Autor Wątek:  Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.  (Przeczytany 70677 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #60 dnia: 09 Lutego 2008, 20:37:48 »
Jezus ludzie o czym wy tu gadacie ;/;/;/

to weźcie zahamujcie 5 wagonów i podepnijcie EU07 i do 2 takiego samego składu ET21

i wynik będzie taki ;/

EU07 będzie rolowała
a ET21 podeprze sie i pójdzie

Nawet wtedy jeśli zmniejszysz maksymalną siłę pociągową do wartości takiej, jaką ma EU07?

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #61 dnia: 09 Lutego 2008, 20:40:36 »
to musiały by być 2 zahamowane :D to jasne że nawet jakby jedna EU07 miała BoBo a dróga EU07 CoCo

Zaczynam tracić do Ciebie cierpliwość. Albo zaczniesz pisać staranie albo Twoja kariera na tym forum szybko się skończy.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2008, 20:39:38 wysłana przez BR232 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #62 dnia: 09 Lutego 2008, 22:14:45 »
@BR232: z całym szacunkiem, ale, niestety, fizyka jest nieubłagana. Występowanie skutków pobocznych utrudnia niektórym dokładne zauważenie pewnych kwestii. Trzeba podzielić sobie wszystko tak na drobne kawałeczki i pokojarzyć je ze sobą.

A czemu w takim razie nie Bo'Bo'Bo'?

Obecność trzech bezoporowych wynika z kombinacji połączeń 6 silników, a nie z tego, że lokomotywa jest towarowa. Przecież tak mówi rachunek ekonomiczny: więcej bezoporowych => mniej jazdy na oporach => mniejsze koszta eksploatacji.

EU07 ma mniejszą masę, czyli mniejszą przyczepność, czyli łatwiej roluje przy tej samej sile pociągowej.  Już był wątek na ten temat, więc jeszcze raz odsyłam do przeczytania go. Bynajmniej jeśli zajdzie taka potrzeba, to w przyszły weekend postaram się napisać wieeeeeeeeeelkiego posta jak najdokładniej tłumaczącego tę kwestię, podpierając się przy tym odpowiednią literaturą. Tylko ów czas mógłby zostać inaczej spożytkowany....
Może to zrobić jako poradnik "Projektowanie lokomotyw"?

Cytuj
Jezus ludzie o czym wy tu gadacie ;/;/;/
Cóż, paru panów się w grobach przewraca zapewne na tę myśl (a raczej niektóre posta* w wątku)...

Cytuj
No widzisz, brak zrozumienia, Ty nie rozumiesz nas, my Ciebie. Może z innej planety jesteś?
Niekoniecznie planety; ale brak zrozumienia jest widoczny.




* Forma użyta świadomie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #63 dnia: 09 Lutego 2008, 22:22:21 »
Mam pytanie który z Was jest maszynistą ? Przecież to jest bardzo logiczne co do tych osi. 


Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #64 dnia: 09 Lutego 2008, 22:34:25 »
W lokomotywach sześcioosilnikowych (i ośmio też) możemy zastosować czwartą pozycję bezoporową, przy czym wtedy wszystkie silniki byłyby połaczone równolegle na 3kV.

"niedasie" - pamietaj o izolacji silnika. Przy tej wielkosci nie da sie juz wiecej podniesc napiecia pracy. Silnik na 3kV jest o wiele wiekszy niz na 1,5kV

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #65 dnia: 10 Lutego 2008, 01:00:42 »
Mam pytanie który z Was jest maszynistą ?
Twój tata jest. Poza nim nikt sie nie zna i nie ma racji. Zadowolony?
ET21 z 5 zahamowanymi wagonami tez nie ruszy ;p
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2008, 01:10:46 wysłana przez Mateu »

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #66 dnia: 10 Lutego 2008, 11:48:14 »
...Będę zadowolony jak sam do tego dojdziesz :D

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #67 dnia: 10 Lutego 2008, 15:32:33 »
A czemu w takim razie nie Bo'Bo'Bo'?
A czemu nie. :D
Moje zdanie:
Porównajmy sobie EU07 i ET22. Te same silniki, to samo przełożenie. EU07 ma cztery silniki i waży powiedzmy 80t. ET22 ma dwa silniki więcej i waży 120t. Nacisk każdego zestawu kołowego na szynę w obu lokomotywach jest taki sam (teoretycznie można by założyć że i masa ich jest taka sama). Przy tej samej przyczepności kół do szyn ET22 ma większą siłę pociągową.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #68 dnia: 10 Lutego 2008, 19:11:04 »
Róbcie co chcecie, ale Co'Co' zawsze i wszędzie lepsze będzie niż Bo'Bo', to jest logiczne.
i nie dawajcie żadnych matematycznych wzorów czy innych cudów.

