« Odpowiedź #14 dnia: 19 Marca 2008, 15:15:57 »
Zgadzam się że jeśli nie będziemy modernizować taboru to będzie źle ale po co komplikować konstrukcję elektroniką wkładając ja wszędzie gdzie sie da.Przecież wystarczy zmienić silnik i kabiny żeby spełniały wymogi.A układ sterowania może być orginalny czyli prosty
Też mam podobne zdanie co do sterowania i układu napędowego, że prostota zawsze jest najlepsza. Ale trzeba pamiętać, że dawne rozruchy oporowe projektowane były w czasach gdy elektroniką były lampy i proste tranzystory ew b. proste US. Natomiast teraz, w czasach gdy elektronika stoi na wysokim poziomie i pobór energii elektrycznej ma duże znaczenie bardziej ekonomiczny i wydajny jest rozruch elektroniczny.
Zresztą porównaj silniki trakcyjne prądu stałego (najczęściej używane) i silniki trójfazowe prądu zmiennego (używane w nowych pojazdach trakcyjnych). Okazuje się, że siniki 3~ muszą przechodzić kontrolę co... 5lat a nie tak często jak silniki DC. Spowodowane jest to faktem, że silniki 3~ oprócz łożysk nie posiadają elementów które by się tak mocno zużywały. Silniki DC natomiast posiadały jeszcze szczotki i komutator który trzeba okresowo przetoczyć bo się powierzchnia wypala a o szczotkach nie wspomnę bo wiadomo co się z nimi dzieje :). Dodatkowo falowniki nie potrzebują tyle miejsca, o ile opory zajmowały jego od groma o tyle falowniczek (do takich mocy) jest wielkości ławki szkolnej lub małej szafy.
Grunt to dobrze wykonana elektronika. Poza tym brakuje na kolei specjalistów w zakresie energoelektroniki i to jest duży problem :(.
Ja cenię rozruch oporowy za jego prostotę, natomiast gdybym miał z własnej kieszeni utrzymywać loka to wolałbym falowniki :).
Przecież wystarczy zmienić silnik i kabiny żeby spełniały wymogi.
No nie bardzo. Wymogi wymogami ale jak już mieliby zmieniać silniki to tylko na AC. A te już potrzebują nowego sterowania :).
A układ sterowania może być orginalny czyli prosty
A no właśnie nie może zostać oryginalny bo sterowanie AC różni się i to bardzo od sterowanie DC chociażby tym, że trzeba dowalić przetworniki A/D.
ps napisałem ogólnie co do taboru trakcyjnego, zarówno EZT, spalinowozów jak i elektrowozów :).
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2008, 15:20:25 wysłana przez mechatronik »

Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76