Autor Wątek:  Pociągi AI  (Przeczytany 5281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maniakus

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Pociągi AI
« dnia: 15 Kwietnia 2007, 18:21:09 »
Mam problem z pociągami AI w sceneri moczniki ( konkretnie w misji EU06 EU07 ). Dodałem zamiast SU45 i SM42 lokmotywę EU04-04(SU45) i EU04-24(SM42). Okazało się że loki nie ruszają sie z miejsca tylko stoją z podniesionymi pantografami i nie wiedzą co mają robić. Oto jakie dałem wpisy:

node -1 0 EU04-24 dynamic PKP\EU04 none eu04-24 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

node -1 0 EU04-04 dynamic PKP\EU04 none eu04-04 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

Nie wiem co robić aby ruszyły.
Jestem dyslektykiem dysgrafikiem i dysortografikiem i jeśli zrobę błąd prosze o poprawe :D

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Pociągi AI
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Kwietnia 2007, 18:27:38 »
Zamiast none daj headdriver.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Pociągi AI
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Kwietnia 2007, 18:51:53 »
@EU05, przecież tam właśnie jest headdriver we wpisach?. Kompletnie więc nie wiem o co chodzi. Zacytuje post EP08, on jest najlepszym dowodem że nie czytujecie forum jak należy. O szukajce nie wspomnę.
Cytuj
Widać ze moich postów nikt tu nie czyta. Jeszcze raz napisze i to wielkimi literami POJAZDY TE NIE POSIADAJA KABINY I ZE NIE BEDE ICH ROBIL. jAK KTOŚ BEDZIE CHCIAŁ TO JE ZROBI. Pojazd ma jakas tam fizyke ale wstawiajcie go tylko jako AI ewentualnie jako nobody w krzaki.

wpisy daje poniżej:

//eu04
node -1 0 EU04-04 dynamic PKP\EU04 none eu04-04 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 EU04-24 dynamic PKP\EU04 none eu04-24 0.0 connected  0 0 enddynamic


//EU20
node -1 0 EU20-24 dynamic PKP\EU20 eu20-24 EU20 0.0 nobody 0 0 enddynamic



Pozdrawiam.


No cóż ja też pozdrawiam.

Ps. sem_EU04_s1

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Pociągi AI
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Kwietnia 2007, 19:12:48 »
Oj dobra, pomyliło mi się, no. :)

I nie EP05, a EU05. Czytaj forum jak należy.

A to:
Pojazd ma jakas tam fizyke ale wstawiajcie go tylko jako AI ewentualnie jako nobody w krzaki.
oznacza, że pojazd jako lokomotywa AI może być, tak jak wstawił Maniakus.
Nie wiem, o co Tobie chodzi.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Pociągi AI
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Kwietnia 2007, 19:38:02 »
@EU05, poprawiłem Twój nick - za pomyłkę przepraszam.
Jeszcze drobna uwaga, zacytowałem post autora modelu, więc jak piszesz
Cytuj
oznacza, że pojazd jako lokomotywa AI może być, tak jak wstawił Maniakus. Nie wiem, o co Tobie chodzi.
to spytaj EP08-015 co miał na myśli. Natomiast,
Cytuj
Zamiast none daj headdriver.
to jak przyznałeś pomyłka.
Wracając do tematu, to te loki nie mają kabin, więc po co pisać headdriver?
Jak ma jeździć jako AI to we wpisie powinien byc jako dumb.
Edit
Zwrócono mi uwagę na pewną rzecz więc dopiszę kilka zdań.
We wpisie można dać jako dumb o ile istnieje i posiadamy EU04dumb.chk
W zamierzeniu autora te modele to raczej dekoracja więc pozwoliłem sobie na zacytowanie postu.
Jeśli wpis headdriver nie działa, bo lok nie rusza, to może chk jest do ...  o czym autor wiedział i dał sugestię jak dać wpis.