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #69 dnia: 10 Lutego 2008, 19:15:35 »
Róbcie co chcecie, ale Co'Co' zawsze i wszędzie lepsze będzie niż Bo'Bo', to jest logiczne.
i nie dawajcie żadnych matematycznych wzorów czy innych cudów.

No niewiem czy Co'Co bedzie zawsze i wszedzie lepsze niż Bo'Bo, bo na ciasnych łukach to lepiej spisuje sie Bo'Bo'.

Pozdro.
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #70 dnia: 10 Lutego 2008, 19:21:47 »
oj... są takie łuki w Polsce na których nie można jechać bo jest zabronione ! a w pociągach towarowych Co'Co' gra główną role :) a osobowe to tam wisi bo nie ma takiego ciężkiego składu...

Pozdrawiam :)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #71 dnia: 10 Lutego 2008, 19:36:49 »
Róbcie co chcecie, ale Co'Co' zawsze i wszędzie lepsze będzie niż Bo'Bo', to jest logiczne.

Dla mnie nie jest to logiczne i oczywiste. Uzasadnij proszę (tylko nie na zasadzie "bo tak") Twoją tezę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #72 dnia: 10 Lutego 2008, 19:55:36 »
Róbcie co chcecie, ale Co'Co' zawsze i wszędzie lepsze będzie niż Bo'Bo', to jest logiczne.
i nie dawajcie żadnych matematycznych wzorów czy innych cudów.
A widzisz...
Mogłeś tak od razu.
Ty nie chcesz zostać przekonany i nie chcesz prowadzić polemiki. Bynajmniej coś, co jest logiczne w Twoim mniemaniu, niekoniecznie jest logiczne w innym. Co więcej, logika (na którą notabene się powołujesz) jest częścią matematyki. I na nią też są wzory.
A te inne cuda, to może argumenty są?
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2008, 20:01:39 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #73 dnia: 10 Lutego 2008, 20:07:29 »
Odpowiedzcie mi wszyscy na jedne proste pytanie!

Czy jak byś miał zawieść 30 pełnych wagonów z Zabrza do Warszawy to pojechał byś ET21 z układem osi Bo'Bo' czy ET21 z układem osi Co'Co (nie zwracając uwagi na normy nacisku na 1 oś w Polsce) ??

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #74 dnia: 10 Lutego 2008, 20:08:00 »
Z Co' Co' bo tylko taka jest ? xD

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #75 dnia: 10 Lutego 2008, 20:18:11 »
Odpowiedzcie mi wszyscy na jedne proste pytanie!

Czy jak byś miał zawieść 30 pełnych wagonów z Zabrza do Warszawy to pojechał byś ET21 z układem osi Bo'Bo' czy ET21 z układem osi Co'Co (nie zwracając uwagi na normy nacisku na 1 oś w Polsce) ??
Nie znam profilu trasy i szybkości handlowych. Dla jednostajnej jazdy i dużej ilości łuków wybrałbym Bo'Bo'. Dla dużych, częstych zmian szybkości i w miare prostej trasy wybrałbym Co'Co'.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #76 dnia: 10 Lutego 2008, 20:21:21 »
Dużych ilości ładunku Bo'Bo' ? ciekawe czy w ogóle byś pojechał. a nie przesadzajmy z łukami ;/ po Polsce jeździ pełno Co'Co i nic nie sprawia przeszkody.


A po 2. daje sobie już spokój z tym tematem, uważam ze nie ma sensu tłumaczyć komuś tak oczywistych rzeczy... proszę sie tym zainteresować i poczytać...

A tak na marginesie mój tata już dawno powiedział że mam z tym tematem dać już spokój :]
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2008, 20:37:16 wysłana przez BR232 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #77 dnia: 10 Lutego 2008, 20:25:33 »
BR232, muszę przyznać, iż masz upartego tatę.
Pozdrówka dla Niego :)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #78 dnia: 10 Lutego 2008, 20:52:09 »
A po 2. daje sobie już spokój z tym tematem, uważam ze nie ma sensu tłumaczyć komuś tak oczywistych rzeczy... proszę sie tym zainteresować i poczytać...

