Autor Wątek:  Trasa Murmów - Końcówki  (Przeczytany 13717 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Siarka95

  • Wiadomości: 68
  • 424 potrafi zaskoczyć
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa Murmów - Końcówki
« dnia: 14 Stycznia 2008, 16:46:05 »
Witam,
Chciałbym dziś zaprezentować moją pierwszą trasę. Jest to trasa fikcyjna i dość prosta. Wiem, będziecie krzyczeć że biedna i nie ma podstawowych rzeczy, nie jest najlepiej wykonana, ale to moje pierwsze podejście w tym kierunku w notatniku. Pokażę więc wersję 0.1, która przynajmniej pokaże, co się tu rysuje. Ja oczywiście będę robił updaty, ale mam takie problemy, jak np. po podaniu położenia semaforów pojawiają się one gdzie indziej :P Będę chętnie słuchał waszych uwag, i próbował się do nich dostosować, albo różnych poprawek i nielogicznych sytuacji. Misje są tragicznie proste, ale nie nauczyłem się na tyle event'ów, aby je wstawiać do tras :) Myślę, że mnie za nią stąd nie wykopiecie xD Link:
http://www.members.lycos.co.uk/siarka1995/
Trzeba sobie poszukać :P Z czasem może będzie ta lista rosnąć (mówię tu o dodatkach do MaSzyny)
Enjoy! :)
PS. Szlakowa na trasie wynosi 60KM/h. Później poustawiam wszystkie wskaźniki i przedmioty i będzie wszystko jasne!
Pozdrawiam
Nikt tutaj mnie nie lubi :<
Grasz w Jazz Jackrabbit 2? Zajrzyj tutaj!
Mój FTP: http://members.lycos.co.uk/siarka1995/

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Stycznia 2008, 17:16:00 »
Witaj. Nie udało mi się odpalić twojej trasy ponieważ wyskakują błędy: Track does not exist "" i Scene parse error near node.

Ja oczywiście będę robił updaty, ale mam takie problemy, jak np. po podaniu położenia semaforów pojawiają się one gdzie indziej :P

Otwieram plik z semaforami. I co widzę? :
Cytuj
//-------------------------------------------------
// Semafor1
//-------------------------------------------------
origin -195 -0.5 -1200
rotate 0 0 0
node -1 0 Semafor1 model 0 0 0 0 PKP/head4-gryw.t3d SS1 Lights 1 0 0 0 endmodel               
node -1 0 none model 0 0 0 0 PKP/post-straight.t3d PKP/pkplight_manpost.tga endmodel       
node -1 0 none model 0 0 0 0 PKP/post-ladder-h34.t3d PKP/#pkplight_board.tga endmodel

A czy semków nie wstawia się tak?:
include;(p1);(p2);(p3);(p4);(p5);(p6);(p7);end

gdzie:
(p1) -> nazwa pliku *.inc z semaforem
(p2) -> nazwa semafora
(p3) -> współrzędna x (rośnie w lewo)
(p4) -> współrzędna y (wysokość)
(p5) -> współrzędna z (rośnie "do przodu")
(p6) -> obrót
(p7) -> symbol (czyli inaczej nazwa tabliczki semafora) [bez rozszerzenia *.bmp !!!]

Przykładowo:
include;TS2zpY.inc;stacja_ToB;-2.5;-0.2;11300.0;180.0;ToB;end <<-- tarcza ostrzegawcza odchylona od słupa w lewo

No i jeszcze taki mały schemat współrzędnych:


                               z/I\
                                  I
                                  I
                                  I
                                  I
 x                                I
<-----------------------I-----------------------     
                                  I
                                  I
                                  I
                                  I

a Y to wysokość
Współrzędne zawsze podajemy w formacie X Y Z

Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem. :)
Jak ktoś ma jakieś zastrzeżenia to proszę mnie poprawić.
Pozdro.               

Offline SM42drive

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 88
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Stycznia 2008, 17:25:30 »
Natomias ja nie mam zadnych problemów z odpaleniem trasy.
Wszystko gra .
Natomiast co do trasy to mogło by byc z pare manewrów tak jak i na koncu (odczepic loka to nie problem) :)
Przyjmę zdjęcia na textury.Pilne! Pisać na GG obok avatara!

