Autor Wątek:  Skrypty do 3ds max  (Przeczytany 268845 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #330 dnia: 30 Września 2012, 20:15:38 »
A może by tak na początek skorzystać z GMAXA? Zapewniam Cię, że nie odczujesz dużej różnicy (inna nazwa, mniej okrągłe brzegi, brak tych super hiper gradientów).
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline miko22

  • Wiadomości: 617
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #331 dnia: 30 Września 2012, 20:39:20 »
Dobra, działa na 2010. Tylko co to znaczy "Musisz ustawić ścieżkę dostępu do Symulatora"? Co tam trzeba wpisać?
« Ostatnia zmiana: 30 Września 2012, 20:44:57 wysłana przez miko22 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2082
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #332 dnia: 30 Września 2012, 20:49:26 »
Dobra, działa na 2010. Tylko co to znaczy "Musisz ustawić ścieżkę dostępu do Symulatora"? Co tam trzeba wpisać?
Musisz wybrać folder gdzie masz maszynę.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline miko22

  • Wiadomości: 617
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #333 dnia: 30 Września 2012, 20:53:24 »
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Wszystko jest już dobrze.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #334 dnia: 02 Stycznia 2013, 13:08:45 »
Czy można jakoś przystosować 3DSowy export T3D do GMaxa? To co jest dostępne dla GMax nie dość że eksportuje tylko do listenera (do przeżycia), to jeszcze to co 3DS exportuje przez pół minuty, GMax mieli ponad 20 minut (a czasem więcej - końca nie widać) w nieskończoność, praktycznie nie da się wyeksportować modelu.
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2013, 13:43:18 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #335 dnia: 02 Stycznia 2013, 13:10:55 »
Gmax nie udostępnia w skryptach zapisu do pliku. Zostają protezy w postaci kopiowania zawartości listenera programami.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #336 dnia: 02 Stycznia 2013, 13:44:46 »
To jeszcze da się przeżyć, ale jak pousuwałem wszystkie zbudlowane materiały itd. po ponad pół godziny eksportowania wyłączyłem GMax, to jest niedorzeczne żeby tak długo mielił.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #337 dnia: 02 Stycznia 2013, 15:55:24 »
Plik z terem o wielkości 7MB eksportuje się jakieś 2 minuty. Dobra rada: dziel teren na kilka części. Ja mam na swojej scenerii 3 pliki z terenem: Plane, Box i Line. Dzięki temu eksportuję tylko jedną część (np. teren zrobiony jako line). A z drzewami robię taki myk, że zapisuję je do pliku tymczasowego, a później doklejam do głównego. Ogólnie praca z gMaxem nie sprawia mi większych problemów, a zrobiłem już dość duży kawałek scenerii. Najważniejsze jest pozytywne myślenie ;).


Btw, najciekawsze jest to, że gMax nie umożliwia zapisu do pliku, ale okno wybierania ścieżki do zapisu można w nim otworzyć...
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #338 dnia: 02 Stycznia 2013, 15:56:55 »
Ale to kabina a nie teren ;)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #339 dnia: 02 Stycznia 2013, 16:01:56 »
Kabinę właściwie też możesz podzielić na kilka części. Jak chcesz, to możesz mi wysłać ten plik, z ciekawości sprawdzę ile u mnie to trwa, może korzystam z innych skryptów...

  Dodano: 02 Stycznia 2013, 16:26:49

Chyba korzystam z tych samych skryptów ;) Przez pierwszą minutę od otworzenia pliku program w ogóle nie odpowiadał. Później przez minutę zamulał i nic praktycznie nie dało się zrobić.

Po czterech minutach od rozpoczęcia eksportowania skrypty wyrzucają błąd - niepoprawny ADS obiektu podkranami.
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2013, 16:43:37 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #340 dnia: 02 Stycznia 2013, 16:57:18 »
Czyli to samo co u mnie, po poprawieniu materiału będzie eksportował w nieskończoność.

