Autor Wątek:  Zwrotnice  (Przeczytany 15068 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ANUL

  • Gość
Zwrotnice
« dnia: 01 Lutego 2004, 19:24:38 »
Jak przestawić zwrotnice na "manualne"?

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Re: Zwrotnice
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Lutego 2004, 19:44:35 »
Cytat: "ANUL"
Jak przestawić zwrotnice na "manualne"?

Bylo o tym mowione na forum juz ze 3 razy.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

ANUL

  • Gość
Zwrotnice
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Lutego 2004, 22:53:07 »
A GDZIE O TYM BYŁO?

Offline Marcin Czapnik (Techniks)

  • Wiadomości: 126
    • Zobacz profil
    • http://marcinc.rail.pl/galeria
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Lutego 2004, 23:08:40 »
Cytat: "ANUL"
A GDZIE O TYM BYŁO?

Na forum ;P
pozdrawiam
Marcin Czapnik

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lutego 2004, 23:10:51 »
Cytat: "ANUL"
A GDZIE O TYM BYŁO?

na gorze w menu jest link do tego:
http://www.eu07.pl/forum/search.php

Offline Wojtek M

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Lutego 2004, 23:11:08 »
[ANUL"]A GDZIE O TYM BYŁO


Na forum, a zwrotnice to inaczej rozjazdy
Pozdrawiam
Wojtek z Krakowa

Offline Mnia

  • Wiadomości: 46
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Lutego 2004, 08:04:59 »
Cytat: "ANUL"
A GDZIE O TYM BYŁO?


Zobacz TUTAJ i TUTAJ

Offline Dudus

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice - metoda tramwajowa.
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Lutego 2004, 14:29:08 »
Mam alternatywny do manualnego, sposob obsługi zwrotnic. Uprzedzam jednak wszystkich wrażliwych miłosników kolejnictwa - to nie dla nich, bo sposób jest trochę chamski. Ale daje za to trche wiecej swobody i możliwosci jazdy tam gdzie chcesz. Wszyscy którzy znają zasade działania zwrotnicy tramwajowej juz wiedzą o co chodzi. Jak będzie zainteresowanie to odpowiem wieczorem lub jutro.

Pozdrawiam wszystkich.
Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na: 25kV, 15kV, 3kV a niekiedy jeszcze mniej.

Offline mixer

  • Wiadomości: 205
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Zwrotnice
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Lutego 2004, 14:43:58 »
Ustawić promień działania na 100 metrów na przykład i udawać że jest sterowana drogą radiową?
To już lepiej wstawić sanki na sieć :-P

Offline Dudus

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
zwrotnice
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Lutego 2004, 14:50:22 »
To nie ma nic wspólnego z siecią.  Pomysl i skup się na samymych torach.
Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na: 25kV, 15kV, 3kV a niekiedy jeszcze mniej.

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Zwrotnice - metoda tramwajowa.
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Lutego 2004, 15:02:34 »
Cytat: "Dudus"
Mam alternatywny do manualnego, sposob obsługi zwrotnic. Uprzedzam jednak wszystkich wrażliwych miłosników kolejnictwa - to nie dla nich, bo sposób jest trochę chamski. Ale daje za to trche wiecej swobody i możliwosci jazdy tam gdzie chcesz. Wszyscy którzy znają zasade działania zwrotnicy tramwajowej juz wiedzą o co chodzi.


No i zrobi sie symulator tramwaju a nie lokomotywy.

Jestem przeciwny takiemu rozwiązaniu, a mozliwość sterowanie zwrotnicami to mozna zostawić albo tak jak to jest teraz albo z nastwni i nie inaczej bo sie tutaj zrobi nie symulator tylko EU07 w krainie czarów
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline Dudus

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Lutego 2004, 15:26:43 »
Uwazam że kazdy ma symulator dla siebie. Jeszcze nie jest tak by moje wpisy do plików powodowały automatycznie zmiany u wszystkich użytkowników wbrew ich woli. Użycie przezemnie słowa ,, tramwajowy sposób" nakreśla tylko ideę działania tej metody. A zatem nie spodziewaj się tu tramwaju. A jak ześ taki mądry to siadaj do ME212 i jedź do Skwarek, objedź to tam, i wróć z powrotem do Koniewic tą sama trasą.

z poważaniem...
Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na: 25kV, 15kV, 3kV a niekiedy jeszcze mniej.

