Autor Wątek:  TGV w Polsce  (Przeczytany 14705 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PEKAPE

  • Gość
TGV w Polsce
« dnia: 04 Maja 2007, 19:37:42 »
Witam

Właśnie dowiedziałem się że PKP podjeła decyzje o kupnie 20 super pociągów (składów) TGV.Pierwsze maszyny wyruszą w droge być może w 2009 na trasie Warszawa-Kraków,Warszaw-Katowice i Warszawa-Gdańsk.Aby jednak jeżdziły PKP zapowiada modernizację torowiska po których będą jezdzić te szybkie pociągi co skruci znacznie czas podróży, jak na przyład na trasie Warszawa-Katowice obecnie czas przejazdu wynosi około 3 godzin pociągiem IC,a po wprowadzeniu TGV dystans ten pokonanay zostanie w mniej niż 2 godziny.


Żródło informacji-TVP


pozdrawiam

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
TGV w Polsce
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Maja 2007, 19:48:05 »
Czy chodziło Ci o TGV?
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

PEKAPE

  • Gość
TGV w Polsce
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Maja 2007, 19:50:12 »
Sory,mój błąd już poprawiłem.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
TGV w Polsce
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Maja 2007, 19:51:17 »
Cytat: "Akvin"
Czy chodziło Ci o TGV?


z pewnością:
http://www.rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=5562

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
TGV w Polsce
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Maja 2007, 19:55:25 »
Cytat: "EU07-457"
http://www.rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=5562


Cytuj
Obecny stan torów nie pozwala rozwijać szybkości większej niż 160 km. Na niektórych odcinkach muszą zwalniać do kilkudziesięciu kilometrów.


Też tam ktoś inteligentny siedzi... od kiedy miarą szybkości są km?
Chyba że to cytat z "Puls Biznesu".
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
TGV w Polsce
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Maja 2007, 20:35:51 »
A pan prezes chyba zapomniał o napięciu w sieci trakcyjnej. Jak narazie nic nie wskazuje na to, by na w/w trasach nastąpiła zmiana napięcia dla TGV (trójsystemowe TGV na prądzie 3000 V mają maksymalną prędkość 160 km/h).

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
TGV w Polsce
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Maja 2007, 20:39:07 »
Mi się pociągi TGV w ogóle nie podobają.
Są takie jakieś.......kosmiczne.
Dużo, dużo, dużo..... bardziej podobają mi się te co mamy teraz mimo że są wolniejsze.
Moim zdaniem: TGV'om w Polsce stop!

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
TGV w Polsce
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Maja 2007, 20:53:02 »
Wcale nie chodzi o pociągi TGV, ale dziennikarze stosują to określenie jako synonim składu zespolonego. Jeśli już to pewnie będzie to Pendolino, a może ICE... Z resztą na razie to sobie możemy dywagować, podobnie jak o tych dziesięciu nowych lokomotywach dla PKP IC.
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
TGV w Polsce
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Maja 2007, 21:00:37 »
Mamy teraz okres szumnych zapowiedzi i wielkich planów.
Już tysiące oświeconych umysłów pracuje dla dobra i rozwoju kochanej Ojczyzny. Nowy plan 5-cio letni, wizjonerski i śmiały projekt skoku w XXI wiek. Wysiłek całego narodu da plon stokrotny, z którego korzyści czerpać będą przyszłe pokolenia. Hartuje się stal, tężeje beton. Do użytku obywateli oddaje się kilometry nowych autostrad i szlaków kolejowych. Ogrom prac tych przyćmiewa osiągnięcia lat minionych i złotymi zgłoskami zapisuje się świadomości narodu.

A tak naprawdę to zobaczymy co będzie...
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
TGV w Polsce
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Maja 2007, 21:04:53 »
Pendolino już bardziej mi się podoba.
Wolał bym żeby było coś na wzór EU43 i zmodernizowane wagony.

Pozdrawiam

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
TGV w Polsce
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Maja 2007, 21:11:57 »
Witam :)
To wszystko to tylko marzenia, bo najłatwiej to się tylko o tym mówi ale żeby cos zrobić czy nawet miec na to kase to już problem.

