Może nie tyle ukryto co obezwładniono najzwyklejszego użytkownika. Takiego co wie jak ruszyć lokiem bo zanim jeszcze kompy nastały w domach to on już potrafił ruszyć prawdziwym lokiem. Ten użytkownik jaknajbardziej traktuje Symulator jako coś w czym chciałby się sprawdzić, powspominać, zabawić, zobaczyć co to potrafi. Więc traktuje to jako swoją małą rzeczywistość - a napewno nie grę bo jest bardzo realityczny. I to przede wszystkim budzi szacunek i podziw wobec jego autorów. Natomist użtkownik obezwładniony jest tym że wyznaczono mu sztywne ramy zachowań. Tylko bierz te pociągi które są do prowadzenia, i jedź tylko tam i tym czym wyznaczono. Tu kamyk do ogródka Inter-City.
Nie mam nic przeciwko krążącym pociągom sterowanym AI bo przynajmniej Smyk jest żywy. Ale niektóre z nich zachowują się tak jak
by były stworzone dla poskromienia użytkownika. Moim zdaniem są to pociągi ,,korki". 1. To ten Gagarin ST44-199 z bruttem jedzie do Skwarek specjalnie
po to żeby zablokować ten wjazd od strony W. Kaca. Obrońcom realizmu na Symulatorze powiem - że nie stoi się na szlaku pod wjazdem gdy stacja jest pusta jak sklep w PRLu, a tamtejsza elektrownia czeka na węgiel. 2. To pociąg zSM42 na szlaku WK -WKD Nie poprowdzisz ani nie wjedzisz bo przeszkadza. 3. Jak pojedziesz czymkowiek osobowym ( wyjątek to SN 61) z WK za Bykiem który jedzie na kopalnie, to też niewykluczona jest niespodzianka pomimo tego że z WK dostałeś legalnie
wolną drogę. Dejawy kopalnia Cię zatrzyma pod wjazdem tylko po to
żeby ET22-443 ,,Byk" któremu w tym momencie odbiło gąbczaste zwyrodnienie mózgu - cofnie Ci brutto na szlak w kierunku WK Tobie pod zderzaki. potem spokojnie odczepi się i odjedzie na wyznaczone żeberko na kopalni. A Ty możesz Co najwyżej cofać spowrotem do Kaca.
4. Jak Ci się uda uciec Gagarinowi z WK i znajdziesz sie przed nim to z powrotem do WK juz nie wrócisz - bo ST44 jest za tobą. Morzesz tylko wziąć rozpęd i honorowo rozwalić się na uporku który jest na wprost.
W dawniejszch wersjach przyjeżdżał do Skwarek SN61 jego wjazd wyzwalał takie ustawienie zwrot03+ i zwrot04+ co dawało jeszcze możliwość ucieczki na jego trasę kier. WKDolny, ale i tu ktoś pomyslał
bo w kolejnym peathu przeniósł SN61 do testowo2 i zwrotki w Skwarkach
zrobiły się nieruchawe. Moja ambicja stało sie żeby je ruszyć. I tu wielkie
DZIĘKI twórcy STV. Najszybciej, najprościej było to ustawić na stałe tak jak mają tramwaje. To proste najeżdzasz na to ,,z ostrza'' z toru który jest ustawiony nie dla twojego kierunku, lekko Cie zabuja, wtedy hamujesz i już mozesz cofać po innym torze i np objeżdżać skład.,
albo przeskoczyc tam gdzie wcześniej nie mogłeś. Oczywiście metoda ta nie może być stosowana tam gdzie najazd jest na ostrze i musi być raz na,, + " a dwa na ,, - " O zagrożeniach tej metody w razie zainteresowania powiem jutro.