Autor Wątek:  Skrypty do 3ds max  (Przeczytany 267929 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #210 dnia: 21 Stycznia 2012, 23:02:45 »
No nie łyka. Sprawdzałem 5 razy. Jedynie /. Testowane na wersji 305.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #211 dnia: 21 Stycznia 2012, 23:05:52 »
Benny a jak jest na innych exekach? Sprawdzałeś?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #212 dnia: 21 Stycznia 2012, 23:06:13 »
Tak. Też wysypuje.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #213 dnia: 21 Stycznia 2012, 23:09:02 »
I w końcu ścieżka raczej powinna być z \ a nie /.
To nie jest wcale takie oczywiste, jest w tym jakaś głębsza myśl... W zależności od użycia ukośników tekstury są szukane w różnych miejscach. Przynajmniej dla pojazdów jest to albo katalog pojazdu, albo textures.

Być może mści się w ten sposób poprawka pozwalająca użyć kabiny z innego pojazdu (w innym katalogu). Wcześniej to też działało, ale nie szukało tekstur w odpowiednim miejscu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #214 dnia: 21 Stycznia 2012, 23:09:16 »
Od wersji 291 EXE nie trawi \, wcześniej nie miało to znaczenia.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #215 dnia: 21 Stycznia 2012, 23:16:16 »
To nie jest wcale takie oczywiste, jest w tym jakaś głębsza myśl... W zależności od użycia ukośników tekstury są szukane w różnych miejscach. Przynajmniej dla pojazdów jest to albo katalog pojazdu, albo textures.

Być może mści się w ten sposób poprawka pozwalająca użyć kabiny z innego pojazdu (w innym katalogu). Wcześniej to też działało, ale nie szukało tekstur w odpowiednim miejscu.
Ta "głębsza myśl" jest rozsądna, ale w przypadku ścieżki do tekstury, a nie t3d raczej. W końcu do modelu odnosimy się bezwzględnie a względność jest właśnie w poszukiwaniu tekstury. Stąd dla t3d powinno być \ a dla tekstur / i \. Zresztą sprawa jest warta jeszcze głębszego przemyślenia - wychodzę z założenia, że ścieżka to \, komentarze i opcje to / a coś innego to coś innego - do omówienia :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #216 dnia: 21 Stycznia 2012, 23:20:33 »
Spoko dyskusja, wszystko fajnie. Jednak proszę, by ISDR to poprawił. Mogę zrobić to sam, tylko że nie będę mógł wrzucić poprawki do aktualizacji skryptów.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #217 dnia: 21 Stycznia 2012, 23:27:09 »
Poproście o skryptowe repozytorium… :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #218 dnia: 21 Stycznia 2012, 23:38:50 »
Ta "głębsza myśl" jest rozsądna, ale w przypadku ścieżki do tekstury, a nie t3d raczej. W końcu do modelu odnosimy się bezwzględnie a względność jest właśnie w poszukiwaniu tekstury.
A jakby ktoś sobie chciał wstawić modele pojazdów jako statyczne?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #219 dnia: 21 Stycznia 2012, 23:53:03 »
Rozumiem o co Ci chodzi. Ale to nasuwa mi takie pytanie - na ile lepsze jest wyszukiwanie względne od bezwzględnego? Przy czym za ścieżkę bezwzględną rozumiem taką, której punktem początkowym jest folder główny Maszyny (czyli tam gdzie exe). Czyli gdyby wszystkie ścieżki musiałyby wyglądać tak:

