Autor Wątek:  Filmy kolejowe w sieci  (Przeczytany 993231 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #450 dnia: 02 Lipca 2011, 18:32:09 »
Chyba jakiś niezrównoważony maszynista żeby wpuszczać tego wyrfla za nastawnik…
&feature=related
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #451 dnia: 02 Lipca 2011, 18:44:12 »
@EU40 Zauważ, że kran już na pewno od jakiegoś czasu był na tej pozycji.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #452 dnia: 02 Lipca 2011, 18:44:39 »
Naciskanie odluźniacza podczas wdrażania hamowania.. Żałosny widok.
Ten pociąg prowadził maszynista czy ubogi pastuszek?

Na jakiej postawie twierdzisz, że użycie odluźniacza jest żałosne? Skoro stosuje się po to by nie zużywać obręczy na kołach w lokomotywie..

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #453 dnia: 02 Lipca 2011, 18:49:46 »
Chyba jakiś niezrównoważony maszynista żeby wpuszczać tego wyrfla za nastawnik…
&feature=related
Heh, adiitir czyli znienawidzony przez youtube'owiczów troll który pisał durne komentarze pod każdym filmem z MaSzyny, poprowadził siódemkę - temat na film mamy.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #454 dnia: 02 Lipca 2011, 18:54:31 »
Cytuj
Na jakiej postawie twierdzisz, że użycie odluźniacza jest żałosne? Skoro stosuje się po to by nie zużywać obręczy na kołach w lokomotywie..]Na jakiej postawie twierdzisz, że użycie odluźniacza jest żałosne? Skoro stosuje się po to by nie zużywać obręczy na kołach w lokomotywie..

Szanowny Kolego Beta :)
Przeczytaj to co napisałeś i głęboko się zastanów.. Pomyślałeś co się w danej chwili dzieje na składzie pociągu?
Nie dość, że zmniejszył skuteczność hamowania (wyluzował hamulec lokomotywy) zaczął wdrażać dalej stopniowe hamowanie.
Maszynista w ten sposób ,,nie czuje" co się dzieje wewnątrz wagonów, jak i na ich podwoziu. Ważne, że jaśnie Pan nie zużywa sobie klocków. Najlepiej w ogóle je wyrzucić z loka!
Takie działania doprowadzają do usterek zestawów kołowych w wagonach.
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2011, 19:06:38 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #455 dnia: 02 Lipca 2011, 19:04:02 »
Pomyślałeś co się w danej chwili dzieje na składzie pociągu?
Wtrącę się. Tak, pomyślałem. Może składem delikatnie szarpnąć. Nic poza tym.
zaczął wdrażać dalej stopniowe hamowanie.
Nie zauważyłem.
Takie działania doprowadzają do usterek zestawów kołowych w wagonach.
Bez przesady.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #456 dnia: 02 Lipca 2011, 19:08:15 »
 
Cytuj
   Takie działania doprowadzają do usterek zestawów kołowych w wagonach.

Bez przesady.

