Autor Wątek:  ET41  (Przeczytany 17056 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline 07-078

  • Wiadomości: 37
  • EU07-078
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
ET41
« dnia: 26 Kwietnia 2008, 19:31:06 »
1.Do którego numeru ET41 miała zgarniacze od EU07(4E) a od którego od EU07(303E).
2.Od którego numeru wprowadzono ryflowane blachy poszycia.
Woj. Podkarpackie

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET41
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Kwietnia 2008, 20:04:25 »
1. Najprawdopodniej całe zgarniacze jako pierwszy miał ET41-111
2. W tym czasie, kiedy wprowadzono całe zgarniacze!

1.
   } http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/ET41/ET41.html
2. 
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ET41
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Kwietnia 2008, 20:12:11 »
Korzystając z utworzonego wątku mam jedno pytanie. Czy ktoś wie coś więcej na temat wypożyczenia kilku ET41 dla chorwackich kolei w latach 1995 - 96. Krótkie informacje na ten temat znalazłem przez przypadek w angielskiej wersji artykułu o ET41 na wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/ET41
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: ET41
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Kwietnia 2008, 20:22:40 »
Trzy >zdjęcia<.

037 HŽ ex-PKP ET41 037
060 HŽ ex-PKP ET41 060
075 HŽ ex-PKP ET41 075
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ET41
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Kwietnia 2008, 20:25:02 »
Jak pierwszy całe zgarniacze oraz ryflowane pudło miał ET41-100, lecz był to tylko prototyp. Do produkcji te rozwiązania wprowadzono dopiero tak jak napisał @Patrykos od numeru 111

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ET41
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Kwietnia 2008, 21:24:46 »
Trzy >zdjęcia<.

037 HŽ ex-PKP ET41 037
060 HŽ ex-PKP ET41 060
075 HŽ ex-PKP ET41 075

Dziękuję!! Ale myslałem że Chorwaci je jakoś ładnie pomalują:) Koniec OT z mojej strony.

Iwan
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2008, 09:38:17 wysłana przez iwan »
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: ET41
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Kwietnia 2008, 22:52:13 »
A że tak się zapytam, co te loki robiły na chorwackich kolejach??

EDIT: Miachu_PCC, nie jestem taki głupi jak Ci się wydaje. Wiem, że tam jeździły, ale dla^czego, skoro to polskie maszyny?

Profeta
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2008, 00:18:33 wysłana przez Profeta »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET41
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Kwietnia 2008, 09:48:44 »
A że tak się zapytam, co te loki robiły na chorwackich kolejach??

EDIT: Miachu_PCC, nie jestem taki głupi jak Ci się wydaje. Wiem, że tam jeździły, ale dla^czego, skoro to polskie maszyny?

Profeta

A po co Bombardiery u nas jeżdżą?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: ET41
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Kwietnia 2008, 09:58:00 »
To raczej nie ma związku. Mnie interesuje tylko, co nasze Jamniki robiły w kraju oddalonym od nas o jakieś 1000km? I w takim razie dla czego były tam tylko przez rok?

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: ET41
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Kwietnia 2008, 10:04:44 »
I w takim razie dla czego były tam tylko przez rok?

To Ty nie wiesz? ...
Z pewnością umowa wynajmu ET41 była na rok i nie została przedłużona z powodu:
a) przewoźnik wynajmujący lokomotywy znalazł lepszą ofertę
b) potrzeba ET41 była tylko na rok
c) ET41 nie spełniały oczekiwań klienta
P.S. można tak wymieniać i wymieniać.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET41
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Kwietnia 2008, 10:32:10 »
To raczej nie ma związku. Mnie interesuje tylko, co nasze Jamniki robiły w kraju oddalonym od nas o jakieś 1000km? I w takim razie dla czego były tam tylko przez rok?

Jak nie ma związku? Brakowało im ciężkich i mocnych lokomotyw to zapożyczyli sobie ET41.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ET41
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Kwietnia 2008, 10:52:10 »
To raczej nie ma związku. Mnie interesuje tylko, co nasze Jamniki robiły w kraju oddalonym od nas o jakieś 1000km? I w takim razie dla czego były tam tylko przez rok?

