Autor Wątek:  Lokomotywy Sigmana: M62-0837  (Przeczytany 14232 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sigman

  • Gość
Lokomotywy Sigmana: M62-0837
« dnia: 01 Czerwca 2008, 13:06:21 »
Witam!

Wykonałem teksturę ET22-527 z ZT w Żurawicy. Zdjęcia dostarczył EU07-033.
Nie wiem, czy Wam się spodoba, zrobiłem to tak dobrze jak mogłem.

Oto screeny:



Link do tekstury: http://www.eu07.pl/userfiles/ET22-527.rar

Zdjęcie prawdziwej maszyny: http://www.gftk.cal.pl/cpg1416/displayimage.php?pid=83&fullsize=1

W tym wątku będę umieszczał moje tekstury lokomotyw, wagony zaś w oddzielnym, już istniejącym.

Pozdrawiam, Sigman.
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2008, 23:42:47 wysłana przez Sigman »

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Czerwca 2008, 13:55:50 »
Popraw uchwyty na SKP. Zostawiles takie jak na obudowanych zderzakach, brak stopni nad zderzakami. :) Swiatla troche nienaturalne, zbyt zolte. Poza tymi drobnymi mankamentami, tekstura godna uwagi.

Pozdrawiam

Offline Siarka95

  • Wiadomości: 68
  • 424 potrafi zaskoczyć
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Czerwca 2008, 15:08:05 »
Trzeba by poprawić przejście ciemno-zielonego pasa z czoła do boku ;)
Poza tym spoko
Nikt tutaj mnie nie lubi :<
Grasz w Jazz Jackrabbit 2? Zajrzyj tutaj!
Mój FTP: http://members.lycos.co.uk/siarka1995/

Sigman

  • Gość
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Czerwca 2008, 15:53:02 »
Od razu mówię, nie będę tego poprawiał, bo mam już dosyć tej ET22. Dopasowanie czoła do boków to loteria. Mapowanie niestety jest takie, a nie inne, moim zdaniem powinno być na takiej zasadzie jak w ST44, a okienko na rogu kabiny powinno być na teksturze oddzielnie i w całości. Wystarczyłyby 2 zdjęcia pod kątem 45 stopni, zeby zrobić te okienka.

Dziękuję za pozytywne oceny, w przygotowaniu mam już kilka nowych tekstur ;)

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Czerwca 2008, 19:12:42 »
Od razu mówię, nie będę tego poprawiał, bo mam już dosyć tej ET22. Dopasowanie czoła do boków to loteria. Mapowanie niestety jest takie, a nie inne, moim zdaniem powinno być na takiej zasadzie jak w ST44, a okienko na rogu kabiny powinno być na teksturze oddzielnie i w całości. Wystarczyłyby 2 zdjęcia pod kątem 45 stopni, zeby zrobić te okienka.

Dziękuję za pozytywne oceny, w przygotowaniu mam już kilka nowych tekstur ;)
Zgodzę się z tym postem, męczące jest przygotowanie tekstury 22. Co do mapowania to masz rację, takie powinno być.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Czerwca 2008, 20:43:24 »
Hmmmm. Nie bylbym taki pewny co do tego, ze powinno takie byc. Nie rozumiem takze, co niby mialoby to zmienic ?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Czerwca 2008, 21:14:29 »
Ładniejsze i łatwiejsze spasowanie tych bocznych okien, oraz spasowanie boków.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Czerwca 2008, 21:17:30 »
Pewnie chodzi o to, że bardzo ciężko spasować ze sobą bok i czoło. Wymaga to po prostu sporo przeróbek w zdjęciach wykorzystanych na tekstury, a i tak dość wyraźnie widać miejsce ich łączenia.
Tak poza tym, poprawiłem błędy w teksturze, które wymienił na początku Defiler.
@Sigman: jeśli nie masz nic przeciwko, to dam ją na upload.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Czerwca 2008, 21:40:21 »
@adsim, sądze jednak, że to niepotrzebne. Sigman napisał, że poprawiać nie będzie, a to on jest autorem i pewnie sobie nie życzy tego, aby poprawiać jego dzieło. P

Pozdrawiam
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Czerwca 2008, 22:00:15 »
Nie wykazał sprzweciwu do tej pory, więc wystawiaj (nadmień tylko, że poprawka tex @Sigmana).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

EU07-033

  • Gość
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Czerwca 2008, 22:15:53 »
Nie wykazał sprzweciwu do tej pory, więc wystawiaj (nadmień tylko, że poprawka tex @Sigmana).

