Autor Wątek:  Skrypty do 3ds max  (Przeczytany 267824 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #360 dnia: 12 Czerwca 2013, 22:08:25 »
W aktualizacjach poprawka na import całych wpisów triangle. Do tej pory skrypt pobierał tylko trzy wierzchołki.
Poprawkę przygotował youBy.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #361 dnia: 12 Czerwca 2013, 22:25:32 »
Jeszcze tak odnośnie skryptów, to mam prośbę by podczas modyfikacji Położenia pociągu pozbyć się na stałe rozszerzeń jawnych. Bo wstawiając widzę, że są z automatu dodawane.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #362 dnia: 13 Czerwca 2013, 00:01:57 »
Proszę o sprawdzenie i poprawę pliku rkpd.max. Po aktualizacji skryptów i pobraniu tego pliku nie działa (przynajmniej u mnie) wstawianie rozjazdu krzyżowego w scenerii. Rozjazdowi nadawana jest tekstura bmp, której nie obsługuje symulator i w efekcie mamy białą podsypkę. Zmiana ręczna rozszerzeń plików też niewiele daje, bo po usunięcia rozszerzenia bmp mamy połączenie kilku tekstur w ramach podsypki.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #363 dnia: 12 Listopada 2013, 18:55:45 »
Czy idzie gdzieś zmienić, aby eksportowało trójkąty z ambient i diffuse z wartościami 255.0? Oraz bez rozszerzeń tekstur?

//-------------------------------------------------
// Object01
//-------------------------------------------------
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial peronyl61.dds
-1.41459 1.14 -466.974 0.0 1.0 0.0  -0.0267125 0.0 end
-6.91459 1.14 -466.974 0.0 1.0 0.0  0.82904 0.0 end
-6.91459 1.14 -276.974 0.0 1.0 0.0  0.82904 61.2435
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial peronyl61.dds
-6.91459 1.14 -276.974 0.0 1.0 0.0  0.82904 61.2435 end
-1.41459 1.14 -276.974 0.0 1.0 0.0  -0.0267125 61.2435 end
-1.41459 1.14 -466.974 0.0 1.0 0.0  -0.0267125 0.0
endtri
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #364 dnia: 12 Listopada 2013, 21:13:36 »
Czy idzie gdzieś zmienić, aby eksportowało trójkąty z ambient i diffuse z wartościami 255.0? Oraz bez rozszerzeń tekstur?
Odpowiedź na foto.

Offline kolejorz

  • Wiadomości: 28
  • M(BCB)P-AS
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #365 dnia: 15 Listopada 2013, 19:47:31 »
Ostatnio zacząłem wstawiać słupki hektometrowe. W skrypcie są dwie wersje. Dla mnie wygodniejsza była starsza ale słupków wstawionych przez nią nie widać po eksporcie :( a wstawiłem ich już ze 100... Te wstawione nowszym sposobem widać.
Linia 11
Łowicz Główny - Skierniewice

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #366 dnia: 16 Listopada 2013, 21:40:04 »
U mnie widać. Może masz pozycje hekto(z) "pod trawą".

Offline kolejorz

  • Wiadomości: 28
  • M(BCB)P-AS
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #367 dnia: 17 Listopada 2013, 19:23:48 »
Raczej nie bo u mnie prawie trawy nie ma :P W załączniku widać jak to wygląda w 3dsie i w MaSzynie. Postawiłem stary i nowy obok siebie a widać tylko nowy.
Linia 11
Łowicz Główny - Skierniewice

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #368 dnia: 17 Listopada 2013, 20:58:50 »
Sprawdz czy masz ince ktore wyeksportowaly sie do scn.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #369 dnia: 17 Listopada 2013, 21:04:14 »
Może dodałeś je do nieodpowiedniej warstwy? Czy w ogóle używasz warstw?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline kolejorz

  • Wiadomości: 28
  • M(BCB)P-AS
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #370 dnia: 17 Listopada 2013, 22:03:09 »
Na razie nie używałem warstw (ale wszystko mam podzielone w 3dsie tylko eksportuję jako jedno), bo na razie jest tak mało, że do testów nie warto. Tu jednak z braku innych pomysłów wyeksportowałem słupki do oddzielnej warstwy, ale też klapa.

