Autor Wątek:  Problemy z AI  (Przeczytany 3195 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Problemy z AI
« dnia: 16 Sierpnia 2007, 11:13:42 »
Witam!

Czy ktoś mógłby mi poradzić, jak zmusić AI do zmiany kierunku jazdy? Siedzę trzeci dzień i nie moge sobie poradzić. Rusza do przodu, zatrzymuje się, rusza do tyłu i dotąd jest ok (steruję przez KeyCtrl0x) ale potem nie mogę go zatrzymać. Nie chcę ani odczepaić od skałdu ani nic, poprostu zmienić kierunek. Jak to zrobić?

Pozdro
The Frog

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Problemy z AI
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Sierpnia 2007, 11:34:25 »
Witaj !
Już kiedyś był poruszany ten problem na forum. Jest to poprostu problem z exe. Jeden raz możesz zmienić kierunek, a potem sie zaczynaaaa ...
Pozdrawiam

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Problemy z AI
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Sierpnia 2007, 12:05:34 »
Czytałem ale wynikało z tego, że może zmienić dwa razy. I tyle by wystarczyło. Ale coś niedasie :(
The Frog

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Problemy z AI
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Sierpnia 2007, 19:36:02 »
Dobra, teraz inny problem - AI nie chce ruszyć kiblem.
Kibel stoi sobie na torze, ma prędkość początkową 0.1 i jest przypisany memcell. Daję mu sekwencję: jump_to_order, prepare_engine i setVelocity. Kibelek zapala sobie światła i stoi jak stał. Co robię źle? Dodam, że inne pojazdy (sputniki i tamara yB) na tą sekwencję reagują w sposób zamierzony - ładnie sobie jadą.

Pozdro
Damian
The Frog

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Problemy z AI
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Sierpnia 2007, 19:40:35 »
Przy testach jednej z tras tak miałem. Nie ruszały żadne loki w trakcji ukrotnionej. W moim przypadku okazało się że EZT/lokomotywy ukrotnione nie mieściły się na torze na którym były przypisany. Tyle na gorąco, ponieważ to było już jakiś czas temu, to po sprawdzeniu dam jeszcze znać.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Problemy z AI
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Sierpnia 2007, 20:04:44 »
Nie no, en57 raczej mieści się na torze - 100m. Wstawiłem tam coś innego i wychodzi na to, że ten bug że kibel czasem poprostu nie rusza nawet jeśli się nim kieruje (Wingler kiedyś o tym pisał). Ktoś wie co teraz począć? Kibel musi tam być :P
The Frog

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Problemy z AI
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Sierpnia 2007, 21:01:11 »
Cytuj
nie rusza nawet jeśli się nim kieruje

Nie rozumiem
Czy jeżeli nim kierujesz a on nie chce jechać?
Jeżeli tak, to co przychodzi mi do łba, to albo coś Ty źle jako prowadzący robisz, albo tor masz jakiś dziwny. Pamiętam sytuację odwrotną w Zwotrnicowie, tam jak się wstawiło kibla było ok, natomiast jak wstawiło się loka i kilka wgonów, skład stał jak wbetonowany. Tam akurat prawdopodobnie chodzi o tory (coś tam z nimi nie tak :)).
Raczej nie stawiałbym tutaj na jakiegoś buga w modelu, a w trasie.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Problemy z AI
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Sierpnia 2007, 21:52:22 »
Witam. @Żabek, a próbowałeś we wpisie do scn nadać temu pociągowi jakąś większą prędkość początkową? Może jakby się poruszał szybciej przy uruchomieniu trasy, to dalej by już poszło:)
Pozdrawiam.

Zamykam.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2007, 23:06:14 wysłana przez Akvin »
(: ɯɐıʍɐɹpzod