Offline Siarka95

  • Wiadomości: 68
  • 424 potrafi zaskoczyć
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Stycznia 2008, 17:28:16 »
Witaj. Nie udało mi się odpalić twojej trasy ponieważ wyskakują błędy: Track does not exist "" i Scene parse error near node.

Ja oczywiście będę robił updaty, ale mam takie problemy, jak np. po podaniu położenia semaforów pojawiają się one gdzie indziej :P

Otwieram plik z semaforami. I co widzę? :
Cytuj
//-------------------------------------------------
// Semafor1
//-------------------------------------------------
origin -195 -0.5 -1200
rotate 0 0 0
node -1 0 Semafor1 model 0 0 0 0 PKP/head4-gryw.t3d SS1 Lights 1 0 0 0 endmodel               
node -1 0 none model 0 0 0 0 PKP/post-straight.t3d PKP/pkplight_manpost.tga endmodel       
node -1 0 none model 0 0 0 0 PKP/post-ladder-h34.t3d PKP/#pkplight_board.tga endmodel

A czy semków nie wstawia się tak?:
include;(p1);(p2);(p3);(p4);(p5);(p6);(p7);end

gdzie:
(p1) -> nazwa pliku *.inc z semaforem
(p2) -> nazwa semafora
(p3) -> współrzędna x (rośnie w lewo)
(p4) -> współrzędna y (wysokość)
(p5) -> współrzędna z (rośnie "do przodu")
(p6) -> obrót
(p7) -> symbol (czyli inaczej nazwa tabliczki semafora) [bez rozszerzenia *.bmp !!!]

Przykładowo:
include;TS2zpY.inc;stacja_ToB;-2.5;-0.2;11300.0;180.0;ToB;end <<-- tarcza ostrzegawcza odchylona od słupa w lewo

No i jeszcze taki mały schemat współrzędnych:


                               z/I\
                                  I
                                  I
                                  I
                                  I
 x                                I
<-----------------------I-----------------------     
                                  I
                                  I
                                  I
                                  I

a Y to wysokość
Współrzędne zawsze podajemy w formacie X Y Z

Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem. :)
Jak ktoś ma jakieś zastrzeżenia to proszę mnie poprawić.
Pozdro.               

Pfff... ;D Dobra, zmienię. Może się uda.
Chciałem powiedzieć że trasa jest chaotycznie zrobiona i robie tak bo tamtego jednolinijkowego zapisu nie rozumiałem xD
EDIT: Co znaczą te symbole? Objaśniłby mi ktoś?
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2008, 17:35:29 wysłana przez Siarka95 »
Nikt tutaj mnie nie lubi :<
Grasz w Jazz Jackrabbit 2? Zajrzyj tutaj!
Mój FTP: http://members.lycos.co.uk/siarka1995/

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Stycznia 2008, 17:30:46 »
Pfff... ;D Dobra, zmienię. Może się uda.

Narazie poeksperymentuj z jednym semkiem a jak sie uda to kolejne. Bo jak sie nie uda to jeden łatwo wstawić na nowo ale wiecej to jest robota na dłuższą chwilę ;)

Chciałem powiedzieć że trasa jest chaotycznie zrobiona i robie tak bo tamtego jednolinijkowego zapisu nie rozumiałem xD

Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem i zrozumiałeś. Jak nie, to pytaj śmiało! :)

EDIT: Odpala się.
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2008, 17:53:04 wysłana przez Sm 42 driver »

Offline Siarka95

  • Wiadomości: 68
  • 424 potrafi zaskoczyć
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Stycznia 2008, 17:51:34 »
No dobra, to tera eventy na semki i może coś jeszcze... pfff...
Sm42Driver -> Dzięki, działa :)
::33 POST xO::
Nikt tutaj mnie nie lubi :<
Grasz w Jazz Jackrabbit 2? Zajrzyj tutaj!
Mój FTP: http://members.lycos.co.uk/siarka1995/

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Stycznia 2008, 17:53:06 »
Odpaliłem, trudno coś komentować bo jest tego niewiele.
1  Na pewno nie używaj w nazwach polskich znaków.
2  Wystąpił u mnie komunikat Lengt > 500 gdzieś położyłeś za długi tor.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Stycznia 2008, 17:57:12 »
1  Na pewno nie używaj w nazwach polskich znaków.
2  Wystąpił u mnie komunikat Lengt > 500 gdzieś położyłeś za długi tor.

