Autor Wątek:  Wskazanie amperomierza  (Przeczytany 37321 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Wskazanie amperomierza
« dnia: 12 Lutego 2007, 10:41:12 »
Mam prośbe do osób jeżdżących na EU07 albo mających możliwość sprawdzić: jaki prąd jest na każdej pozycji nastawnika gdy lok soi w miejscu i przy której pozycji wybija przekaźnik nadmiarowy ?
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Lutego 2007, 13:44:01 »
Jak Ty sobie wyobrażasz takie próby?
Nie można zrobić takich pomiarów.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Lutego 2007, 17:21:50 »
I=U/R,
gdzie U - napiecie zasilania, R - rezystancja uzwojenia silnika + rezystancja zastepcza opornikow rozruchowych na danej pozycji
Mowiac krotko, policz sobie ;)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Lutego 2007, 17:32:39 »
Cytat: "Krzysiek626"
Jak Ty sobie wyobrażasz takie próby?
Nie można zrobić takich pomiarów.

Podstawic siodemke do skladu ktorego nie bedzie w stanie uciagnac [lub czegos nieodhamowanego]... Tylko wtedy narazamy sie na upier... znaczy urwanie sprzegow :]

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Lutego 2007, 17:35:35 »
Cytat: "Mateu"
Podstawic siodemke do skladu ktorego nie bedzie w stanie uciagnac [lub czegos nieodhamowanego]... Tylko wtedy narazamy sie na upier... znaczy urwanie sprzegow :]

Zeby tylko na urwanie sprzegow... ;)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Gumastic

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Lutego 2007, 21:03:05 »
To może "uciągnąć" zamieńmy na "pchnąć". Wtedy i wilk syty i owca cała :)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Lutego 2007, 21:26:41 »
Cytat: "Gumastic"
To może "uciągnąć" zamieńmy na "pchnąć". Wtedy i wilk syty i owca cała :)


Daleko tak się nie "ujedzie". 6-7 pozycji i wywali nadmiarowy. Testowane na helmucie.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Lutego 2007, 21:27:38 »
Cytat: "ET22_RULZ"
Cytat: "Mateu"
Podstawic siodemke do skladu ktorego nie bedzie w stanie uciagnac [lub czegos nieodhamowanego]... Tylko wtedy narazamy sie na upier... znaczy urwanie sprzegow :]

Zeby tylko na urwanie sprzegow... ;)

siodemka wybuchnie ;p

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Lutego 2007, 21:31:09 »
A może postawimy siódemkę przy rampie czołowej, takiej ze zderzakami. Zobaczymy co pójdzie pierwsze - siódemka czy rampa. Polecam ludziom o mocnych nerwach i pustej głowie...
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Lutego 2007, 21:42:37 »
Cytat: "EU05"
A może postawimy siódemkę przy rampie czołowej, takiej ze zderzakami. Zobaczymy co pójdzie pierwsze - siódemka czy rampa. Polecam ludziom o mocnych nerwach i pustej głowie...

Cos czuje, ze rampa raczej nie bardzo bedzie miala ochote sie przesunac :]

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Lutego 2007, 21:47:03 »
Czasami mi sie zdarza ze podczas pierwszego startu "7" , gdy skład przyjedzie opóźniony, to sprawdzam przy jakim prądzie wybije nadmiarowy, by potem jechac pod "sufit" , eventualnie startowac "rakietowo".

AIR, raczej ciężko zdobyc takie pomiary. jedyne pomiary jakie mógłbym porobic, to podczas własnie takiego staru, gdy wybije nadmiar, a potem będę wiedział jakie prądy są na danych pozycjach.
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Lutego 2007, 22:04:58 »
Trzeba iść na całość, dwie siódemki na przeciw siebie.
Jeszcze lepiej dwa byki. Ciekawe...

Offline motonita2002

  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Lutego 2007, 22:31:50 »
Cytat: "EU05"
A może postawimy siódemkę przy rampie czołowej, takiej ze zderzakami. Zobaczymy co pójdzie pierwsze - siódemka czy rampa. Polecam ludziom o mocnych nerwach i pustej głowie...