Pozdrawiam, Daniel:)
^^PR Rzeszów^^

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
TGV w Polsce
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Maja 2007, 21:17:42 »
To mnie uspokoiłeś :))))

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
TGV w Polsce
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Maja 2007, 23:39:51 »
Zapewne dostawa nowych EZTów nastąpi w lutym... ;-)

A swoją drogą, skoro
Cytuj
Wcale nie chodzi o pociągi TGV, ale dziennikarze stosują to określenie jako synonim składu zespolonego


to dlaczego kibello to nie TGV ?? ;-) Albo inaczej zapytam - jaka jest różnica między 'składem zespolonym' a EZT?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
TGV w Polsce
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Maja 2007, 00:15:29 »
Cytat: "adamst"
to dlaczego kibello to nie TGV ?? ;-) Albo inaczej zapytam - jaka jest różnica między 'składem zespolonym' a EZT?


Kibel ma stałe zestawienie - dwa rozrzadcze i jeden silnikowy. Skład zespolony ma zazwyczaj dwa loki (przód i koniec) a to co sie znajduje miedzy nimi jest zależne od zapotrzebowania - raz moze być 15 wagonów a raz 4.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
TGV w Polsce
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Maja 2007, 01:01:29 »
No to nic tylko porozpinać ET41, w środek powstawiać wagony i mamy "TGV na miarę naszych możliwości" ;-)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
TGV w Polsce
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Maja 2007, 08:03:10 »
Cytat: "adamst"
No to nic tylko porozpinać ET41, w środek powstawiać wagony i mamy "TGV na miarę naszych możliwości" ;-)

Ja już widziałem gzieś taki screen (na forum).
Co do kosmicznego wyglądu takiego składu - nie zgodzę się. Cały środek to normalne wagony przystosowane do wielkich prędkości. Jedynie czoło składu wygląda jak czoło samolotu. To ja zadam pytanie; jak ma wyglądać? Jak EP09? Może jakaś mądrala mi odpowie?

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
TGV w Polsce
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Maja 2007, 09:33:32 »
Cytat: "adamst"
No to nic tylko porozpinać ET41, w środek powstawiać wagony i mamy "TGV na miarę naszych możliwości" ;-)

1
2

Co do samego TGV to zawsze mi się podobało. Jeżeli ktoś widzi w nim coś kosmicznego to niech spojrzy na Maglev albo inne pociągi wysokich prędkości.
przykład 1
przykład 2
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
TGV w Polsce
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Maja 2007, 11:21:14 »
No cóż... Chłopcy by chcieli rozwijać 250 km/h z pionową ścianą czołową. Z drugiej strony trudno się dziwić skoro na polskich torach nie widzieli jeszcze niczego co miałoby stylistykę młodszą niż lata 80. Stąd szokują teraz EN57-20XX, czy też ta EW60... o 14WE nie wspominając.
U nas EU43 olali, a Włosi sobie porobili składy zespolone... No ale możecie się cieszyć, bo nie szpeci to pięknych szlaków PKP. Wszak te nowoczesne kształty są obrzydliwe i zaburzają harmonię cudownych stylistycznie EN57 (zwłaszcza 19XX) i SU46 ;].
Na dodatek rodzimy przemysł produkuje polskie TGV ;)... czyli ED74 z PESY.
http://www.gmfk.pl/cpg144/albums/userpics/10002/20-04%20ED74-01a.jpg
http://www.gmfk.pl/cpg144/albums/userpics/10002/20-04%20ED74-01b.jpg
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
TGV w Polsce
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Maja 2007, 11:31:35 »
Mój ulubiony lok to był by EU43, bardzo lubię 14WE, ED74 jeszcze może być :)
Ale nie wytrzymał bym czegoś o kształtach TGV.
Pozdrawiam

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
TGV w Polsce
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Maja 2007, 11:58:27 »
Zaraz coniektorzy zamiast sie cieszyc to zaczna piepszyc ze TGV nie maja klimatu...

