Po zebraniu części informacji na temat
zadajników oraz (niestety) braku wskazania błędów w
pierwszych wersjach symulacji zacząłem przenosić akutalny model napędu asynchronicznego (silniki klatkowe sterowane za pośrednictwem falownika) do symulatora. Poniższy film przedstawia jedną z jazd testowych, podczas których kontroluję poprawność symulacji i wszystkie parametry napędu. Jako że w symulatorze mogę wszystko, a nie wszystkie mechanizmy zostały już zrobione, postanowiłem użyć ED72 jako podstawy do dalszych prac. W taki oto sposób powstał ED72/22WEc, który ma: 10 pozycji nastawnika (zadawanie siły od 0 do 100% ze skokiem 10%), zawór maszynisy FV4a, sterowanie hamulcem ED poprzez hamulec zespolony, moc maksymalną ustawioną na 1400 kW.
O ile sama część odpowiedzialna za realizację napędu i hamowania jest w miarę gotowa, o tyle brakuje obsługi wejść (manipulatory), wyjść (wyświetlacze) czy dokładnych powiązań sterowania między członami i wózkami. Jest to bardzo kłopotliwe, ponieważ człony silnikowe ezt z reguły mają jeden wózek napędowy i jeden toczny, które mają inne hamulce i mogą być inaczej obciążone. Podobnie sprawa ma się z wózkami Jacobsa między członami środkowymi. Skrajnym przykładem są tutaj pojazdy dwuczłonowe i 27WE, ponieważ mają w każdym członie wózek toczny i napędny. Z tego powodu nie da się nawet jakoś sensownie ich pogrupować i rozdzielić między człony.