AD1 U mnie było to samo ponieważ litery ń i ó były zastąpione jakimiś innymi znakami. Należało zmienić nazwę pliku na końcówki.[rozszerzenie].
Pozdrawiam

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Stycznia 2008, 18:10:16 »
1  Na pewno nie używaj w nazwach polskich znaków.
2  Wystąpił u mnie komunikat Lengt > 500 gdzieś położyłeś za długi tor.

AD1 U mnie było to samo ponieważ litery ń i ó były zastąpione jakimiś innymi znakami. Należało zmienić nazwę pliku na końcówki.[rozszerzenie].
Pozdrawiam
Nie bardzo wiem co było "to samo" i o jakie rozszerzenie Tobie chodzi.
Ale to nie jest istotne, więc nie odpowiadaj. W nazwach plików do symulatora nie powinno być polskich znaków. Odbiorca nie powinien dostawać zagadki i być zobowiązany do grzebania w tym co dostanie. To rola autora scenerii.
Ps: Ach ta polska ortografia, poprawiłem co trzeba:)
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2008, 18:41:49 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Stycznia 2008, 18:19:42 »
Dobrze Krzysiek, postaram się odpowiadać z sensem.

EDIT: Co znaczą te symbole? Objaśniłby mi ktoś?

Jakie symbole? Mogłbyś nieco poszerzyć swoje zapytanie?

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Stycznia 2008, 20:18:41 »
Dobra to teraz pare słów ode mnie. Jak na pierwszą scenerie stworzoną w całości w notatniku to nie jest źle, choć jest to tylko taka sceneria testowa do nauki. Układ torowy chyba nie jest zbyt przemyślany, łuki są nienaturalne, brak całej infrastruktury. W każdym razie dobrze, że zaczynasz cos działać, ale pozwól że coś doradze, po pierwsze do tworzenia trasy używaj jet'a i notatnika, jet to proste narzędzie, ale naprawde ma spore możliwości, można tam szybko i dokładnie układać dość skomplikowane układy, poza tym widzisz siatke i układ współrzędnych, ułatwia to orientacje i dzięki temu możesz bardzo dokładnie wstawiać wszytkie obiekty, szczególnie semafory, tarcze itd. Połączenie jet + notatnik daje wielkie możliwości i pozwala na tworzenie tras wcale nie gorszych od tych z 3ds'a. Sam stworzyłem całkiem sporą stacje, powiesiłem druty, teraz ciągne szlak dalej i zabieram się za tworzenie terenu co zawsze jest najtrudniejsze.

Polecam lekture tych tematów:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,2451.0.html - tu wszystko jest wytłumaczone krok po kroku, dowiesz się wszystkiego o układaniu torów, wstawianiu obiektów, terenu itd.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6439.0.html - najważniejsze zasady których trzea się trzymać żeby trasa wyglądała w miare realistycznie

Ogólnie fajnie, że chcesz coś robić, podstawy już znasz, teraz tylko rozwijaj swoją wiedze, z czasem przjdzie doświadczenie i coraz lepsze trasy.

W razie problemów chętnie pomoge, no może poa eventami bo tych jeszcze do końca nie przorałem.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Stycznia 2008, 20:21:49 »
Można by wstawić skreny :P

Offline Siarka95

  • Wiadomości: 68
  • 424 potrafi zaskoczyć
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Stycznia 2008, 21:14:29 »
No ja używałem Jet'a ale tylko do robienia torowiska, do wyznaczania współrzędnych używałem głowy :)
Glowawojtas -> Nie ma czego uchwycic :P Następna trasa będzie dużo lepsza, ta była taka tylko do ćwiczeń. Pokazałem ją żeby dowiedzieć się, co robię źle, a także by się czegoś dowiedzieć :)
Pozdrawiam
Nikt tutaj mnie nie lubi :<
Grasz w Jazz Jackrabbit 2? Zajrzyj tutaj!
Mój FTP: http://members.lycos.co.uk/siarka1995/

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Stycznia 2008, 13:53:25 »
W Jet'ie masz widoczny układ współrzędnych, możesz go przybliżyć i wtedy masz dokładność do 1m. To wystarcza nawet do wieszania trakcji nad torami, a budynki i inne większe obiekty nie muszą być już tak dokładnie ustawione. Jet + notatnik + kalkulator + karta i ołówek + troche pracy i możesz tworzyć trasy.

