Autor Wątek:  Dane techniczne EU07 ?  (Przeczytany 4992 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AIR

  • Wiadomości: 379
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Dane techniczne EU07 ?
« dnia: 15 Maja 2007, 18:53:52 »
mam pytanie, co oznaczają te  prędkości ?

Prędkość przy pełnym wzbudzeniu (100%)     50,4 km/h   
Prędkość przy minimalnym wzbudzeniu (22%)  109 km/h
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: Dane techniczne EU07 ?
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Maja 2007, 19:07:12 »
Cytat: "AIR"
mam pytanie, co oznaczają te  prędkości ?

Prędkość przy pełnym wzbudzeniu (100%)     50,4 km/h   
Prędkość przy minimalnym wzbudzeniu (22%)  109 km/h

1/6 bok?

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: Dane techniczne EU07 ?
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Maja 2007, 22:24:25 »
Cytat: "Mateu"
Cytat: "AIR"
mam pytanie, co oznaczają te  prędkości ?

Prędkość przy pełnym wzbudzeniu (100%)     50,4 km/h   
Prędkość przy minimalnym wzbudzeniu (22%)  109 km/h

1/6 bok?


Dokładnie tak.

Offline AIR

  • Wiadomości: 379
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Dane techniczne EU07 ?
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Maja 2007, 07:47:51 »
Nie rozumiem tej odpowiedzi. Wiem, że osłabienie pola wzbudzenia to bocznikowanie, ale co przy tych dokładnie prędkościach się dzieje ?
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Kleeshch

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
    • http://www.ksc.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Dane techniczne EU07 ?
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maja 2007, 23:40:12 »
Witam!

Parametry te określają jaka jest minimalna prędkość dla największego (bocznik na pozycji 0) i dla najmniejszego pola (bocznik na 6 pozycji), kiedy nie przekroczony jest prąd znamionowy, czyli taki, który płynąc nie spowoduje nadmiernego przyrostu temperatury, a idąc dalej - uszkodzenia.

Prędkości takie podawane są, jak zrobił to kolega, dla minimalnego i maksymalnego wzbudzenia. Jednakże inne są dla mocy ciągłej i mocy godzinnej (dla mocy godzinnej prędkości te są nieco niższe, ponieważ może płynąć wtedy nieco wyższy prąd. Nie mam przy sobie książki o EU07, ale podejrzewam, że te właśnie podane poniżej prędkości odpowiadają mocy znamionowej.

A nawet jeśli odpowiadałyby godzinnej, to różnica jest minimalna. Zaledwie parę km/h ;)

Troszke może to zakręcone, ale mam nadzieję, że zrozumiałe.
Pozdrawiam!
www.ksc.rail.pl    
Co nieco o EP09, zapraszam serdecznie!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Dane techniczne EU07 ?
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Maja 2007, 06:53:23 »
Cytat: "Kleeshch"
A nawet jeśli odpowiadałyby godzinnej, to różnica jest minimalna. Zaledwie parę km/h ;)


Zgadza się. Odpowiednio:
- 49,8 km/h
- 106 km/h

Offline AIR

  • Wiadomości: 379
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Dane techniczne EU07 ?
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Maja 2007, 14:51:23 »
czyli w praktyce nie daje się 6 bocznika na bezoporowej równoległej poniżej 106km/h aby silników nie przegrzać ??

Bo biorąc pod uwage wybicie przekaźnika nadmiaromego może dać już 6 bok przy niecałym 70km/h
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5864
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 382
Dane techniczne EU07 ?
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Maja 2007, 14:59:55 »
Cytat: "AIR"
czyli w praktyce nie daje się 6 bocznika na bezoporowej równoległej poniżej 106km/h aby silników nie przegrzać ??

Bo biorąc pod uwage wybicie przekaźnika nadmiaromego może dać już 6 bok przy niecałym 70km/h

Ciekawe pytanie, biorąc pod uwagę że rozpędzenie loka czy całego składu zajmie nie więcej niż 2 minuty, to niebyłbym tak restrykcyjny. Jeśli natomiast nie ma szans na krótki czas osiągnięcia 106 km/h to pewnie tak jest.

