Autor Wątek:  Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?  (Przeczytany 6725 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BiałaSowa

  • Gość
Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« dnia: 10 Września 2007, 17:26:35 »
Witam. Mam pytanie: Czy dla zwiększenia realności symka nie można zrobić normalnych przezroczystych szyb a nie teksturowych? W SM03 jest takie coś a przydało by się w innych lokach. Da się zrobić?
To jest tylko propozycja.
Pozdrawiam
Marcin
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2007, 17:28:29 wysłana przez BiałaSowa »

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Września 2007, 17:29:02 »
Hmm... Czemu nie? Wystarczy jak napisałeś "da się zrobić". Więc sporóbuj, następnie stestuj na wypadek FPS-ów i jeśli testy się udadzą (ni ebędzie wyraźnego spadku wydajności) -> opublikuj!

BiałaSowa

  • Gość
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Września 2007, 17:32:46 »
Ok, jak się kiedyś tego nauczę to będę to wykorzystywał (tak myślę). Chodziło mi raczej o apel do wszystkich użytkowników którzy się na tym znają żeby jak umieją to to wykorzystali (chociaż na próbę).

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Września 2007, 17:37:29 »
A czy w obecnych exe, kabina się nie wyłącza przy trybie freefly (właśnie z powodu FPS)?
Ale pomijając to, pomysł absolutnie przedni, i gdybym cokolwiek kumał czaczę, sam bym zaczął grzebać.
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Września 2007, 17:40:31 »
No to ci powiem, że gdybyś do całego swojego taboru na scenerii powsadzał przezroczyste okna, to by ci efpeesa brakło. Choćbyś miał jakiegoś potwora GF9900GTX z gigiem ramu na pokładzie, puszczone w SLI i dziesieć razy podkrecone:D
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

BiałaSowa

  • Gość
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Września 2007, 17:48:44 »
Przy SMce nie mam spadku ani nic FPSów :P Wyciąć dziurę xD heh no niby tak ale jeszcze zrobić żeby to wyglądało jak szyba :P
P.S.
Kabina się wyłącza ale wolę widzieć np. drzewo przez okno w trybie freefly oczywiście niż bezsensowną texturę która wygląda jak przyciemniana szyba :P No i przez to że kabina się wyłącza przyjdą FPSy :)
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2007, 17:54:14 wysłana przez BiałaSowa »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Września 2007, 18:23:36 »
trzeba by mieć model loka i wyciąć dziurę :D
Po co pieprzysz takie głupoty? Za mało gwiazdek w sigu czy jak? Radzę się ogarnąć...
___________
Do rzeczy...:
żeby to śmiagło, musisz mieć każdą teksturę w TGA, do każdej zrobić odpowiedni kanał alpha... Do każdego modelu, musiałbyś wstawić kabinę - tak jak było to zrobione z 111a. Pomijając to, że denerwują lokomotywy których mechowie umarli i prowadzą duchowe składy... :|

Mało Ci wrażeń?

Jak to słusznie zauważono - dolicz duży spadek fps. Quark na 1ghz procku + 256 ram + gf2 to dużo fps? Nie wydaje mi się, a Ty chcesz jeszcze jeździć na 0,2 FPS !SLOWING DOWN!.

gr. przerabiane już to było!
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2007, 18:25:17 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Września 2007, 19:34:14 »
Było...
http://my.opera.com/akvin-profeta/albums/showpic.dml?album=52771&picture=645341

Ale jak napisał przedmówca problemów jest sporo więcej.
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2007, 19:38:10 wysłana przez Akvin »
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

BiałaSowa

  • Gość
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Września 2007, 20:28:13 »
Więc zacznijmy od screenów SM03.
1.Kabina - FPS

Dla tych co niedowidzą ilości FPS - 60,10 czyli u mnie symkowe prawie max.
2.Zewnątrz - FPS

FPS - 60,00 - czyli symkowe sporo.

Wagony można by było zrobić tak jak jest, ale wstawić okna do loków...chociaż może do ezt? Myślę że z FPSem nie było by tak bardzo źle.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Września 2007, 20:37:15 »
Więc zacznijmy od screenów SM03.
1.Kabina - FPS

Dla tych co niedowidzą ilości FPS - 60,10 czyli u mnie symkowe prawie max.
2.Zewnątrz - FPS

FPS - 60,00 - czyli symkowe sporo.

Wagony można by było zrobić tak jak jest, ale wstawić okna do loków...chociaż może do ezt? Myślę że z FPSem nie było by tak bardzo źle.

Dobra dobra, tutaj zacznijmy od tego:
1. Prowadzisz tego loka, więc kabina jest domyślnie ładowana.
2. Jest to jedyna załadowana kabina w scenerii.
3. Kabina SM03 różni się nieco ilością trójkątów od kabiny np. nowej EU07
4. Wagony 'Tak jak jest' ? To znaczy jak? Siak tak czy tak?
5. Wstawić okna do loków? Ehe...
6. Do EZT? Kolejna część babrania.
7. Nie owszem - przy przerobionych teksturach - nie było by źle... Ba... nie byłoby różnicy... Jednak gdy już wstawimy do każdego EZT, każdego loka, każdego wagonu interior, tu już będzie duży problem. Sama tekstura nic nie zmienia - bez wnętrza po prostu będziemy mogli popatrzeć sobie na wylot przez model.

Dalej nie widzę sukcesu dla tego pomysłu. Nie chodzi o to, że jest to nie możliwe... Po prostu - na razie głównym celem było jak najwięcej FPS. Przez taką duperele, FPS spadnie Ci o 665,99%. I co? Nawet nie będziesz mógł odpalić loka... To też jest najmniejszy problem...
Samo zrobienie porządnej tekstury to godzin(a/y) pracy... Jeżeli tak bardzo chcesz, to teraz wszystkie tekstury wagonów pasażerskich, tekstury loków, tekstury kibli, poprzerabiaj tak, żeby to działało, a także miało ręce i nogi [chodzi o wygląd...].

No i jeszcze zapomniałbym... Edycja wszystkich modeli [w notatniku, bo kto maxa pozwoli niweczyć do takich pierdół?] wkładając tam interiore... No i jeszcze - nie wszystkie kabiny są dopasowane do modeli... Większość wystaje, lub przy większych odległościach rąbie się z modelem wagonu. Jeżeli naprawdę nudzi Ci się jazda symkiem i nie masz już czego wymyślać, to zabierz się za robienie swojej scenerii i modeli, lub idź po prostu na spacer lub na dworzec pofocić mi kuszetki/sypialne. Zrobisz większy użytek.


Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Września 2007, 20:38:58 »
Kabina SM03 nie jest jakoś szczególnie rozbudowana, a pomyśl co by było z kabinami powiedzmy 15 loków (różnych loków więc różne kabiny) + wnętrze kilkudziesięciu wagonów. Mój komp na pewno tego nie uciągnie, poza tym nie jest mi to do niczego potrzebne, wystarczy że lok ma ładną teksture i jest OK.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Września 2007, 20:39:47 »
Bart mial kiedys taki pomysl, nawet to wprowadzil - po prostu kabiny widoczne z zewnatrz to plaskie blaty, fotel i nastawnik ;) Takie very-low poly.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Września 2007, 22:12:43 »
Jak dla mnie to takie rozwiązania jak na teraz nie są potrzebne, chociaż dodają realizmu. Po moim samym testowaniu różnego taboru z przezroczystymi oknami było tak: (testowane w EW58 [dokładnie drzwi kierownika obok przedziału Mecha] wnętrze wagonu S czyli EN57/EN71, [przezroczyste drzwi między przedziałowe]

Ładowanie textur .TGA szyb ładuje się dosyc długo. Spadek FPS od 3 do 8.
Osobiście bym wolał żeby było tak jak jest teraz z naszym taborem (nie licząc już przerobionych i nowych) sam dopiero po dokładnych obadaniach plików t3d zacząłem powoli przerabiac modele. No nie jest to łatwe. Nawet najlepsi przerabiacze robili by takie rzeczy długo więc nie ma to sensu.
Tu już się zgadzam z Kretem i Dolmio89.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Września 2007, 22:28:16 »
Wagony z przezroczystymi oknami są już od dawna:

Jeśli chodzi o kabiny, to pomysł z uproszczonym modelem widocznym z zewnątrz jest całkiem niezły i możliwy do wykonania, ale dość pracochłonny:-/
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Września 2007, 23:33:37 »
Jeśli moge wtrącić słówko! Kolego testowałeś swoją małą lokomotywke spalinową na scenerii gdzie pewnie był kawałek prostej i troche drzewek. Odpal ją sobie w Całkowie, albo idż na całość i postaw na Quarka! zrób POMIARY. Okej patent fajny, ja robie w mojej scenerii wode przeżroczystą 'widać dno' kryształ, niewiem po co fajnie wygląda ale...  Pozatym chłopaki robią takie fajne realne textury że przy 120km'h nie zrobi ci róznicy pusty lok czy pan w kabinie ;) Na tym dworcu podziemnym co screeny zrobiłem jest przejście z szybami w tga tam maja być ludzie niby real, ale poco jeśli można wstawić gotową texture bmp dobra jakość z ludzmi ;) A taka stacja to newralgiczny punkt! FPS niech nas nie opuszcza!
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2007, 23:40:08 wysłana przez bohunIC »

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 514
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Przezroczyste szyby - nie lepiej ich wykorzystywać w taborze?
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Września 2007, 00:46:54 »
Pomysł został zarzucony, chociaż były i modele, i przygotowane pod te modele exe. Wszystko rozbiło się o sortowanie tekstur i o to, że przez przezroczyste szyby nie widać było wszystkich obiektów scenerii za pojazdem... Poprawienie tego byłoby tak pracochłonne, że wtedy (ponad 1.5 roku temu) było nie do zaakceptowania. To powinno rozwiać wszelkie wątpliwości.

Jeżeli ktokolwiek zastanawia się nad ewentualnym poprawieniem exe to życzę powodzenia i cierpliwości, bo łatwiej byłoby napisać cały symulator od nowa niż poprawić to w starym.
ABu