Autor Wątek:  Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"  (Przeczytany 11933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« dnia: 09 Lutego 2014, 17:40:46 »
Witam wszystkich obecnych na forum. Postanowiłem stworzyć fikcyjną trasę do maszyny pt. OSMKDP, jest to skrót Stowarzyszenia Miłośników Kolei, które założyłem w 2006 roku. Cały plan trasy mam już opracowany w moim zeszycie, z którego będę korzystał podczas tworzenia scenerii. Przewidywalna ilość dużych i małych stacji jest spora, gdyż dużych mam w planach zrobić sześć, a czterdzieści dwie małe stacyjki. Większość budynków, hali nastawni, peronów zostanie stworzone prze zemnie w 3d max. W tym wątku będę umieszczać na bieżąco opisy oraz screeny z prac. Jest to moja pierwsza próba stworzenia tak dużej scenerii, więc proszę o wyrozumiałość. Pierwsze dwa screeny hali PKP.

Reg. zakazy 10, obowiązki 2, 16.
Równoważnik zdania kończymy kropką, waga załączników zbyt duża, "pisz poziomo".
Benek


« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2014, 20:46:33 wysłana przez Kozisoft1 »

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Lutego 2014, 17:43:38 »
A ma być to zelektryfikowana trasa czy bez druta?

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowa fikcyjna trasa \"osmkdp\"
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Lutego 2014, 17:51:03 »
Chyba sobie z tym nie poradzę, napiszę za jakiś czas, jak sprawdzę moje umiejętności.

  Dodano: 10 Lutego 2014, 18:42:42
Trzy ukończone budowle. Dawna Świnoujska wieża ciśnień, teraz obecnie jako nastawnia SIA - Świnoujście. Wieża już ma 102 lata. Kolejna budowla, to budynek mieszkalny oraz duża stara stacja fikcyjna.
Reg. obowiązki 2.
Usunąłem niewłaściwie zaprezentowane obrazy. Masz chęć, to wstaw je zgodnie z Regulaminem. Trzeciego upomnienia nie będzie, tylko moderacja.
Benek


Edycja:
Zdjęcia już poprawiłem, załadowałem jak należy zgodnie z regulaminem. W przygotowaniu mam stronę Stowarzyszenia, tam także będą zdjęcia i dodatki do maszyny. Mam ograniczony czas z powodu dziecka,a więc proszę administrację o wybaczenie, łamania regulaminu, ale czas w większości poświęcam na robienie scenerii. Obiecuję, że regulamin nauczę się w wolnym czasie ;)
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2014, 20:00:55 wysłana przez Kozisoft1 »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Lutego 2014, 12:15:19 »
Super. Myślę, że Twoja praca zakończy się wielkim sukcesem :) Jeżeli potrzebowałbyś jakieś zdjęcia na tekstury to jestem Ci w stanie jakieś zorganizować :)

Regulamin, zakazy 12 i 13.
Zajrzałeś może do Wydziału zamówień? A może warto by było wrzucić te "jakieś zdjęcia na tekstury" tak po prostu od siebie, bez czekania na prośbę? I tyczy się to nie tylko Ciebie, ale każdego, kto czyta te słowa.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2014, 12:50:43 wysłana przez Quark-t »
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Lutego 2014, 17:47:46 »
Te modele są do optymalizacji, mają masę niepotrzebnych trójkątów.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Lutego 2014, 18:19:26 »
Tak fachowo na tym się nie znam ;). Ważne że w miarę wychodzi,a trójkąty i tak są nie widoczne w symulatorze, prawda?

Ps. Ja tu prawie same kwadraty widzę, a nie trójkąty.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2014, 18:20:30 wysłana przez Kozisoft1 »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Lutego 2014, 18:22:37 »
Przy eksporcie modelu wszystkie te kwadraty są dzielone na trójkąty, ogólnie ilość krawędzi w siatce modelu powinna być ograniczona do wymaganego minimum. Model bloku jest dobrze wykonany, bo ma tylko niezbędne krawędzie, w reszcie występują one na płaskich powierzchniach co nie jest pożądane.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2014, 18:23:54 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Lutego 2014, 18:27:58 »
Postaram się to poprawić, ale bym był wdzięczny za wskazówki, które trójkąty są zbędne, oraz jak je usunąć, by nie rozsypał się przez to model.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Lutego 2014, 18:32:21 »
Wszystkie krawędzie nie tworzące załamań są zbędne. Jak to poogarniać to Ci nie napiszę, bo nie mam 3DSa pod ręką, a z pamięci to trochę lipa.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Lutego 2014, 18:38:01 »
Postaram się to poprawić, ale bym był wdzięczny za wskazówki, które trójkąty są zbędne, oraz jak je usunąć, by nie rozsypał się przez to model.
A czy Ty sam modelowałeś te obiekty?

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Lutego 2014, 18:45:41 »
Skoro taki z Ciebie grafik, to nie powinieneś mieć trudności z trójkątami i całą resztą, o ile to wszystko Twoja robota. Z trójkątami, jest tak że chyba każdy jest obliczany, co powoduje zmniejszenie wydajności, zresztą to nie moja działka, ale wystarczy poczytać na forum i wszystko jest dokładnie opisane.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Lutego 2014, 18:47:04 »
No tak, jest wyżej napisane. Modelować tak prosto potrafię, tyle że mi żadne zbędne trójkąty nie przeszkadzały nigdy, więc po co miałem je likwidować. Teraz jak próbowałem usunąć, to model mi się zniekształca.

Ps. No a kto miał je tworzyć, ksiądz Andrzej? Nie jestem grafikiem, tworzę modele i powoli trasę z czystego hobby.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2014, 18:48:22 wysłana przez Kozisoft1 »

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Lutego 2014, 18:54:41 »
No wiesz, tonę modeli można znaleźć w internecie. Nie krytykuję tego, że tworzysz wręcz przeciwnie. Nie ma co się spinać na początku zawsze jest trudno.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Lutego 2014, 18:56:16 »
Według mnie, to nie mogłeś modelować sam tych obiektów, ponieważ napisałeś:
Postaram się to poprawić, ale bym był wdzięczny za wskazówki, które trójkąty są zbędne, oraz jak je usunąć, by nie rozsypał się przez to model.
Modelując tak skomplikowany obiekt usuwałbyś trójkąty bardzo często podczas dostawiania kolejnych elementów. Mógłbyś jakoś nam to wyjaśnić?

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowa fikcyjna trasa \"osmkdp\"
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Lutego 2014, 19:15:28 »
Heh, takie modele, nie są trudne do stworzenia. W życiu nie chciał bym się szczycić czymś, czego nie zrobiłem. Modelowałem z boxa, używając Edge, Polygon, Ring, Loop, Chamfer, cut itd. Nigdy się nie przejmowałem dużą ilością siatek, gdyż mój sprzęt jeszcze mnie nie zawiódł. Jeśli jest ktoś z Lublina, to chętnie zapraszam, a chętnie udowodnię. swoje małe umiejętności. Potwierdzić to może mój drogi kolega Bart, który swojego czasu tworzył trasę Lublin. Z czystym sumieniem mówię, modele są w 100% moje, a textury ze stron takich jak CGfree textures.

  Dodano: 12 Lutego 2014, 23:57:49
Pierwsze screeny z mojej trasy.
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2014, 23:59:26 wysłana przez Kozisoft1 »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Lutego 2014, 13:28:04 »
W tej "wieży" z napisem Świnoujście, oryginalnie znajduje się nastawnia dysponująca SiA ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Lutego 2014, 15:55:26 »
Tak, zgadza się:), toż to SIA Świnoujście, a następnie w Świnoujście Przytór, znajduje się SIB. Funkcjonuje także portowy rejon "SiP".