Autor Wątek:  Cienie pod taborem  (Przeczytany 14657 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Cienie pod taborem
« dnia: 03 Lipca 2007, 23:31:49 »
Witam. Co myślicie o tym żeby wprowadzić cienie pod taborem?
Zrobiłem taki przykładowy:

Wydaje mi się, że to dodałoby symulatorowi jeszcze więcej realizmu:)
Pozdrawiam.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lipca 2007, 23:36:29 »
Nie za mały ten cień? Wygląda jakby z obu stron loka świeciło słońce pod dużym kątem...

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Lipca 2007, 00:37:54 »
jeżeli się już zabierac za cienie (bo to dobry pomysł) to najlepiej jakby dodatkowo współpracowały z wpisami light. Dodatkowo żeby jeszcze był cień od boku.
Zgadzam się z poprzednikiem za mało obejmuje ten cień
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Lipca 2007, 00:51:11 »
Cytat: "JONIN_EZT"
Dodatkowo żeby jeszcze był cień od boku.

Na początek wystarczy zrobić cień pod samym lokiem. Później ew. modyfikacje... ale z tym może być problem... bo cień musiałby być rzucany w tym samym kierunku, gdzie padają promienie symkowego Słońca. A co za tym idzie - przy każdym obrocie lokomotywy, cień musiałby się płaszczyć, przesuwać, obracać... A zrobienie tego za pomocą zwykłej smugi (jak w przypadku smug świateł) będzie b. trudne lub niewykonywalne...

Nie mniej jednak - pomysł z cieniem pod samym lokiem będzie świetny. Tylko jak już wcześniej wspominałem - musisz go poszerzyć.

Pozdrawiam,
Czeski.

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Lipca 2007, 09:20:24 »
Można by zrobić z boku "screena" loka, potem w photoshopie ładnie wyciąć co niepotrzebne i pomalować sam lok tak jak cień w pierwszym screenie a na reszte nałożyć kanał alpha, aby było przezroczyste. Potem dorobić poziomego plane'e, ustawić w odpowiednim punkcie i nałożyć na niego teksture i gotowe. Niestety wadą jest to, że położenie cienia się nie będzie zmieniać.

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Lipca 2007, 09:55:09 »
Na dobrą sprawę cienie powinien robić silnik graficzny symka. Ale tego to już chyba Maszyna nie uciągnie:) Trza czekać na SPT.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Lipca 2007, 10:39:00 »
Jesli to nie ma wplywu na fps to fajnie bybylo gdyby cos takiego sie pojawilo w symku.
/ \  / \  / \

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Lipca 2007, 10:48:29 »
Cytat: "Grand"
Jesli to nie ma wplywu na fps to fajnie bybylo gdyby cos takiego sie pojawilo w symku.

Niestety, ma i to nawet znaczny:] Shadeing działa na każdy trójkąt, więc każdy jeden obiekt może żucać cień i być w cieniu. Niewiem, czy obecny silnik graficzny ma możliwość selektywnego cieniowania obiektów (jakaś tam własność obiektu typu ShadeCast, ew. cieniowanie w jakiejś tam odległości od kamery), ale wycieniowanie całej scenerii jest w stanie wszamać zasoby niejednego kompa-potwora i zbić FPS:]
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Lipca 2007, 12:02:59 »
Witam ponownie. Zrobiłem kolejną wersję cienia.
Wygląda to tak:

Jak widać tym razem cień jest jednolity i ma kształt lokomotywy.
Pozdrawiam.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Lipca 2007, 12:16:10 »
Teraz wyszło świetnie! Tylko ja bym go jeszcze podniósł troszkę wyżej, aby szyny obejmowało.

Poza tym - świetna robota!
Pozdrawiam.

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Lipca 2007, 12:24:09 »
Kurczę - pięknie wygląda to odbicie buforów.
Zdecydowanie lepiej jak poprzednia wersja.
Gratuluję.
Z MaSzyną od 2003!