  Dodano: 03 Stycznia 2013, 11:07:19
Dzisiaj po 40 minutach w końcu wyeksportował ten model. Na czas eksportu otworzyłem sobie Listenera i generalnie problem jest taki, że o ile z początku leci jak rakieta, to im dalej tym bardziej zwalnia. Pomijam niuanse takie jak nie zachowanie hierarchii czy umieszczenie submodelu nadrzędnego gdzieś w połowie modelu.

  Dodano: 03 Stycznia 2013, 12:03:23
Ok, koniec jęczenia. Zaimportowałem sobie model z T3D do Maxa.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2013, 12:03:23 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 906
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #341 dnia: 11 Lutego 2013, 15:16:26 »
Mam 3ds Max Design 2013 x64.
Robię scenerię, zgodnie z tą instrukcją: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21743.0.html
Problem pojawawia się przy tworzeniu terenu. Tworzę linię, zamykam, zaznaczam, wybieram Delanuay mesh. Przed oczami przemiguje kilkanaście okienek CMD i przez obszar który utworzyłem pojawia się kreska (no więc chyba przerobił na trójkąty).Nakładam teksturę trawy. Ctrl+A, próbuje wyeksportować do SCM i wywala błąd: -- Unknown property: "mapEnables" in 12 - Default:Arch___Design << i otwiera plik ScmExp.ms z zaznaczoną linijką 35: if ((meshObj.material.mapEnables[2]) and (meshObj.material.maps[2]!=undefined)) then
Co zrobić żeby udało się wyeksportować?
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2013, 15:24:00 wysłana przez Milek7 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #342 dnia: 11 Lutego 2013, 15:31:21 »
Spróbuj zrobić to w maxie w wersji 32 bit.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 906
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #343 dnia: 11 Lutego 2013, 16:54:44 »
To samo
EDIT: Jak nie dam tekstury to działa bez problemu
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2013, 16:57:37 wysłana przez Milek7 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #344 dnia: 11 Lutego 2013, 17:00:05 »
Sprawdź sobie tą teksturę. U mnie udefined objawia się nie nałożoną teksturą.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2013, 17:01:26 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #345 dnia: 11 Lutego 2013, 17:00:39 »
Nie wiem jak jest w 3Dsie, ale w gMax można się obejść bez Delanuay mesh. Po zamknięciu linii konwertujesz ją do Editable Mesh, a później normalnie eksportujesz bez dodatkowego dzielenia na trójkąty. Nie wiem tylko jak zachowa się taki teren przy długich (>500m) bokach.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 906
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #346 dnia: 11 Lutego 2013, 18:20:10 »
Sawi o jakiej teksturze mówisz?
Jak nie nałożę tekstury erroru nie ma, a jak nałoże to jest

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2082
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #347 dnia: 11 Lutego 2013, 20:38:04 »
Nie wiem jak jest w 3Dsie, ale w gMax można się obejść bez Delanuay mesh.
Tak samo.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #348 dnia: 30 Kwietnia 2013, 18:14:12 »
Odświeżę temat nieco. Panowie mam pytanie odnoście skryptów, jak jest z nimi na 3ds 2013? U mnie miałem problem przy samym main.ms, po wywaleniu kilku linijek kodu, ładuję się bez błędów ale jedna opcja nie dział. Ale może przejdę do sedna bo akurat tamta opcja nie była mi potrzebna, a mianowicie potrzebny mi jest exporter do T3D, a ten także coś nie działa :/

3ds pokazuje, że z linijką 91 coś jest nie tak. Może ktoś wie jak to naprawić? Dodam że bardzo ważna jest dla mnie ta funkcja a wolę nie instalować starszych wersji jeśli nie jest to koniecznie.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2082
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #349 dnia: 30 Kwietnia 2013, 18:44:44 »
To nie jest wina skryptu. Sprawdź czy coś nie jest otekturowane "dwoma" teksturami. Weź nałóż pusty slot, a później odpowiednią teksturę.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #350 dnia: 30 Kwietnia 2013, 18:58:25 »
Dzięki, problem z głowy choć nie przypominam sobie aby kilka textur się nałożyło czy coś w ten deseń.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline P208

