Autor Wątek:  Problem z uruchomieniem symka  (Przeczytany 3705 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Problem z uruchomieniem symka
« dnia: 09 Września 2007, 20:40:15 »
Otóż krótko i na temat.

Mam Win Xp SP2 (SP2 instalowany razem z Winem). Problem jest następujący:
Gdy uruchamiam jakąś scenerię nie pojawia mi się okno aplikacji (nieważne czy z debugmode czy innymi opcjami).
Natomiast w menadżerze Windowsa w zakładce Procesy wyświetla mi się EU07.exe -czyli program niby działa ale nie ma okna aplikacji (okna ładowania scenerii itp). Początkowo sądziłem, że po pewnym czasie sceneria się i tak włączy a tu d..a.
Do tej pory na XP i SP2 instalowanym oddzielnie wszystko działało a teraz nie i nie wiem co z tym dalej zrobić.
Czy macie jakieś pomysły dlaczego okno aplikacji (ekran ładowania) się nie pojawia ?

ps
 Czy ten problem może być skutkiem konfliktu sprzętowego grafika - płyta główna, czy jest to raczej problem typowo softwarowy? .

Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z uruchomieniem symka
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Września 2007, 20:43:29 »
Na pewno nie jest to problem typu konflikt urządzeń. Możliwe, że to jest software choć ja mam ten sam system i żadnych tego typu akcji nie mam.

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem z uruchomieniem symka
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Września 2007, 20:54:46 »
Grafika - jaka i jakie stery. I daj log.txt, bez tego strzelamy w ciemno.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Problem z uruchomieniem symka
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Września 2007, 21:02:28 »
Grafika - jaka i jakie stery. I daj log.txt, bez tego strzelamy w ciemno.
Radeon 9550(stery Omega najnowsze a grafika testowana była też po formacie dysku na oryginalnych -fabrycznych )
płyta główna VIA P4VXAD
proc Pentium 4 1,6

Z tym że kiedy instalowałem XP bez SP2 działało jak zainstalowałem oddzielnie SP2 też działało problemy pojawiły się gdy instaluję z jednej płytki XP z SP2.
A co do logu to wszystko z nim jest ok bo pojawia się ten ostatni wpis przed włączeniem kabiny

Player train init OK

Początek loga:
Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 140904v13 - UNOFFICIAL <wersja niepubliczna>
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t and others
Renderer:
RADEON 9200 Series DDR x86/SSE2
Vendor:
ATI Technologies Inc.
OpenGl Version::
1.3.1050 WinXP Release
Supported Extensions:
GL_ARB_multitexture GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_compiled_vertex_array GL_S3_s3tc GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_point_parameters GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_blend GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_window_pos GL_ATI_element_array GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_map_object_buffer GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_ATI_vertex_array_object GL_ATI_vertex_attrib_array_object GL_ATI_vertex_streams GL_ATIX_texture_env_combine3 GL_ATIX_texture_env_route GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texgen_reflection GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_shader GL_HP_occlusion_test GL_NV_blend_square GL_NV_occlusion_query GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_extensions_string WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);   
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
« Ostatnia zmiana: 09 Września 2007, 21:04:24 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Problem z uruchomieniem symka
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Września 2007, 21:25:35 »
Wszystkim "usunąłem" "tylko do odczytu" i dalej nic :(.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z uruchomieniem symka
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Września 2007, 21:32:21 »
OpenGl Version::
1.3.1050 WinXP Release   

A tak wygląda mój wycinek z loga:
OpenGL Version:
2.0.1

Być może dlatego się nie uruchamia. Pamiętam, że kiedyś tak miałem. Na OpenGL 1.5 się nie włączała mi MaSzyna. Może to wina właśnie opengl :)

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Problem z uruchomieniem symka
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Września 2007, 21:35:21 »
Dzięki. Sprawdzę może to rzeczywiście tego wina... (oby) .
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Problem z uruchomieniem symka
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Września 2007, 22:23:38 »
Sprawdz tez sterowniki karty dzwiekowej.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Problem z uruchomieniem symka
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Września 2007, 22:48:42 »
@Poscikk jesteś wielki :D. Zmieniłem serowniki grafiki z nowszą wersją OpenGl i działa !
Dzięki wszystkim za zainteresowanie :)
Pozdrawiam.

ps Można zamknąć. :)

Zamykam.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 09 Września 2007, 22:57:45 wysłana przez Akvin »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76