Autor Wątek:  "Konkurs" na połączenie scenerii  (Przeczytany 21941 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
"Konkurs" na połączenie scenerii
« dnia: 20 Listopada 2007, 21:21:26 »
Zadanie dla tych, którzy dużo jeżdżą, dobrze znają poszczególne scenerie i mają jakieś wyobrażenie o tym, jak poszczególne scenerie mogłyby być połączone. Wskazana jest orientacja w budowie i kształcie scenerii, znajomość STV.

Wpadłem na pomysł, że na potrzeby gry multiplayer można by stworzyć dosyć dużą scenerię, łącząc obecnie istniejące scenerie. Jako że nie czuję się znawcą scenerii, chciałbym "ogłosić konkurs" na najlepszy układ względem siebie. Wstępne założenia są takie:
  • Dotyczy to tylko fikcyjnych scenerii (scenerie realistyczne będą łączone według map).
  • Połączenia mogą być wykonywane w postaci przedłużenia linii bądź w postaci łącznic. Fragment łączący powinien być możliwie krótki.
  • Ingerencja w scenerie ma być minimalna, w szczególnych przypadkach dopuszczalne jest zmiana trójkątów ograniczających teren (dodanie tunelu, wycięcie lasu) i wstawienie dodatkowych zwrotnic, łącznic, względnie dodatkowych torów odchodzących od stacji.
  • Scenerie nie będą obracane ani rozciągane - obowiązuje ich taki układ, jaki jest wyświetlany w STV (góra = północ).
  • Łączone są linie tego samego typu. Jednotorowe z jednotorowymi, dwutorowe z dwutorowymi. Podobnie zelektryfikowane i niezelektryfikowane.
  • Nie może być zbyt dużego skoku jakościowego na połączeniu. Chodzi o poziom detali i dopracowania scenerii.
  • Modyfikowane i unowocześnione scenerie (np. Quark, Całkowo) są traktowane jako jedna. Będzie to uwzględniane jako różne okresy historyczne danego terenu.
  • Muszą być uwzględnione różnice wysokości na sceneriach (o ile takie są).
  • Scenerie po połączeniu nie mogą na siebie nachodzić, ani się przecinać, chyba że układ torów i otoczenia będzie idealnie pasował.
  • Mile widziana będzie perspektywa tworzenia misji przemysłowych pomiędzy sceneriami, typu przewóz węgla z kopalni do elektrowni, rudy z portu do huty itd. Wiadomo, że osobowym można łatwo objechać.
  • Połączenie scenerii ograniczy poniekąd możliwość ich dalszej indywidualnej rozbudowy obszarowej, więc należało by skonsultować z autorami ich plany na przyszłość.


Przykładowo, sceneria Quark nie bardzo się nadaje do łączenia bez modyfikacji. Dwa punkty, które moim zdaniem można by przebudować, to pętla na północy (przedłużenie na wschód przez tunel) oraz dodanie torów na południe od Skwarek.


Rzecz nie dotyczy obecnego symulatora i prezentuje moją prywatną koncepcję przetwarzania i wykorzystania danych, która nie musi zostać oficjalną.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Listopada 2007, 23:25:36 »
Bry, kolego Ra z całym szacunkiem dla twojego pomysłu, który wydaje mi sie bardzo przystępny i dość interesujący, jakaś konkretna mega długa trasa, OK. Wiesz czego sie obawiam?

- Obawiam się jednego, tego co spotkało kilka innych pomysłów z łączeniem scenerii.

Jeśli ktoś chce a już raz sie ogłaszałęm moge uzyczyć pliku max mojego Quarka2007 oraz Bielszowic, aaa i po roku znalazłem na CD scenerie chyba Kurczakowo która zagineła. Więc jak się ktoś podejmie sklejania prosze bardzo. Ja mam roboty z moją scenerią co najmniej do Nowego Roku. Chce poprawić i wypieścić mój ostatni wypust ;)

PZDR

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Listopada 2007, 00:01:33 »
Hm, moja koncepcja obejmuje konwertowanie plików wynikowych (.scn, .scm, .inc) do nowego formatu, który obecnie nie jest jeszcze do końca określony. Robiąc to, chciałbym poumieszczać poszczególne scenerie na wspólnej planszy (w jednym układzie współrzędnych) i ewentualnie w prosty sposób dopracować połączenia między nimi (dodać kawałki torów plus trochę terenu). Dzięki temu serwer do multiplayer będzie mógł zarządzać wystarczająco dużym obszarem, żeby kilkanaście osób miało zajęcie na parę godzin przez całą dobę.

