Autor Wątek:  Uszkodzenia przy zderzeniu  (Przeczytany 5294 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pawelpiotr19

  • Wiadomości: 138
  • DTK Katowice... I po [ga]garach :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Uszkodzenia przy zderzeniu
« dnia: 24 Maja 2007, 14:15:24 »
Mam takie pytanie a zarazem propozycje. A manowicie jest taka gra o nazwie Life For Speed (LFS) tam wystepuje takie zjawisko ze przy uderzeniu w coś tekstura w pojeżdzie sie wgina do wnętrzna pojazdu. Czy była by mozliwość zrobienia czegoś takiego w maszynie?
Max fps na szlaku 95 na stacjach od 50 do 25 fps.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Uszkodzenia przy zderzeniu
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Maja 2007, 14:54:40 »
chyba zapomniałeś, że MaSyna nie jest GRĄ tylko SYMULATOREM
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline pawelpiotr19

  • Wiadomości: 138
  • DTK Katowice... I po [ga]garach :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Uszkodzenia przy zderzeniu
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Maja 2007, 14:59:06 »
Dobrze rozumiem, była to tylko taka moja ciekawość czy jest coś takiego mozliwe, i czy miało by jakieś zastosowanie.




(prosze nie mieszajcie mnie z błotem wystarczy ze siedze w szkole po 10 godzin)
Max fps na szlaku 95 na stacjach od 50 do 25 fps.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Uszkodzenia przy zderzeniu
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Maja 2007, 16:06:47 »
Praktycznie stworzenie takich kolizji byłoby teraz nie możliwe, gdyż trzeba by edytować każdy model oddzielnie. I może być też tak, że autor modelu już nie posiada go w formie modelu .max więc edycja modelu jest niemożliwa.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline t0mcioo

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
    • Homepage
  • Otrzymane polubienia: 0
Uszkodzenia przy zderzeniu
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Maja 2007, 16:12:44 »
niektorzy siedzia 7 dni po 12h i nie narzekaja.

Na chwile obecna nie ma i zapewnie mozesz na dluzszy okres zapomniec.

Wgniecenia (nawet najprostrze) nie sa łatwie do zaimplementowania same w sobie. Najprosciej i najmniej doklanie byloby opracowanie mozliwosci dynamicznych zmian tekstor i przeladowanie odpowiednich fragmentow po zderzeniu. Zmienilo by to efekt wizulany jedynie (i jedynie z zewnatrz) + dzialalo by to z odpowiedniego kątu - w rzeczywistocsi ksztalto modelu by sie musial zmienic.

zreszta - nie ma sensu; narazie sa bardziej wazne sprawy do zrobienia (o ile wogule ktos pracuje nad nowszymi wersjami, bo rozne ploty chodza...)

@AIR -> pawelpiotr19 nie mowil ze maszyna jest gra, slowo gra jest uzyte w stosunku do LFS. A pozaztym toi ze jest symulatorem to na pewnym etapie wgniecienia, i kontrola kolizji (fizycznych) powinny byc dodane (zmienione, poprawione). <-imo
~/
"...sometimes the sound of goodbye is louder than any drum beat..."
Literówki wynikaja zwykle z braku kofeiny. Braki 'ogonków' - z niechcenia robienia sobie odcisków na kciuku.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Uszkodzenia przy zderzeniu
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Maja 2007, 16:25:22 »
pisząc, ża to jest symulator, a nie gra chodziło mi o to, że symulator ma odzwierciedlać prowadzenie pociągu, a nie bawienie się w robienie stłuczek, zderzeń itp. jak w niektórych grach
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Uszkodzenia przy zderzeniu
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Maja 2007, 16:47:55 »
Cytat: "pawelpiotr19"
Mam takie pytanie a zarazem propozycje. A manowicie jest taka gra o nazwie Life For Speed (LFS) tam wystepuje takie zjawisko ze przy uderzeniu w coś tekstura w pojeżdzie sie wgina do wnętrzna pojazdu. Czy była by mozliwość zrobienia czegoś takiego w maszynie?


propozycja ciekawa ale w symku nie chodzi o to by robic masakrę. A poza tym jak już wcześniej zostało powiedziane trzeba byłoby bardzo dokładnie budowac tabor z dodatkowymi opcjami na zniszczenie czego żaden komputer by tego nie udźwignął przy takim obciążeniu. Już nie mówię że trzeba byłoby budowac cały tabor od początku.

Po drugie nastąpiłaby zmiana w przerabianiu fizyki czyli siły zderzenia itd co na pewno nie było by proste wręcz powiedziałbym niewykonalne (chyba że ktoś jest tak dobry że by takie coś zrobił) ale to by wymagało tyle czasu że już lepiej jest czekac na koniec świata.

Właściwie to symek i tak już jest na tyle realistyczny że bez takich dodatków jest już super.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Uszkodzenia przy zderzeniu
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Maja 2007, 16:54:15 »
Chyba można zamknąć temat ...
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Uszkodzenia przy zderzeniu
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Maja 2007, 16:57:18 »
Cytat: "JONIN_EZT"

Właściwie to symek i tak już jest na tyle realistyczny że bez takich dodatków jest już super.


hmm... powiem tyle... fizyka samej EU07 czyli tytułowej maszyny pozostawia wiele do życzenia nie mówiąc o innych
Więc lepiej wykorzystać czas na jej poprawe niż robienie wgnieceń co dla mnie osobiście jest całkiem bez sensu.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

hunter

  • Gość
Uszkodzenia przy zderzeniu
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Maja 2007, 17:05:43 »
Cytat: "AIR"
chyba zapomniałeś, że MaSyna nie jest GRĄ tylko SYMULATOREM

Cytat: "AIR"
hmm... powiem tyle... fizyka samej EU07 czyli tytułowej maszyny pozostawia wiele do życzenia nie mówiąc o innych

Ekhm.. to jak w końcu jest? Ja z tym symulatorem bym się spierał. MaSzyna jest próbą odzwierciedlenia rzeczywistości, a nie symulatorem. Gdyby MaSzyna była symulatorem, nie mielibyśmy tych błędów, co są teraz. MaSzyna była i będzie grą, dopóki nie będzie w 100% odzwierciedlać rzeczywistości, to praktycznie nie jest możliwe.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Komputerowa_gra_symulacyjna

EOT.

Zamykam wątek, bo dyskusja zaczyna znów schodzić na dyskusję typy - "Symulator, czy nie symulator... Oto jest pytanie". Poza tym na propozycję padły już wyczerpujące odpowiedzi.
Profeta