Autor Wątek:  Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.  (Przeczytany 69312 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #90 dnia: 10 Lutego 2008, 21:38:10 »
I UWAGA ! Skoro te wasze BoBo są takie silne to czemu wszędzie na planowy popych daje się tylko 6 osiówki (...)
A co maja dać siódemkę których i tak już jest mało a skoro akurat byka mają pod ręką to dają byka proste...
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #91 dnia: 10 Lutego 2008, 21:39:21 »
...a zakazy wjazdow wynikaja miedzy innymi z braku przewodow na 7atm, oraz innych szlakowych czynnikow nie koniecznie zwiazanych z promieniem luku

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #92 dnia: 10 Lutego 2008, 21:41:51 »
@Mihau_PCC pomyśl. EU07 nie dała by rady.

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #93 dnia: 10 Lutego 2008, 21:42:58 »
...a zakazy wjazdow wynikaja miedzy innymi z braku przewodow na 7atm, oraz innych szlakowych czynnikow nie koniecznie zwiazanych z promieniem luku

Część byków ma żółte przewody.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #94 dnia: 10 Lutego 2008, 21:47:05 »
@Mihau_PCC pomyśl. EU07 nie dała by rady.

Pomyślałem i wiesz co...często zatrudniam EU07 na węglarki i doskonale sobie radzą z bruttem 2000 ton, więc nie mów mi, że na popychu EU07 nie sprawdzi się.

@|andy|, masz rację, ale jest to zdecydowana mniejszość. W Bydgoszczy na ponad 70 pojazdów tej serii "żółtki" mają zaledwie 2 maszyny.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #95 dnia: 10 Lutego 2008, 21:47:50 »
Kolego BR232 wydaje mi sie iż to Tobie myślenie nie służy.
A EU07 ma wiekszą moc niż Ci sie wydaje i nie udawaj najmądzejszego bo to niektórych może irytować.

Proszę aby obie strony sporu powstrzymały się od tego typu postów. Inaczej zamknę temat i będzie święty spokój.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2008, 21:49:51 wysłana przez Akvin »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #96 dnia: 10 Lutego 2008, 21:59:05 »
Nie ma lokomotywy z układem osi Bo'Bo' która pojechała by z 30 wagonami (oczywiście mówimy o węglarkach z węglem)

Ludzie wy nie macie zielonego pojęcia... jak niekiedy na szlaku potrzeba 2 ST44 żeby ciągnąć 1100 ton !!  wy nic nie wiecie! NIC !
 
Bo gagarom brakuje mocy przy wiekszych predkosciach. Jak juz bylo walkowane na forum one najwieksza sile maja przy ruszaniu. Swoja droga ciekawe jest to, ze cale forum włączając w to kilkunastu mechanikow kloci sie z Toba (Twoim tata). Skoro obaj jestescie tacy genialni i wszystko wiecie to moze udajcie sie do najblizszego dyspozytora i powiedzcie mu co i jak to wreszcie skoncza nam sie braki taborowe :>

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #97 dnia: 11 Lutego 2008, 07:10:53 »
Panowie proszę przyjechać na śląsk i zobaczyć co tu sie dzieje ! Tu nawet niekiedy Et41 w rozkładzie ma tylko 17 wagonów, więc nie mówcie mi że EU07 z 30 wagonami dała by rade.Może pojechała by z 3 km i byś przy 1 lepszej góreczce stanoł ;
I nie rzucajcie mi hasłami że nawet nie wiem jaką moc ma EU07 bo to nonsens. Wczoraj szukałem w rozkładzie jazdy i znalazłem miejsce gdzie 2x ST44 może ciągnąć 1100 ton. więc nie mówcie mi o EU07.
I o popychu z 4 osiami ;/ A czemu nie NO BO SĄ ZA SŁABE
@Mateu myśle że moge zaufać człowiekowi co 35 lat jeździ pociągami towarowymi i często 3200 z 3 lokomotywami! A tekst że gagą brakuje mocy przy prędkościach no to to jest śmieszne. Nie zapomnij że 70 km\h z towarem ;/
@Mateu wiesz co ty w ogóle mówisz! A najśmieszniejsza jest gadka że Bo'Bo' ma większą siłę pociągową od Co'Co'
A co do mechaników którzy się tu wypowiadają no to tu po prostu i nie ma ... Bo po co mają się kłócić... A ręczę za to że nie jeden czytając to się denerwuje słysząc takie texty że na popychu nie     dają EU07 bo jej nie ma pod ręką. (chodź ET22 zawsze stoją planowo na popychu) 

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #98 dnia: 11 Lutego 2008, 08:44:19 »
ZTCW to popych stosuję się dlatego żeby sprzęgi nie były przeciążone i nie doszło do rozerwania składu.
Przy składach LHS może tak ale na normalnym torze chodzi o dwie rzeczy:
1. Wspomniane Kochłowice, planowy popych przez ET22. ET22 bez dopinania sie do składu popycha tylko do minięcia newralgicznego miejsca i wraca z powrotem do Kochłowic a pociąg dalej jedzie sam.
2. Czasem popych jest korzystniejszy niż podwójna trakcja ze względu na zmiany kierunku jazdy (nie trzeba oblatywać składu).
Popych stwarza jednak zagrożenie wypchnięcia wagonów na ciasnych łukach.

Panowie proszę przyjechać na śląsk i zobaczyć co tu sie dzieje !
Byłem, widziałem.

Tu nawet niekiedy Et41 w rozkładzie ma tylko 17 wagonów, więc nie mówcie mi że EU07 z 30 wagonami dała by rade.
Za to dwie TEM2 ciągają składy po 40 ładownych wagonów o masie 3200 ton. Jadą 15 km/h ale jadą.

@Mateu myśle że moge zaufać człowiekowi co 35 lat jeździ pociągami towarowymi i często 3200 z 3 lokomotywami!
Znam wielu takich i w życiu bym im nie zaufał. :/

A tekst że gagą brakuje mocy przy prędkościach no to to jest śmieszne.
A co ty k....a wiesz o Gagach?

A najśmieszniejsza jest gadka że Bo'Bo' ma większą siłę pociągową od Co'Co'
Nikt tak nie twierdził.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2008, 08:47:06 wysłana przez hejnal »

Offline osiem

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #99 dnia: 11 Lutego 2008, 09:19:33 »
4Fun  BoBo -> CoCo -> DoDo

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #100 dnia: 11 Lutego 2008, 09:45:20 »
Mi sie tam podoba amerykanska EP2 bipolar (http://www.answers.com/topic/milwaukee-road-class-ep-2)
1+Bo+Do+Do+Bo+1, or szwajcarska Ae 8/14 1+Bo+1+Bo+1-1+Bo+1+Bo+1 :)

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #101 dnia: 11 Lutego 2008, 11:12:32 »
A tekst że gagą brakuje mocy przy prędkościach no to to jest śmieszne.

Porównaj sobie parametry ST44 i EU07. ST44 ma mniejszą moc ale za to większą masę, dzięki czemu osiąga większą siłę pociągową przy rozruchu - ma lepszy docisk więc nie roluje. Przy większej prędkości większą siłę będzie mieć EU07, bo jest mocniejsza. I nie ma to żadnego związku z liczbą osi - gdybyś EU07 dołożył więcej osi, to nacisk osi by się zmniejszył i efekt był by podobny. Sam pomyśl logicznie i nie zaprzeczaj prawom fizyki.

Pozdr, Paweł
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2008, 11:17:16 wysłana przez Paul »
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #102 dnia: 11 Lutego 2008, 13:57:00 »
Hmm, ja chyba już wiem, o co @BR232 chodzi. Po prosty Co'Co' jest dla niego synonimem:
a) większej mocy,
b) większej masy,
c) większej siły pociągowej.
Innej możliwości nie ma. Niestety położenie znaku równoważności pomiędzy tymi elementami całkowicie ucina dyskusję na poziomie oczywistości. A owa oczywistość nie jest taka oczywista.

Szkoda, że w EP09 nie można dorzucić 40 ton balastu...
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #103 dnia: 11 Lutego 2008, 14:20:50 »
Cytat: hejnal
@Mateu myśle że moge zaufać człowiekowi co 35 lat jeździ pociągami towarowymi i często 3200 z 3 lokomotywami!
Znam wielu takich i w życiu bym im nie zaufał. :/

Dokładnie!!!
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #104 dnia: 11 Lutego 2008, 15:04:57 »
Widzicie, używacie wzorów i nie wiadomo co, a takiej prostej rzeczy nie potraficie zrozumieć ;)

Co do łuków Et22 owszem może sie nie zmieścić ale nie ET21 !
Z tym TEM2 to wyjedź sobie na szlak gdzie rozkładowa będzie 70 km/h
Ten człowiek z doświadczeniem 33 lat jeździł na parowozach jak jeszcze połowa z was srała w nocnikach :) (bez obrazy oczywiście) dostał srebrny medal po 25 latach pracy co bardzo rzadko   
się zdarza, a co do tych ludzi co znasz z takim doświadczeniem to jeździli na kiblach ;/ ? skoro nie możesz mu zaufać co do znajomości właściwości trakcyjnych itp.

A po 2. cały czas tu słyszę że Bo'Bo jest lepsze od Co'Co i że lepiej wpływa na siłę pociągową ... NONSENS !

Offline SM42drive

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 88
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #105 dnia: 11 Lutego 2008, 15:10:36 »
Ten człowiek z doświadczeniem 33 lat jeździł na parowozach jak jeszcze połowa z was srała w nocnikach :) (bez
Takie słownictwo to sobie możesz używać w domu ale ni na tym forum.Chyba on chce BANA.
Pozdrowiam Jacek
Przyjmę zdjęcia na textury.Pilne! Pisać na GG obok avatara!

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #106 dnia: 11 Lutego 2008, 15:14:44 »
 BR232 to może układ Do Do taki jak w np. TEM7 jest jeszcze lepszy od Co Co

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #107 dnia: 11 Lutego 2008, 15:20:48 »
A po 2. cały czas tu słyszę że Bo'Bo jest lepsze od Co'Co i że lepiej wpływa na siłę pociągową ... NONSENS !
Cytat proszę.
EDIT: Cytat i dowód, proszę.

Cytuj
Widzicie, używacie wzorów i nie wiadomo co, a takiej prostej rzeczy nie potraficie zrozumieć ;)
Bo to nie wiadomo co, są może argumenty?
Ty powołujesz się na;
a) oczywistość
b) doświadczenie kolesia, który "z doświadczeniem 33 lat jeździł na parowozach jak jeszcze połowa z was srała w nocnikach :) (bez obrazy oczywiście) dostał srebrny medal po 25 latach pracy co bardzo rzadko   
się zdarza"

My podajemy argumenty, Ty nie, bo to oczywiste.
My prosimy o dowód, Ty nie, bo człowiek z doświadczeniem.

I nie ustosunkowałeś się do mojego stwierdzenia. Powtarzam je:
Czy dla Ciebie Co'Co' jest synonimem:
a) większej mocy,
b) większej masy,
c) większej siły pociągowej?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #108 dnia: 11 Lutego 2008, 15:23:42 »
A co do Do'Do' stosowany w TEM7a jest jeszcze lepszy niż układ osi Co'Co' :)  ale mówimy o Polskich warunkach :)

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #109 dnia: 11 Lutego 2008, 15:25:17 »
Proszę do tematu Bo'Bo' czy Co'Co'

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #110 dnia: 11 Lutego 2008, 15:37:20 »
A po 2. cały czas tu słyszę że Bo'Bo jest lepsze od Co'Co i że lepiej wpływa na siłę pociągową ... NONSENS !

Tego akurat tutaj nikt nie mówił. Za to Ty napisałeś coś takiego:
Cytuj
Róbcie co chcecie, ale Co'Co' zawsze i wszędzie lepsze będzie niż Bo'Bo', to jest logiczne.

Dla mnie jest logiczne i stwierdzone "na gruncie", że np. ET22 ma tendencję do "wychodzenia" z szyn przy bardzo małych prędkościach - głównie na torach w szopach, więc nijak ma się to do Twojego stwierdzenia.
Dokładnie o tym myślałem, co napisał @youBy - trafiłeś z tym w przysłowiową "dychę".

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #111 dnia: 11 Lutego 2008, 15:49:02 »
Ale ja tu nie mówię o bardzo małych prędkościach tylko do bardzo dużych ciężarach a co do ET22 z tym wypadaniem to nie spotkałem sie z takim przypadkiem

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #112 dnia: 11 Lutego 2008, 16:24:32 »
Z tym TEM2 to wyjedź sobie na szlak gdzie rozkładowa będzie 70 km/h
Nie ma z tym żadnego problemu.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #113 dnia: 11 Lutego 2008, 16:30:12 »
przy 40 wagonach ??

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #114 dnia: 11 Lutego 2008, 16:56:56 »
przy 40 wagonach ??
Tak.
Powołujesz się na Śląsk a sam nie wiesz co się na nim dzieje.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #115 dnia: 11 Lutego 2008, 17:24:50 »
@hejnal weź człowieku lepiej się nie ośmieszaj ;/ 40 wagonów TEM2 powiem tak, zesra sie na pierszych 5 km ;/   

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #116 dnia: 11 Lutego 2008, 17:44:23 »
@hejnal weź człowieku lepiej się nie ośmieszaj ;/ 40 wagonów TEM2 powiem tak, zesra sie na pierszych 5 km ;/   
Ty się teraz ośmieszyłeś bo nie przeczytałeś uważnie tego co napisałem a wytłumaczyłem dość dokładnie sytuacje.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #117 dnia: 11 Lutego 2008, 17:46:23 »
To może powiedz mi gdzie widziałeś TEM2 + 40 wagonów i jeszcze na śląsku ?? jak taki znawca okolic jesteś ?? ja ci jestem w stanie namacalnie udowodnić że to jest nie możliwe !

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #118 dnia: 11 Lutego 2008, 17:53:27 »
To może powiedz mi gdzie widziałeś TEM2 + 40 wagonów i jeszcze na śląsku ?? jak taki znawca okolic jesteś ??

Nie przeczytałeś uważnie a przecież pisałem że dwie TEM2. Szlak Maciejów Płn podg-Zabrze Biskupice. Szlakowa 70 km/h i bardzo pod górę. Dwie Tamary z 40 ładownymi na haku osiągają tam zawrotną prędkość około 20 km/h.


ja ci jestem w stanie namacalnie udowodnić że to jest nie możliwe !
Niestety ale nie jesteś wstanie mi tego udowodnić.
Udowodnienie że to jest niemożliwe jest NIEMOŻLIWE.

Offline Szymon

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #119 dnia: 11 Lutego 2008, 17:58:39 »
Ale człowieku co sie do tego Ślaska przyczepiłes. Widziałem na własne oczy Tem + 40 wagonów wypełnionych klinkierem i co dawała rade..
Postęp prac nad trasą------>80%-prace skoncentrowane na lokomotywie 401Da,więcej czytaj w dziale "Tabor"
--------------------------------------------------
Jesli uważasz ze ci pomogłem ,to możesz odwdzięczyć mi się za to plusikiem:)