Ludzie, jezdzie do Kambozy czy Turkmenistanu czy na inne zadupie (o ile tam jest kolej). W krajach trzeciego swiata na pewno znajdziecie duzo klimatycznych pojazdow szynowych ledwo jezdzacych. Albo moze zrobcie zbiorke na modernizacje Gagara zeby jezdzil ponad 160 km/h , wtedy bedzie klimat jak jasna cholera !
/ \  / \  / \

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
TGV w Polsce
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Maja 2007, 13:34:15 »
witam

tak czytałem to przed chwilą i trochę mnie to zdziwiło. Już i tak dobry plan z naprawą E-65 i tu już każdy by sie cieszył szczególnie z naprawą odcinka gdzieś z 70km przed Warszawą  Wschodnią gdzie stan torów to jest taki że lepiej nie mówic no i naprawa mniejszych odcinków jak w Pruszczu Gdańskim i nawet przebudowa Gdyni Głównej Osobowej co mnie zaciekawiło. Pamiętam ostanią naprawę jak modernizowano wejścia do tunelu z peronów (to był chyba 1998 ale mogę się mylic)

TGV. Szczerze to nie wiem po co aż tak szybki tabor fakt faktem przewidywane Vmax będzie 200km/h to i tak już można by lepiej zrobic do 160km/h puścic EP09 i dodatkowo przywrócic EP23 i EP40.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
TGV w Polsce
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Maja 2007, 19:07:03 »
Cytat: "Profeta"
U nas EU43 olali, a Włosi sobie porobili składy zespolone...
Małe sprostowanie się należy. Te lokomotywy E464 na zdjęciach ze składem zespolonym to nie są przerobione z EU43.
Nasze EU43 na emigracji wyglądają tak (nawet oznaczenie nasze się zachowało :) ).

andrev1989

  • Gość
TGV w Polsce
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Maja 2007, 20:47:03 »
Cytat: "Krzysiek626"
Cytat: "adamst"
No to nic tylko porozpinać ET41, w środek powstawiać wagony i mamy "TGV na miarę naszych możliwości" ;-)

Ja już widziałem gzieś taki screen (na forum).
Co do kosmicznego wyglądu takiego składu - nie zgodzę się. Cały środek to normalne wagony przystosowane do wielkich prędkości. Jedynie czoło składu wygląda jak czoło samolotu. To ja zadam pytanie; jak ma wyglądać? Jak EP09? Może jakaś mądrala mi odpowie?


Ja też widziałem. Nawet chyba więcej niż jeden:) Był ET41-100 ze składem Z1 (chyba) i ET41 pomalowany w barwy bohunowe z bohunami w środku. Takie nasze TGV.

A pismakom i dziennikarzom znowu się coś poknociło. TGV to nazwa ekspresu, a to chodzi o składy zespolone z wychylnym pudłem.
Poza tym PKP IC dopiero zleciło możliwość realizacji projektu. Studium wykonalności się to chyba nazywa.

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
TGV w Polsce
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Maja 2007, 21:07:59 »
Cytat: "andrev1989"
Poza tym PKP IC dopiero zleciło możliwość realizacji projektu. Studium wykonalności się to chyba nazywa.
Na IC Forum jest również o tym wątek w którym wypowiada się b. prezes PKP IC, p. Jacek Prześluga - polecam przeczutać.
Cytat: "[url=http://www.ic.rail.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=389
Jacek Prześluga[/url] na IC Forum w temacie "1Q z zyskiem dla PKP IC - czy aby na pewno? TGV w Polsce?""]A mnie ta hucpa z pociągami TGV-IC przypomina często używaną PiS-owską taktykę "przykrywania" złych wiadomości. Kiedy rodzi się obawa, że spółka będzie musiała przeżyć szok wagonowy już latem tego roku - czyli niebawem - włącza się przykrywkę: budujemy TGV! I nieważne, że jeszcze nawet nie ma zespołu, który by przygotował stosowne wnioski, że z kasą wcale nie jest tak fantastycznie (z kasą inwestycyjną, bo przecież za chwilę trzeba będzie płacić za zamówione lokomotywy), nieważne, że nie ma infrastruktury - ważne, by przykryć szok, jakim okaże się dla spółki brak taboru latem.

Iwan potwierdza, że mówią o tym jaskółki na mieście, ale nie tylko one: rozmawiałem z prezesami spółek naprawy taboru, którzy przecierają oczy ze zdumienia. Że można było tak zaniedbać sprawę remontów! I odwołać Matylę w najmniej pożądanym momencie. To był błąd prezesa, uparcie dążącego, by wyrzucić ze stołka niewygodnego zastępcę i wstawić swojego (miał być Kiepura...). I to się zemściło, nie miał kto kontynuować rozmów z ZNTK-ami, prezes pojechał dopiero w kwietniu na naradę taborową i... spotkał się trzecim garniturem ZNTK-ów. A u samych prezesów, wymachując im przed nosem legitymacją polityczną i próbując stawiać ich do pionu, nic nie wskórał. Przetarg unieważniono, a nowe stawki proponowane dzisiaj, są dla IC niekorzystne.

Mam coraz więcej informacji na temat sytuacji taborowej PKP IC, dostaję prywatne maile od pracowników spółki, także od tych, którzy się martwią innym problemem - latem nie będzie drużyn konduktorskich w odpowiedniej do potrzeb liczbie... Zdaje się, że w gospodarce kadrowej prezesa coś kuleje: są pomysły na zagospodarowanie koleżanek (już trzy panie wykonuję tę samą robotę, którą przedtem wykonywała Anna Rosiek w pojedynkę), kolegów oraz rodziny (szwagier trafił w końcu do Przewozów Regionalnych, jak czytałem na innym forum), nie ma pomysłu na pracowników niższego szczebla. Jedynym pomysłem jest psycholog, który ma przesłuchiwać konduktorów. Choć i to na razie pozostaje w fazie zapowiedzi... Jak TGV.

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
TGV w Polsce
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Maja 2007, 23:22:46 »
Cytat: "JONIN_EZT"
Szczerze to nie wiem po co aż tak szybki tabor fakt faktem przewidywane Vmax będzie 200km/h to i tak już można by lepiej zrobic do 160km/h puścic EP09 i dodatkowo przywrócic EP23 i EP40.

To może zaproponujesz jeszcze Pm36-1... Mógłby prowadzić np. BWE, nie było by problemów z innym napięciem w sieci, ale z drugiej strony Niemcy nie wpuściliby jej ze względu na zagrożenie pożarowe ;). Drobne modyfikacje i może 160 km/h by pojechała ;).
Ja jednak mam nadzieję, że żartowałeś, a nie mówiłeś szczerze...
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
TGV w Polsce
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Maja 2007, 23:37:17 »
Kto powiedział że nowoczesnymi składami nie można jeździć te 40 czy 60km/ h ?:>

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
TGV w Polsce
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Maja 2007, 02:56:32 »
Cytat: "Profeta"
To może zaproponujesz jeszcze Pm36-1... Mógłby prowadzić np. BWE, nie było by problemów z innym napięciem w sieci, ale z drugiej strony Niemcy nie wpuściliby jej ze względu na zagrożenie pożarowe ;). Drobne modyfikacje i może 160 km/h by pojechała ;).
Ja jednak mam nadzieję, że żartowałeś, a nie mówiłeś szczerze...



Pm36 - nie pocianie 160km/h - lok zostal zaprojektowanydo ciagniecia max 4-5 wagonow. Betoniarze z PKP dobili Peeme ciagnac dlugie sklady. Ten parowoz juz ledwo co jezdzi :(

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
TGV w Polsce
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Maja 2007, 13:51:59 »
Cytat: "Mariusz W."
Na IC Forum jest również o tym wątek w którym wypowiada się b. prezes PKP IC, p. Jacek Prześluga


No wlasnie ;) Polecam ten watek - juz w te wakacje PIC bedzie mial spore braki taborowe i co najsmieszniejsze obecny prezio mial nawet koncepcje zeby wypozyczac z PRów EZTy, na szczescie ktos mu powiedzial, ze EN57 to nie Pendolino. ;)
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline Oskki

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
TGV w Polsce
« Odpowiedź #28 dnia: 09 Czerwca 2007, 13:59:40 »
A po co nowe składy?? J sie w symku rozpędziłem ep09 do 240 km\h xD
Niestety nie mam screenów bo zapomniałem zrobic ;/

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
TGV w Polsce
« Odpowiedź #29 dnia: 09 Czerwca 2007, 15:00:42 »
Wiesz co to jest prędkość konstrukcyjna? :/
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.