Trzeba się zgłosić do Pogromców Mitów, oni by się pewnie tego podjęli:P
A na poważnie, wartości prądów to bardzo trudno zmierzyć...Może istnieją do tego jakieś stanowiska...tak jak te które czekają loka po naprawie głównej, takie coś pokazywali w TVN TURBO - jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi:)

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Lutego 2007, 11:57:33 »
Driver24 jak byś zrobił taki pomiar był bym Ci bardzo wdzięczny:)

Jechałem kiedyś  eu07 z 11 wagonami. Ruszył mechanik tak ostro, że po kilku sek od starutu (max było 5km/h) wentylatory zawyły i nagle przestał ciągnąć (szrpnął) wentylatory ucichły więc wydaje mi się, że wybiło nadmiar.  Lok dalej pojechał bez zatrzymania więc wydaje mi się, że nic się nie powiinno stać lokomotywie gdy by dojechać do rampy lub zahamowanego składu i w krótkim czasie wybić nadmiarowy ewentualnie mogło by patyki zespawać ale podczas morozu może by się udało. A poza tym nie raz widziałwm jak podczepiano lok do składu i mechanik dociskał ją nawet na 5-6 pozycji więc do wybicia nadmiaru już chyba niewiele brakuje...
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Lutego 2007, 12:54:25 »
Sam miałem taką przygodę jakiś czas temu, było to o tyle ciekawe, że skład miał zaledwie trzy 'bonanze' ale zarazem było duże opóźnienie. Na stacji Łódź Lublinek pociąg ruszył 'z kopyta' ale po chwili niesamowicie szarpło - i na tym przyspieszenia na ileś sekund ustało. Po tym pociąg znów się rozpędził. Zaznaczę że byłem w ostatnim wagonie i dało się to odczuć.
Naprawdę , musiał się mechanik zapatrzyć w coś bo wywalić nadmiar przy trzech wagonach? :)
Z MaSzyną od 2003!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Lutego 2007, 16:13:15 »
Cytat: "prof_klos"
Naprawdę , musiał się mechanik zapatrzyć w coś bo wywalić nadmiar przy trzech wagonach? :)


Nie jest to problemem, wywalić nadmiarowy możesz nawet luzem. Wystarczyło, że przekręcił kołem o dobre kilkanaście pozycji i efekt był taki jak opisałeś.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Lutego 2007, 19:51:07 »
Cytat: "motonita2002"
Cytat: "EU05"
A może postawimy siódemkę przy rampie czołowej, takiej ze zderzakami. Zobaczymy co pójdzie pierwsze - siódemka czy rampa. Polecam ludziom o mocnych nerwach i pustej głowie...

Trzeba się zgłosić do Pogromców Mitów, oni by się pewnie tego podjęli:P
A na poważnie, wartości prądów to bardzo trudno zmierzyć...Może istnieją do tego jakieś stanowiska...tak jak te które czekają loka po naprawie głównej, takie coś pokazywali w TVN TURBO - jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi:)


Witam nadmiarowe ustawia sie za pomoca stanowiska ktore moze wydac durzy prad (oczywiscie regulowany)np. 2000A przy niskim napieciu (12V). Odczytujac prad zadzialania i odpowiednio regulujac nadmiarowy.

AD. pradu na pozycjach: przy stojacym silniku mozna obliczyc z prawa oma (silnik jest opornikiem ok 0,1 oma) ale w momenicie jak sie zaczyna krecic nie jest tak prosto bo to zalezy od jego obrotow i charakterystyki.

Ps. osobiscie widzialem jak na zachamowanej ET21 (pomocniczym do 4atm) maszyna ruszyla przy pradzie dopiero ok 400A(kilka pozycji). EP09 zach. do ok 2atm 1 i 2 pozycja ok 300A. 3-cia rusza do przodu.

Pozdrawiam ryszard

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Lutego 2007, 23:21:55 »
O.K. AIR. Jak będę mógł do podam Ci wszystkie parametry, czyli:
jaka lokomotywa, ile wagonów, jakie wagony będą na haku, jaka masa, jaki prąd przy ruszaniu, bocznikowaniu, no i może przyda sie jeszcze jak prąd maleje na bocznku 6 od prędkosci 90 do 120 km/h. Mam nadzieje ze takie pomiary powinny Ci wystarczyc :)

A tak na marginesie, to podczas doczepiania sie do składu (wiadomo jaka jest procedura) dociskam loka na ok 350-400A czyli 3-4 pozycja.
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Lutego 2007, 09:12:38 »
A co ma masa wspolnego z tym jaki prad poplynie przy danej predkosci? ;) Nie latwiej sobie przeanalizowac charakterystyke V(I)? ;)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Gumastic

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Lutego 2007, 21:09:20 »
Cytat: "ET22_RULZ"
A co ma masa wspolnego z tym jaki prad poplynie przy danej predkosci?