Nie przesadzaj, z południowej granicy Polski do Chorwacji jest ok 350km (a jeśli chodzi o mnie to mam bliżej do Chorwacji niż nad Bałtyk :) A chorwaci potrzebowali silnych loków, które dobrze radzą sobie w górach.
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: ET41
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Kwietnia 2008, 11:40:23 »
Nie przesadzaj, z południowej granicy Polski do Chorwacji jest ok 350km (a jeśli chodzi o mnie to mam bliżej do Chorwacji niż nad Bałtyk :) A chorwaci potrzebowali silnych loków, które dobrze radzą sobie w górach.

I taka odpowiedź najbardziej mnie zadowala.

P.S. Odległość chyba w lini prostej ;)

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: ET41
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Kwietnia 2008, 15:26:37 »

reds0

  • Gość
Odp: ET41
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Kwietnia 2009, 15:28:15 »
Sorki że temat odkopuję, ale mam nowe zdjęcia ET41-188.

Sigman

  • Gość
Odp: ET41
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Kwietnia 2009, 15:54:16 »
No dobra, Redsie, co powiesz na to:

ET41-188 w ZNTK Oleśnica, wyjeżdża świeżo po naprawie (15 kwietnia):
http://sigman.kolej.org.pl/foto/et41-188a.jpg
http://sigman.kolej.org.pl/foto/et41-188b.jpg

I tego samego dnia na Brochowie:
http://sigman.kolej.org.pl/foto/et41-188c.jpg

haha, byłem szybszy :p

Jeszcze ciekawostka - ET41-006, złożona z dwóch członów, z których jeden ma gładką blachę i zgarniacze od 4E, a drugi jest tego nowszego typu:

http://sigman.kolej.org.pl/foto/et41-006a.jpg
http://sigman.kolej.org.pl/foto/et41-006+067b.jpg

Dodatkowo: siódemki zrobione z ET41: (wszystkie)

http://sigman.kolej.org.pl/foto/ep07-537b.jpg
http://sigman.kolej.org.pl/foto/ep07-544g.jpg
http://sigman.kolej.org.pl/foto/eu07-545a.jpg

Przepraszam za linki do zdjęć, ale gdybym umieścił je jako załączniki, trudno byłoby umieścić je między zdaniami, a niektóre z nich mają zapewne zbyt duże rozmiary.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET41
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Kwietnia 2009, 16:00:24 »
Tego się obawiałem cholera...no cóż, wysyłają masowo do ZNTK na ponowne malowanie. Sigman, w Łazach jeszcze są dwa inne składaki, 165 i 167. Wszystkie składaki mam obfocone (tj. 006, 165 i 167). Ponadto, występują również składaki obu nowszych członów bądź starszych. Przykładem może być czechowicka 41-137, która posiada jeden człon nowszego typu pierwszej generacji czyli z pięcioma kratami wentylatorów, a drugi człon ma tylko 4(tyle stosowano od numeru 180). Tak samo jest z wrocławską dwusetką, taki sam przypadek co z 137. Nie wiem czy to celowy zabieg czy nastąpiła faktyczna podmiana. Zdjęcia umieszze później. Co do zgarniaczy, skarżyska 066 posiada z jednej strony zgarniacz oryginalny, czyli 'połówkowy', a z drugiej ma cały. To samo występuje przy 137.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

reds0

  • Gość
Odp: ET41
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Kwietnia 2009, 17:49:15 »
@Sigman, no to dzisiejsza ET41-144.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ET41
« Odpowiedź #18 dnia: 21 Kwietnia 2009, 15:17:36 »
A może ktoś posiada inforamcje na temat podmian członów w ET41? Z jakiej lokomotywy do jakiej. Rozumiem że takie podmiany są wykonywane  np. po kasacji jednego z członów, i z dwóch sparawnych lokomotyw tworzy sie nową.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET41
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Kwietnia 2009, 15:56:16 »
Odsyłam Cię na kolejowaklatka.org . Tam masz dokładne informacje.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.