Pozdrawiam i życze dużo czasu i chęci do twrzenia.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Stycznia 2008, 16:22:48 »
A ja polecam zaopatrzyć sie w 3DS-a :)

Bardzo dobrze się w nim tworzy.

Offline Siarka95

  • Wiadomości: 68
  • 424 potrafi zaskoczyć
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Stycznia 2008, 18:21:33 »
No niby w Jet'cie można sobie wymierzyć pozycje ale nie da się już zaimportować pliku scn gdy znajdzie się coś innego niż tory, a przecież zdarza się że coś dorobimy i będziemy musieli odejść od komputera :(
Nikt tutaj mnie nie lubi :<
Grasz w Jazz Jackrabbit 2? Zajrzyj tutaj!
Mój FTP: http://members.lycos.co.uk/siarka1995/

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Stycznia 2008, 20:16:42 »
A co to za problem? Tworzysz sobie plik główny trasy i do niego includujesz inne pliki, ten z Jet'a z układem torowym, w drugim pliku piszesz teren, w trzecim np. trakcje, w czwartym eventy, i te wszystkie pliki includujesz do tego głównego, a w nim masz tylko teksture nieba, atmo i składy. Wszystko wtedy wygląda elegancko i masz porządek, wiesz gdzie czego szukać, bo przekopywanie kilkunastu stron tekstu w poszukiwaniu wpisu do danego obiektu zajmuje mase czasu.

Offline Siarka95

  • Wiadomości: 68
  • 424 potrafi zaskoczyć
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Stycznia 2008, 14:42:19 »
No tak, ale jeśli podepnę include'y do scn to to co jest w inc nie ma na trasie, a jak to wszystko dam do scm to jest dobrze xP
Nikt tutaj mnie nie lubi :<
Grasz w Jazz Jackrabbit 2? Zajrzyj tutaj!
Mój FTP: http://members.lycos.co.uk/siarka1995/

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Stycznia 2008, 14:59:20 »
No tak, ale jeśli podepnę include'y do scn to to co jest w inc nie ma na trasie, a jak to wszystko dam do scm to jest dobrze xP
To oznacza że nie potrafisz tego wykonać.
Includowanie plików jest bardzo dobrą metodą na budowanie scenerii, można włączać poszczególne elementy wchodzące w skład scenerii. Można w łatwy sposób także ją poszerzyć, o kolejne elementy.
Najlepiej przykłady includowania zaczerpnąć z gotowych scenerii: Quark, SDR18, może jeszcze Bałtyk.
Porównaj swoje wpisy z tymi już z gotowych tras.
Przeglądanie istniejących scenerii jest bardzo pouczające. Jeśli jesteś spostrzegawczy i masz ku temu talent, załapiesz jak to działa.
Ponieważ to nie jest odpowiedni dział na takie porady, proponuję zadawać następne pytania w dziale pomoc.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #19 dnia: 16 Stycznia 2008, 15:11:43 »
Mozna prosic o jakies screeny?
Nie wiem czy oplaca sie sciagac.

Offline Siarka95

  • Wiadomości: 68
  • 424 potrafi zaskoczyć
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Stycznia 2008, 15:29:41 »
Ale najpierw się w quarka pogapiłem z kilka razy a potem zrobiłem tak samo i nie wyszło xO
Nikt tutaj mnie nie lubi :<
Grasz w Jazz Jackrabbit 2? Zajrzyj tutaj!
Mój FTP: http://members.lycos.co.uk/siarka1995/

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Stycznia 2008, 15:43:13 »
Podpinam się do prośby @Mateu i @GłowaWojtas'a.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Stycznia 2008, 15:48:31 »
Witaj. Jeśli chodzi o includy to:   

include nazwa_pliku.inc end

plik musi być w katalogu SCENERY

Jescli masz plik w folderze scenery i jeszcze w jakimś folderze to musisz podać ścieżkę. np. :

include nazwa_folderu/nazwa_pliku.inc end

folder musi być w katalogu SCENERY

PRZYKŁADY:
include drzewka.inc end
include mojatrasa/drzewka.inc end

I tam do tego pliku *.inc wstawiasz np. do jednego domki, do drugiego teren ... itp. A potem w głównym pliku scenerii zwącym się: nazwa_scenerii.scn robisz wywołanie pliku *.inc.