Piszesz to bo tak Ci się wydaje, bo ja napisałem wyraźnie co się naprawdę dzieje.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #457 dnia: 02 Lipca 2011, 19:12:54 »
Piszesz to bo tak Ci się wydaje, bo ja napisałem wyraźnie co się naprawdę dzieje.
Piszę tak, bo pracownik z 34 letnim stażem nigdy nie słyszał o usterce bezpośrednio z przyczyny takiego stylu hamowania.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #458 dnia: 02 Lipca 2011, 19:18:15 »
To jest jak najbardziej normalne odluźnić lokomotywę, a potem sam skład.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #459 dnia: 02 Lipca 2011, 19:35:29 »
Nie wyjeżdżaj tu z 34-letnim doświadczeniem, bo chyba nie wiesz do czego służy urządzenie nazywane odluźniaczem.
Rozumiem, że można go wcisnąć podczas wdrożonego hamowania, ale naciskać na jego przycisk i stopniowo zwiększać poziom hamowania, to już świadczy o jego ,,fachowości" (1:27 - 1:32 filmu).
Może i o tym nie słyszałeś, ale chyba kilka razy przewróciłeś się w wagonie od wdrożonego hamowania ;)
Cytuj
To jest jak najbardziej normalne odluźnić lokomotywę, a potem sam skład.
To co wydaje Tobie się normalnym w głębi rzeczy normalnym nie jest.
No, może przesadziłem, nazwę to raczej złym nawykiem maszynistów.
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2011, 19:42:13 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #460 dnia: 02 Lipca 2011, 19:43:15 »
ale naciskać na jego przycisk i stopniowo zwiększać poziom hamowania, to już świadczy o jego ,,fachowości".
Proszę, wskaż mi fragment filmiku, w którym maszynista zwiększając poziom hamowania ma wciśnięty przycisk odluźniacza lokomotywy.
Ok, wysłałem wiadomość przed Twoją modyfikacją. Fakt, może maszynista trochę "nadużył", ale do niczego to nie prowadzi. I zdania w tej kwestii nie zmienię.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #461 dnia: 02 Lipca 2011, 19:45:59 »
Patrz wyżej.
1:27-1:32.
Obserwuj dokładnie ruch dłoni.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #462 dnia: 02 Lipca 2011, 19:48:02 »
Domniemam, że chodzi Ci o prawą dłoń. Maszynista nie zmieniał pozycji kranu, trzymał "palcami" nastawnik, a później szybko pociągnął wajchę od trąbki. Widać, że ręką omija kran.

Offline Damo

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #463 dnia: 02 Lipca 2011, 19:48:53 »
Ja zauważyłem że pociągnął, a wydaje mi się że ta pozycja to nie jest pozycja jazdy...
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2011, 19:50:50 wysłana przez libertyn89 »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #464 dnia: 02 Lipca 2011, 19:49:04 »
Pokaż mi w której sekundzie zwiększa stopień hamowania po naciśnięciu odluźniacza. Przejrzałem filmik cztery razy po dwa razy, osiem razy raz po raz i nie dostrzegłem tego momentu.

Wolniej troche bo nawet filmu osiem razy nie można obejrzeć.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Damo

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #465 dnia: 02 Lipca 2011, 19:50:52 »
Dokładnie po 1:30 minimalny ruch prawej dłoni, mnie jednak chodzi o to że ta pozycja to nie jest pozycja jazdy, lecz hamowania.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #466 dnia: 02 Lipca 2011, 19:55:29 »
@Damo, to nie ma znaczenia w tym momencie. Możecie nawet zauważyć końcówki palców pod kołem nastawnika. Teraz to dam głowę, że nie zmieniał pozycji. http://www.youtube.com/watch?v=taJMotDbD7k&feature=player_detailpage#t=91s W tym kadrze widać końcówkę rączki kranu pod dłonią maszynisty.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #467 dnia: 02 Lipca 2011, 19:57:55 »
Nawet gdyby zmienił o te kilka milimetrów to nic się nie stanie. Ciężka ręka chciał ją przesunąć a że kran lekko chodził może ją delikatnie przesunął-nie istotne.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #468 dnia: 02 Lipca 2011, 19:58:35 »
Powstało 15 postów, a ja nadal nie wiem czy takie zachowanie jest prawdziwe czy też nie. Prosiłbym o odpowiedź kogoś, kto wie na 100% jak jest naprawdę oraz podał argumenty dlaczego tak jest.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #469 dnia: 02 Lipca 2011, 20:00:25 »
Jeżeli dokładniej obejrzy się film, to widać, że skład wyluzował w pozycji ,,jazda" i wcinął przycisk odluźniacza (co jest prawidłowe, aby szybciej odhamowała lokomotywa).
Mechanik jednak wdrożył jeszcze raz I-szy stopień hamowania, trzymając wciśnięty przycisk odluźniacza.

