Autor Wątek:  Robienie tekstur i modeli.  (Przeczytany 5521 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Epoka

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Robienie tekstur i modeli.
« dnia: 05 Marca 2007, 18:08:55 »
Witam!
Od jakiegoś czasu gram w maszynie, lecz nie potrafię robić tekstur i modeli. :( Chciałbym się dowiedzieć w jakim programie można to robić i czy mógłby mnie trochę podszkolić. Będę bardzo wdzięczny.    Pozdrawiam Epoka
"...Piłeś nie jedź, nie piłeś wypij WARS wita..." :)

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Robienie tekstur i modeli.
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Marca 2007, 18:28:35 »
najlepsze programy to gmax i 3dsmax

gmax jest darmowy

3dsmax niestety nie no chyba ze znajdziesz cracka
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Robienie tekstur i modeli.
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Marca 2007, 18:43:46 »
link na gmax

http://games.softpedia.com/get/Tools/gmax.shtml

3dsmaxa (tylko wersja trial)

http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Graphic/Graphic-Editors/3D-Studio-Max.shtml

co do textur

http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3199 (przydatne materiały)

a tu modelowanie

http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=1142

niestety wiecej nie pomoge bo słabo sie znam na budowie taboru[/url]
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Forest Gump

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Robienie tekstur i modeli.
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Marca 2007, 20:59:50 »
hmm w trakcie przenoszenia mój post zaginął w akcji :P Dlatego napisze jeszcze raz. Czy modele taboru w symku są wykonywane w jakiejś skali, czy wymiary modelu są takie jak w rzeczywistości?? Mógłby mi to ktoś wyjaśnić ??

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Robienie tekstur i modeli.
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Marca 2007, 21:27:37 »
Cytat: "Forest Gump"
hmm w trakcie przenoszenia mój post zaginął w akcji :P Dlatego napisze jeszcze raz. Czy modele taboru w symku są wykonywane w jakiejś skali, czy wymiary modelu są takie jak w rzeczywistości?? Mógłby mi to ktoś wyjaśnić ??


W 3dsmaxie/gmaxie robisz w metrach, nadajesz im prawdziwe rozmiary, nic nie skalujesz, tylko oczywiście musisz mieć ustawione odpowiednie jednostki miary w programie.
-//-

Offline Forest Gump

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Robienie tekstur i modeli.
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Marca 2007, 21:33:03 »
miałem jednostki ustawione na metry, i dla próby wykonałem sobie sześcian o wymiarach 2X2X2 m, a gdy uruchomiłem symulator to ten sześcian w porównaniu do np. taboru był olbrzymi.... dlatego właśnie pytałem.

hunter

  • Gość
Robienie tekstur i modeli.
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Marca 2007, 21:13:55 »
Zle ustawione jednostki w programie.

Offline Forest Gump

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Robienie tekstur i modeli.
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Marca 2007, 21:24:14 »
hmm.... czy mógłbyś to jakoś sprecyzować?? Miałem ustawione na metry, a wyszło takie cuś

EDIT:
Dobra juz wiem co zle mialem :P

Zamykam
Akvin