« Odpowiedź #2 dnia: 09 Kwietnia 2007, 21:31:13 »
Uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia spowoduje zmiany napięcia fazowego. W alternatorze z układem wzbudzenia wartość napięcia fazowego ustala się regulując prąd w uzwojeniu wzbudzenia. Czyli jak przywrze miedzy zwojami to prąd nam się zwiększy i zmieni nam się napięcie na zaciskach. :)
Może te linki pomogą:
http://www.sciaga.pl/prace/getattach.html?aid=12149&.dochttp://zme.iee.put.poznan.pl/lab/lab_bme/altern.htmA co do symptomów niesprawności urządzonka to:
-Zmniejszona wydajność prądowa jednej fazy
-Niesymetryczne napięcia fazowe (asymetria faz)
-Jeżeli alternator z prostownikiem to duże tętnienia po samym diodowym
module prostującym ( 3 fazowym mostku prostowniczym)
-Nieprawidłowe działanie odbiornika energii z alternatora (jeśli byłaby to
żarówka to np. by przygasała -w każdym razie nie działałaby normalnie)
-Dym wydobywający się z obudowy... ;)
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76