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Lutego 2004, 15:34:14 »
Ale sopsób, który Ty proponujesz jest pomysłem, który prowadzi do ordealnienia symulatora, w którego dużo prac jest wkładane po to zeby byl własnie realny.
Jeśli chcesz wiedzieć to po oblocie składu lokomotywą w Kacu i tak się nie podczepisz przed wcześniejszązmianą cyferki w pliku scenerii, a jesli chcesz sobie pojechać tam i z powrotem to włącz sobie EU07-424.bat i pojedziesz tam z powrotem, a nawet trochę pomanewrujesz
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

++ cooky ++

  • Gość
Zwrotnice
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Lutego 2004, 15:41:01 »
Cytat: "Inter City"
ALe w sopsób, który Ty proponujesz jest pomysłem, który prowadzi do ordealnienia symulatora, w którego dużo prac jest wkładane po to zeby byl własnie realny.


To w takim razie co powiesz o 'debugmode' i 'freefly'? Myślę, że Duduś ma rację, w końcu to symulator a nie rzeczywistość.

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Lutego 2004, 15:46:20 »
Bo widzisz to zależy od punktu widzenia. Czy chcesz symulator jak najbardziej realny czy też może chcesz miec coś na czym sobie można pograć i to mi bedzie sprawiać radość bo ma kabinę z polskiej lokomotywy i ja mogę sobie pojechać tam gdzie mi się podoba, mogę pozwiedzac stacje albo pojechac jeszcze nie wiadomo gdzie. Jak będzie symulator tramwaju (a ma podobno kiedyś być) to wtedy w porządku takie rozwiązanie jest potrzebne, ale w loku nie
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Lutego 2004, 16:20:27 »
No dobrze, ale jaki pomysl ma Dudus, moze go dopuscicie
do glosu?

Mc

Offline Dudus

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
zwrotnice.
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Lutego 2004, 16:36:17 »
Ja się z tobą (Inter- City) nawet zgadzam. Ja znalazłem tylko sposób na udostępninie tego co być może główni autorzy smyka celowo przed niektórymi użytkownikami ukryli. Powiem więcej: Kompa mam dopiero 4 miesiąc , smyka od 3 stycznia, nieznałem się kompletnie na programowaniu, wszystkiego się na tym uczyłem na zasadzie obserwacji i porównywania - tak że moja ,,metoda tramwajowa" to tylko okreslenie pewnego zdarzenia które już w quark'u jest. I którego ja nie jestem autorem. Przecież skąś musiałem wiedzieć - że tak mozna, ze to działa.
Pamiętaj że małe dziecko nie przeklina dopóki nie usłyszy - że tak mozna.
Wyjedź sobie lokiem z szopy, tym EU07-536 reardriver. Jedż powoli do przodu a jeszcze przed wiaduktem zobaczysz co ja nazwałem ,,metodą tramwajowa"... I co ? Czy to takie straszne ?

z poważaniem...
Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na: 25kV, 15kV, 3kV a niekiedy jeszcze mniej.

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Lutego 2004, 16:43:12 »
Ja nie mam nic przeciwko ręcznemu zmienieaniu zwrotnic, ale bardzo bym chciał aby było to "opcjonalne" tak jak to jest teraz :)

A to co nazywasz metodą tramwajową to jest, jak przypuszczam, to ze w poblizu tabliczki z napisem punkt kontrolny kiedy jedziesz przekłada się zwrotka i zapala białe światło na tarczy manewrowej.
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Zwrotnice
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Lutego 2004, 18:57:00 »
Hmm co niektórzy chyba nierozumieją co to symluator. Symyak ma oddawać to co jest w rzeczywistości a nie że zrobi się jakieś ściemy i będzie z tego zwykła gra.