Przykładowy wpis słupka, którego nie widać, w oddzielnym pliku scm, który jest wpisany do głównego pliku scn:
include;slupek-waski.inc;0_7_hekto;715.025;0.0;-338.233;-65.0;slupek-0.t3d;slupek-7.t3d;end
Linia 11
Łowicz Główny - Skierniewice

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #371 dnia: 17 Listopada 2013, 22:05:52 »
Cytuj
Na razie nie używałem warstw (ale wszystko mam podzielone w 3dsie tylko eksportuję jako jedno), bo na razie jest tak mało, że do testów nie warto.
Warstwy świetnie organizują pracę, należy to robić od samego początku (chociażby sam podział elementów w 3ds'ie).
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline kolejorz

  • Wiadomości: 28
  • M(BCB)P-AS
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #372 dnia: 19 Listopada 2013, 21:08:17 »
Warstwy świetnie organizują pracę, należy to robić od samego początku (chociażby sam podział elementów w 3ds'ie).
Wiem, w 3dsie mam wszystko podzielone, tylko na razie eksportuję wszystko do jednego pliku, bo jest mało wszystkiego. Zajmę się wstawianiem słupków od nowa, ech... Trzeba było postawić jeden i przetestować a nie wszystkie od razu wstawiać :P
Linia 11
Łowicz Główny - Skierniewice

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #373 dnia: 19 Listopada 2013, 22:06:57 »
A co było nie tak, tylko wpisy .inc ?

Offline kolejorz

  • Wiadomości: 28
  • M(BCB)P-AS
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #374 dnia: 19 Listopada 2013, 22:23:08 »
No właśnie nie wiem, co było nie tak, niestety nikt nie wie. Wstawiam je teraz nowym sposobem.
Linia 11
Łowicz Główny - Skierniewice

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #375 dnia: 19 Listopada 2013, 22:26:29 »
Cytuj
niestety nikt nie wie.
Beeeezdura :) Jeżeli wstawiłeś, a nie ma to plik errors.txt powinien wypluć błędy.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #376 dnia: 22 Listopada 2013, 22:43:55 »
Przy dużych odległościach od punktu 0,0 w scenerii, skrypty przy eksporcie do scm zaokraglają współrzędne położenia do części dziesiętnych, co w efekcie powoduje, że torowisko w symulatorze  nie trzyma linii prostej, tylko faluje. Czy jest jakiś sposób, aby to poprawić?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #377 dnia: 22 Listopada 2013, 23:40:33 »
Chyba jeszcze nikt tego problemu nie rozwiazal. OIDP mozna sprobowac podzielic scenerie i zaincludeowac z uzyciem origin.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #378 dnia: 23 Listopada 2013, 10:34:51 »
Nawet by nie trzeba używać include, można przekopiować treść z jednego pliku do drugiego.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #379 dnia: 23 Listopada 2013, 16:36:34 »
Znaczy się, że trzebaby najpierw przesunąć część torów o ustalony wektor w maxie bliżej punktu [0,0], wyeksportować, a potem wstawić do scenerii z użyciem origin i znowu tego wektora? Fantastyczna rozrywka...