Nie wykazał bo jest nie dostępny w tej chwili, nie ma go na forum co widać i na GG, jestem z nim w stałym kontakcie, wiem kiedy jest i kiedy go nie ma.

Pozdrawiam.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Czerwca 2008, 22:53:13 »
Licencję powinien był przeczytać, więc co Ty na to? Poza tym sprzeciw taki powinien być podany przy publikacji tekstury jak coś. Dodatkowo wskazanie, że nie będzie tego poprawiał, nie oznacza, że zabrania korekty owej tekstury przez kogoś innego.

Podobnaż sytuacja już raz była...
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Czerwca 2008, 23:20:51 »
No dobra. Mam nadzieję, że Sigman się nie obrazi :). W końcu to tylko drobne poprawki.
Proszę: http://www.eu07.pl/userfiles/ET22-527.zip
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Sigman

  • Gość
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Czerwca 2008, 23:51:51 »
A poprawiajta se jak chceta :D Mnie się już nie chce :p Zrobię jeszcze jedną ET22 i koniec, zajmę się gagarinami i TEM2.

P.S.
Tekstury @EU05 też poprawiacie? Na niektórych to niedopasowanie widać bardziej, zwłaszcza przy krawędziach narożnych okienek.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Czerwca 2008, 00:10:45 »
...Tekstury @EU05 też poprawiacie?...
Jak będzie czas, to i tym się zajmiemy ;) Dopasowanie okienek narożnych wymaga nieco więcej pracy i cierpliwości.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Czerwca 2008, 01:12:40 »
Ładniejsze i łatwiejsze spasowanie tych bocznych okien, oraz spasowanie boków.

Dlaczego uwazasz, ze jest to latwiejsze ?

Sigman

  • Gość
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Czerwca 2008, 02:51:00 »
To może ja wytłumaczę. Łatwiejsze byłoby dopasowanie boku do czoła, gdyby mapowanie było w stylu ST44, ponieważ od razu na teksturze zlewasz ze sobą bok i czoło i można to zrobić tak, że nie widać absolutnie żadnego przejścia, bok i czoło stanowią jedną całość. Przy mapowaniu takim jak obecnie mamy w ET22, bok i czoło są na teksturze oddzielnie, na dodatek jest jedno czoło i jego krawędź trzeba dopasować do dwóch różnych krawędzi boków, a kiedy są one oddzielone od siebie, nie można zastosować na przykład narzędzia 'healing brush' (photoshop), żeby zlikwidować widoczne przejścia między elementami. Dość trudno jest też dopasować odcienie.
Co do okien narożnych, to chyba proste, że jeżeli te okna byłyby na teksturze oddzielnie, to można byłoby je wkleić całe i nie byłoby takich rozjechań na krawędziach, różnic w odcieniach, po prostu okienka byłyby jednolite i o niebo łatwiej byłoby zrobić taką teksturę.

Tak chciałem po prostu wytłumaczyć, bo wiem, że i tak mapowanie nie ulegnie zmianie.

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Lokomotywy Sigmana: ET22-527
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Czerwca 2008, 11:12:18 »
Jedno czolo rzeczywiscie moze byc utrutnieniem. Narozne szyby... gdzies juz widzialem takie rozwiazanie o ktorym piszesz. Faktycznie, wygladalo to ciekawie. Jezeli natomiast chodzi o niwelowanie roznic pomiedzy odcieniami kolorow bokow/czola, to wydaje mi sie, ze jest sposob. W programie do obrobki grafiki na jednym tle wklejamy obok siebie boki i czolo, dopasowujemy je jak najdokladniej a nastepnie wtedy bawimy sie z odcieniami. Po korekcji przenosimy wszystkie elementy na mape tekstury.

Sigman

  • Gość
Odp: Lokomotywy Sigmana: M62-0837
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Lipca 2008, 15:40:17 »
Witam ponownie. Parę dni temu dostałem zdjęcia na teksturę M62-0837 i wykonałem ją tak, jak mogłem najlepiej. Teksturę tego gagarina wydał również kolega @Patrykos, a nie wiedziałem, że ją robił, więc nie widzę podstaw, żeby nie wydawać swojej tekstury, tm bardziej, że wyraźnie różni się ona od tekstury Patryka.



Link: http://www.eu07.pl/userfiles/M62-0837.rar

Wpis do scenerii:

node -1 0 M62-0837 dynamic PKP\ST44_new M62-0837.tga st44-o 0.0 headdriver 3 0 enddynamic


Jeszcze raz powtarzam: dostałem zdjęcia i zrobiłem teksturę nie wiedząc, że robi ją również Patrykos. Wybierzcie lepszą.

Pozdrawiam ;)