« Odpowiedź #1 dnia: 12 Listopada 2007, 22:53:09 »
Na koszt o jakim wspomniałeś składa się w głównej mierze:
-nieplanowy postój pociągu co w praktyce oznacza blokadę na szlaku (czyli planowe pociągi biją opóźnienia)
w związku z nieplanowanym postojem powiązane są procedury na PKP. Jeśli pociąg utknie na szlaku to trzeba zatrzymać ruch. Jeśli istnieje podejrzenie, że dojdzie znowu do uruchomienia hamulca bezpieczeństwa to ruch trzeba prowadzić wahadłowo po sąsiednim torze. A to wiąże się z ustawianiem nowych przebiegów, papierkową robotą i dużymi opóźnieniami, a jak się uprzeć to i można koszta związane z e. elektryczną/paliwem podciągnąć bo zatrzymane lokomotywy muszą wykonywać rozruchy a to jest najmniej ekonomiczna faza pracy loka.
- i ew. wydłużony czas prac drużyn trakcyjnych znajdujących się w tym momencie na szlaku.
Tak to by w skrócie wyglądało, natomiast prawo też reguluje takie przypadki (w komunikacji miejskiej też) i wtedy kara to wielokrotność ceny jakiegoś biletu.
Pozdrawiam.

Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76