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #380 dnia: 23 Listopada 2013, 19:21:40 »
Fakt że jest smacznie z tym rozwiązaniem, ale na chwilę obecną raczej inaczej się nie da.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18510.0.html
« Ostatnia zmiana: 23 Listopada 2013, 19:30:28 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #381 dnia: 23 Listopada 2013, 19:36:11 »
Nie mam przy sobie komputera z 3ds max i tego nie sprawdzę, ale z tego co pamiętam, że dokładność w programie jest niska, a mimo to przy eksporcie jest kilka miejsc po przecinku.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #382 dnia: 24 Listopada 2013, 00:30:17 »
Nie wiem, czy to jest akurat problem dokladności programu, bo generalnie jak się sprawdzi polożenie vertexów w maxie, to pokazuje je do 3 miejsc po przecinku, nawet przy tych znacznych odległościach od [0,0]. Problem w tym, że przy eksporcie scenerii do pliku scm, te liczby trafiają zaokrąglone do jednego miejsca... Więc ja bym upatrywał raczej przyczyn w samych skryptach - dlaczego ścinają setne i tysięczne części współrzędnych?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #383 dnia: 06 Grudnia 2013, 20:38:31 »
Stworzyłem skrypt do 3ds Max ułatwiający wstawianie ludzi na peronach. Jest w załączniku.
Cytuj
Więc ja bym upatrywał raczej przyczyn w samych skryptach - dlaczego ścinają setne i tysięczne części współrzędnych?
Nie jest to wina skryptów. Jaką wersję 3ds Max posiadasz? U mnie nie zaokrągla (wersja 8).
« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2013, 23:47:01 wysłana przez szczawik »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #384 dnia: 08 Grudnia 2013, 15:20:20 »
Właśnie 3ds Max 8. A na pewno sprawdzałeś na dużych współrzędnych (powyżej 10 000, zarówno na X jak i Y)?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #385 dnia: 08 Grudnia 2013, 16:20:14 »
Rzeczywiście. O ile się nie mylę, nie da się tego zmienić, zaś problem tyczy się programu a nie skryptów.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #386 dnia: 10 Grudnia 2013, 02:42:38 »
Nie wynika to z rzutowania typów?

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #387 dnia: 10 Grudnia 2013, 19:54:25 »
Istnieje rozwiązanie. Wchodzimy w plik ScnExp.ms i odszukujemy linijkę dotyczącą eksportu "linii" - powinna być 591.
Przerabiamy funkcję na coś takiego:
pt= getKnotPoint splObj 1 1
Format ("% ") (formattedPrint (-pt.x) format:".3f" ) to:ostream
Format ("% ") (formattedPrint (pt.z) format:".3f") to:ostream
Format ("%  %  //point 1\n") (formattedPrint (pt.y) format:".3f") (getUserProp splObj "Roll1") to:ostream
Analogicznie reszta. Trzeba też poprawić eksport trakcji, mesh itd... wszystko.
Zrobiłbym to sam ale nie mam kompletnie czasu na to. Jakby się chętny znalazł to podrzucić.
« Ostatnia zmiana: 10 Grudnia 2013, 19:56:06 wysłana przez ISDR »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #388 dnia: 10 Grudnia 2013, 23:34:47 »
Z nieba mi spadasz ;) Jakiś czas temu próbowalem samodzielnie eksperymentować z tym formattedprint, ale nie udawało mi się, bo nie znam kompletnie składni skryptów i zasad nią rządzących. Dkatego mam nadzieję, że Twoja wersja zadziała. Jak nikt wcześniej tego nie sprawdzi, to zerknę w piątek po powrocie z delegacji, aczkolwiek mnie interesują na razie tylko tory, więc na tym się skupię. Z meshem raczej nie ma problemu, dotychczas nie miałem potrzeby, aby było to aż tak dramatycznie dokładne.

// Edit: sprawdziłem na bazie eksportu torów i rozjazdów - działa bez zarzutu, tory się od razu naprostowały. Poprawiłem też drogi i rzeki, sieci trakcyjnej nie ruszałem, bo i tak na razie nie mam jej na czym testować. Natomiast w którym miejscu skryptów jest eksport zwykłych include? Tam też chciałbym to poprawić.
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2013, 22:01:12 wysłana przez Siecool »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #389 dnia: 06 Stycznia 2014, 22:29:29 »
Czy ktoś się orientuje co należy zmienić w skrypcie, abym mógł eksportować wybrane pliki INC wraz z trzema parametrami opisującymi rotację obiektu, a nie tylko jednym? Przykładowo grass_rot.inc da się tak wyeksportować, ale inne pliki już nie. Nie widzę, by grass_rot.inc był gdzieś dodawany do listy w źródłach skryptu.
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2014, 14:50:29 wysłana przez Benek »