2.Nieprawidłowości, które uniemożliwiają bezpieczne wykonanie pracy podczas przyjmowania pojazdu trakcyjnego maszynista zgłasza
Zgłaszamy do Dyspozytora
8.Nieprawidłowości, które uniemożliwiają bezpieczne wykonanie pracy podczas przyjmowania pojazdu trakcyjnego maszynista odpisuje :
W książce pokładu pojazdu trakcyjnego z napędem.
9.Podczas łączenia sprzęgów elektrycznego ogrzewania pociągu :
lokomotywy elektryczne:
1) pantograf opuszczony
2) WCS (wyłącznik ciśnienia sterowania) wyłączony, klucz znajduje się u maszynisty w kieszeni
3) polecenie elektryka (rewidenta wagonów), włączenie ogrzewania na druku Mw-563
Lokomotywy spalinowe:
1) wyłączony silnik spalinowy
2) uszyniona szafa WN (wysokiego napięcia)
3) polecenie rewidenta
10.Włączenie ogrzewania na stacji początkowej może nastąpić na polecenie
Rewidenta wagonów
12.Wartość bezpiecznego napięcia prądu stałego, w warunkach normalnych, wynosi :
Napisał
MichałŁ:
Bezpieczne napięcie stałe to 120V przy rezystancji środowiska 1000 om jeżeli jest mniejsza to 60V prąd przemienny tak samo 50 albo 25V.
Edit by 1.05.2008r.
Nadszedł czas na dłuższy zestaw pytań, a mianowicie temat
"Technika ruchu"- to co dla maszynisty najważniejsze:
1.Gdy dyżurny ruchu poda sygnał "Nakaz jazdy" przy pociągu pasażerskim podaje się w kolejności sygnały:
2.Czy przed ruszeniem pociągu z pod semafora wjazdowego kierownik pociągu podaje sygnał?
3.Jaka jest kolejność sygnałów podawanych przez drużynę konduktorską przed odjazdem pociągu pasażerskiego ze stacji bez sygnału ‑Nakaz jazdy?
4.Podniesienie ręki przez konduktora w kierunku kierownika pociągu oznacza sygnał:
5.Jaki sygnał podaje maszynista przed uruchomieniem pociągu z miejsca nieprzeznaczonego do wsiadania i wysiadania podróżnych?
6.Kogo dotyczy W-4 / czoło zatrzymania pociągu/ ustawiony przy końcu peronu?
7.Jaki sygnał podaje kierownik pociągu pasażerskiego przed odjazdem pociągu?
8.Czy podaje się sygnał Rp12 ‑Gotów do odjazdu, jeżeli kierownik sam prowadzi pociąg?
9.Sygnał Rp14 ‑Odjazd pociągów pasażerskich podawany w dzień, to podniesiona przez kierownika pociągu w kierunku maszynisty:
10.Podając sygnał ręczny manewrowy w porze nocnej należy podawać go w takim miejscu, aby sygnał był widoczny dla odbierającego:
11.Gdyby odebranie sygnału ‑Do mnie, lub ‑Ode mnie z nastawni było niemożliwe lub utrudnione, sygnał ten można zastąpić środkami łączności:
12.Podniesienie latarki z białym światłem przez konduktora w kierunku kierownika pociągu oznacza sygnał:
13.Tarczę zatrzymania D1 ‑Stój na szlaku ustawia się w odległości od miejsca, które ma być osłonięte:
14.Sygnał Rp14 ‑Odjazd pociągu pasażerskiego w nocy to sygnał podawany przez kierownika pociągu w kierunku maszynisty poprzez:
15.Sygnał zezwalający na semaforze z literka ‑m dla jazdy manewrowej oznacza:
16.Gdzie na posterunku odgałęźnym należy zmienić kanał radiołączności pociągowej w przypadku braku wskaźnika W 28 ‑Oznaczającego miejsce zmiany kanału?
17.Czy przed ruszeniem pociągu z miejsca nieprzewidzianego zatrzymania w stacji poza krawędzią peronową podaje się sygnał Rp14 ‑Odjazd pociągu pasażerskiego?
18.Do sygnału Rm4 ‑Stój należy się zastosować w przypadku, gdy:
19.Jakie sygnały wskazują semafory doraźne zamykanego posterunku?
20.Na jakich zasadach można pominąć tarczą zaporową Z 1 ‑Stój?
21.Oznaczenie przodu i tyłu lokomotywy z jednym białym światłem od strony czynnego stanowiska maszynisty stosuje się:
22.Czy w przypadku żądania lokomotywy pomocniczej zatrzymany pociąg osłania się?
23.Sygnał jedno białe światło dla jazdy manewrowej od strony prowadzącego pojazd stosowany jest:
24.Czy maszynista lokomotywy popychającej nie sprzęgniętej po ukończeniu popychania powinien podawać sygnały przed wskaźnikami ostrzegania typu W6; W6a; i W7?
25.Dla pchania pociągu złożonego z zespołów trakcyjnych należy stosować na czole odpowiednio sygnał:
26.Wskaźniki uprzedzające W 11 występują, gdy obrazy sygnałowe mogą być niewidoczne z sposób ciągły z wymaganej odległości?
27.Gdzie ustawiona jest pierwsza tablica z czterema pasami wskaźnika uprzedzającego W 11?
28.Jak należy osłonić oderwaną część pociągu, która zastaje na szlaku dwutorowym z ruchem jednokierunkowym?
29.Czy dwa światła czerwone migające mogą stanowić osygnalizowanie końca pociągu?
30.Jeśli nie ma sygnalizatora do jazdy manewrowej wówczas pracownik posterunku nastawczego pozwolenie na jazdę daje za pomocą:
31.W przypadku cofania pociągu ze szlaku nie-uzgodnionego z dyżurnym ruchu:
32.Czy może być oznaczony koniec pociągu pasażerskiego dwoma tarczkami odblaskowymi typu Pc5?
33.Dwa zielone światła na semaforze w jednym pionie oznacza sygnał:
34.Jak dokonuje osłony pociągu na szlaku drużyna pociągowa?
35.Sygnał Z2 ‑Jazda dozwolona na tarczy zaporowej kształtowej ważny jest dla jazd:
36.Co oznacza wskaźnik ‑zmiany prędkości W21 umieszczony na maszcie semafora?
37.Sygnał wątpliwy jest wtedy, gdy:
38.Manewrujący tabor może minąć sygnał ‑Stój na semaforze bez białej tabliczki z czarną literą ‑m:
39.Tarczę D1 ‑Stój od przeszkody na torach stacyjnych zakłada się w odległości:
40.Dwa światła na semaforze: dolne pomarańczowe ciągłe, górne zielone ciągłe oznacza jazdę z prędkością:
41.Pociąg jadącym po torze zamkniętym linii dwutorowej w nocy należy stosować sygnały:
42.Jeżeli sygnał na semaforze wjazdowym zezwala na jazdę z prędkością 40,60 lub 100 km/h to jazda z tą prędkością obowiązuje: