Autor Wątek:  Bład przy ladowaniu scenerii  (Przeczytany 6661 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pitrek-p11

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Bład przy ladowaniu scenerii
« dnia: 13 Września 2007, 13:29:44 »
przy ladowaniu ktorejkolwiek ze scenerii wyskakuje mi blad i ramka z zapytaniem czy wysylac raport bledu. w logu niby wszystko wyglada ok tylko ze przy ladowaniu scenerii wlasnie wywala nie wiadomo dlaczego. tak w ogole to komp athlon 1,1ghz geforce 4 ze stosunkowo nowymi steronikami. mam nadzieje ze znajdzie sie jakas porada

Porada nr 1. Rozpoczynaj zdania od dużych liter, używaj polskich znaków, używaj przecinków, a ostanie zdanie również kończ kropką.
Profeta
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2007, 13:34:09 wysłana przez Profeta »

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Września 2007, 13:31:58 »
Znajdzie się porada jak wrzucisz swój plik log.txt na jakiś serwerek np. http://speedyshare.com

Plik log.txt znajdziesz w głównym katalogu MaSzyny.

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Września 2007, 15:16:14 »
geforce 4 ze stosunkowo nowymi steronikami.

No właśnie, stosunkowo nowe stery do GeForce'ów powodują różne błędy przy ładowaniu scenerii, a w konsekwencji nie odpalenie symulatora, choć nie u wszystkich się to zdarza. Zmień sterowniki na starsze, najlepiej sprawdzaj wszystkie, aż się natkniesz na "działające".

Offline pitrek-p11

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Września 2007, 08:50:42 »
tylko ze dziwne bo log staje na linijce Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
a na tych starszych tez probowalem i jest to samo:/

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Września 2007, 10:39:08 »
A jaką w opcjach start.exe masz głębię kolorów? Powinno być 32.

Offline pitrek-p11

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Września 2007, 11:01:09 »
tak, kombinowalem juz ze wszystkimi mozliwymi zmianami w opcjach i nic:-/

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Września 2007, 14:15:43 »
To wrzuć tu loga, nie szkodzi, że krótki...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Września 2007, 14:42:58 »
A jaką w opcjach start.exe masz głębię kolorów? Powinno być 32.
To razcej nie ma nic do rzeczy jaka głębia koloru.
Ja zapytam jaka paczka, jakie exe i jaki nr sterownika karty graficznej.
Chciałbym też wiedzieć jaka jest karta graficzna, procesor i ile masz pamięci.
Możesz dać loga z odpalania scenerii.
Jeszcze coś. Z pisanych przez Ciebie wątków wynika że kombinujesz co się da.
A tu trzba po kolei....
Najpierw ściągasz paczkę z symulatorem.
Potem uczysz się jak uruchamiać scenerię.
Dalej nauka jazdy symkowymi pojazdami.
Nauka instalacji dodatków.
Na koniec podmiany taboru, składów, tekstur i innych.
Ty zdaje się narobiłeś błędów w sceneriach podmieniając tabor zanim jescze jaka kolwiek trasa się odpaliła na Twoim kompie.

Offline pitrek-p11

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Września 2007, 15:04:03 »
nie narobilem bledow. na drugim komputerze dziala mi bez zarzutow symulator i gram w niego juz dosyc dawno. W moim domowym komputerze nie chce sie uruchowic symulator. dane tego komputera sa w pierwszym poscie (1,1 Ghz geforce4 z nowymi sterami 512ramu). jezeli chodzi o exe to ten z paczki calosciowej ktora znalazlem gdzies na forum ze spora iloscia scenerii. loga wklejam ponizej
Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 140904v13 - UNOFFICIAL <wersja niepubliczna>
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t and others
Renderer:
GeForce4 MX 440/AGP/SSE/3DNOW!
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGl Version::
1.5.7
Supported Extensions:
GL_ARB_imaging GL_ARB_multitexture GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_fence GL_NV_fog_distance GL_NV_light_max_exponent GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_register_combiners GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_rectangle GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_slice_accum GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.5);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glDisable(GL_BLEND);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);   
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Września 2007, 16:27:42 »
Zainstaluj nowsze stery. Takie żeby były z OpenGL 2.0 i ustaw rodziałke symka na 800x600 i głębie na 32bit, włącz render alpha, i wyłącz tryb pełnoekranowy i zobacz czy się wtedy włączy.

Ale przede wszystkim zainstaluj nowsze sterowniki. Napisałeś że masz GeForce 4 z nowymi sterami a tak naprawdę to masz stare jak świat. Zainstaluj coś tak ok. 75.XX

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Września 2007, 17:04:29 »
To razcej nie ma nic do rzeczy jaka głębia koloru.

Był przypadek na forum, że miało to znaczenie.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Września 2007, 20:02:08 »
I standardowo - sprawdz sterowniki od dzwieku.

Offline pitrek-p11

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Września 2007, 09:21:44 »
a własnie tu was zaskocze bo poszedl z najstarszymi sterownikami jakie znalazlem w necie...

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Bład przy ladowaniu scenerii
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Września 2007, 18:20:56 »
To może zapodaj wersję sterownika? Bo najstarszy to może być 7X.XX

Zamykam.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2007, 23:17:34 wysłana przez Akvin »

Za sterami 138 godzin 28 minut :)