Offline Dudus

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Lutego 2004, 19:35:50 »
Przepraszam Cię Inter-City. Tam koło szopy i tego loka EU07-536 jest normalnie wszystko w porządku. Musiałem to widzieć w innym miejscu i nie jest to ten efekt o który mi chodzi. Pojadę teraz ME212 do Skwarek i z powrotem. Zobaczę czy to prawda że nie da się zaczepić z tyłu. Potem zobaczę forum.

Z poważaniem...
Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na: 25kV, 15kV, 3kV a niekiedy jeszcze mniej.

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Zwrotnice
« Odpowiedź #20 dnia: 19 Lutego 2004, 20:39:54 »
Cytat: "Dudus"
Przepraszam Cię Inter-City.


Ja sie za nic nie gniewam, albowiem kazdy moze tu powiedzec to co mysli i co mu sie wydaje za słuszne :)

Cytat: "Dudus"
Pojadę teraz ME212 do Skwarek i z powrotem. Zobaczę czy to prawda że nie da się zaczepić z tyłu. Potem zobaczę forum.


Do tej Bipy podczepic się da tylko ze wpis w scenerii dla wagonów musi wyglądać tak:
node -1 0 40681A dynamic PKP\Bipa Bhp-19028 Bipa-A 0.0 nobody 3 10 passengers enddynamic
node -1 0 40681C dynamic PKP\Bipa Bhp-19028 Bipa-CD 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 40681C dynamic PKP\Bipa Bhp-19028 Bipa-CD 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 40681B dynamic PKP\Bipa Bhp-19028 Bipa-B 0.0 nobody 3 20 passengers enddynamic

Jesli nie wstawisz sprzęgu w ostatnim wagonie to na nic Twoj czas i jeżdzenie :)
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Lutego 2004, 20:45:18 »
Dudus, mozesz nie byc taki tajemniczy i uswiadomic
mnie, co takiego ukrylismy w symulatorze? :)