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Lipca 2007, 13:34:59 »
Świetnie ;) Teraz tylko zrobić taki rzut boczny i będzie malina. Można też pokombinować z cieniami sieci trakcyjnej i słupów. Jak przez szybę będziemy widzieli cienie patyków dotykające do sieci to będzie jak w realu. Tylko, że jak patyki będą opuszczone to niestety w ciuniu zostanie tak jakby były one podniesione.

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Lipca 2007, 13:35:28 »
dobra robota. Takie cienie to można zrobic w każdym modelu. Tylko popraw z tymi szynami i już będzie super
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Lipca 2007, 19:15:03 »
Poprawiłem jeszcze ten cień i teraz wygląda tak:

Za cienie z boku lokomotywy raczej nie będę się zabierał, bo było by z tym za dużo kłopotów. Nie jest to też zbyt realistyczne, ponieważ cienie zawsze będą z jednej stony i na jednej wysokości, nawet jak byśmy jechali po wysokim nasypie.
Chcę jeszcze dorobić pare cieni i jak dobrze pójdzie niedługo wypuszczę kilka do potestowania;)
Pozdrawiam.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Lipca 2007, 20:04:59 »
Świetna robota z tymi cieniami. Bardzo ładnie się to prezentuje i nadaje więcej ralizmu. Świetna robota ;)

P.S. Napisałem wcześniej, że cień boczny posiada trochę wad ;)

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Lipca 2007, 10:54:34 »
Witam. Zgodnie z tym, co mówiłem, wypuszczam paczke z cieniami do potestowania:) Są w niej cienie m. in. 201e, 303e-m, 303e-n, 4e, 203e, 104e oraz kilka wagonów. Proszę przed zamianą zrobić kopię swoich plików .t3d.
Link:
http://www.speedyshare.com/737460735.html
Jeśli w tym co wypuściłem nie będzie większych błedów i się spodoba, to zrobię więcej cieni.
Pozdrawiam.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Lipca 2007, 23:10:47 »
Witam po dłuższej przerwie. Ostatnio miałem trochę czasu, więc zrobiłem cienie pod większość taboru z paczki Mariusz-Defiler (zostały mi tylko lokomotywy spalinowe). Myślę, że jeszcze w tym tygodniu to wypuszczę. Problemem może być tylko rozmiar (ok. 200MB same pliki t3d i tekstury). Prawdopodobnie będę musiał podzielić całość na kilka części.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #17 dnia: 31 Lipca 2007, 13:52:38 »
Cytat: "adsim"
Witam po dłuższej przerwie. Ostatnio miałem trochę czasu, więc zrobiłem cienie pod większość taboru z paczki Mariusz-Defiler (zostały mi tylko lokomotywy spalinowe). Myślę, że jeszcze w tym tygodniu to wypuszczę. Problemem może być tylko rozmiar (ok. 200MB same pliki t3d i tekstury). Prawdopodobnie będę musiał podzielić całość na kilka części.


A czy te zmiany wpłyną znacząco na fps? Bo gdy pod całym taborem na scenerii będą cienie to chyba będzie to miało jakieś znaczenie

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #18 dnia: 31 Lipca 2007, 15:16:09 »
U mnie tnie się okropnie :( dlatego ostatnio postanowiłem całkowicie z nich zrezygnować :(. FPS mi spadał o jakieś 75%.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #19 dnia: 31 Lipca 2007, 15:46:27 »
Witam.
Ale z drugiej strony symek by dążył do o wiele większej realistyki to także trzeba zauważyc .
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #20 dnia: 31 Lipca 2007, 16:42:28 »
Cytat: "mechatronik"
U mnie tnie się okropnie :( dlatego ostatnio postanowiłem całkowicie z nich zrezygnować :(. FPS mi spadał o jakieś 75%.

