Autor Wątek:  Kolory światła (freespot/stars)  (Przeczytany 26575 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Kolory światła (freespot/stars)
« dnia: 22 Maja 2008, 16:19:16 »
Oglądając jedną z tras zauważyłem lampy świecące na obrzydliwie żółty kolor. Nigdy nie widziałem lampy świecącej na taki kolor. Wydaje mi się, że jest możliwe ustalenie kolorów RGB, które by odpowiadały poszczególnym źródłom światła. W zasadzie mamy pięć rodzajów światła (nie liczę semaforów):
  • słoneczne,
  • żarówek wolframowych,
  • halogenowe,
  • sodowe,
  • rtęciowe.

Światło słoneczne uważamy za naturalnie białe (RGB=#FFFFFF) i w jego odniesieniu są (powinny być) robione zdjęcia na tekstury. Fotografie robione przy innym świetle (żarowe, lampa błyskowa) powinny mieć skorygowany punkt bieli. Źródło światła słonecznego do scenerii wstawiamy wpisem light.

Światło żarówek wolframowych występuje w przypadku reflektorów, a także jako białe światło semaforów. Na razie ustaliłem, że światło to odpowiada promieniowaniu ciała doskonale czarnego o temperaturze 2856K i w modelu barw CIE XYZ 1931, a dokładniej Yxy ma współrzędne x=0.44757, y=0.40744. Znalazłem kalkulator, który pozwala wyliczyć pozostałe informacje, przede wszystkim kolor RGB:
HTTP       =  #FFB263
Web safe   =  #FF9966
RGB 0-255  =   254.59   178.17    99.46
RGB 0-FF   =       FE       B2       63
RGB 0-0.1  =  0.99841  0.69872  0.39004
CMY 0-0.1  =  0.00159  0.30128  0.60996
CMYK %     =    0.000   30.016   60.934    0.159
XYZ        =   59.319   54.000   19.216
Yxy        =   54.000  0.44757  0.40744
CIE-L*ab   =   78.462   21.075   54.450
CIE-L*CH   =   78.462   58.387   68.841
CIE-L*uv   =   78.462   64.181   65.532
HunterLab  =   73.485   15.491   35.935
Illuminant =  D75
Observer   =  10° (1964)
Jak widać kolor żarówek (#FFB263) jest mocno pomarańczowy, co zauważalne jest tylko w porównaniu do światła słonecznego (w nocy tego nie zauważamy, szczególnie na zdjęciach ze skorygowaną bielą). Dokładnie ten kolor ten widać na niektórych teksturach po zbliżeniu się do reflektorów. Teraz by trzeba było sprawdzić, czy wstawienie takiego światła (emisyjnego) do reflektorów lokomotywy wyglądać będzie naturalnie.

Jak znajdę parametry pozostałych źródeł światła, to dopiszę, może ktoś mi pomoże.

Poniżej obrazek SN61. Reflektor po lewej ma oryginalną barwę, jaka była w modelu. Ten po prawej jest zmodyfikowany zgodnie w wyliczonym wyżej RGB.
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2015, 18:32:02 wysłana przez adsim »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Maja 2008, 17:13:57 »
http://www.swiatlo.tak.pl/pts/pts-temperatura-barwowa.php

Z tego co tu piszą:
"lampa sodowa SON ma 2000K, żarówka 2856K, halogen 3000K, a lampa metalohalogenkowa CDM (/942) ma 4200K."
Te ostatnie to wymienione przez Ciebie lampy rtęciowe. Z tym że, według wikipedii, mogą one przyjmować, zależnie od składu mieszaniny świecącej, od... 3000K do 20 000K, więc jeżeli by bawić się w odwzorowanie takiej lampy, można przyjąć wzór z cytatu, jako że takie też występują. Będzie to więc źródło światła najbliższe bieli w RGB. (Przyjmuję, że 4000K to biel neutralna, słoneczna. Wyżej zaczynają się niebieskie odcienie, niżej pomarańczowe.)