Jeśli dodamy do tego czas, a więc badamy zmianę prądu w czasie w zależności od prędkości, to wtedy już ma znaczenie. A chyba o to chodzi w przebiegu rozpędzania od 90 do 120 km/h :)

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Lutego 2007, 23:52:23 »
ET22_RULZ zgodze sie z tobą, ale te charakterystyki książkowe są na nowe maszyny, a tu jak sie domyślam chodzi o charakterystyke "7" która już przejechała... ho... ho... kupe kilometrów, wiec prawde powiedziawszy każdą maszyne inaczej sie prowadzi. Zresztą pewnie sam wiesz ;) Najlepiej prowadzi mi sie "7" , jak zwuważyłem starego typu, czyli 4E. Przeważnie w tych modelach w kabinie jest ciszej, miękko się prowadzi.
Ale przyznam ze jak jechałem EU07-521 to byłem w szoku! jest to maszyna bodajrze Białostocka. Jak wszedłem do kabiny to myślałem ze jestem u kogos w domu! tak ładnej kabiny jeszcze nie widziałem. Prowadziło sie ją REWELACYJNIE. Wystrój 1 klasa :) fotele bardzo wygodne, czajniczek eleganck, nawet kurka kubki były! Na podłodze czyścutki dywanik, na kokpicie też elementy dywaniku.  Po prostu rewelacja!
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Lutego 2007, 08:26:01 »
Cytat: "Driver24"

Ale przyznam ze jak jechałem EU07-521 to byłem w szoku! jest to maszyna bodajrze Białostocka. Jak wszedłem do kabiny to myślałem ze jestem u kogos w domu! tak ładnej kabiny jeszcze nie widziałem. Prowadziło sie ją REWELACYJNIE. Wystrój 1 klasa :) fotele bardzo wygodne, czajniczek eleganck, nawet kurka kubki były! Na podłodze czyścutki dywanik, na kokpicie też elementy dywaniku.  Po prostu rewelacja!


421 jeśli już ;)

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Lutego 2007, 10:34:10 »
Cytat: "ET22_RULZ"
A co ma masa wspolnego z tym jaki prad poplynie przy danej predkosci? ;) Nie latwiej sobie przeanalizowac charakterystyke V(I)? ;)

Na chłopski rozum: jeślo masa się zmieni to wskazania amperomierza też. Łatwiej uciągnąć 100 kg niż 3000 ton przy takiej samej prędkosci. Druga rzecz to jest jaks zależność miedzy masą a predkością, większą mase trudniej ruszyć zmiejsca ale jak się rozpedzi to jeszcze trudniej zatrzymać. Przy pewnej prędkaści dla określonej masy trzaba użyć mniej siły do napędu niż gdyby masa była mniejsza lub większa.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Lutego 2007, 14:39:32 »
Na chlopski rozum, czyli jaki? Wiejskiego glupka?
Prad na danej pozycji bedzie zawsze taki sam przy danej predkosci niezaleznie od obciazenia.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Lutego 2007, 14:47:12 »
A ja twierdze że nie. Przy stałej prędkości zmiana obciążenia zpowoduje też zmianę prądu.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Lutego 2007, 14:55:00 »
Cytat: "hejnal"
A ja twierdze że nie.

A wiec charakterystyki n=f(I) silnikow trakcyjnych sa robione tak dla picu?
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Lutego 2007, 14:59:47 »
Nie mówłem o charakterystykach silników tylko lokomotyw. Błąd tylko popełniłem że myśałem o spalinówkach a tam na jednej pozycji napiecie podawane na silniki jest zależne od obciążenia a wieć nie jest stałe dla danej pozycji.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Lutego 2007, 15:02:08 »
Cytat: "hejnal"
Nie mówłem o charakterystykach silników tylko lokomotyw. Błąd tylko popełniłem że myśałem o spalinówkach a tam na jednej pozycji napiecie podawane na silniki jest zależne od obciążenia a wieć nie jest stałe dla danej pozycji.

W przypadku ch-k n=f(I) (bo o niej jest mowa, jezeli chodzi o prad na danej predkosci) to nieistotne. No wlasnie ;) trzeba czytac watek od poczatku bo mozna glupoty napisac.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Lutego 2007, 15:38:54 »
@hejnal: @ET22_RULZ pisał wyraźnie, że przy DANEJ prędkości prąd nie zależy od masy. Ty piszesz o prądzie (sile) potrzebnej do UTRZYMANIA stałej szybkości. Tak coś zdeka nie pasuje jedno do drugiego.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Wskazanie amperomierza
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Lutego 2007, 15:41:35 »
Mam poważne wątpliwości czy na tych charakterystykach można się oprzeć.
Przecież ciężar składu zaliczymy do oporów trakcyjnych.  Dla utrzymania stałej prędkości V trzeba użyć większej mocy. Jeśli U jest stałe to I rośnie.
Gdyby ktoś chciał do końca rozwikłać ten problem to kilka zadań i ich rozwiązania znajdziemy tu:
http://www.ely.pg.gda.pl/katra/Pdf/ZZ_TE_rozdz_1.pdf

I jeszcze przykład: Dojeżdżamy do składu, dociskamy loka tak na 300A na przykładowo 4 pozycji. Prędkość = 0.  Ze składem odhamowanym przy tym samym prądzie jaką prędkość uzyskamy?