótkich wagonów towarowych a nie do eaosa :)
Chwilowo pracuję nad czymś innym co też jest związanie z dźwiękiem. Powiem tylko, że chodzi o zwrotnice, niedługo więcej szczegółów.
EDIT: Może coś jednak wygrzebię jeśli chodzi o runningnoise Eaos'ów.
« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2009, 16:14:17 wysłana przez Szociu »
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Nowe dźwięki [stała aktualizacja]
« Odpowiedź #59 dnia: 14 Marca 2009, 22:39:50 »
Trochę odświeżę i powiem, że do kibla też przydałby się dźwięk runningnoise w wersji bezstykowej. Bo o ile gdy się jedzie 40ką po torach stacyjnych jest dobrze, o tyle na szlaku już jest niezbyt ładnie (to też zależy gdzie - u mnie obecny dźwięk przypomina jedynie jeden odcinek - przejazd kiblem przez W-wa Stadion, bo tam rzeczywiście taki dźwięk jest :P Natomiast zwykle szlaki mają styki np. przy krańcach odcinków izolowanych (u mnie np. tak jest - żeby nie było ;]).