Autor Wątek:  Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<  (Przeczytany 35579 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin1992

  • Wiadomości: 327
  • Nokia Modder
    • Zobacz profil
    • Modyfikacje telefonów Nokia - www.NokiaHacking.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #30 dnia: 21 Marca 2008, 17:16:05 »
Ok poradziłem sobie. Wystarczy we wpisie do dynamic.dat w trzeciej linijce zamiast 1 dać 2 i wtedy pojazd jest wykrywalny. Aha i zróbcie kopię dźwięku odpalania sn61 i nazwijcie go: ignition-lxd2 . U mnie symek o to się upomniał, ale model wczytał lecz gdy chciałem odpalić to wtedy wywalił. Gdy zrobiłem ten plik wszystko jest ok.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #31 dnia: 22 Marca 2008, 09:14:46 »
Ja natomiast mam taką sugestię, aby autor dodał folder teren do swojej paczki z trasą, bo nie każdy może go mieć.

Chciałbym jeszcze zaznaczyć iż folder teren nie jest mój, tylko Ś.P. kolegi @jarasa i pochcodzi z tego wątku: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,2451.0.html
Pozdrawiam

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #32 dnia: 22 Marca 2008, 14:04:17 »
Dźwięk odpalania jest tu:
http://members.lycos.co.uk/drezyna/Wmc/ignition-lxd2.wav

Jechałem trasą wczoraj. Ogólnie jest dobrze.

Ten żywopłot jest trochę irytujący, przydało by się trochę zróżnicować drzewa. Serpentyny są trochę na siłę zrobione. Na pierwszej zwrotnicy na stacji wyjazdowej mnie przerzuciło.

Nie wiem, kto robił krzaczki, ale mają źle zamapowaną teksturę - u góry widać jej dolną część.

Fajnie by było, gdyby część trasy pasowała do tego fragmentu Całkowa, gdzie jest wąskotorówka. Tam jest odcinek około 2km.

Przy okazji - myślę że dosyć łatwo było by zrobić model realistycznej wąskotorówki (poza miastami), ze względu na uproszczoną infrastrukturę.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #33 dnia: 22 Marca 2008, 14:32:07 »
Na pierwszej zwrotnicy na stacji wyjazdowej mnie przerzuciło.

@Ra, nie wyjeżdżaj za szybko. Event przestawiania zwrotnicy odpala się po 20 sekundach :)

Nie wiem, kto robił krzaczki, ale mają źle zamapowaną teksturę - u góry widać jej dolną część.

A można screena?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #34 dnia: 22 Marca 2008, 15:06:31 »
Proszę:
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #35 dnia: 22 Marca 2008, 15:21:01 »
@Ra, tak ma być ;), ale swoją drogą to nie wiem jak zlikwidować te linie. Ta trawa to poprostu 4 tekstury ustawione w tym samym miejscu o obrocie: 0, 45, 90 i 135 stopni. Tekstura jest zapisana w formacie *.tga, a nazwa to trawsko3.tga.  :)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #36 dnia: 22 Marca 2008, 15:38:15 »
Przy mapowaniu tekstury na model trzeba np. dać zamiast 1 wartość 0.999, a zamiast 0 - 0.001. Różnica powinna wynosić chyba 0.5/(wysokość tekstury w pikselach) - czyli pół piksela. Jeśli się tak nie zrobi, tekstura ma tendencję do kolorowania drugim końcem.

Ja to zauważyłem wstawiając zeskanowaną mapę jako teren do scenerii. Ponieważ był to brzeg mapy, został mi trapez, w który należało wkleić fragment z sąsiedniego arkusza mapy. Nie chciało mi się go szukać i łączyć, więc zamalowałem brakującą część na czerwono. Efekt był taki, że czerwony pasek był widoczny po przeciwnej stronie zamalowanego fragmentu. Tak jak tutaj widać dół krzaczka u samej góry. Poza tym krzaczki są niezłe.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #37 dnia: 22 Marca 2008, 15:51:23 »
Drogi @Ra, trawa była robiona trochę inaczej. Narazie uczę się modelować, ale nie o tym teraz. Trawa zrobiona jest z pliku ogrodzenie_sm.inc (plik znajduje się w folderze scenery) jak widzisz treść jest bardzo podobna do pliku tree.inc, w tym pliku zaremowałem jedną "stronę" drzewa i tak otrzymałem prostokąt, który mogłem dowolnie oteksturować i obrócić. A dalej postępowałem tak jak napisałem w moim poprzednim poście. Spróbuję jeszcze pokombinować.
Pozdrawiam.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #38 dnia: 22 Marca 2008, 16:25:59 »
Są 3 możliwe rozwiązania:
- W ogrodzenie_sm.inc zmienić wartości 0 i 1 na 0.004 i 0.996 (trawsko1.tga ma 128 pikseli wysokości, co daje 0.0078 na piksel). Wystarczy zmienić tę wartość, która jest u góry (nie wiem, która jest, trzeba by spróbować).
- Zrobić jak powyżej, ale zapisać plik z inną nazwą, np. kepa_trawy.inc.
- W teksturze trawsko1.tga zmienić dolny rząd pikseli na przezroczyste. Nie będzie się zawijać u góry, ale może być dziura na dole.

W obecnym stanie te kępki są za blisko toru i niedoskonałości za bardzo się rzucają w oczy. W przypadku drzew nie zauważyłem takiego efektu (może jeszcze ponad lasem wstawionym jako prostokąt rysują się kreski u góry - sprawdzę).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline mejdzel

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Marca 2008, 12:35:22 »
Na tej trasie jeździ się tylko samym lokiem czy są jakieś wagony do tego ??

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Marca 2008, 13:29:46 »
Na tej trasie jeździ się tylko samym lokiem czy są jakieś wagony do tego ??
Na wąski tor w symku mamy tylko Lxd2, więc po co zadawać takie pytania...
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2008, 13:32:39 wysłana przez Szociu »
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #41 dnia: 25 Marca 2008, 13:52:32 »
Na wąski tor w symku mamy tylko Lxd2, więc po co zadawać takie pytania...
Nie koniecznie. Były wydane transportery. W planach były także inne wagony.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Dozer

  • Wiadomości: 209
  • TEM2-277
    • Zobacz profil
    • Kolejowa Galeria Dozera
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #42 dnia: 30 Marca 2008, 14:14:45 »
Czy mógłby ktoś wrzucić tę trasę na inny serwer?? Nie mogę ściągnąć, strasznie wolny transfer
Galeria kolejowa mojego autorstwa:
http://www.dozer.kolej.org.pl/

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #43 dnia: 30 Marca 2008, 18:23:45 »
Czy mógłby ktoś wrzucić tę trasę na inny serwer?? Nie mogę ściągnąć, strasznie wolny transfer

Proszzz ... http://www.eu07.pl/userfiles/ZL-SB.rar

Offline Dozer

  • Wiadomości: 209
  • TEM2-277
    • Zobacz profil
    • Kolejowa Galeria Dozera
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zielona Łączka - Stare Bale >>750 mm<<
« Odpowiedź #44 dnia: 30 Marca 2008, 20:09:02 »
Trasa byłaby ok, gdyby nie ten las w formie żywopłotu, mogłeś wziąć inną teksturę, która byłaby lasem oraz denerwująca jest ta ilość zakrętów, odnoszę wrażenie, że są zrobione trochę na siłę
Galeria kolejowa mojego autorstwa:
http://www.dozer.kolej.org.pl/