Pozdrawiam

PS. Zastanawiam się nad jakimś tutorialem do pisania tras do notatnika ;)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Stycznia 2008, 15:52:38 »
Ale najpierw się w quarka pogapiłem z kilka razy a potem zrobiłem tak samo i nie wyszło xO
Postaraj się zrozumieć  jak działają wpisy include.
Chociaż domniemam że błąd tkwi w rozszerzeniu pliku  ***.inc
Zmiana rozszerzenia pliku pisanego w notatniku z txt na inc skazana jest na niepowodzenie.
Jeśli piszesz plik inc otwórz sobie jakąs kopię innego inca. Skasuj jego zawartość i napisz tam to co potrzebujesz. Zamknij plik i podłącz do scn, następnie odpal i sprawdź skutki.

Poprzednik opisał jak podłączyć taki ***.inc

Tutoriale to są, tylko musicie sobie je poszukać na forum:)

Podpinam się do prośby @Mateu i @GłowaWojtas'a.
Przeważnie jak uruchomiłem scenerię, dawałem screeny. Nie ma co pokazać więc szkoda pracy.
Zdziwiony jestem że Wasza ciekawość nie zmobilizowała Was do działania.
Nie opłaca się ściągać scenerii.
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2008, 16:06:37 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Stycznia 2008, 17:34:25 »
Ale mimo wszystko, by zapobiec dalszej ciekawości, pokażę zrzut ekranu z tej trasy.
Jest to jej odcinek, jednakże cała wygląda mniej więcej w ten sposób :>

Z MaSzyną od 2003!

Offline Siarka95

  • Wiadomości: 68
  • 424 potrafi zaskoczyć
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Stycznia 2008, 20:37:47 »
prof_klos -> xD
Powoli robię jakiśtam update, może później pokaże, wstawiłem semafory, wstawiam wskaźniki (i tak ich nie wiele potrzeba :D) no i drzewka ustawiam. Później dołożę ławki na peronach i poustawiam budynki, może później coś jeszcze dorobie :>
Pozzzzdrawwwiam :]
Nikt tutaj mnie nie lubi :<
Grasz w Jazz Jackrabbit 2? Zajrzyj tutaj!
Mój FTP: http://members.lycos.co.uk/siarka1995/

Sigman

  • Gość
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Lutego 2008, 00:11:47 »
Można prosić o wpisy do atmo i light, jakie zastosowano do trasy z tego screena?



Nie mogę ściągnąć tej trasy, dlatego pytam.

Offline EP07-1057

  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Lutego 2008, 06:47:20 »
Można prosić o wpisy do atmo i light, jakie zastosowano do trasy z tego screena?

Mówisz masz:

atmo 1.0 1.0 0.8 0 2000 1.0 1.0 0.8 endatmo  //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -500 500 200  0.3 0.33 0.35  0.70 0.65 0.6  0.75 0.74 0.70 endlight //pozycja, kolory RGB skladowych ADS swiatla dziennego
K:83261 Odjazd M:Pan będzie łaskawy spojrzeć na semafor K:Osobówka zasłania pytałem czy wolny pan nie odpowiedział, M:Pan nie pytał tylko gadał odjazd! K: Ja nie wiem co to się dzisiaj z tym radiem u wszystkich dzieje...

Offline Siarka95

  • Wiadomości: 68
  • 424 potrafi zaskoczyć
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Lutego 2008, 21:05:58 »
A co? Podoba ci sie niebo? :P I do czego ci? - jak coś to taki maly off-top, nie zebym robil cos zlego :P
EDIT: Nie Sigman, do ciebie nic nie mam, umieszczaj gdzie chcesz, bardzo się cieszę że ci się spodobało :)
I jeszcze jedno, mi się tylko wydaje czy nieco odświeżyłeś temat? :D
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2008, 23:26:41 wysłana przez Siarka95 »
Nikt tutaj mnie nie lubi :<
Grasz w Jazz Jackrabbit 2? Zajrzyj tutaj!
Mój FTP: http://members.lycos.co.uk/siarka1995/

Sigman

  • Gość
Odp: Trasa Murmów - Końcówki
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Lutego 2008, 21:29:47 »
A czy ja robię coś złego? Podoba mi się takie niebo, a potrzebne mi, żeby wstawić do jakiejś scenerii i móc je podziwiać. Ciekawe do czego innego mogłoby być mi potrzebne...

Dzięki za wpisy, przydały się ;)