Offline Maniakus

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Pociągi AI
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Kwietnia 2007, 19:46:09 »
Ale jak ustawiałem tego loka to czytałem wpis dla SU45 (dumb) było tam headdriver. I ja wiem że SU45 jest jako dumb (chyba że ktoś posiada jeszcze kabinke którą podajże zapodał MKaczy). Tak samo EU04 jest dumbem a jednak dając mu headdriver symek i tak go nie wykrywa.
Jednak dzięki za rade
Pozdrawiam
Jestem dyslektykiem dysgrafikiem i dysortografikiem i jeśli zrobę błąd prosze o poprawe :D

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Pociągi AI
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Kwietnia 2007, 20:38:30 »
Nobody oznacza że nie ma tam komputerowego maszynisty. Headdriver- jeśli nie prowadzisz Ty, to jest tam komputerowy mechanik, który prowadzi wg eventów. Jeśli dasz nobody, to tak jakbyś dziwil się, że pusta maszyna nie rusza. Po prostu nie jest obsadzona przez komputer.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

ammpp

  • Gość
Pociągi AI
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Kwietnia 2007, 21:35:49 »
Z tego co się orientuję - eventy rozpoznają pociąg po jego nazwie.
A więc jeżeli w oryginalnej scenerii masz SU45-147 to takie coś musi zostać.
Chyba że się mylę. Sprawdź.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Pociągi AI
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Kwietnia 2007, 07:25:40 »
Cytat: "ammpp"
Z tego co się orientuję - eventy rozpoznają pociąg po jego nazwie.
A więc jeżeli w oryginalnej scenerii masz SU45-147 to takie coś musi zostać.
Chyba że się mylę. Sprawdź.

Mylisz się, eventy nie rozpoznają czy to jest SU45 czy EU07.
Nazwa eventu w scn jest taka sama jak nazwa (eventu) przypisana do toru na którym ten event działa.

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pociągi AI
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Kwietnia 2007, 17:56:03 »
to ja się spytam czy masz taki wpis do AI

//osobowy Skwarki->Koniewice (dolna trasa niezelektryfikowana)

trainset MM1301 start1p 0 0

//$o UWAGA! URUCHAMIAĆ Z PLIKU BD_QuarkEN57.BAT ! Jazda jako pasażer.

node -1 0 SU46-010 dynamic PKP\SU46 #SU46-010.tga 303Ddumb 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic

node -1 0 505120-00256-3 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic

node -1 0 505120-00256-1 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 passenger 0 5 Passengers enddynamic

endtrainset

 
gdzie trainset MM1301 start1p 0 0 <-- te dwa zera muszą być bez kropi w tedy ruszą chyba że AI widzi S-1 w tedy nie ruszą. nie wiem czy teraz się coś nie zmieniło w nowym exe bo widziałem taki wpis gdzie zamiast 0 0  było 0.0 0.1 i AI uruchamiał skład.

Online Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Pociągi AI
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Maja 2007, 14:02:06 »
Ja również eksperymentowałem z EU04 i EU20 i jest jak pisze user.
W poście przyklejonym pt. "Kiedy AI nie potrafi ruszyć naszym lokiem elekrycznym" autor podaje, że w pliku *.chk danego modelu musi znajdować się instrukcja:
Load: MaxLoad=52 LoadQ=pieces LoadAccepted=pantstate LoadSpeed=1 UnLoadSpeed=0.1
Ale to nie wystarcza i loki dalej będą stać.
Druga zmiana, jaką należy wykonać, dotyczy hamulca.
W linii BRAKE: znajduje się instrukcja BrakeType=Knorr, którą należy zamienić na BrakeType=Oerlikon i wtedy będzie wszystko w porządku.
Z powyższego wynika, że AI obsługuje tylko system hamulcowy Oerlikon, a więc przy starym wpisie skład pozostaje zahamowany i będzie tak stał do sądnego dnia.

Zamykam.
Akvin
Pozdrawiam.