Autor Wątek:  Alternator  (Przeczytany 4318 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bachaha

  • Gość
Alternator
« dnia: 09 Kwietnia 2007, 11:47:13 »
Mam do napisania prace na temat alternatora trójfazowego. Na forum nie brakuje znawców od elektryki wiec czy moglibyscie mi Panowie wypisac typowe symptomy niesprawności altenatora? Co do uszkodzeń mechnicznych to cos wymysle, natomiast nie wiem jaki moze byc symptom np przebić na uzwojeniu wzbudzenia :( elektryka to nie jest moja mocna strona :P

Offline moko_loko

  • Wiadomości: 189
  • :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Alternator
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Kwietnia 2007, 13:03:48 »
hmm może ta stronka ci pomoże http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator

pozdrawiam
...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Alternator
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Kwietnia 2007, 21:31:13 »
Uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia spowoduje zmiany napięcia fazowego. W alternatorze z układem wzbudzenia wartość napięcia fazowego ustala się regulując prąd w uzwojeniu wzbudzenia. Czyli jak przywrze miedzy zwojami to prąd nam się zwiększy i zmieni nam się napięcie na zaciskach. :)
Może te linki pomogą:
http://www.sciaga.pl/prace/getattach.html?aid=12149&.doc

http://zme.iee.put.poznan.pl/lab/lab_bme/altern.htm

A co do symptomów niesprawności urządzonka to:
-Zmniejszona wydajność prądowa jednej fazy
-Niesymetryczne napięcia fazowe (asymetria faz)
-Jeżeli alternator z prostownikiem to duże tętnienia po samym diodowym  
 module prostującym ( 3 fazowym mostku prostowniczym)
-Nieprawidłowe działanie odbiornika energii z alternatora (jeśli byłaby to    
 żarówka to np. by przygasała -w każdym razie nie działałaby normalnie)
-Dym wydobywający się z obudowy... ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Bachaha

  • Gość
Alternator
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Kwietnia 2007, 07:56:01 »
Bardzo Wam dziekuje za odpowiedź, szczególnie Panu @mechatronik :)
Pozdrawiam!