Zresztą.. O co mamy kopię kruszyć. Obejrzyjcie teraz film Patrykosa, gdzie ,,nasz bohater" na tej samej lokomotywie przy 120 km/h ma wdrożony I-szy stopień hamowania a w cylindrze loka ciśnienie jest równe zeru..
Cytuj
Teraz to dam głowę, że nie zmieniał pozycji.
&feature=player_detailpage#t=91s W tym kadrze widać końcówkę rączki kranu pod dłonią maszynisty.
Uważaj, masz tylko jedną :)
Akurat w tym kadrze widać ruch dłonią.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Damo

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #470 dnia: 02 Lipca 2011, 20:00:54 »
No tak zgadza się lecz ja chce zwrócić uwagę na to że kran nie jest w pozycji neutralnej lecz hamowania (chyba że się mylę). To może ktoś mi powie czy wolno używać odluźniacza gdy kran jest w poz. hamowania?
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2011, 20:06:06 wysłana przez libertyn89 »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #471 dnia: 02 Lipca 2011, 20:04:49 »
Oczywiście. Można luzować przyciskiem w pozycji hamowania. Ale nie luzować i zarazem stopniowo hamować.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #472 dnia: 02 Lipca 2011, 20:08:12 »
Oczywiście. Można luzować przyciskiem w pozycji hamowania. Ale nie luzować i zarazem stopniowo hamować.
A czym to się różni? W obu przypadkach kran jest na pozycji innej niż "jazda".

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #473 dnia: 02 Lipca 2011, 20:20:12 »
No właśnie niczym się nie różni, bo lokomotywa pozostaje dalej wyluzowana, a tylko siła hamowania składu się zwiększa.
Nie mam zamiaru się kłócić, przyjeździe po moją głowę :P
Ale nie luzować i zarazem stopniowo hamować.
W czym to przeszkadza?
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2011, 20:35:00 wysłana przez maacius »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #474 dnia: 02 Lipca 2011, 20:22:49 »
Jeżeli dokładniej obejrzy się film, to widać, że skład wyluzował w pozycji ,,jazda" i wcinął przycisk odluźniacza (co jest prawidłowe, aby szybciej odhamowała lokomotywa).
Mechanik jednak wdrożył jeszcze raz I-szy stopień hamowania, trzymając wciśnięty przycisk odluźniacza.

Zresztą.. O co mamy kopię kruszyć. Obejrzyjcie teraz film Patrykosa, gdzie ,,nasz bohater" na tej samej lokomotywie przy 120 km/h ma wdrożony I-szy stopień hamowania a w cylindrze loka ciśnienie jest równe zeru..
Cytuj
Teraz to dam głowę, że nie zmieniał pozycji.
&feature=player_detailpage#t=91s W tym kadrze widać końcówkę rączki kranu pod dłonią maszynisty.
Uważaj, masz tylko jedną :)
Akurat w tym kadrze widać ruch dłonią.
Ale on miał kran na pozycji hamowania, a nie na jeździe przy wciskaniu przycisku odluźniacza.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #475 dnia: 03 Lipca 2011, 03:02:59 »
Cytuj
    Ale nie luzować i zarazem stopniowo hamować.

W czym to przeszkadza?
Przesunięciami obręczy na zestawach kołowych wagonów.
Com napisał napisałem i ze swojej strony kończę temat.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #476 dnia: 03 Lipca 2011, 10:28:55 »
EU40 masz prawo kierowania-? jeżeli nie masz, to daruj sobie uwagi o technice jazdy-!^ Jazda z odluźniaczem to stara szkoła z SP,_a potem z planowych, żeby było mniej czyszczenia podwozia.^ Dużo maszynistów ze spalinowym prawem kierowania nie hamuje lokomotywą (nie mówię o EP09 bo w tedy nie działa ED). Takie hamowanie daje ci tęą rezerwę, jaką jest lokomotywa. A tekst o obręczach w wagonie, wybacz......