Offline Dudus

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Co ukryto w Symulatorze ?
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Lutego 2004, 00:43:57 »
Może nie tyle ukryto co obezwładniono najzwyklejszego użytkownika. Takiego co wie jak ruszyć lokiem bo zanim jeszcze kompy nastały w domach to on już potrafił ruszyć prawdziwym lokiem. Ten użytkownik jaknajbardziej traktuje Symulator jako coś w czym chciałby się sprawdzić, powspominać, zabawić, zobaczyć co to potrafi. Więc traktuje to jako swoją małą rzeczywistość - a napewno nie grę bo jest bardzo realityczny. I to przede wszystkim budzi szacunek i podziw wobec jego autorów. Natomist użtkownik obezwładniony jest tym że wyznaczono mu sztywne ramy zachowań. Tylko bierz te pociągi które są do prowadzenia, i jedź tylko tam i tym czym wyznaczono. Tu kamyk do ogródka Inter-City.
Nie mam nic przeciwko krążącym pociągom sterowanym AI bo przynajmniej Smyk jest żywy. Ale niektóre z nich zachowują się tak jak
by były stworzone dla poskromienia użytkownika. Moim zdaniem są to pociągi ,,korki". 1. To ten Gagarin ST44-199 z bruttem jedzie do Skwarek specjalnie
po to żeby zablokować ten wjazd od strony W. Kaca. Obrońcom realizmu na Symulatorze powiem - że nie stoi się na szlaku pod wjazdem gdy stacja jest pusta jak sklep w PRLu, a tamtejsza elektrownia czeka na węgiel. 2. To pociąg zSM42 na szlaku WK -WKD Nie poprowdzisz ani nie wjedzisz bo przeszkadza. 3. Jak pojedziesz czymkowiek osobowym ( wyjątek to SN 61) z WK za Bykiem który jedzie na kopalnie, to też niewykluczona jest niespodzianka pomimo tego że z WK dostałeś legalnie
wolną drogę. Dejawy kopalnia Cię zatrzyma pod wjazdem tylko po to
żeby ET22-443 ,,Byk" któremu w tym momencie odbiło gąbczaste zwyrodnienie mózgu - cofnie Ci brutto na szlak w kierunku WK Tobie pod zderzaki. potem spokojnie odczepi się i odjedzie na wyznaczone żeberko na kopalni. A Ty możesz Co najwyżej cofać spowrotem do Kaca.
4. Jak Ci się uda uciec Gagarinowi z WK i znajdziesz sie przed nim to z powrotem do WK juz nie wrócisz - bo ST44 jest za tobą. Morzesz tylko  wziąć rozpęd i honorowo rozwalić się na uporku który jest na wprost.
W dawniejszch wersjach przyjeżdżał do Skwarek SN61 jego wjazd wyzwalał takie ustawienie zwrot03+ i zwrot04+ co dawało jeszcze możliwość ucieczki na jego trasę kier. WKDolny, ale i tu ktoś pomyslał
bo w kolejnym peathu przeniósł SN61 do testowo2 i zwrotki w Skwarkach
zrobiły się nieruchawe. Moja ambicja stało sie żeby je ruszyć. I tu wielkie
DZIĘKI twórcy STV. Najszybciej, najprościej było to ustawić na stałe tak jak mają tramwaje. To proste najeżdzasz na to ,,z ostrza'' z toru który jest ustawiony nie dla twojego kierunku, lekko Cie zabuja, wtedy hamujesz i już mozesz cofać po innym torze i np objeżdżać skład.,
albo przeskoczyc tam gdzie wcześniej nie mogłeś. Oczywiście metoda ta nie może być stosowana tam gdzie najazd jest na ostrze i musi być raz na,, + " a dwa na ,, - " O zagrożeniach tej metody w razie zainteresowania powiem jutro.
Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na: 25kV, 15kV, 3kV a niekiedy jeszcze mniej.

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Lutego 2004, 01:18:03 »
Bez obrazy, ale troche jestes nawiedzony - nikt nie
nawpychal skladow po to, zeby robic ludziom na zlosc,
tylko zeby je zaprezentowac. A ze stacji malo
a na dodatek wszystko sterowane zdarzeniami
(co jest bardzo niewygodne do implementacji)
to jest jak jest.
Ale wcale nie trzeba rozpruwac zwrotek (to ze jest
bug z brakiem efektow rozprucia to wiadomo od 3 lat :)
- wystarczy poczytac scenery.doc i ustawic zdarzenia tak
jak sie chce.
Mozna nawet przerobic symulator na symulacje nastawni
jak ktos lubi przerzucac wajchy i dawac sygnaly.
Wiele razy tak proponowalem (np. eventlauncher).

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #24 dnia: 20 Lutego 2004, 03:17:23 »
Cytuj
Bez obrazy, ale troche jestes nawiedzony


Heh.. widze że nie tylko ja mało z metody tramwajowej rozumiem :P. Jednak OK --> eksperymentować warto.

Cytuj
A ze stacji malo
a na dodatek wszystko sterowane zdarzeniami
(co jest bardzo niewygodne do implementacji)
to jest jak jest.


Hm... jesli sie to opanuje to jest calkiem wygodne (gdyby tylko sie nie blokowaly). Nie wyobrazam sobie innego sterowania symkiem bo szczerze wątpię (jak w multiplayerze nie będzie eventów) żeby znaleźli się chętni do sterowania posterunkiem mając do dysopzycji 3 semafory i 2 zwrotnice i pociąg jeden na godzinę (czyli full nuda).

Pozdr.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #25 dnia: 20 Lutego 2004, 13:55:21 »
Cytat: "Bart"

Heh.. widze że nie tylko ja mało z metody tramwajowej rozumiem :P.