Cieszę się, jeżeli mogłem pomóc. Jeżeli znajdę dokładniejsze dane, dam o tym znać... Ale obawiam się, że w przypadku halogenów, sodów i rtęci co producent żarówki, to odchylenia wynikające z nieco innych mieszanek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Maja 2008, 17:52:45 »
Dla 2000K oraz 3000K nie mam danych xy, dla 4200K jest x=0.37207 y=0.37512, co daje kolor RGB=#FFDBAE dla Y=75, czyli nadal czerwonawy.

Ewidentnie chodzi mi o lampy uliczne, czyli pewnie najtańsze, dużej mocy, energooszczędne i o dużej żywotności.


Na razie znalazłem tyle:
High pressure sodium 2100K
Xenon 5920K

Kolory widmowe pierwiastków i lamp (strona jest ogromna i długo się ładuje).

High Pressure Hg     x=0.31996 y=0.38645 CCT:5942 RGB=#DAFFC9 (Y=91) - zielony
Low Pressure Mercury    x=0.22581y=0.17240 CCT:N/A RGB=#8E7FFF (Y=28)
Triphosphor Fluorescent 2700K    x=0.46632 y=0.42547 CCT:2724
Triphosphor Fluorescent 4000K    x=0.37820 y=0.37264 CCT:4031
Clear Mercury Vapor    x=0.31996 y=0.38645 CCT:5942
Color Corrected Mercury Vapor    x=0.40288 y=0.39424 CCT:3582
Blended Light     x=0.41436 y=0.39733 CCT:3362

Sodium/Thallium/Indium metal halide (European)    x=0.37426 y=0.41000 CCT:4366
Sodium/Scandium metal halide (American)    x=0.3515 y=0.32282 CCT:4575
Dysprosium/Thallium/Thulium/Caesium "daylight" (European) metal halide    x=0.30179 y=0.35347 CCT:6855
Low Pressure Na    x=0.56646 y=0.42639 CCT:1784 RGB=#FF8100 (Y=37)
High Pressure Na    x=0.50257y=0.39664 CCT:2104 RGB=#FF8E43 (Y=41)

Wyliczyłem kolory RGB dla nisko- i wysokociśnieniowych lamp rtęciowych i sodowych. Myślę, że najbardziej odpowiednie są kolory #8E7FFF dla lamp rtęciowych oraz #FF8E43 dla sodowych.

Z Wikipedii: Występowanie tego cyklu pozwala zwiększyć temperaturę żarnika do około 3200 K. Dla 3230K mamy odpowiednik widma Jodu: x=0.44470 y=0.45205 CCT:3230, co daje RGB=#FFCC45 (dla Y=65), które można przyjąć dla świateł halogenowych.


Podsumowując:
  • żarówka #FFB263 = 255 178 99,
  • halogen #FFCC45 = 255 204 69,
  • rtęciowa #8E7FFF = 142 127 255,
  • sodowa #FF8E43 = 255 142 67.

Mam nadzieję, że z takimi kolorami świateł scenerie będą wyglądać trochę realistyczniej.
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2008, 19:36:42 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Maja 2008, 20:02:33 »
Z tego co wiem, w Polsce (np.  do oświetlenia ulic) stosuje się jednak niskociśnieniowe lampy sodowe, Ty wytłuściłeś wysokociśnieniowe. Myślę, że jednak różnica pomiędzy nisko a wysokociśnieniowymi nie jest relatywnie zbyt wielka.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Maja 2008, 22:38:30 »
No fakt, nie jestem praktykiem, jeśli chodzi o lampy. Wybrałem wysokociśnieniowe, bo mają mniej czerwony kolor. Ale może faktycznie, dużo lamp w Polsce jest upiornie pomarańczowa.