BTW,btw. wrzucanie do sieci takiego filmiku z jazdy, z którego można "rozszyfrować" maszynistę, który na to pozwolił, w konsekwencji może skutkować jego zdjęciem z jazdy, patrz przykład w Bydgoszczy jakiś czas temu.

Wysłałem najpierw PW, ale mimo dalszej aktywności autor nie poprawił posta, więc muszę to zrobić ja. Przy okazji przypominam wszystkim, którzy być może zapomnieli:
1. Nie stawiamy spacji przed znakiem interpunkcyjnym takim jak kropka, przecinek, znak zapytania, itd. Oznaczyłem niepotrzebne spacje znakiem '-'.
2. Stawiamy za to spacje po tych znakach. Brakujące spacje wstawiłem jako '_'.
2. Wielokropek to znak interpunkcyjny składający się z trzech kropek. Nie mniej, nie więcej.
3. Zdanie zaczynamy wielką literą.
4. Zasadniczo nie stawia się kropki po skrótowcach (BTW, FSO).
5. Nie wciskamy entera po każdym zdaniu. Niepotrzebne końce linii usunąłem i oznaczyłem gdzie były z pomocą '^'.

Więcej ciekawej lektury o interpunkcji można znaleźć tutaj: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629734
Kamils
« Ostatnia zmiana: 03 Lipca 2011, 12:18:58 wysłana przez kamils »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #477 dnia: 03 Lipca 2011, 10:38:20 »
btw. wrzucanie do sieci takiego filmiku z jazdy z którego można "rozszyfrować" maszynistę który na to pozwolił, w konsekwencji może skutkować jego zdjęciem z jazdy, patrz przykład w Bydgoszczy jakiś czas temu.
Bohater na filmie to idiota, jeszcze chyba nie doszedł do takich wniosków. Potem po wybrykach takich typów traci całe środowisko wyrażające zainteresowanie techniką kolejową.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #478 dnia: 03 Lipca 2011, 10:59:13 »
EU40 masz prawo kierowania ? jeżeli nie masz, to daruj sobie uwagi o technice jazdy !
Jazda z odluźniaczem to stara szkoła z SP,a potem z planowych, żeby było mniej czyszczenia podwozia.
Dużo Maszynistów z spalinowym prawem kierowania nie hamuje lokomotywą (nie mówię o EP09 bo w tedy nie działa ED). Takie hamowanie daje ci tą rezerwę jaką jest lokomotywa. A tekst o obręczach w wagonie, wybacz......
On ma więcej ;] Równie dobrze można użyć niższego stopnia hamowania (i nie trzeba używać drugiej ręki!). A w nagłej sytuacji (po odluźnieniu przy mocnym hamowaniu) wymagane 4 sekundy napełniania można sobie schować między bajki (taka jest kontrukcja zaworu LSt). Można próbować dodatkowym, ale znowu nie działa rapid…
Co do pogrubionego: wczoraj znalazłem przypadkiem idealny, udokumentowany antyprzykład :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #479 dnia: 03 Lipca 2011, 16:15:33 »
Panowie. Kończmy tą dyskusje.Metoda hamowania którą tu widzimy jest bardzo często stosowana, żeby nie niszczyć zestawów kołowych lokomotyw. W momencie gdy skład hamuje, wyluzowana lokomotywa naciąga sprzęgi, co nie powoduje szarpnięcia przy ponownym rozruchu.
@EU40, ile razy jeździłeś za kołem składu? Na jakiej podstawie twierdzisz, że maszynista nie "czuje składu" gdy luzuje lokomotywę? Wiedz, że ta metoda daje lepszą kontrolę nad hamowanym składem, bo przy 10 wagonach jesteś w stanie szybko i "bezboleśnie" wyluzować pociąg. Poza tym, hamowanie nie zawsze jest przyczyną przesunięcia obręczy ;)