A możesz powiedzieć na jakiej trasie, w jakim miejscu tak się tnie? Tekstury cieni mają ok. 30KB więc nie są duże. Sprawdzałem kiedyś w Koniewicach i z cieniami na exe 699 miałem spadek o jakieś 1-2 FPS. Jeśli jednak jest taki spadek wydajności symka, to może zmniejszenie widzialności dałoby może jakąś poprawę?
Pozdrawiam.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #21 dnia: 31 Lipca 2007, 19:03:33 »
A może dało by się zrobić coś takiego jak z siecią trakcyjną? Tzn. włączanie i wyłącznie cieni wedle uznania np. w start.exe. Tylko pewnie potrzeba by było pokombinować z exe symulatora.

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #22 dnia: 31 Lipca 2007, 20:10:45 »
Cienie obiektów, które by się nie poruszały można by ustawiać zależnie od
parametru "time". Np. gdyby we wpisie było time 14:00 6:00 18.00 endtime(14:00) cienie były by odchylone o 135 stopni w prawo w stosunku do (6:00).



Rozumiecie mnie? :)

Pozdrawiam

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #23 dnia: 31 Lipca 2007, 20:14:26 »
Cytat: "Bogumil.S"
Cienie obiektów, które by się nie poruszały można by ustawiać zależnie od
parametru "time". Np. gdyby we wpisie było time 14:00 6:00 18.00 endtime(14:00) cienie były by odchylone o 135 stopni w prawo w stosunku do (6:00).



Rozumiecie mnie? :)

Pozdrawiam

I dla każdego 1* inna tekstura lub model?

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #24 dnia: 31 Lipca 2007, 20:30:12 »
Nie co jakieś 45-90 stopni.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #25 dnia: 31 Lipca 2007, 20:46:02 »
Cytat: "Bogumil.S"
Nie co jakieś 45-90 stopni.

No ale nie zapominajmy, że Słońce nie porusza się w jednej osi. Do tego będzie trzeba wziąć pod uwagę zniekształcenia. Np. o godz. 12, cień będzie idealnie pod taborem. O 20:00 cień będzie mocno wydłużony. Chyba, że zakładamy że słońce zawsze będzie gdzieś z boku i cień ma się tylko obracać...

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #26 dnia: 31 Lipca 2007, 20:49:27 »
Chyba ten drugi wariant

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #27 dnia: 31 Lipca 2007, 20:53:29 »
Cytat: "adsim"
Cytat: "mechatronik"
U mnie tnie się okropnie :( dlatego ostatnio postanowiłem całkowicie z nich zrezygnować :(. FPS mi spadał o jakieś 75%.

A możesz powiedzieć na jakiej trasie, w jakim miejscu tak się tnie? Tekstury cieni mają ok. 30KB więc nie są duże. Sprawdzałem kiedyś w Koniewicach i z cieniami na exe 699 miałem spadek o jakieś 1-2 FPS. Jeśli jednak jest taki spadek wydajności symka, to może zmniejszenie widzialności dałoby może jakąś poprawę?
Pozdrawiam.


Otóż spadek FPS był na każdej trasie pod warunkiem że widok kierowałem w stronę podłogi, lub w stronę taboru z cieniem albo z takim taborem się mijałem (po prostu kiedy był w polu widzenia). Tak jak normalnie jechałem to wszystko było ok . Ten spadek 75% to tak na oko w każdym razie był na tyle duży że miałem wyjątkowo powolny pokaz slajdów (0,5-3 FPS)w miejscach gdzie normalnie było np 16FPS.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #28 dnia: 01 Sierpnia 2007, 00:26:18 »
Skończyłem właśnie robić cienie. Są one do prawie całego taboru z paczki Mariusz-Defiler. Zmniejszyłem też odległość z jakiej są widzialne, przez co mam nadzieję, zwiększy się ilość FPS. Tak jak poprzednio, radzę zrobić kopię swoich plików .t3d.
cienie v1
Pozdrawiam.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Cienie pod taborem
« Odpowiedź #29 dnia: 01 Sierpnia 2007, 14:20:08 »
Witam.
Po wrzuceniu cieni do symka i po uruchomieniu mam dośc nietypową sytuacje;) screen poniżej. Exe 699kb.

[img=http://img218.imageshack.us/img218/2136/cieniesf0.th.jpg]
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)