Autor Wątek:  EN57-20xx i...  (Przeczytany 6708 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
EN57-20xx i...
« dnia: 22 Października 2007, 22:58:59 »
Tego się można było spodziewać wcześniej czy później. Bo to takie typowo polskie...
Ostatnia chluba PKP - niedawno wyremontowany w połowie za pieniądze z Unii Europejskiej - EN57-2063 się zepsuł.
No ale czegóż spodziewać się po archaicznej konstrukcji lekko tylko odświeżonej za ciężkie pieniądze.
Dzisiaj ok. 16.20 w Katowicach-Załężu ów EN57-2063 (modernizacja bodaj w lipcu 2007) pozbył się pasażerów z powodu tajemniczej usterki. Zajął przy tym jeden tor na szlaku Załęże - Katowice Osobowa. Ale nie ma strachu - na ratunek wyruszył mu bliżej niezidentyfikowany skład, który jeszcze nie doczekał się modernizacji.

Ogólnie: co sądzicie o EN57-20xx jako pasażerowie i ew. jako maszyniści. Zmiana czoła się nie liczy!
The Frog

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Października 2007, 23:04:29 »
Ogólnie: co sądzicie o EN57-20xx jako pasażerowie i ew. jako maszyniści. Zmiana czoła się nie liczy!

Na plus! Zwłaszcza modernizacje bez zmiany czoła (w srodku SPOT, na zwenatrz zwykly kibel). Jeżdzi się tym przyjemniej niż zwyklym kiblem. Jak dla mnie modernizacja całkiem udana.

A co do tego, że się zepsuł - zapewniam Cię, że nie tylko SPOT dziś padł. Codziennie gdzies coś zdycha...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Października 2007, 23:06:08 »
Nic nowego:

http://my.opera.com/akvin-profeta/blog/show.dml/279729
http://my.opera.com/akvin-profeta/blog/show.dml/292226
http://my.opera.com/akvin-profeta/blog/2007/06/26/skandal

Co sądzę?
http://my.opera.com/akvin-profeta/blog/show.dml/274403

...dzisiaj mogę powiedzieć że jestem bardziej na tak. Zawsze są to bardziej ludzkie warunki dla pasażerów - gwoździe nie sterczą ;) Ponadto okna i drzwi zostały pozbawione pewnej autonomii co do wykonywanych ruchów. I oczywiście nie dmucha z każdej szpary w zimie.
« Ostatnia zmiana: 22 Października 2007, 23:17:52 wysłana przez Akvin »
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Października 2007, 15:56:23 »
Witam dawno już nie pisałem;).
Jak to powiedział jeden z mechaników dzisiaj a co oni mieli w tym "ubocie" tam zmieniac :).Moim zdaniem oczywiście że w zime nie dmucha jak już zauważył Akvin druga sprawa ludziom zawsze będzie się przyjemniej jechało niż starym kibelku chociaż niech będą mieli takie wrażenie ;-)(A to wszystko frontem do klienta;]).A ktoś podróżował tym "Ubotem":)?? pewnie dalej trzęsie i stuka nic nie zmienili jedynie przetwornice statyczne z tego co się orientuje i Sprężarki śrubowe reszta chyba została bez zmian może jakieś małe modyfikacje chociaż w poczciwym kiblu już za wiele nie da się "ubrac".Podsumowując moje zdanie co by to nie było ale jak na żebraka założysz złoty płaszcz to i tak będzie wiadomo że to żebrak.
Pozdro.
« Ostatnia zmiana: 23 Października 2007, 15:57:58 wysłana przez grzegorz kk »
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Października 2007, 16:11:38 »
Przedział pasażerski i warunki podróżowali rzeczywiście się poprawiły, gorzej z kabiną - widać że projektował ją ktoś kto nigdy nie miał styczności z jazdą. Maszyniści cały czas na nią narzekają. Do wad kabiny można zaliczyć min. niewygodny fotel maszynisty na którym siedzi się zbyt nisko, w efekcie niskie osoby mają dość mocno ograniczoną widoczność, brak drugiego siedziska w kabinie, nieintuicyjne rozmieszczenie przełączników na pulpicie, zbyt duża odległość między kranem maszynisty a nastawnikiem jazdy i kilka innych rzeczy które w tej chwili nie przychodzą mi do głowy.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Października 2007, 18:25:49 »
Uwagi ułyszane od maszynistów:
- złe ogrzewanie kabiny (zimą trzeba siedzieć w kurtce)
- Hasler zamontowany zbyt wysoko (powinien być w zasięgu wzroku, poza tym niżsi maszyniści mają problemy z wyjęciem taśmy (!))
- różnice w wykonaniu pulpitu przez poszczególne zakłady (tam gdzie w jednym wykonaniu jest zbicie czuwaka, w drugim jest opuszczanie pantografu...)
- nie ma szans, żeby podczas obracania fotela nie zaj... kolanem o radio ;)
- mało miejsca za szybką na rozkład (praktycznie można tam włożyć tylko kartkę)
- zbyt wysoki pulpit - oczywiście można podnieść fotel do góry, ale wtedy nie sięga się do pedału syreny ;)
- brak pomieszczenia dla kierownika pociągu
- brak wieszaka na ubranie (to być może tylko w niektórych wersjach)
- kiepska kolorystyka lampek
- "odwrócony" przełącznik załączania dolnych świateł (na początku zdarzało się, że maszyniści z przyzwyczajenia przekręcali wszystko w prawo i jechali na "alarmie" ;) ).