Nie no, ja to rozumiem że odkrył Ameryke że mozna
 bezkarnie rozjazdy rozpruwać - ale Ameryke pierwsi odkryli
przecież Indianie :)

Cytuj

Cytuj
a na dodatek wszystko sterowane zdarzeniami
(co jest bardzo niewygodne do implementacji)


Hm... jesli sie to opanuje to jest calkiem wygodne (gdyby tylko sie nie blokowaly). Nie wyobrazam sobie innego sterowania symkiem


No widzisz - na szczescie ja sobie wyobrazam inne sterowanie, wygodniejsze, mam nadzieje że Adamowi uda się moje wyobrażenia zaimplementować :)
Czy sztywne sterowanie zdarzeniami jest wygodniejsze niż
przygotowanie różnych możliwych scenariuszy i pozwalanie
specjalnemu programowi na optymalny (i dostosowywujący się do aktualnej sytuacji) wybór realizujący
rozkłady jazdy?

Offline Dudus

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #26 dnia: 20 Lutego 2004, 16:20:55 »
Sorry.Podzielam wszystkie za i przeciw. Ja też dobrze wiedziałem że to się nazywa prucie zwrotek. Nie chciałem używać tylko tego słowa bo mi się źle kojarzy z Otłoczynem. Natomiast byłem kiedyś światkiem jak w rzeczywistości takie coś zrobił z klasą TY45 na torach MD Gliwice. Ja wraz z kolegą (dwa żółtodzioby kolejowe) na widok tego chcieliśmy się rzucić do ucieczki, tylko powstrzymał nas nasz brygadzista. Tylko zwrotnica była ręczna dlatego nie została uszkodzona. Ciężarek uniósł się do góry, po czym wrócił do poprzedniego położenia a iglica również.
A jezeli chodzi o pociągi ,,korki" to proszę przyjąć moją krytykę jako konstruktywną z przmrużeniem oka. Napierw niszczyłem te pociagi ,, korki" teraz je przywrócłem bo potrafię je okiełznać i zagospodarować. Bo wolnych loków możliwych do prowadzenia jest teraz dostatek.
Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na: 25kV, 15kV, 3kV a niekiedy jeszcze mniej.

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Zwrotnice
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Lutego 2004, 12:00:17 »
Cytat: "Dudus"
Sorry.Podzielam wszystkie za i przeciw. Ja też dobrze wiedziałem że to się nazywa prucie zwrotek. Nie chciałem używać tylko tego słowa bo mi się źle kojarzy z Otłoczynem. Natomiast byłem kiedyś światkiem jak w rzeczywistości takie coś zrobił z klasą TY45 na torach MD Gliwice. Ja wraz z kolegą (dwa żółtodzioby kolejowe) na widok tego chcieliśmy się rzucić do ucieczki, tylko powstrzymał nas nasz brygadzista. Tylko zwrotnica była ręczna dlatego nie została uszkodzona. Ciężarek uniósł się do góry, po czym wrócił do poprzedniego położenia a iglica również.

Ale mam nadzieje ze to zrobił tendrem a nie przodem - bo ten
półwózek to nie wiem czy by nie wyskoczył.

Cytuj

A jezeli chodzi o pociągi ,,korki" to proszę przyjąć moją krytykę jako konstruktywną z przmrużeniem oka.

A, jeżeli to  był żart to OK, nie załapałem :-)

Offline Dudus

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zwrotnice
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Lutego 2004, 22:04:53 »
Powiem Ci McZapke że tego już dokładnie nie pamiętam: Czy ten Ty45 najechał na zwrotkę ręczną tyłem czy przodem ? Wiem napewno że zrobiono to bardzo ostrożnie - ledwo co się koła poruszały. A nasz brygadzista rzucił nam: ,,To Wy żeście jeszcze takiego czegoś nie widzieli ?! "
Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na: 25kV, 15kV, 3kV a niekiedy jeszcze mniej.