Autor Wątek:  Pewien problem z gmax.  (Przeczytany 7312 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Pewien problem z gmax.
« dnia: 14 Kwietnia 2008, 21:12:08 »
Witam. Ostatnio zacząłem tworzyć scenerię w gmaxie. Wszystko było ok, ale do czasu. Dzisiaj pojawił się problem:
Robię tak:
1. Klikam na SCN/INC EXPORT
2. Klikam na SAVE AS ...
3. Otwieram MAXSCRIPT -> MAXSCRIPT LISTENER ...
4. Otwiera się okno z którego zawsze kopiowałem treść do pliku *.scn. Natomiast teraz zaznaczam normalnie całość ale gdy "puszczę" przycisk myszy zostaje zaznaczona tylko około połowa tekstu.

Czy jest na to jakaś rada? A może to ja robię coś źle?

Za wszystkie rady bardzo dziękuję.

PS. [Proszę o powstrzymanie się od postów typu: gmax to zło!!! itp. Dziękuję.]
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2008, 21:13:43 wysłana przez Sm 42 driver »

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Kwietnia 2008, 21:14:37 »
Gmax byłby dobry ale to jest jego największa wada. Również tak miałem, a gdy zrobisz sobie więcej rzeczy na trasie i plik scn. będzie zajmował ponad 1GB to też będziesz musiał się bawić w "kawałkowe kopiowanie i wklejanie sceneri" do pliku. Po jakimś czasie to żucisz.

Pozdrawiam!

P.S ja na to rady nie znalazłem, ewentualnie możesz nacisnąć klawisze ctr+a (zaznacz wszystko) ale to też nie zawsze zadziała.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Kwietnia 2008, 21:19:36 »
Nie jestem pewien czy w gmax to zadziała, ale spróbuj użyć skrótu klawiszowego ctrl + A do zaznaczenia tekstu.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Kwietnia 2008, 21:20:12 »
P.S ja na to rady nie znalazłem, ewentualnie możesz nacisnąć klawisze ctr+a (zaznacz wszystko) ale to też nie zawsze zadziała.

Taaak ... zaznacz wszystko nie działa ...   Pomimo to dziękuję za radę i odpowiedź :)
Pozdro

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Kwietnia 2008, 21:52:32 »
Był taki programik ogólnodostępny. Nazywał się CopyCopyListener.exe - kopiował wszystko. Niestety nie mam, bo nie używam Gmax'a. Może ktoś poszuka i koledze udostępni...

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Kwietnia 2008, 00:21:28 »

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Kwietnia 2008, 14:08:58 »
Bardzo proszę.
http://www.sendspace.com/file/gplpnv

Bardzo dziękuję! Wiedziałem, że mogę na was liczyć :)

Pozdrawiam

PS. Panie Moderatorze: Porszę nie zamykać jeszcze wątku gdyż mogę mieć jeszcze jakieś pytania.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Kwietnia 2008, 18:11:59 »
I pojawił się kolejny problem ...

Chciałem zrobić sobie teren, postępuję tak:
1. Klikam CREATE -> SHAPE -> LINE
2. Tworze linię.
3. Następnie klikam odpowiedź YES (pytanie: Close spline?).
4. Zaznaczam zamkniętą linię.
5. Klikam DELANUAY MESH, następnie MAKE.

I niestety nie wiem dlaczego, ale nie otrzymuję siatki trójkątów do oteksturowania. Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?

Korzystałem z tutoriala tworzenia tras @bohunaIC.

Pozdrawiam

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Kwietnia 2008, 18:34:06 »
I pojawił się kolejny problem ...

Chciałem zrobić sobie teren, postępuję tak:
1. Klikam CREATE -> SHAPE -> LINE
2. Tworze linię.
3. Następnie klikam odpowiedź YES (pytanie: Close spline?).
4. Zaznaczam zamkniętą linię.
5. Klikam DELANUAY MESH, następnie MAKE.

I niestety nie wiem dlaczego, ale nie otrzymuję siatki trójkątów do oteksturowania. Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?

Korzystałem z tutoriala tworzenia tras @bohunaIC.

Pozdrawiam

Jakie masz skrypty?

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Kwietnia 2008, 20:02:17 »
I pojawił się kolejny problem ...

Chciałem zrobić sobie teren, postępuję tak:
1. Klikam CREATE -> SHAPE -> LINE
2. Tworze linię.
3. Następnie klikam odpowiedź YES (pytanie: Close spline?).
4. Zaznaczam zamkniętą linię.
5. Klikam DELANUAY MESH, następnie MAKE.

I niestety nie wiem dlaczego, ale nie otrzymuję siatki trójkątów do oteksturowania. Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?

Korzystałem z tutoriala tworzenia tras @bohunaIC.

Pozdrawiam
To są uroki GMAXa. Dostajesz w listenerze pewien kod, który musisz przekonwertować przy pomocy jakiegoś *.bat który jest w katalogu ze skryptami. Dawno się tym nie bawiłem, to nie pamiętam jak to szło. Później po zrobieniu dostawałeś siatkę.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Kwietnia 2008, 20:16:22 »
(ciach)

Jakie masz skrypty?

Z downloadu ... inne nie chodzą :) ... próbowałem.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Kwietnia 2008, 20:19:33 »
To są uroki GMAXa. Dostajesz w listenerze pewien kod, który musisz przekonwertować przy pomocy jakiegoś *.bat który jest w katalogu ze skryptami. Dawno się tym nie bawiłem, to nie pamiętam jak to szło. Później po zrobieniu dostawałeś siatkę.

Dokładnie tak. W Gmaxie wpierw przyciskiem Generate (jakoś tak) w skryptach tworzy się ten kod, z listenera kopiujesz kod do pliku tmp.poly (jak nie masz w katalogu ze skryptami, to musisz go utworzyć), zapisujesz, odpalasz triangulate.bat i potem w gmaxie Make. Jakoś tak to właśnie szło...

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Kwietnia 2008, 21:24:40 »
To są uroki GMAXa. Dostajesz w listenerze pewien kod, który musisz przekonwertować przy pomocy jakiegoś *.bat który jest w katalogu ze skryptami. Dawno się tym nie bawiłem, to nie pamiętam jak to szło. Później po zrobieniu dostawałeś siatkę.

Dokładnie tak. W Gmaxie wpierw przyciskiem Generate (jakoś tak) w skryptach tworzy się ten kod, z listenera kopiujesz kod do pliku tmp.poly (jak nie masz w katalogu ze skryptami, to musisz go utworzyć), zapisujesz, odpalasz triangulate.bat i potem w gmaxie Make. Jakoś tak to właśnie szło...
Ulala ;) jakoś poszło ...

zapisujesz, odpalasz triangulate.bat i potem w gmaxie Make. Jakoś tak to właśnie szło...

zapisujesz, odpalasz triangulate.bat i potem w gmaxie IMPORT.

I otrzymujemy piękną siatkę do oteksturowania, która się teksturuje, ale nie eksportuje ... W Listenerze widnieje tylko taki oto zapis:

//-------------------------------------------------
// Object01
//-------------------------------------------------

Wie ktoś jak temu zaradzić?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Kwietnia 2008, 21:38:23 »
Cytuj
I otrzymujemy piękną siatkę do oteksturowania, która się teksturuje, ale nie eksportuje ... W Listenerze widnieje tylko taki oto zapis:

I odpowiednio powielasz... Zaznaczasz trawkę, z zakładki 'Modify' (zaraz po 'Create') z listy 'Modifier List' wybierasz UVW Map. Tam się odpowiednio sposób powielania tekstury na danej powierzchni ustawia. Wg uznania. I dopiero teraz spróbuj wyeksportować.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Kwietnia 2008, 15:06:22 »
Tam się odpowiednio sposób powielania tekstury na danej powierzchni ustawia. Wg uznania.



Czy mógłbyś wskazać w którym miejscu się ustawia to powielanie?


Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pewien problem z gmax.
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Kwietnia 2008, 15:19:47 »
Ogólnie część "Mapping:" - za pomocą radiobuttonów (czyli Planar, Cylindrical itd.) wybierasz sposób rozłożenia tekstury. Za pomocą U Title i V Title ustawiasz ile razy na długość, szerokość ma być powielona tex. W Title ustawiasz, jeśli powierzchnia z teksturą to jakieś wzniesienie itd...

No i jeszcze jedno... Gdy stworzysz siatkę i nałożysz teksturę - PPM na siatce -> Convert to -> Convert to Editable Mesh. Dopiero potem UVW Map...
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2008, 15:29:11 wysłana przez ZiomalCl »