Autor Wątek:  Wagon Fas 413s  (Przeczytany 11071 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wagon Fas 413s
« dnia: 03 Lipca 2007, 21:40:01 »
Witam!

Parę dni temu zacząłem prace nad wagonem Fas. Na razie prezentuje się marnie. Tylko cztery kubły, platforma i węgiel.



Ponieważ to jeden z pierwszych moich poważnych modeli do Maszyny zadam parę pytań:
1. Jak mogę usunąć denerwujący efekt błyszczenia pokazujący się przy cutowanych miejscach (na bokach kubłów to szczególnie widać)?
2. Czy posiada ktoś gotowy plik .max sprzęgów i wężyków? Ja ich nie umiem robić :/

Pozdrawiam!

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lipca 2007, 21:48:08 »
W katalogu t3d np. EAOS`a klknij crtl+h i wpisz "sprzeg". Odnajdzie ci wpisy .bmp jak i sam sprzęg. Co do buforów wpisz "buffer" i będziesz tam miał wszystko. Nie wiem tylko jaki jest wpis na wężyk.

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Lipca 2007, 21:50:31 »
Ja nie chcę w notatniku sobie wklepywać sprzęgów. Poza tym tekstura nie jest modelem. #sprzeg.tga to tylko tekstura. Poza tym wagon robię wbrew pozorom w 3dsmaxie nie w notatniku. Bufory tak mniej więcej umiem robić.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Lipca 2007, 21:53:14 »
Ale innego modelu raczej tam nie ma. Przeszukałem cały ten katalog i nie znalazłem nic poza .tga i bmp. jeśli chodzi o sprzęg.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Lipca 2007, 22:07:21 »
http://net.azartsat.pl/Omega013/wezyki/wenrzyki.rar

O to chodzi? Jakiś czas temu youBy wykonał znormalizowane modele wężyków dle twórców taboru.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Lipca 2007, 22:09:30 »
ale kolega wyraźnie powiedział
Cytat: "EU7_304"
Czy posiada ktoś gotowy plik .max sprzęgów i wężyków


więc inne rozszerzenia nie są potrzebne.

[EDIT]

Przy okazji z cyklu znalezione w necie (zdjęcie czoła)
http://kolej.lodz.pl/show.php?id=42&dzial=lodzan&st=0&il=10

pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Lipca 2007, 09:43:08 »
Cytat: "EU7_304"
1. Jak mogę usunąć denerwujący efekt błyszczenia pokazujący się przy cutowanych miejscach (na bokach kubłów to szczególnie widać)?


Z własnego doświadczenia wiem, że to to takie jakby wgięcie. Za dużo wycięłeś i po prostu się zrobił taki efekt i to wcale nie jest błyszczenie tylko tam brakuje materiału. Pobaw się wierzchołkami i je poprzestawiaj, ale tak by nie naruszyć kształtu, albo zastaw czymś tylko dokładnie z krawędzią boku i użyj narzędzia collapse to się złączy w jedną całość i nie będzie problemu potem z oteksturowaniem.

EDIT: Jeszcze możesz zrobić te boki od nowa tyle, że wpisując przy tworzeniu boxa więcej vertexów(o ile nie wpisywałeś). Wtedy napewno będzie dobrze po cutowaniu.

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Lipca 2007, 07:59:13 »
Cytat: "Poscikk"
Z własnego doświadczenia wiem, że to to takie jakby wgięcie. Za dużo wycięłeś i po prostu się zrobił taki efekt i to wcale nie jest błyszczenie tylko tam brakuje materiału.


Tylko ja tam nic nie usuwałem. Wyciąłem Tylko prostokąt na wcięcie z boku. A w nim drugi prostokąt, który przesunąłem do środka kubła.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Lipca 2007, 15:04:00 »
No i przy tym przesówaniu tak się poustawiały punkty, że wyszło to co wyszło. Po prostu przy tworzeniu boxa dałeś za mało punktów w szerokości, długości i wysokości. Spróbuj od nowa wpisując większe liczby jak np. 20
Wtedy powinno być wporządku

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Lipca 2007, 16:03:37 »
Oj, 20X20X20 to strasznie dużo :/ Ale spróbuję.

Co do tego linku z wężami yB To tam jest plik max, ale chyba zrobiony na jakiejś kosmicznie (dla mnie) wysokiej wersji. Przy odpalaniu wyskakuje komunikat "Missing Dlls" i wymienia pliczki: mrMaterialAttribs.gup , reactor.dlc , ParamEditor.gup . A potem "File Open Failed: (...)\wenrzyki.max" .

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 266
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Lipca 2007, 17:00:33 »
No to musisz teraz poprosić kogoś kto ma tego (zapewne) 3dsmaxa8 o przesłanie tych plików.I powinno wtedy pójść .
Łukasz Jachimek

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Lipca 2007, 18:23:47 »
Cytat: "EU7_304"
Oj, 20X20X20 to strasznie dużo :/ Ale spróbuję


To ustaw tylko więcej punktów względem paramteru, według którego będziesz edytował. Napewno musisz zwiększyć liczbę vertexów w wysokości

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Lipca 2007, 18:49:11 »
zrobiłem 10X10X10 teraz. Myślę, że teraz już nie powinno być aż takich jajec z kubłami.

A teraz WIELKA Prośba do wszystkich użytkowników posiadających aparaty cyfrowe. Prosiłbym o upolowanie i sfotografowanie właśnie wagonu Fas 413s. Wystarczy bok i przód kubła, bo poprzednie rozwiązanie nie było zbyt trafione (Tekstura to były dwa kolory ściągnięte ze starej tekstury Fllsa - jaśniejszy i ciemniejszy :)

Pozdrawiam!

PS
Sprzęgi już zostawcie w spokoju. Dostałem już gotowca.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Lipca 2007, 21:38:27 »
Cytat: "JONIN_EZT"

Przy okazji z cyklu znalezione w necie (zdjęcie czoła)
http://kolej.lodz.pl/show.php?id=42&dzial=lodzan&st=0&il=10


Może przyda się zdjęcie czoła, które znalazł @JONIN_EZT

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Lipca 2007, 21:41:18 »
Jego niestety nie mogę wykorzystać (patrz opis zdjęcia). Mi chodzi o jakieś "normalne" (nie wiem czemu, ale tamto zdjęcie czoła 413s wydaje mi się jakieś dziwne, przesadnie ostre...).

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Lipca 2007, 19:44:58 »
Witam.

Jeśli ktoś się niepokoi, to prace nad wagonem trwają. Jestem już poza połową. Dorobię parę detali, przemapuję kubły i pobawię się sprzęgami.


Jak ponazywać bufory, żeby się wgniatały do środka przy mocniejszym uderzeniu i jak ponazywać sprzęgi i wężyki, żeby się zaczepiały?

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Sierpnia 2007, 09:14:29 »
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2007, 14:06:40 wysłana przez EU7_304 »

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline peter_gorlice

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Września 2007, 11:32:37 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Wagon Fas 413s
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Września 2007, 11:48:16 »
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6227.0.html
To jest poprawny link do tematu, wypada sprawdzać, czy link po umieszczeniu w poście działa.
Po za tym łatwo się domyślić że po zakończeniu prac nad wagonem @EU7-304 opublikował model w dziale tabor.