Offline AIR

  • Wiadomości: 379
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Dane techniczne EU07 ?
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Maja 2007, 15:16:07 »
nie więcej niż 2 minuty to jesli jest kilka wagonów bo z kilkunastoma to już kilka dobrych minut, a powyżej 15 wagonów to trudno jest nawet do 106km/h rozpędzić - tak mi przynajmniej kiedyś pewien mechanik opowiadał. (Widaomo, że zależy to też od nachylenia szlaku)
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Kleeshch

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
    • http://www.ksc.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Dane techniczne EU07 ?
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Maja 2007, 00:33:31 »
Cytat: "AIR"
czyli w praktyce nie daje się 6 bocznika na bezoporowej równoległej poniżej 106km/h aby silników nie przegrzać ??

Bo biorąc pod uwage wybicie przekaźnika nadmiaromego może dać już 6 bok przy niecałym 70km/h


Oczywiście, że się daje. Te prędkości są określone ze wzorów - to teoria i trzeba by naprawdę długo silniki przeciążać, aby uległy uszkodzeniu. Można dać 6 bok przy stosunkowo niskiej prędkości i nic się nie stanie. Jednakże jeśli prędkość byłaby znacznie niższa niż wyżej podana, to po odpowiednio długim czasie izolacja uległaby uszkodzeniu i spaleniu.

Mimo to każda maszyna ma inne możliwości, izolacja każdego silnika jest mniej lub bardziej wytrzymała.

Zwróć uwagę, że izolacje silników trakcyjnych o klasie izolacji F mają wytrzymałości termiczną max 155°C, a izolacje silników w klasie H mają max 180°C. Te temperatury mówią same za siebie :)

Cytat: "AIR"
nie więcej niż 2 minuty to jesli jest kilka wagonów bo z kilkunastoma to już kilka dobrych minut, a powyżej 15 wagonów to trudno jest nawet do 106km/h rozpędzić - tak mi przynajmniej kiedyś pewien mechanik opowiadał. (Widaomo, że zależy to też od nachylenia szlaku)


No i jeśliby jechał np. 80 km/h i pociąg wcale nie chciał się bardziej rozpędzać, a miał włączony układ równoległy bez oporników i pole maksymalnie osłabione, to prąd by znacznie przekraczał znamionowy. Jeśli jechałby np. godzinę, to silniki miałyby szansę się przepalić :)
www.ksc.rail.pl    
Co nieco o EP09, zapraszam serdecznie!

Offline AIR

  • Wiadomości: 379
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Dane techniczne EU07 ?
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Maja 2007, 21:05:52 »
Dzięki za odpowiedź.

Nie chce zakładać nowego tematu bo moje kolejne pytanie dotyczny również EU07
Co należy w pliku *.mmd zmienić aby dźwięk "motor-eu07.wav" na pierwszym układzie  było słychać głośniej? Bo przy predkości 40km/h  na bezoporowej szeregowej dźwieku tego już praktycznie nie słycha, a w rzeczywistości przeciez tak nie jest:/
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Kleeshch

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
    • http://www.ksc.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Dane techniczne EU07 ?
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Maja 2007, 21:15:57 »
Na pozycji bezoporowej przez opornik nie przepływa prąd. Zasilanie silników wentylatorów oporników pochodzi ze spadku napięcia na jednym z nich. Zatem jeśli nie przepływa przez niego prąd - wentylator nie ma zasilania.

Może o jakimś innym ogłosie w rzeczywistości piszesz?

Pozdrawiam!
www.ksc.rail.pl    
Co nieco o EP09, zapraszam serdecznie!

Offline AIR

  • Wiadomości: 379
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Dane techniczne EU07 ?
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Maja 2007, 21:28:22 »
tak oczywiście mój błąd, pomyliłem się, chodzi mi o dźwięk "motor-eu07.wav" czyli silników
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU