Niekoniecznie trzeba od razu reklamować firmę poprzez malowanie lokomotywy czy umieszcanie jakichkolwiek tabliczek. Najlepszą reklamą dla firmy jest odpowiedni tzw. "szum medialny" wokół danego przedsięwzięcia. W każdej szanującej firmie są spece od reklamy którzy by potrafili odpowiednio nagłośnić taki fakt w mediach. A jak stara prawda głosi -Nie ważne jak o tobie mówią, ważne aby mówili.
Taki właśnie nasunął mi się przykład z mojego warszawskiego podwórka, czyli EW51 i Koleje Mazowieckie. Jak wiadomo KM stara się za wszelką cenę wypromować swój pozytywny wizerunek w różnorakich mediach za pośrednictwem różnych form reklamy. Jedną z form reklamy mógł by być udział w odbudowie EW51, która po odbudowie moga by stać się jednym z ich produktów reklamowych promujących tegoż przewoźnika. Dobrym przykładem takiej akcji jest WKD i ich EN80. Takie przykładowe tytuły do prasy : KM wspiera remont pierwszego polskiego EZT. KM sponsorem polskich zabytków techniki, KM - przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Akurat obecna Pani Prezes lubi takie akcje - czego dowodem jest właśnie EN80 - bo może błyszczeć później przed mediami. A jak wiadomo ona to lubi.