sodowa n. #FF8100 = 255 129 0
sodowa w. #FF8E43 = 255 142 67
żarówka #FFB263 = 255 178 99
halogen #FFCC45 = 255 204 69
słońce #FFFFFF = 255 255 255
rtęciowa w. #DAFFC9 = 218 255 201
rtęciowa n. #8E7FFF = 142 127 255
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Maja 2008, 22:47:11 »
Jak wymieniali żarówy na ulicy, to mieli takie szare pudła z napisami "Lampy Na |Niskociśnieniowe", następnie skojarzyłem kolor, który świecił potem w nocy z wieloma innymi latarniami ;-) Stąd ta dedukcja :)

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1246
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Maja 2008, 11:11:27 »
Ja mam lampę sodową przed domem (na ulicy oczywiście ;) I faktycznie daje intensywny żółty kolor

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Maja 2008, 18:35:07 »
Ktoś "na górze" wymyślił podobno, że takie światło mniej męczy wzrok kierowcy. (Taaa... powinni jeszcze zabronić wściekle niebieskich zegarów w samochodzie, a'la wiejski tuning)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Maja 2008, 00:22:12 »
Zrobiłem mały eksperyment. Podmieniłem żółte i białe latarnie w scenerii na pomarańczowe (sodowe n.) i fioletowe (rtęciowe n.). Efekt jest taki sobie, trzeba by jednak trochę poprawić składowe koloru, szczególnie samej lampy w zbliżeniu. Na lewym obrazku z przodu kilka lamp rtęciowych, w głębi widać lampy sodowe (trzeba się przyjrzeć). Zwrotniki są niestety białe, powinny być żółtawe (o ile mają udawać, że świecą). Na prawym zwrotniki i lokomotywa skorygowane do światła żarowego.

« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2009, 22:36:41 wysłana przez Akvin »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Maja 2008, 12:44:06 »
Bardzo obiecująco to wygląda, teraz tak, czy do każdej latarni będzie dodatkowy inc określający kolor światła czy jakoś już w scn będziemy to zmieniać? Te sodowe lampy robią bardzo ładny klimacik.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Maja 2008, 18:36:12 »
Kolor światła definiuje się w .t3d jako Diffuse w obiekcie z SelfIllum:  true. Tak więc trzeba by mieć osobne .t3d dla poszczególnych kolorów.

Ewentualnie jest możliwość zdefiniowania świateł w modelu, ale jeszcze tego nie rozpracowałem. Wtedy latarnie zapalałoby się eventem i można by wybrać, który kolor chcemy (np. lights 1 0 - sodowe, lights 0 1 - rtęciowe).

Nie znam znaczenia następujących parametrów:
NearAttenStart: 0.0
NearAttenEnd: 80.0
UseNearAtten: true
FarAttenDecayType: 2
FarDecayRadius: 80.0
FalloffAngle: 45.0
HotspotAngle: 10.0
Wygląda na to, że jedynie NearAttenStart jest rozpoznawany, ale nie wiem, czy cokolwiek daje.

Spróbuję jeszcze zwiększyć jaskrawość o połowę:
sodowa n. #FFBF80 = 255 191 128
żarówka #FFD8B0 = 255 216 176
rtęciowa n. #C8BFFF = 200 191 255

A także o 1/4.
Finalnie zrobiłem tak: plane pod latarnią z jasnością o 1/4 większą, punkt świetlny z jasnością o 1/4 większą, sama lampa z jasnością większą o 1/2 i równie jaśniejsza tekstura. Efekty są następujące i myślę, że wystarczające.

« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2009, 22:39:19 wysłana przez Akvin »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Maja 2008, 18:50:55 »
Ta smuga na drugim screenie nie jest za jaskrawa? Wydaje mi się, że lampy sodowe nie dają takiego mocnego światła. Ono powinno być bardziej rozproszone i ma nieco większy zasięg oświetlania. Może jakby zmienić ten plane na nieco większy...
Ogólnie koncepcja z kolorem światła jest ciekawa i wnosi coś nowego do symka:) Tylko żeby autorzy tras uwzględnili to w swoich projektach.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Maja 2008, 21:23:08 »
Ew. żeby zastąpiły stare latarnie.
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Maja 2008, 21:44:56 »
Ta smuga na drugim screenie nie jest za jaskrawa? Wydaje mi się, że lampy sodowe nie dają takiego mocnego światła. Ono powinno być bardziej rozproszone i ma nieco większy zasięg oświetlania. Może jakby zmienić ten plane na nieco większy...