Póki co nie chodzi mi o fizyczne sklejanie scenerii do obecnego Symulatora, ani też robienie czegokolwiek z plikami max. To, co oczekuję, można zrobić drukując schematy tras z STV w jednej skali, przycinając trochę kartki i sklejając je ze sobą, a następnie ustalając wzajemne przesunięcia scenerii względem siebie lub też wektor przesunięcia względem początku układu współrzędnych dla każdej z nich. Oczywiście, robiąc to, trzeba mieć jeszcze pojęcie, skąd i dokąd trzeba by poprowadzić dodatkowe tory, żeby to ładnie wyglądało. Do tego nie są potrzebne jakieś specjalne umiejętności, jedynie dobra znajomość tras.

Ja zbyt mało znam scenerie, ba, nawet nie znam wszystkich. Jeżeli nikt nie zgłosi swojego pomysłu, to zrobię połączenia sam. Jest na to ponad pół roku czasu. :)
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Listopada 2007, 00:47:55 »
Cytuj
Dotyczy to tylko fikcyjnych scenerii (scenerie realistyczne będą łączone według map).

A jeśli komuś będzie to ładnie pasowało do czegoś to co?
Można przecież udać, iż realistyczna jest fikcyjną.
Ponadto dużo jest możliwości sklejając scenerię właśnie przesuwając scenerię o dany wektor.

Jeszcze pytnako,co Ty kombinujesz?:)
Nie do obecnego symulatora, do jakiegoś z multiplayrem, gdzie dane nie będą w formie tekstowej.:)
Jakoś trzeba zachęcić ludziska, muszą się niejako "napalić" na to co kombinujesz, ale muszą wiedzieć dokładniej po co, więc już nie bądź taki, napisz o co chodzi :)
Przemyślałeś zapewne temat możliwych tych samych nazw obiektów np. semaforów, torów itp. jak również sprawę obecnych eventów, komórek pamięci z więcej niż jednej scn itp. Ten obecny symek wpada w duże drgania, jeżeli oddalamy się od środka układu wspórzędnych, miej to na uwadze, aby w tym nowym to wyeliminować. No i najważniejsze, nie wiem jak na końcu po tych zabiegach sprawa będzie się miała z fps'em. Ciężko się mi wypowiadać nie znając szczegółów twego tajemnego planu :)
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2007, 01:15:27 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Listopada 2007, 01:43:57 »
Na ile się orientuję, tras realistycznych jest znikoma ilość. Oczywiście, na upartego można wkleić, chociaż wtedy jedna sceneria będzie występowała w dwóch kontekstach i komuś się może pomylić, czego ma się spodziewać jadąc dalej daną trasą. Dlatego myślę, że lepiej fikcyjne zebrać oddzielnie i ustawić połączenia między nimi na stałe, żeby nie było rozbieżności, co do tego, gdzie co jest umieszczone, co jest za czym i z której strony.

Co kombinuję? Z racji tego, że zrobiłem parser, mam pewną koncepcję co do tego, jak przenieść dotychczasowe trasy do SPT. O ile tylko będę miał na to jakiś wpływ, to zrobię tak, że wszystkie istniejące już trasy po skonwertowaniu będą działały na SPT bez większych poprawek. Kiedyś czytałem, że do Nebuli można co najwyżej przenieść układ torów... Myślę, że do SPT da się zrobić dużo lepsze trasy, ale do czasu ich powstania trzeba mieć jakąś użyteczną treść. I chcę zrobić tak, że w momencie gdy da się już sterować jakąś kabiną, to do przejechania będzie gotowe tysiąc kilometrów torów w multiplayerze.

Jeśli chodzi o nazwy obiektów, to do każdej scenerii składowej będzie oddelegowana oddzielna literka, która będzie zapewniać unikalność. Z przetwarzaniem danych sobie poradzę. FPS to nie wiem jaki wyjdzie - niemniej zamiast całego obecnego automatu sterującego logiką scenerii zostanie jego niewielka część oraz komunikacja TCP/IP. Obsługą eventów będzie się w głównej mierze zajmował serwer ruchu. Będzie zapalał semafory, przekładał zwrotnice itd. Również nie będzie potrzeby liczenia fizyki w niektórych obiektach, gdyż będzie ona liczona na komputerze innego użytkownika i przesyłana w razie potrzeby. To tyle tytułem tajemnego planu. :)
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Listopada 2007, 08:11:49 »
Obsługą eventów będzie się w głównej mierze zajmował serwer ruchu. Będzie zapalał semafory, przekładał zwrotnice itd.

Mam nadzieję, że znajdzie się możliwość sterowania ruchem kolejowym dla zapaleńców... ;-)

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Listopada 2007, 12:20:19 »
Dzień Dobry Koledzy!
Mam jedno pytanie.
Czy projekt, o którym rozmawiacie, będzie udostępniony wszystkim użytkownikom?
Pozdrowienia z Sochaczewa. Marcin.

A kolega @Ra w pierwszej wiadomości napisał:
Cytat: @Ra
Rzecz nie dotyczy obecnego symulatora i prezentuje moją prywatną koncepcję przetwarzania i wykorzystania danych, która nie musi zostać oficjalną.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 26 Listopada 2007, 15:34:06 wysłana przez Quark-t »
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Listopada 2007, 14:53:59 »
Chyba źle zrozumiałeś. Nie ma czegoś takiego, jak "projekt, o którym rozmawiacie". Jest moja propozycja, w zakresie tego, co mogę zrobić. Chciałbym znaleźć kogoś, kto może zrobić tę część, co do której ja się nie czuję na silach.

Nikt nie pisał, że "nie będzie oficjalnie udostępniony". Chodziło mi o to, że moja koncepcja łączenia scenerii może się nie stać oficjalną częścią czegoś, co by miało te scenerie użytkować, ponieważ z nikim tego wcześniej nie uzgadniałem. Nawet jeśli powstanie jakiś wzajemny układ scenerii i ja to przetworzę do pewnej całości, to i tak nie ma gwarancji, że się to do czegokolwiek przyda.

Poza tym, jeśli nic nie zostanie zrobione, to oczywiste jest, że nie zostanie to udostępnione wszystkim użytkownikom, bo nie będzie nic, co by można było udostępnić. Jeśli zrobisz coś, to będzie większe prawdopodobieństwo, że powstanie coś, co się da udostępnić.

¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Połączenie scenerii - pierwsza propozycja
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Czerwca 2008, 04:34:59 »
Hm. Skoro nikt się jeszcze do konkursu nie zgłosił, to ja zaprezentuję moją pierwszą propozycję.

http://eu07.rainsted.com/scenerie/razem1.html

Kropki są ustawione co kilometr. Kolejno od góry od lewej:
Całkowo, Quark, Strzęsowiec
Jelitkowo, Zwierzyniec, Linia 546
Krzyżowa, Moczniki
Zwrotnicowo

Dodatkowo schematycznie zaznaczone są połączenia, które trzeba by było dosztukować dla lepszej przejezdności. Nie badałem szczegółowo, czy połączenia te pasują infrastrukturą. Do poprawy jest Zwierzyniec, ponieważ tam przedłużenia torów trafią na inne tory.

W zestawieniu tym brakuje scenerii: Bałtyk*, Testowo, Drawinów*, Cieplice**, Grandowo**, Kołtomowo, Krewetkowo, Krosowo**, Linia 53*, Manewrowo, Myślenice*, Tarniowo**, Terenowo**, Transylwania**, Quark2008*. (Gwiazdka oznacza, że na chwilę obecną nie wiem, jakie jest ułożenie torów, dwie gwiazdki - nie wiem, czy sceneria w ogóle nadaje się jakościowo do łączenia z innymi.) Celowo pominąłem scenerie realistyczne oraz kilka bardzo prostych.

Jeśli ktoś by chciał poprzestawiać inaczej te puzzle, to trzeba zapisać sobie stronę razem z obrazkami, a następnie zmieniać wartości top i left w parametrze STYLE. Wartości te muszą być wielokrotnościami liczby 16. Mapki scenerii nieobecnych w zestawieniu trzeba sobie zrobić samemu.
« Ostatnia zmiana: 13 Lipca 2008, 19:56:35 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Czerwca 2008, 09:00:22 »
Tylko co do calkowa to sceneria sie troche 'rozrosnie'... - http://img.wklej.org/images/9008059471.JPG
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2008, 09:05:05 wysłana przez Mateu »

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Czerwca 2008, 15:01:11 »
@Ra to bardzo ciekawy pomysł na połączenie ( większości linii ), tylko że ten pomysł poddałem kiedyś ja. Stwierdzono, że nie ma sensu, a to komp nie uciągnie, a to scenerie są nie kompatybilne, a potem że po co wogóle itp. Pomysł jest dobry, bo większość tras była nie skończona. @Ra jeśli uda się Tobie wprowadzić ten plan w życie, to masz u mnie dużą flaszkę Pana Tadeusza! Pozdrawiam.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Czerwca 2008, 15:07:15 »
@Ra to bardzo ciekawy pomysł na połączenie ( większości linii ), tylko że ten pomysł poddałem kiedyś ja. Stwierdzono, że nie ma sensu, a to komp nie uciągnie, a to scenerie są nie kompatybilne, a potem że po co wogóle itp. Pomysł jest dobry, bo większość tras była nie skończona. @Ra jeśli uda się Tobie wprowadzić ten plan w życie, to masz u mnie dużą flaszkę Pana Tadeusza! Pozdrawiam.

...

Mylisz pojęcia. To nie jest łączenie tras dla obecnej wersji symka. Ty proponowałeś łączyć je właśnie dla tej, a komp by tego nie uciągnął...

Ten temat jest o łączeniu scenerii dla multiplayera w SPT. A to jest duża różnica.
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2008, 15:09:42 wysłana przez ZiomalCl »

hunter

  • Gość
Odp: Połączenie scenerii - pierwsza propozycja
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Czerwca 2008, 15:35:46 »
Krosowo**
Krosowo to czesc linii 546 wydana kiedys jako odcinek do testow, nie ma sensu laczyc.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Lipca 2008, 13:09:47 »
Robię eksplorację dalszych scenerii...

Bałtyk - dobry do połączenia na końcu scenerii Strzęsowiec - morze by było po prawej u góry. Trzeba by porównać z Quark 2008, żeby morze w podobnym miejsu wyszło.
Cieplice - maleństwo, odpada.
Drawinowo - można dać w centrum. Wyjście na północ bez sieci trakcyjnej, ale można dorobić. Wyjścia na wschód oraz zachód, po dwa na północ i południe. Muszę przymierzyć jak będzie pasować na północ od Quarka.
Grandowo - wersja beta jest za mała - 7km, dwutorówka na północy, jednotorówka na południu.
Kołtomowo - gdzieś bym wkleił, chyba że ktoś uważa, że nie warto.
Krewetkowo - nawet dobrze wygląda, ale nie ma punktów dobrych do wczepienia. Chyba, żeby trochę przebudować...
Krosowo - odpada.
Linia 53 - ma wyjścia na północ i zachód, oraz południowy wschód, z dużą tolerancją możliwości. Z powodu łączenia z Całkowem na razie nie chcę tego ruszać. Zastanawiam się, czy nie lepiej zrobić Całkowa w dwóch wersjach - jednej bez sieci na lewo od Quarka i drugiej z siecią w innym miejscu.
Manewrowo - raczej odpada. Może gdzieś na koniec jakiejś bocznicy się zapnie.
Myślenice - bardzo duża i ciekawa trasa, wiele skrzyżowań. Na wschodzie, z południa na północ powinna przechodzić dwutorówka, z rozwidleniem na południu.
Quark2008 - morze jest na północy, czyli można dać pod Bałtykiem.
Tarniowo - ciekawa sceneria, szkoda, że zamknięta. Trzeba poszukać miejsc na wyprowadzenie torów.
Terenowo (EWK) - brak terenu dyskwalifikuje tę scenerię.
Testowo - tradycyjne połączenie z Quarkiem niezbyt wyjdzie. Gdzieś na pewno się da podłączyć, ale raczej tylko jednym końcem, z uwagi na urwisko po drugiej stronie.
Transylwania - odpada, ze względu na jakość.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2008, 00:23:46 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Października 2008, 05:01:10 »
Zrobiłem małą aktualizację puzzli.
http://eu07.rainsted.com/scenerie/razem3.html

Niepodłączone jeszcze są:
- Drawinowo - będzie rozbudowywane, więc nie mam jak podłączyć,
- Zwierzyniec - do przeróbki lub pocięcia,
- Całkowo przerobione - nie wiadomo, co z tego wyjdzie.

Scenerie pocięte:
- Tarniowo - na 4 kawałki,
- Zwrotnicowo - na 2 kawałki,
- Krzyżowa - kawałki do powklejania w odcinki łączące.

Dostępnych będzie kilka długaśnych tras:
- Linia 053 - Całkowo,
- Linia 053 - Quark - Myślenice - Zwrotnicowo - Quark 2008,
- Linia 053 - Jelitkowo - Moczniki - Strzęsowiec - Bałtyk - Quark 2008,
- Linia 053 - Jelitkowo - Zwrotnicowo - Linia 546 - Bałtyk - Quark 2008,
- Całkowo - Quark - Strzęsowiec - Testowo,
- ponadto są 3 duże pętle i kilka mniejszych.

Nadal czekam na projekt alternatywny. Termin nadsyłania rozwiązań chyba do końca roku... Mnie już korci, żeby podzielić to na komórki i zestawiać długaśne trasy. Ale mam jeszcze inne rzeczy do zrobienia, więc pewnie się to przeciągnie...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline mejdzel

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Października 2008, 14:54:24 »
Będzie możlwe kiedyś uruchomienie takiej dużej trasy?

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Października 2008, 16:36:19 »

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Października 2008, 17:48:57 »
Przede wszystkim potrzeba dużo cierpliwości przy wczytywaniu, ale czemu miało by się nie udać. RAMu też nie trzeba by było mieć niewiadomo ile, jak się niektórym wydaje, bo tak czy siak system sobie już wygarnie odpowiednio dużo miejsca w pliku wymiany...

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Października 2008, 17:53:31 »
Komputery te mocniejsze będą to lekko uciągały (myślę tu o ok >2,0 GHz, >1GB RAM). Tylko wczytywanie tak wielkich scenerii może zająć chwilę. Jeśli by wyszło np:
Cytat: Ra
- Linia 053 - Jelitkowo - Moczniki - Strzęsowiec - Bałtyk - Quark 2008,
- Linia 053 - Jelitkowo - Zwrotnicowo - Linia 546 - Bałtyk - Quark 2008,
to myślę nawet z 20 minut wczytywania jak nie dłużej. Oczywiście mogłem w tym momencie przesadzić.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #19 dnia: 16 Października 2008, 18:00:27 »
Jeżeli ktoś miałby jakieś wymyślne kompozycje tras ale obawia się o czas wczytywania, to stoper w rękę, i mierzcie czasy wczytywania poszczególnych scenerii, a potem proste dodawanie. Oczywiście, patrzcie na log, by nie liczyć pare razy załączania elementów stałych, czyli tych do komendy "sky" bo przecież będzie jedna dla uruchamianej scenerii.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Października 2008, 18:12:42 »
I po co te dywagacje? Zwykły trolposting...
@Ra mogę złożyć 4 długie trasy w jedną (o ile max wczyta zwrotki i semafory), wtedy będzie gotowy produkt testowy do SPT.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Października 2008, 19:32:42 »
Właśnie nie chodzi o to, żeby zrobić jedną dużą w Max, tylko podzielić je na komórki i wczytywać z użyciem origin jedynie fragmenty odpowiednie do wybranej trasy. W zasadzie projekt jest do SPT, ale jeśli obecny Symek da radę, to czemu nie. W najgorszym razie wczyta się tylko tory i semafory, a teren sobie każdy wyobrazi, bo przecież znamy większość tras na pamięć.

Ja pytam w tym wątku, czy ktoś ma jakąś koncepcję na sensowne połączenie. A rozważania na temat, czy się da, czy się nie da, mnie nie interesują. Ostatnio czytałem jeden wątek:

Moim marzeniem jest, żeby scenerią była cała kolejowa Polska, zebyśmy mogli pojęździc sobie po cłąej naszej ojczyźnie. Oczywiście każdy użytkownik dostawał by jakiś skałd do poprowadzenia np skłąd wegla  z kopalni na Sląsku do portun w Szczecinie lub Gdynii. To by było super. Tylko czy kiedykolwiek to się spełni.

Ale to jest tylko marzenie. Ktos to napisał, ze to ma być rok 20000 :) którys tam, więc moze wtedty stworzenie całej mapy Polski zajmie jakąś minutkę. (...)

Ale to tylko marzenia, które (niestety ) prawdopodobnie nigdy się nie spełnią :(.

i co mamy teraz:



To, co było niewyobrażalne 4 lata temu, jest obecnie w zasięgu ręki. Zrobić się da, tylko nie dotychczasowymi metodami. Także - do roboty, Panowie! I nie wypuszczać dużych szczupaków tylko dlatego, że mamy za małą patelnię.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Października 2008, 20:27:47 »
Ta kulinarna przenośnia nie oddaje jeszcze aktualnego stanu z pewną ilością dróg oraz rzek. Jedna rzecz budzi moją frustrację, a mianowicie te puste dziury: okolice Opola oraz tereny położone na północny wschód od Warszawy. Samo poprawienie łuków i stworzenie stacji (te ostatnie trzeba ręcznie) jest strasznym koszmarem. Ciężko nie uznać tego posta za OT aczkolwiek, żadne połączenie obecnych tras nie może dorównywać chociażby trasie Wrocław-Leszno-Poznań. Są rzeczy których nie przeskoczymy w obecnym symku. Ja dla przykładu całą kolejową mapę Polski próbowałem odpalić, wynik? Brak jakiegoś błędu, który wskazałby defekt, i zdecydowane wysypanie się exe. Może warto już teraz pomyśleć nad przejściem do prac nad SPT? @ShaXbee, wydaje mi się, że każdy modelarz i tekstur's maker się przyda :) Nie wątpię jedynie w to, że jeśli połączone scenerie Wam odpalą będą ostatnią produkcją na to exe.
« Ostatnia zmiana: 16 Października 2008, 20:33:21 wysłana przez pol102 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Października 2008, 21:13:03 »
Trochę z tematu schodzimy na bok... Ja Opole znalazłem - myślę, że reszta też jest...

Tworzenie stacji to jest kwestia użytych narzędzi - Max się średnio nadaje, musi być coś z bezpośrednim podglądem map z Geoportalu i Google Maps, a także ze specyficznymi opcjami do budowy stacji. Trzeba by też przejść na system rozproszonego tworzenia - każdy tworzy maleńki kawałek i potem się to składa. A jak poczekamy trochę (parę lat), to goście od GPS zrobią nam całość, łącznie z drzewami, latarniami i znakami drogowymi.

Chcę jakoś złożyć te scenerie na początek, bo jak się zacznie wysyp tras realistycznych, to pójdą w odstawkę i nikt do nich nie wróci...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Jacbull

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Października 2008, 05:46:41 »
A ja mam pytanie "techniczne": Jak to wygląda, lub wyglądać będzie z ładowaniem scenerii w SPT? Wiemy już, że będzie coś takiego, jak podział na komórki, to jeżeli stworzymy taką wielką mapę, to jak się będzie ładować? Gdyby na początku wszystkie komórki miały się wczytywać do pamięci tymczasowej, jak ma to miejsce w starej wersji, to ładowanie by długo trwało, gdyby ładowała się jedna komórka (ta, na której zaczynamy), a następnie podczas gry by się ładowała następna komórka, następnie zastępując tą poprzednią? Czy może jeszcze inaczej?