dynamic\pkp\eu07\eu07 (...) dynamic\pkp\eu07\eu07-310
albo

scenery\semafory\ss...inc
ile by to było wolniejsze/gorsze od obecnego rozwiązania? O tych kilku MB więcej w paczcie nie mówię.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #220 dnia: 22 Stycznia 2012, 00:35:42 »
Pewne rzeczy są niemierzalne:
node -1 0 EU07-310 dynamic\pkp\eu07\eu07 dynamic\pkp\eu07\303E dynamic\pkp\eu07\eu07-310 0.0 headdriver 35 0 enddynamicTego typu wpisu nie da się czytać — zanim dojdziesz do tekstury, to już zdążysz zapomnieć, w jakim katalogu ona miała być.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #221 dnia: 22 Stycznia 2012, 10:45:28 »
Okej, ale exe chyba zwisa ile ma podanych wcześniej katalogów. A do układania składów większość używa Rainsteda.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #222 dnia: 22 Stycznia 2012, 11:10:50 »
Poprawka na serwerze.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #223 dnia: 22 Stycznia 2012, 12:20:59 »
Okej, ale exe chyba zwisa ile ma podanych wcześniej katalogów. A do układania składów większość używa Rainsteda.
Ja nie mówię o etapie używania, gdzie to faktycznie nie ma znaczenia. Podczas testowania exe wygodniej zmienia się wpisy w scn ręcznie. Nie muszę wtedy dbać o całą otoczkę związaną ze zgodnością z Rainsted i jego ograniczeniami.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #224 dnia: 22 Stycznia 2012, 14:28:25 »
Gdzieś wypisywałem, jak jest szukana tekstura w zależności od ukośników. Jeśli ścieżka by miała być względem głównego katalogu, to moim zdaniem powinna się zaczynać od ukośnika.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #225 dnia: 01 Lutego 2012, 23:04:02 »
Czy można zrobić tak, by podczas aktualizacji pobierać sobie tylko po jednym, zaznaczonym przez nas skrypcie? Chodzi o to, że jak sobie zmodyfikuję skrypt na własne potrzeby, to okazuje się, że on pojawia się do ściągnięcia, gdyż zmodyfikowany jest inny niż ten serwerze. A to powoduje, że gdy ISDR przerobi inny skrypt, to potem mi się automatycznie nadpisują wszystkie, które są różne od serwerowych.

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #226 dnia: 02 Lutego 2012, 12:54:41 »
Dokładnie, mam ten sam problem co @Benek. Prosił bym także by powrócono do wyboru losowego drzewek. W poprzednich aplikacjach można było wpisać 10 różnych drzewek (swoich) i losowo się je umieszczało. Było to super narzędzie.
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #227 dnia: 05 Lutego 2012, 13:40:44 »
Czy można zrobić tak, by podczas aktualizacji pobierać sobie tylko po jednym, zaznaczonym przez nas skrypcie?
Poprawka aktualizatora na serwerze. Można odznaczyć plik którego nie chcemy pobrać z serwera.
Prosił bym także by powrócono do wyboru losowego drzewek. W poprzednich aplikacjach można było wpisać 10 różnych drzewek (swoich) i losowo się je umieszczało. Było to super narzędzie.
Nie bardzo wiem o chodzi. Obecnie można wybrać rodzaje drzew(liściaste/iglaste/wszystkie) a podczas zaznaczonej funkcji losowania drzew losowanie odbywa się tylko w tych grupach, które zaznaczone są checkboxami(wysokie/niskie/drzewa). Narzędzie te powinno wystarczyć aby losowało drzewa dowolnie.

Temat wstawiania roślinności jest dość popularny więc proponuję aby wczytywanie listy drzew była z osobnego pliku tekstowego(zostawiło by się w spokoju CreateTree.ms). Mogę zrobić aby w plik ten był pobierany tylko w przypadku braku pliku na dysku. Zmodyfikowanie tego pliku na waszych kompach nie spowoduje ściągnięcia tego z serwera. Developerzy zgodni?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #228 dnia: 05 Lutego 2012, 13:59:05 »
Mnie to odpowiada. Tutaj lista: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20314.msg257326.html#msg257326 odrzuciłem z 5-7  tekstur, które albo się dublowały z innymi, albo były marnej jakości.

Driverowi chodziło o to, by np. nie tylko wybrać małe iglaste, ale także z puli tych drzew sadzić tylko 4 tex. Takie dodatkowe ograniczenie. Teraz będzie można zrobić to samo, tzn. każdy zrobi sobie ograniczenie w pliku tekstowym, jeśli wykonasz to, o czym pisałeś.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2012, 14:00:16 wysłana przez Benek »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #229 dnia: 05 Lutego 2012, 19:00:09 »
Panowie, propozycja jest :D

Ktoś już gdzieś to wstępnie proponował, ale trzeba by oficjalnie. Jako że powstaje paczka słupów SN i NN wszelakiej maści, to wygodnie byłoby przerzucić rysowanie przewodów na EXE. W pliku *.inc podało by się współrzędne środka izolatorów... coś takiego:
isolators: współrzędne_pierwszego ; współrzędne_drugiego; współrzędne_n-tego