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Października 2007, 20:38:52 »
Witam!
Do tego o czym już wspomniano dodam, że pożytecznym dodatkiem jest monitoring. Przynajmniej raz się już przydał (znalezienie sprawcy podpalenia jedngo z EN57-20XX(11?)). Poza tym modernizacja wózków, która może nie poprawiła komfortu znacząco, ale na pewno nie ma już tej wirówki połączonej z rodeo, że tak powiem ;). Fatalnie zaprojektowano drzwi pomiędzy przedziałami, które rzadko działają poprawnie (albo się nie da zamknąć, albo się zatrzaskują). No i w moim subiektywnym odczuciu fotele wygodniejsze od skajowych, zwłaszcza kiedy nie przyklejam się w upał. Ze względu na przedział dla niepełnosprawnych i większy tamże WC zmniejszyła się ilość miejsc siedzących, no ale nie ma nic za darmo. Dziwne są też znaczące różnice pomiędzy wykończeniem pojazdów przez poszczególne ZNTK (inne drzwi, inne osłony grzejników, inne półki, dwa rodzaje siedzeń, różne lampy w suficie oraz wspominane różnice pomiędzy kabinami). Niemniej, pomimo wspomnianych wad, dla mnie-pasażera EN57-20XX prezentuje zdecydowanie wyższy komfort od "rasowego" kibla.
Pozdrawiam!   
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Października 2007, 21:41:17 »

Na plus! Zwłaszcza modernizacje bez zmiany czoła (w srodku SPOT, na zwenatrz zwykly kibel). Jeżdzi się tym przyjemniej niż zwyklym kiblem. Jak dla mnie modernizacja całkiem udana.

No właśnie, to tak. Wymiana okien na takie z zespolonymi szybami to duży krok na przód. Co do reszty to w moim odczuciu nie różni się zbytnio od niezmodernizowanego kibla. Może tylko "milszy dla oka", bo trzęsie tak samo (polecam wjazd do Zabrza od strony Katowic), głośno tak samo, całe plastikowe drzwi, których pasażerowie czasem nie zauważają (a czasem i konduktorzy - sam widziałem). Moim zdaniem zamiast robić takie cuda powinno się wyremontować więcej kibli a nie cudować z nowym czołem i likwidować przedział służbowy (z całym szacunkiem dla "wózkersów", ale na większość dworców mają "wstęp wzbroniony" więc o jeździe pociągiem raczej nie myślą. Niech mi ktoś powie jak się na wóżku dostać na peron na dworcu, np. w Katowicach?)

I nowy wymysł - wymiana szyn (trochę OT ale mój wątek to sobie pozwolę) kosztem odwołania połowy pociągów (owszem, jadą drogą okrężną, ale chyba tylko po to, żeby dojechać a nie ludzi przewieźć)... Co z tego, że pociąg w ponad 100% wypełniony studentami? Odwołamy, bo pusty w przeciwną stronę musi jechać! Że kupili miesięczne? Ich strata, niedługo znowu podniesiemy ceny, to niech się cieszą, że narazie tanie są!
o_O
The Frog

Offline MArt

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Października 2007, 23:19:05 »
Cytat: Żabek
(z całym szacunkiem dla "wózkersów", ale na większość dworców mają "wstęp wzbroniony" więc o jeździe pociągiem raczej nie myślą. Niech mi ktoś powie jak się na wóżku dostać na peron na dworcu, np. w Katowicach?)
W Katowicach może nie, ale np. w Gdańsku nie ma z tym problemu i tu zmodernizowane jednostki wyposażone w przedział dla niepełnosprawnych dobrze się sprawdzają. O spotach na SKM więcej nie mogę jeszcze powiedzieć bo w planowym się jeszcze nie pojawiły, ale po włączeniu nawiewu w kabince cieplutko jest. No i start od razu z równoległej na czoperkach miodzio.

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Października 2007, 17:22:22 »
Miałem kilka razy styczność z EN57-20xx.
Co do pojedyńczego miejsca, to już nie tylko EN57-20xx tak mają. Dużo EN57 ma tylko jedno siedzenie, boczne siedzenie są odmontowywane, a osłona grzejnika jest spadzista.
Brak służbuwki jest również w pewnym sensie utrudnieniem.
A co do dostosowania dla niepełnosprawnych, to nie do końca jest ono przemyślane. Gdyby jechała jedna taka jednostka z jednosobową drużyną konduktorską (czyli sam kierownik), to sam kierownik miałby spore i poważne problemy ze złożeniem podjazdu, ze względu na to, że ciężko jest go "zgiąć" wpół. Jego obsługa jest strasznie toporna. Nie wiadomo po co jest na nim metalowa pokrywa. Poza tym pasy zabezpieczające wózek inwalidzki są za krótkie, żeby kogoś zapiąć, a przycisk alarmu jest za wysoko.

Tak w ogóle, to jak to wygląda w tych zmodernizowanych dla SKM-u? Tak samo?

Cytat: Żabek
Moim zdaniem zamiast robić takie cuda powinno się wyremontować więcej kibli a nie cudować z nowym czołem i likwidować przedział służbowy (z całym szacunkiem dla "wózkersów", ale na większość dworców mają "wstęp wzbroniony" więc o jeździe pociągiem raczej nie myślą. Niech mi ktoś powie jak się na wóżku dostać na peron na dworcu, np. w Katowicach?)
Wbrew pozorom myślą. Standardy są takie, że każdy modernizowany pojazd trakcyjny powinien być dostosowany. Podobnie w przypadku gruntownych remontów stacji/dwórców.
« Ostatnia zmiana: 27 Października 2007, 17:24:10 wysłana przez Mariusz W. »

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Października 2007, 18:59:40 »
z serii pytanie za 100 pkt;-) Czy ktoś się przyjżał i wie gdzie są zamontowane kamery w EN57-20XX;-).
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Października 2007, 19:07:48 »
z serii pytanie za 100 pkt;-) Czy ktoś się przyjżał i wie gdzie są zamontowane kamery w EN57-20XX;-).
Pozdrawiam.
Jeżdże nimi prawie codziennie i jeszcze ani jednej nie uświadczyłem. A szukałem...
The Frog

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Października 2007, 19:14:49 »
z serii pytanie za 100 pkt;-) Czy ktoś się przyjżał i wie gdzie są zamontowane kamery w EN57-20XX;-).

Cytat: KURS90
monitoring, jest ukryty w znaczkach zakazu palenia
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: EN57-20xx i...
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Października 2007, 19:18:34 »
Umiejscowienie kamery też, jest zależne od regionu. Mialem okazje jechac szczecinskim SPOTem który nie miał ukrytych kamer. Za to nasze krakowskie kamery maja wlasnie w znaczku "zakaz palenia"
Jak będę duży zostanę maszynistą!