Bardzo chętnie, podaj proszę publikację na ten temat. Skoro jest to "oczywiste", to nie powinieneś mieć problemów z wytłumaczeniem całej tej kwestii. Ty zaś zwalasz wszystko na "oczywistość" i nabierasz wody w usta.
Myślę, że wiem o co chodzi Tobie i Twojemu Tacie, ale czekam na jakąś sensowną wypowiedź z Twojej strony - póki co jest tylko "bo tak"...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #79 dnia: 10 Lutego 2008, 20:55:22 »
Dużych ilości ładunku Bo'Bo' ? ciekawe czy w ogóle byś pojechał.
A pojechałbym. I wytłumacz mi, że się mylę. Proszę o analizę formalną, nie natomiast "bo ktoś tak powiedział". Chyba że zrobisz to zręcznie bez konkretnego odwoływania się do zależności.

Cytuj
A po 2. daje sobie już spokój z tym tematem, uważam ze nie ma sensu tłumaczyć komuś tak oczywistych rzeczy... proszę sie tym zainteresować i poczytać...
Oczywiste dla Ciebie, nie jest oczywiste dla mnie. Może dlatego, że ja przyjmuję równość mocy całej lokomotywy i równość ciężaru?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #80 dnia: 10 Lutego 2008, 20:58:37 »
Nie ma lokomotywy z układem osi Bo'Bo' która pojechała by z 30 wagonami (oczywiście mówimy o węglarkach z węglem)

Ludzie wy nie macie zielonego pojęcia... jak niekiedy na szlaku potrzeba 2 ST44 żeby ciągnąć 1100 ton !!  wy nic nie wiecie! NIC !

A czemu ET21 z układem BoBo by nie pojechała ? bo nie była by wystarczająco ciężka i nie miała by układu CoCo i nie miała by zatem sił.  nie miała by sie na czym oprzeć i rolowała by. tyle by było z waszej jazdy
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2008, 21:08:19 wysłana przez BR232 »

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #81 dnia: 10 Lutego 2008, 21:01:52 »
A Eu11, Eu43, E186??? One są na Bo'Bo' i jakoś uciągną te 30 pełnych węglarek i to z "palcem w d..."

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #82 dnia: 10 Lutego 2008, 21:08:24 »
Nie ma lokomotywy z układem osi Bo'Bo' która pojechała by z 30 wagonami (oczywiście mówimy o węglarkach z węglem)

OK, załóżmy, że ET22 ma moc 2000 kW (taką samą jak EU07). Czy Twoim zdaniem pojedzie z 30 pełnymi węglarkami (2400 ton brutto)? Albo jeszcze inaczej. Odłącz byczkowi jedną parę silników. Co wtedy powiesz? Czy układ osi będzie miał tutaj wielkie znaczenie?
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2008, 21:38:52 wysłana przez EU07-457 »

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #83 dnia: 10 Lutego 2008, 21:16:15 »
Czy widziałeś w Polsce szlaki z elektrofikowane gdzie nie można wiechać elektrowozem ?


I UWAGA ! Skoro te wasze BoBo są takie silne to czemu wszędzie na planowy popych daje się tylko 6 osiówki (np. w Kochłowicach jest ET22 a w Trzebini ET21, tak samo Stary Kisielin ze na planowy popych stoi Cargowsi Byk!!)  : Proste bo wszystkie inne BoBo zostały by leżeć i trzeba by było je ściągać)
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2008, 21:21:31 wysłana przez BR232 »

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #84 dnia: 10 Lutego 2008, 21:19:56 »
Ja widziałem szlaki zelektryfikowane na których zakaz wjazdu mają lokomotywy z układem osi Co'Co' czyli np ET21 czy ET22 a to są elektrowozy...

I naprawde zanim naciśniesz [WYŚLIJ] kliknij na [PODGLĄD] i przeczytaj to co napisałeś pare razy, bo twoja ortografia razi jak słońce...
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2008, 21:22:27 wysłana przez Charlie89 »
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #85 dnia: 10 Lutego 2008, 21:21:54 »
Gdzie ?

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #86 dnia: 10 Lutego 2008, 21:23:39 »
Choćby Chabówka - Nowy Sącz, trakcja jest tylko do Rabki ale zakaz obejmuje cały szlak!
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #87 dnia: 10 Lutego 2008, 21:24:19 »
Kolego @BR232...

Takie wypowiedzi:
Cytuj
Ludzie wy nie macie zielonego pojęcia... (...)  wy nic nie wiecie! NIC !

...to sobie daruj, gdyż nic merytorycznego one nie wnoszą... są zbędne i nie będą tolerowane.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #88 dnia: 10 Lutego 2008, 21:27:36 »
Jak już nie mam sił no to co ... ale przepraszam wszystkich, to już sie nie powtórzy

Ale odpowiedzcie na to pytanie co do popychu ??

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #89 dnia: 10 Lutego 2008, 21:33:26 »
ZTCW to popych stosuję się dlatego żeby sprzęgi nie były przeciążone i nie doszło do rozerwania składu.

Pozdro.
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1