Autor Wątek:  Kompozycja ekranu startowego  (Przeczytany 2980 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Kompozycja ekranu startowego
« dnia: 09 Maja 2008, 02:06:21 »
Jakiś czas temu powstał zestaw ekranów startowych, które można sobie podmieniać. Do mojego programu dorobiłem więc możliwość losowania jednego z nich i kopiowania do textures\logo.bmp. Potem również możliwość przypisania jednego obrazka do nazwy toru w uruchamianej scenerii.

W ostatniej wersji zrobiłem wczytywanie obrazków w formacie .jpg, więc jest teraz możliwość zapisania ekranu startowego nie tylko w .bmp, ale również w oszczędniejszym .jpg.

Zastanawiałem się nad tym, jak uzależnić pokazywany ekran startowy od wybranej scenerii oraz prowadzonego pojazdu. Wpadłem na pomysł, że skoro konwertuję .jpg na .bmp, zmieniając przy tym rozmiar, to równie dobrze mogę złożyć kilka obrazków w jeden. Czyli np. połączyć w jedną całość zbliżenie wybranej lokomotywy, jakiś motyw ze scenerii, a w tle umieścić schemat torów z zazaczonymi i opisanymi stacjami oraz czasami odjazdu. Można by też umieścić jakieś dodatkowe napisy, np. opis klawiszy sterujących eventami w scenerii.

Jeśli znajdzie się ktoś chętny, żeby przygotować kompozycje (rozmieszczenie poszczególnych obrazków składowych) oraz screeny pojazdów, to w najbliższym możliwym czasie opracuję format pliku generującego ekran startowy (tzn. opisu kompozycji dla programu).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni