Autor Wątek:  Praca jako kierownik pociągu  (Przeczytany 24860 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Akita

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Praca jako kierownik pociągu
« dnia: 20 Listopada 2007, 18:42:41 »
Witam wszystkich forumowiczow, pytanie swoje kieruje do bardziej doswiadczonych fachem ludzi.
Staram sie o prace w Kolejach Mazowieckich na stanowisko Kierownik Pociagu, jestem na etapie konczenia badan tzn. poza badaniami krwi, ekg, okulista, laryngologiem pozostalo mi tylko zrobienie psychotestow i wyzyty u orzecznika ktory wystawi opinie czy sie nadaje do pracy, sprawa wyglada tak iz mam lekka wade wzroku, nie jest to duza wada po -1,0 na jedno i drugie oko, teraz pytanie czy po wizycie u orzecznika, z taka wada wzroku, nie odrzuci on mojej kandydatury.
Bardzo bym prosil o konkretne odpowiedzi, jezeli ktos nie jest pewny odpowiedzi na moje pytanie prosze nie odpowiadac.

Pozdrawiam.

Offline moko_loko

  • Wiadomości: 189
  • :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Listopada 2007, 17:51:16 »
Powinni cię przyjąć jak by to byla poważniejsza wada to wtedy rozumiem ale z taką małą wadą myśle że nie będzie problemów.

pozdrawiam i powodzenia
...

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Listopada 2007, 19:16:52 »
Hmm... nie wiem jaką maja politykę w Kolejach Mazowieckich, lecz w PR PKP musisz trochę popracować jako konduktor oraz spełnić pewne wymagania abyś mógł ubiegać sie o stanowisko Kierownika. To tak w telegraficznym skrócie.
Pozdrawiam

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Listopada 2007, 12:41:37 »
Czyli konduktor/kierownik pociągu nie może mieć nawet przeciętnej wady wzroku? (Np. -1,5d?)
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Listopada 2007, 13:04:34 »
Przepraszam, ale wy zwariowaliście już z tym wzrokiem na kolei? Drużyna konduktorska to nie jednostka GROM.
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Akita

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Listopada 2007, 17:40:01 »
Czyli konduktor/kierownik pociągu nie może mieć nawet przeciętnej wady wzroku? (Np. -1,5d?)

Przepraszam, ale wy zwariowaliście już z tym wzrokiem na kolei? Drużyna konduktorska to nie jednostka GROM.

No niestety kierownik i konduktor nie moze miec nawet przecietnej wady wzroku sam sie dzisiaj o tym przekonalem na wlasnej skorze, moja kandydatura niestety zostala odrzucona z powodu wady wzroku jaka posiadam i chyba jednak druzyna konduktorska to jednak jednostka GROM, rozumie maszynista ktory musi posiadac I kat wzroku ale konduktor czy kierownik zeby nie mogl pracowac w okularach to juz jest popierzone :/

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Listopada 2007, 18:06:54 »
Kierownik pociągu musi mieć co najmniej II kategorie wzroku!
Lekarz, który sprawdza wzrok i dopuszcza do pracy lub nie dopuszcza, nazywa się okulista!!
Pracodawca nie może kandydata do pracy na dane stanowisko odrzucić jeśli lekarz go do pracy na tym stanowisku dopuścił!


Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Listopada 2007, 18:14:33 »
Cytuj
Lekarz, który sprawdza wzrok i dopuszcza do pracy lub nie dopuszcza, nazywa się okulista!!

Lekarz musi mieć jakieś wytyczne co, gdzie na co kogo dopuszczać/nie dopuszczać. Skąd te wytyczne bierze, tego nie wiem, czy Dz.U. czy tam z czegoś innego.
Ponadto z mojego doświadczenia wynika, iż lekarze specjaliści stwierdzają tylko  stan zdrowia, a decyduje o tym lekarz, który analizuje wszyskie wyniki od poszczególnych specjalistów.

Cytuj
Pracodawca nie może kandydata do pracy na dane stanowisko odrzucić jeśli lekarz go do pracy na tym stanowisku dopuścił!
Może.
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2007, 18:19:45 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Listopada 2007, 18:20:28 »
Cytuj
Pracodawca nie może kandydata do pracy na dane stanowisko odrzucić jeśli lekarz go do pracy na tym stanowisku dopuścił!
Może.
Źle się wyraziłem. Pracodawca nie może się tłumaczyć że odrzuca kandydata z powodu stanu zdrowia jeśli lekarz stwierdza że zdrowie jest OK.

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Listopada 2007, 18:35:57 »
Wiem, że kolega przeżywa swoistą tragedię, ale ja się ze śmiechu nie potrafię powstrzymać. Z taką wadą wzroku możesz być w naszym kraju zawodowym żołnierzem, ale nie konduktorem :). Możesz też być np. policjantem, a nawet kierowcą ciężarówki. Możesz prowadzić ciągnik siodłowy z wielką naczepą. Pamiętaj jednak, że PKP PR to elitarna firma. Drugiej takiej kolei w Europie nie znajdziesz. Wszak konduktorzy zarabiają fortunę i można spośród kandydatów wybierać tych tytanów, którym niestraszne wizyty u okulisty. Z drugiej strony ci kierownicy pociągów jacyś dziwnie podstarzali. Nie wiem czy kiedy to pokolenie tytanów wymrze to znajdą się godni następcy dla pełnienia tej ekstremalnej pracy. Oby, bo inaczej los naszego ukochanego PKP PR będzie zagrożony, a przecież dobro tej firmy jest dla nas wszystkich dobrem najwyższym. Co do wątku lekarskiego, zgadzam się z Mariuszem.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta


Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Listopada 2007, 19:40:51 »
Dawałem te linki już na forum ale je przypomnę - powinny rozwiać wszelkie wątpliwości
Nie wymagaj by ludzie zrozumieli tak trudny tekst skoro z czytaniem mają problemy.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Listopada 2007, 20:29:03 »
Jedyny @hejnal wie, rozumie, potrafi czytać z prędkością 1000 słów/min.
Jak Ty to robisz?
Podziwiam.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Listopada 2007, 22:31:49 »
Mariuszu - jako kolektyw zła tzn. moderatorzy i administratorzy nie powinniśmy się nabijać z nadistoty przewyższającej pozostałych forumiczów intelektem.

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać :)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Listopada 2007, 01:07:47 »
Ależ ja się nie nabijam Shax, ja tylko podziwiam. Poprostu dobre geny ma.

Offline kolejarz15

  • Wiadomości: 87
  • Za nastawnikiem :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Stycznia 2008, 18:51:54 »
Mam wade złego widzenia barw , czy z taka wadą przyjmną mnie do pracy jako kierownik pociagu , czy maszynisty lub konduktor??? Prosze o odpowiedź

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Stycznia 2008, 18:53:46 »
Mam wade złego widzenia barw , czy z taka wadą przyjmną mnie do pracy jako kierownik pociagu , czy maszynisty lub konduktor??? Prosze o odpowiedź
NIE masz szansy.
BTW cz Ty, żeś na forum już kilka razy tego samego pytania nie zadawał?... .
np tu : http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6431.30.html

EDIT
Twoje ostatnie wiadomości na forum :http://eu07.pl/forum/index.php?action=profile;u=4427;sa=showPosts
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2008, 18:55:56 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Stycznia 2008, 19:06:12 »
Mam wade złego widzenia barw , czy z taka wadą przyjmną mnie do pracy jako kierownik pociagu , czy maszynisty lub konduktor??? Prosze o odpowiedź
NIE masz szansy.
Na konduktora ma szanse - nie jest to stanowisko bezposrednio związane z prowadzeniem ruchu.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Stycznia 2008, 19:12:20 »
Jeśli źle widzi barwy to i na konduktora się nie dostanie. Kolega jakiś miesiąc temu próbował i miał wszystkie badania robione (w tym na rozróżnianie barw) ale on przeszedł dalej bo wszystko było ok. Natomiast odpadł później jak się okazało, że nie potrzebują tylu konduktorów... :( . W ramach wyjaśnień była to większa grupa (żeby nie było, że on sam startował na to stanowisko :) ).
Pozdrawiam.

ps Ale jak sam wiesz wszystko zależy od lekarzy... .
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Stycznia 2008, 22:11:02 »
Przepraszam za OT:D.W gwoli ścisłości wyjaśnienia:D
W końcu to Hyde park:P
"Konduktor – integralna część składowa pociągu. Zazwyczaj kibicuje innej drużynie piłkarskiej niż większość pasażerów. Zajmuje się pisaniem, czytaniem , oraz spożywaniem alkoholu. Konduktor "wyposażony w krótkofalówkę służącą do zdalnego sterowania pociągiem" oraz kieszenie to tzw. kierownik pociągu."
Pozdrawiam.:P
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2008, 22:58:46 wysłana przez Grzegorz KK »
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Stycznia 2008, 23:28:29 »
Nosząc okulary można być nawet PILOTEM drugiego pod względem wielkości odrzutowca pasażerskiego na świecie - dowód tu: http://pl.youtube.com/watch?v=ys1-i9-Q0ro&feature=related

PS Fakt zapomniałem:)
« Ostatnia zmiana: 17 Stycznia 2008, 19:39:19 wysłana przez Darth Luk »
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Stycznia 2008, 07:03:29 »
Ja kiedyś słyszałem, że maszynista miał coś z okiem zrobiono mu operację laserem. Po takiej operacji mógłby pilotować samolot pasażerski ale nie może prowadzić pociągu.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Stycznia 2008, 08:45:32 »
I tu własnie jest paranoja totalna. Kolej się zabezpiecza i wymaga od mechaników zdrowia wiekszego niz LOT od swoich pilotów !!!.

Ale co tam, my się użalamy bo nie mozemy na kolej wystartować a i tak wszystko zalezy od tych pseudo lekarzy !!!!!!!! Za chwilę będą stawiac wymagania wyższe niz kosmonautom.
« Ostatnia zmiana: 17 Stycznia 2008, 08:47:38 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Stycznia 2008, 10:17:21 »
Nosząc okulary można być nawet PILOTEM drugiego pod względem wielkości odrzutowca na świecie - dowód tu: http://pl.youtube.com/watch?v=ys1-i9-Q0ro&feature=related

A może to okulary do czytania?? Na filmiku zabiera się do czytania czagoś, a wokół jest pełno przyżądów które też są w bliskiej odległości... Ten gośc nie jest znowu jakiś młody a w takim wieku dalekowzroczność jest dość częsta i doświadczonego pilota z tego powodu nie wywalą...

Po drugie starając się o licenje lotniczą (prywatną) po przejściu dodatkowych badań można starać się o nią będąc krótko- lub dalekowidzem, oczywiście są jakieś granice dla tej wady wzroku...
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline cmst-POZNAN

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Stycznia 2008, 17:52:15 »
Dla nowo wstępujących pracowników są jasne kryteria.Pierwsza kat.zdrowia i wszystko,nie wiem w czym problem?

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Stycznia 2008, 11:35:20 »
Dla mnie zastanawiającą rzeczą jest to że na pierwszych badaniach okulistycznych nie jest dopuszczalne stosowanie korekcji okularowej w przypadku pracowników pracujących w tzw. ruchu pociągów, ale po 2,5 roku pracy na takim stanowisku te normy są znacznie obniżone i dopuszczalne jest stosowanie okularów. Czyli de facto maszynista może jeździć w okularach i nikomu to nie przeszkadza.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Stycznia 2008, 11:49:52 »
Dla mnie zastanawiającą rzeczą jest to że na pierwszych badaniach okulistycznych nie jest dopuszczalne stosowanie korekcji okularowej w przypadku pracowników pracujących w tzw. ruchu pociągów, ale po 2,5 roku pracy na takim stanowisku te normy są znacznie obniżone i dopuszczalne jest stosowanie okularów. Czyli de facto maszynista może jeździć w okularach i nikomu to nie przeszkadza.

Po części może to być związane z tym, że po tych 2,5 roku pracy np. maszynista jest już "zaprawiony" w jeździe i ma "wyrobioną" technikę jazdy i do perfekcji opanowane sygnały itd (o znajomości szlaku i warunków miejscowych nie wspominając :) ).
Natomiast świeży mech takowych umiejętności jeszcze nie posiada i dlatego i w jego przypadku konieczne są wygórowane wymagania co do własności psychofizycznych.
Bo po tych 2,5 roku nabędzie on już takiego doświadczenia, że pewne wymagania można nieco zaniżyć :). Oczywiście można się tu sprzeczać, że w razie niebezpieczeństwa mech w okularach może wolniej reagować natomiast nadrobi on to doświadczeniem. Należy jednak pamiętać, że jeżeli jakaś wada z czasem się pogłębia to lepiej, żeby mech był na wstępie przyjęty  z "super" wzrokiem i popracował te X lat, niżeli miałby zostać przyjęty już z "wadą" i miałby pracować mniej niż te X lat ze względu na dużo gorszy stan wzroku z czasem pracy. Wiem, że są przepisy i dyrektywy Unijne co do tego, że gdy wada wzroku jest korygowana za pomocą okularów to nie można uznawać tego za wadę, niemniej jak dobrze wiemy co w Unii jest normą nie koniecznie u nas też nią musi być.   

Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Stycznia 2008, 11:57:44 »
Tyle że te same zasady obowiązują również pomocników czyli przechodząć z lewej na prawą stronę można już mieć okulary czyli raczej doświadczenie tu nie ma znaczenia.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Stycznia 2008, 14:59:56 »
Co ma wspólnego szybkośc reakcji z noszeniem okularów?
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Praca jako kierownik pociągu
« Odpowiedź #29 dnia: 18 Stycznia 2008, 15:38:27 »
Co ma wspólnego szybkośc reakcji z noszeniem okularów?
To, że jak masz dobry wzrok to szybciej (pewniej) zauważysz przeszkodę/sygnał itd. a jak masz okulary to może być z tym różnie. Bo okulary mogą zaparować, tworzą się refleksy a niektórych od okularów po dłuższym czasie oczy zaczynają boleć (ale to rzadkie przypadki) a jeszcze innym razem jak Ci się lekko zsuną to pogarsza się widoczność.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76