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Października 2008, 08:10:50 »
Cytuj
Komórka ¶

Komórka scenerii jest najmniejszym obszarem, jaki może obsługiwać serwer ruchu, a jednocześnie minimalną przestrzenią zdarzeń, synchronizowaną między serwerem a użytkownikiem. Komórka ma własny, lokalny układ współrzędnych, którego początek jest w pobliżu geometrycznego środka komórki. Ze względu na dokładność liczb typu single float, średnica komórki nie powinna przekraczać 16km (błąd zaokrągleń rzędu 1mm w maksymalnej odległości od środka układu współrzędnych).

Komórki należy tak wydzielać, aby cała stacja mieściła się w jednej komórce, a połączenie z inną komórką było w miejscu o minimalnej infrastrukturze. Przesyłanie danych pomiędzy komórkami powinno być ograniczone do minimum (informacje o stanie szlaku łączącego i pociągu na nim).

Miejsce w pobliżu łączenia komórek nazywa się obszarem buforowym. Pojazd w obszarze buforowym jest widoczny jednocześnie w obu komórkach. Nie jest wskazane wykonywanie manewrów w obszarze buforowym.

Logowanie ¶

Następnie użytkownik loguje się do komórki początkowej (ewentualnie od razu do kolejnej). Po zalogowaniu przekazywany jest stan infrastruktury tej komórki (położenie zwrotnic, wskazania semaforów, zamknięcie przejazdów, świecenie lamp, własności torowiska związane z warunkami atmosferycznymi) oraz informacje o innych pojazdach znajdujących się w tej komórce. Uwzględniając te informacje, użytkownik renderuje komórkę u siebie.
Połączenia ¶

Każda komórka wskazuje na co najmniej jedną inną komórkę, która jest z nią połączona w ściśle określonych punktach. Aby móc przemieścić się do sąsiedniej komórki, należy się wcześniej do niej zalogować. Przy prędkości jazdy rzędu 160km/h i średnicy komórek 16km, wymagane jest logowanie się do 10 kolejnych komórek w ciągu godziny, czyli przelogowanie do kolejnej wykonywane jest co około 6 minut. Z komórki można wylogować się po opuszczeniu obszaru buforowego komórki docelowej. W przypadku niemożności zalogowania do kolejnej komórki, pojazd zostaje zatrzymany w obszarze buforowym i może się tylko cofnąć. Dalsza jazda nie jest możliwa do czasu przywrócenia serwera obsługującego komórkę lub zorganizowania objazdu.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Października 2008, 10:57:48 »
Cytuj
Ze względu na dokładność liczb typu single float...
Co wy macie z tym minimalizmem typów liczbowych? Komputer dzisiaj to nie C64, można spokojnie dać double float.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2008, 06:14:11 wysłana przez REWIZOR »
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Października 2008, 12:46:32 »
Tu nie chodzi o dokładność, ale o rozmiar scenerii - zapisanie wszystkiego w double zwiększy objętość pliku dwukrotnie. Po to komórki mają max 16km żeby dokładność float'a starczyła.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #28 dnia: 17 Października 2008, 23:59:55 »
A tak pi razy drzwi, ile przy zastosowaniu singla miała by taka średnia sceneria wagi?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: "Konkurs" na połączenie scenerii
« Odpowiedź #29 dnia: 18 Października 2008, 19:33:44 »
Ponieważ przeważająca część scenerii będzie miała tory położone flexami to można przyjąć rozdzielczość 200 punktów na km - to daje 200x3x4=2400 bajtów na kilometr szlaku, przy łącznej długości wszystkich torów rzędu 200km mamy 200x2400 ~ 470kb na szlak - to niewiele.
Gorzej jest z położeniem obiektów w scenerii, każdy obiekt ma przypisaną macierz przekształcenia o rozmiarze 4x4, przyjmując że sceneria będzie miała około 10000 różnych obiektów (lasy, semafory, budynki, trakcja etc) daje nam to 625kb na obiekty. Tak czy inaczej sceneria jest podzielona na komórki w celu dynamicznego doładowywania i sterowania ruchem więc użycie floatów nic nie kosztuje a daje nam kompresje rzędu 40% za darmo (poza współrzędnymi zapisujemy też różnego rodzaju identyfikatory).