Witam!!!
Chciałbym jeszcze zapytać o W4, bo szczególnej uwagi do jego ustawienia nigdy nie zwróciłem. Wiadomo, że wskaźnik ten ustawiamy m.in. w miejscu zatrzymania czoła pociągu, aby umożliwić dogodny ruch pasażerów.
W praktyce na przystnku jest to najczęściej tuż przed końcem peronu (o ile nie jest on zbyt długi), lub zaraz za nim, ewentualnie, gdy peron jest długi, lub częściowo wyłączony z ruchu pieszych, ustawiony jest w owym "dogodnym" miejscu dla pasażerów.
A jak to dokładnie wygląda w przypadku, gdy przy torze jest semafor/na stacji? Jeżeli semafor jest oddalony od peronu, to ustawienie W4 jest identyczne jak w przypadku przystanków.
Natomiast gdy mamy niedługi peron za którym ustawiony jest semafor wyjazdowy (lub ten semafor jest ustawiony już w obrębie końca peronu) to czy ustawienie W4 tuż przed semaforem jest konieczne? Wiadomo przecież, że pociag nie zatrzymie się za semaforem dla dogodnego ruchu pasażerów :).