Pytanie za 3 punkty w stronę devs: czy jest to możliwe?
Sprawa się rozchodzi o to, że obecnie postawienie słupów inaczej niż po linii idealnie prostej jest... upierdliwe? Wymaga ciągłego poprawiania modeli przewodów.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #230 dnia: 05 Lutego 2012, 19:03:58 »
ISDR mi takie coś ostatnio przesłał, po tym jak dostał Twoje słupy. Druty zrobił Linią. Nie wiem jak z eksportem, bo był to tylko plik maxa. Ponoć działa, nie eksportowałem jeszcze.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #231 dnia: 05 Lutego 2012, 19:39:13 »
Jeśli to faktycznie działa to widziałbym to dalej tak:
Lista_rozwijana_1 ->Wybór typu sieci (WN,SN,NN)
Lista_rozwijana_2 -> Wybór typu słupa
radiobutton -> materiał (drewniany, betonowy ALA, DANA, ŻN, strunobetonowy BSW, wirowy)

Jest to dość istotne bo po prawdzie, to nikt z "czopki" słupów nie wstawia. Trudno wstawić słup przelotowy na końcu linii...

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #232 dnia: 05 Lutego 2012, 22:48:23 »
@Benek wrzuc tego maxa jak masz. Ja nie mam teraz takiej mozliwosci. @pol102 zobacz sobie jak to wykombinowalem. Robi sie to w miare szybko, w wiekszosci kopiuj wklej. Export dziala lecz exe ma malego buga bo druty za szybko znikaja i cos jest nie tak z gruboscia linii.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #233 dnia: 05 Lutego 2012, 22:50:26 »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #234 dnia: 05 Lutego 2012, 23:06:30 »
Sprawdzę i ewentualnie poprawię.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2012, 23:08:10 wysłana przez pol102 »

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #235 dnia: 08 Lutego 2012, 18:55:46 »
Przerobiłem tworzenie zieleni. Obecnie nazwy tekstur wczytywane są z osobnego pliku "zielen.txt". Przy braku tego pliku zostanie on pobrany przy aktualizacji. Edycja lokalnie pliku nie wpłynie na sugerowanie pobrania pliku.
Plik znajdziemy w folderze ze skryptami lub edytujemy poprzez przycisk "edytuj listę drzew". Można używać komentarzy.
Przykład pliku zielen.txt
Kod: ("zielen.txt") [Zaznacz]
[WYSOKIE_LISCIASTE]
l61_plants/#drzewo1
l61_plants/#drzewo2
l61_plants/#drzewo3
//l61_plants/#drzewo4
l61_plants/#drzewo6
l61_plants/#drzewo7
l61_plants/#drzewo8
l61_plants/#drzewo9
//l61_plants/#drzewo10
[WYSOKIE_IGLASTE]
l61_plants/#drzewo512h
l61_plants/#drzewo512i
//l61_plants/#drzewo512j
l61_plants/#drzewo512k
l61_plants/#drzewo512l
......

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #236 dnia: 09 Lutego 2012, 03:21:20 »
Nie wiem jak to w sumie teraz przy modelowaniu słupów ogarnąć, więc do inc'a dorzucam:
isolators: współrzędne_pierwszego ; współrzędne_drugiego; współrzędne_n-tego
Od biedy potem się zaremuje...

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #237 dnia: 11 Lutego 2012, 00:37:02 »
Czy w zieleni możecie robić podgląd tex roślin? Ja nie mogę i zastanawiam się czy to nie jest wynik podania złej ścieżki do folderu głównego PC, choć innej nie umiem podać.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #238 dnia: 11 Lutego 2012, 00:50:18 »
Nie wiem jak to w sumie teraz przy modelowaniu słupów ogarnąć, więc do inc'a dorzucam:
isolators: współrzędne_pierwszego ; współrzędne_drugiego; współrzędne_n-tego
Od biedy potem się zaremuje...
Może coś bardziej jak tu?
http://rainsted.com/pl/Edytor/S%C5%82up#Parametry_w_pliku
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #239 dnia: 11 Lutego 2012, 00:59:40 »
Zielen.txt sprawuje się bardzo dobrze. Super ułatwienie. Jakbyś jeszcze mógł, to zmień sobie paczkę w stopce. Aktualnie pobiera się dość stara paczuszka. Poprzez aktualizację robi się nowsza. A co jak ktoś nie ma maxa i pobiera skrypty z kafejki? Pobierze starą paczkę. Nie mówię żeby to robić za każdym razem, ale skrypty przeszły sporą modernizację odkąd wystawiłeś link w stopce.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2012, 01:02:07 wysłana przez Benek »