0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mam takie pytanie co do modelu. Po co są te dodatkowe boczne pantografy na środku dachuhttp://members.lycos.co.uk/wlodeek/Screny/2E/2e8.jpgSpecjalnie zostały tam dodane, czy w rzeczywistości korzystano dodatkowo z zapasowych pantografów?
Cytat: "ST44-003"Mam drobne pytanko, po co 2E53 po bokach pantografy??"Zasilanie prądem stałym 3 kV umożliwiały dwa pantografy na dachu wozu oraz dodatkowe odbieraki prądu po bokach pudła pozwalające na sterowanie i zasilanie lokomotywy podczas załadunku na polu piaskowym."Wikipedia 2E
Mam drobne pytanko, po co 2E53 po bokach pantografy??
Cytat: "ST44-003"Mam drobne pytanko, po co 2E53 po bokach pantografy??Na kolejach przemysłowych nie zawsze była możliwość umieszczenia sieci trakcyjnej dokładnie nad lokomotywą, więc była umieszczana z boku. Używało się prawego lub lewego pantografu zależnie od tego, z której strony znajdowała się sieć.
Z tego co mi wiadomo to sieć boczna występowała na Kopalni Piasku Podsadzkowego "Szczakowa" (tak się to wtedy nazywało) na polu piskowym Sosina w latach 1968-79. Potem najwyraźniej stwierdzono, że niezbyt się to kalkuluje i postanowiono na pola piaskowe pociągi wprowadzać spalinówkami (najpierw t488p, później tem2) i parowozami.