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #351 dnia: 03 Maja 2013, 21:37:53 »
Jeśli mogę zapytać, to mam pewien problem. Zrobiłem na szybko drzewko z ośmiu płaszczyzn, efekty na rysunku poniżej.
Pytania do znawców:
1) Czy trzeba robić dwa plane-y (drugi odwrócony o 180 stopni względem pierwszego), aby tekstura była widoczna z dwóch stron? Czy może jest jakaś inna technika?
2) Patrząc na krawędzie gałązek widać prześwity. Prawdopodobnie wynikają z pośrednich wartości w kanale alfa. Czy można się tego jakoś pozbyć czy kanał alfa musi mieć tylko dwa kolory (czarny/biały)?
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2013, 15:09:50 wysłana przez P208 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2082
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #352 dnia: 03 Maja 2013, 21:41:03 »
1) Czy trzeba robić dwa plane-y (drugi odwrócony o 180 stopni względem pierwszego), aby tekstura była widoczna z dwóch stron? Czy może jest jakaś inna technika?
Tak.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #353 dnia: 03 Maja 2013, 22:08:14 »
1) Czy trzeba robić dwa plane-y (drugi odwrócony o 180 stopni względem pierwszego), aby tekstura była widoczna z dwóch stron? Czy może jest jakaś inna technika?
Drzewka do scenerii wstawia się poprzez użycie tree.inc
2) Patrząc na krawędzie gałązek widać prześwity. Prawdopodobnie wynikają z pośrednich wartości w kanale alfa. Czy można się tego jakoś pozbyć czy kanał alfa musi mieć tylko dwa kolory (czarny/biały)?
Należy użyć odpowiedniego przedrostka @, lub # w nazwie tekstury (więcej informacji w dokumentacji exe od Ra). Zmniejszyć ilość półprzeźroczystości w teksturze też nie zaszkodzi.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #354 dnia: 07 Maja 2013, 13:34:18 »
Bardzo by mi się przydało użycie opcji Mirror w 3ds Maxie. Jednak po jej użyciu, wszystkie płaszczyzny modeli są do góry nogami, pomimo tego że w podgladzie 3ds Maxa wszystko wygląda poprawnie. Jeden z użytkowników zasugerował, że jest to problem ze skryptem eksportującym model do t3d. Można to obejść używając opcji Symmetry, jednak jest ona bardziej czasochłonna, zwłaszcza jak w modelu ma znaczenie pozycja pivota.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #355 dnia: 07 Maja 2013, 14:29:06 »
A Mirror Modifier? Płaszczyzny po tym są ok. Wygląda tak samo jak mirror, tylko jest żółty. Defaultowo nie ma go chyba na paskach narzędzi, trzeba wyciągać z Customize User Interface.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #356 dnia: 07 Maja 2013, 20:38:56 »
Tak, jest to rozwiązanie problemu. Wnioskuję z tego, że ze skryptami jest raczej wszystko w porządku.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 983
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #357 dnia: 24 Maja 2013, 20:35:27 »
Mam taki problem, acz nie wiem czy to wina skryptów czy maksa. Mianowicie przy eksporcie wpisów obiektów (include'y), zlokalizowanych daleko od punktu [0,0,0], dochodzi do zaokrąglania współrzędnych. W efekcie np. ze współrzędnych 23578.891;23.205;20995.053 robi się 23578.9;23.205;20995.1. Przy większości obiektów nie jest to dramatyczny problem, ale tutaj akurat chodzi o obiekt, który powinien być wstawiony jak najdokładniej.

Czy powyższa kwestia to może być wina skryptów czy też raczej maksa (używam 3ds max 8)?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #358 dnia: 24 Maja 2013, 20:51:22 »
Max przy jednostkach [m] przyjmuje wartości do trzech miejsc po przecinku, także podejrzewać można skrypty.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #359 dnia: 02 Czerwca 2013, 18:02:17 »
Zmieniacz.ms nie może mi zmienić parametrów podsypki. Jakaś rada?