Tzn. może się zdarzyć lampa z odbłyśnikiem kierunkowym (ale te raczej są rzadko stosowane na kolei) i wtedy faktycznie światło jest bardzo silne ale za to rozproszone na małej powierzchni. Natomiast przy standardowej latarni i źródle światła umiejscowionym stosunkowo wysoko, powierzchnia oświetlana jest duża a natężenie światła zdecydowanie mniejsze niż w przypadku latarni z odbłyśnikiem kierunkowym. Dlatego screen 2 może nie pasować tylko pod względem typu latarni, a nie pod względem siły sodowego źródła światła. Lampy sodowe wbrew pozorom potrafią dać naprawdę silne światło. A dodatkowo możne je niejako wzmocnić poprzez zastosowanie specjalnego odbłyśnika .
Reasumując należałoby powiązać "zauważalną" moc światła (przekładając ją na rozświetlenie powierzchni) z typem latarni. Żeby się nie bawić w szczegóły można przyjąć, że wysoka latarnia to --> duży obszar oświetlony światłem o średnim natężeniu, a niska latarnia --> mniejszy obszar o silniejszym oświetleniu.

To taka "uwaga" z mojej strony :) .

Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Maja 2008, 12:41:37 »
Słuszna uwaga, ponieważ mocne skupienie światła może zmienić jego kolor - chodzi mi o wrażenie powstajace w mózgu, czyli efekt przez człowieka odbierany, niekoniecznie istniejący z fizyce.

Ps. @Ra, a jaka to była sceneria? :)

Offline Ajusto

  • Wiadomości: 150
  • Notatnik;] A nawet ostatnio trasy tworze;]
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Maja 2008, 13:04:26 »
Witam.
korzystając z okazji, zapytam:)
W jaki sposób można uzyskać taki efekt jak na zdjęciu? ---http://www.up.clubbers.pl/img/88dzyszla_eu.gif (większego zdjęcia nie mam:( )
Chodzi mi o o ten niebieski "blask" z lampki, że światło z niebieskiej lampki odbija się na pulpicie.
 EDIT:
Słyszałem że takie coś jest możliwe, ale nie będzie tak jak na screenie. Zrobić małą smugę o kolorze lampki i przypisać ją do lampki.
Ale wtedy światło będzie widniało tylko na pulpicie poziomym, nie będzie się odbijać na innych płaszczyznach...
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2008, 13:27:26 wysłana przez Ajusto »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Maja 2008, 13:24:41 »
To już jest zrobione programem graficznym. Nie jest wyciągnięte "żywcem" z symka.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Maja 2008, 13:31:35 »
Sceneria to Linia 53 "Noc".

A to widoki z przebudowanego Quarka, który używa tych samych latarń:
[/URL=http://img502.imageshack.us/my.php?image=lights8hi2.jpg][/URL][/URL=http://img502.imageshack.us/my.php?image=lights9cy2.jpg][/URL]
W Symulatorze wygląda to fajniej niż na obrazku, ponieważ światła w oddali migoczą oraz można je oglądać z różnych kątów. Ja modeli latarni ani nie tworzyłem, ani nie modyfikowałem. Zmieniłem jedynie kolor, ponieważ był idealnie biały, a niektóre lampy kanarkowo-żółte.
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2009, 22:43:03 wysłana przez Akvin »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Marca 2009, 18:32:00 »
@Ra, wzorując się na Twoich lampach sodowych, żarówkowych i rtęciowych poprawiłem kolory światła w swoich lampach i dodałem jeszcze poświatę, o to efekt:
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Marca 2009, 20:34:28 »
Chcialbym tylko dodac :
Lampa sodowa temperatura barwowa 2000K
Strumien swietlny (lm) dla mocy :
50W  4400
70W  6600
100W 10700
150W 17500
250W 33200
400W 56500
600W 90000

PKP stosuje moce 150,250 i 400W

Jak znajde DTR-ki od innych zarowek to podam odpowiednie parametry.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Marca 2009, 22:34:13 »
@Driver24 - sam planowałem dorobić większe rozmycie plamy świetlnej rzucanej przez latarnie, ale ubiegłeś mnie, i to ze znakomitym efektem. Gratulacje, mi się podoba.

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #21 dnia: 24 Marca 2009, 16:19:48 »
Zrobiłem jeszcze coś takiego, że jak przybliżymy się o jakieś 40m od lampy, to ta łuna znika. Według mnie to lepiej wygląda niż z łuną na stałe. Jeszcze zrobię lampy T i Y...
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2009, 16:24:22 wysłana przez REWIZOR »
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Kolory światła
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Marca 2010, 22:30:32 »
Znalazłem dziś stronę:
http://planetpixelemporium.com/tutorialpages/light.html
z której spisałem kolory świateł:

Light SourceTempreature R G B Values
Candle1900K255, 147, 41
40W Tungsten2600K255, 197, 143
100W Tungsten2850K255, 214, 170
Halogen3200K255, 241, 224
Moonlight*4100K255, 244, 234
Carbon Arc5200K255, 250, 244
High Noon Sun5400K255, 255, 251
Direct Sunlight6000K255, 255, 255
Overcast Sky7000K201, 226, 255
Clear Blue Sky20000K64, 156, 255
Warm Fluorescent255, 244, 229
Standard Fluorescent244, 255, 250
Cool White Fluorescent212, 235, 255
Full Spectrum Fluorescent255, 244, 242
Grow Light Fluorescent255, 239, 247
Black Light Fluorescent167, 0, 255
Mercury Vapor216, 247, 255
Sodium Vapor255, 209, 178
Metal Halide242, 252, 255
High Pressure Sodium255, 183, 76
*Dodałem jeszcze światło księżyca, obliczając średnią z sąsiednich barw…
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni


Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Barwa punktu świetlnego (model stars)
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Grudnia 2015, 14:49:40 »
Składowe koloru RGB konwertujemy na hex. Przykładowo dla wysokoprężnego sodowego będzie to (RGB)255,183,76=(hex)ffb74c. Odwracamy tą wartość, bo definicja koloru w stars ma składową czerwoną na pierwszym bajcie, czyli po prawej (hex)4cb7ff=(dec)5027839 i to wpisujemy w miejsce współrzędnej mapowania u vertexa mającego być punktem świetlnym.

Przy okazji zapiszę sobie wartości kolorów wraz z przeliczeniem.
Sodowa wysokoprężna: 255, 183, 76=5027839
Sodowa niskoprężna: 255, 209, 178=11719167
Metalohalogenkowa: 242, 252, 255=16776434
Rtęciowa: 216, 247, 255=16775128
Luminescencyjna biała: 255, 244, 242=15922431
Luminescencyjna zwykła: 244, 255, 250=16449524
Halogenowa: 255, 241, 224=14742015
« Ostatnia zmiana: 24 Grudnia 2015, 00:05:44 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Barwa punktu świetlnego (model stars)
« Odpowiedź #25 dnia: 23 Grudnia 2015, 23:44:52 »
Mógłbyś dodać wizualny podgląd dla każdej z wartości na screenie?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Barwa punktu świetlnego (model stars)
« Odpowiedź #26 dnia: 24 Grudnia 2015, 00:07:54 »
Masz podgląd jako kolor czcionki. Barwienie lamp i robienie screenów to z godzina roboty w niewiadomym mi celu.

Scaliłem z istniejącym wątkiem, dodałem nowe słowa kluczowe do tematu.
adsim
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2015, 18:34:12 wysłana przez adsim »
Mój kanał youtube

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Kolory światła (freespot/stars)
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Grudnia 2015, 10:56:28 »
Wystarczy i tyle na podgląd. Dziękuję.