Ankieta

Czy to dobry pomysł jazda z opiekunem przez 2 lata pod nadzorem czy też nie ??

dobry pomysł
24 (40%)
zły pomysł
6 (10%)
wogóle nie powinni dawac szansy dla młodych kierowców gdyż powodują dużo wypadków
5 (8.3%)
powinno zostac tak jak było od 18 lat.
25 (41.7%)

Głosów w sumie: 57

Głosowanie skończone: 08 Lutego 2007, 11:10:09

Autor Wątek:  Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..  (Przeczytany 10909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Witam.
A więc dla tych którzy pytali o co chodzi;):P dzisiaj została ustanowiona ustawa że osoba która ukończyła 16 lat może miec prawo jazdy ale ograniczeniami będą 50km/h w mieście i poza miastem 70 lub podajże 80km/h będzie musiał jeździc z opiekunem przez 2 lata do 18 lat po czym pójdzie na ten właściwy kurs;) ograniczenia które jeszcze będą są jeśli w okresie (próbnym 2 lata) popełni młody kierowca 3 wykroczenia zostaje mu odbrane prawo jazdy;). (więcej info podam jeszcze jutro) Może to niektórych zainteresowac.
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Tomek6996

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 96
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Lutego 2007, 12:26:39 »
Ja proponuje zalozyc dzial z przepisami kulinarnymi

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 617
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Lutego 2007, 14:04:36 »
Zgaduję, że większość forumowiczów ma 16 lat?  :P
Z MaSzyną od 2003!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6143
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 836
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Lutego 2007, 14:17:33 »
Ale o co chodzi? :D
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1465
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Lutego 2007, 15:10:00 »
Pomysl do bani. To czy czlowiek nauczy sie jezdzic wcale nie zalezy od tego czy ktos go bedzie nadzorowal z miejsca pasazera.
Pozdrawiam,
Winger

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Lutego 2007, 19:08:07 »
Cytat: "Winger"
Pomysl do bani. To czy czlowiek nauczy sie jezdzic wcale nie zalezy od tego czy ktos go bedzie nadzorowal z miejsca pasazera.


Może i pomysł do bani ale niestety już ustawa  przeszła i to dzisiaj.
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 617
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Lutego 2007, 19:24:04 »
Niby tak było już prędzej (od 16 lat można było jeździć 550 kg autem) a i tak mało kto z tego korzystał. Poza tym - jaki jest sens, by ciągle jeździć z kierowcą doświadczonym? Przecież on i tak nie prowadzi... Wprawdzie może 'młodego' upominać itp, ale jakaś dziwna ta ustawa jest ;|
Z drugiej strony - kierowcy 18 letni niejednokrotnie jeżdżą naprawdę brawurowo...
Cóż - to bardzo kontrowersyjny temat.
Zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce ;)
Z MaSzyną od 2003!

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Lutego 2007, 19:30:11 »
Cytat: "prof_klos"
Niby tak było już prędzej (od 16 lat można było jeździć 550 kg autem) a i tak mało kto z tego korzystał. Poza tym - jaki jest sens, by ciągle jeździć z kierowcą doświadczonym? Przecież on i tak nie prowadzi... Wprawdzie może 'młodego' upominać itp, ale jakaś dziwna ta ustawa jest ;|
Z drugiej strony - kierowcy 18 letni niejednokrotnie jeżdżą naprawdę brawurowo...
Cóż - to bardzo kontrowersyjny temat.
Zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce ;)


Witaj.
Dokładnie 18 letni kierowcy bardzo brawurowo jeżdzą choc nie każdy (są wyjątki)niektórzy mają z nich mózgi które potrafią przewidziec co może się stac bez urazy nikogo;) . masz racje że to dośc kontrowersyjny temat :).
Podrawiam.
Pozdrawiam wszystkich miłośników kolei z całej Polski.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1465
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Lutego 2007, 20:40:23 »
Brawurowo jezdza kierowcy moze nie tyle mlodzi, co poczatkujacy. Ja mam 25 lat, prawo jazdy od prawie 7 lat, i brawurowo jezdzilem przez pierwsze dwa lata po odebraniu dokumentu. Potem mi sie najzwyczajniej znudzilo, a i doswiadczenie swoje robi.
Jak ktos ma 40 lat i dopiero robi prawko, to gwarantuje ze w wiekszosci przypadkow i taki zechce sie wyszalec, moze troche ostrozniej z racji wiekszego doswiadczenia zyciowego.

Ciekawostka: w Irlandii do prowadzenia samochodu wystarczy zdana teoria. Dostaje sie wtedy tzw. provisional driving licence i w droge. Nie masz pewnosci czy jadacy przed/za toba kierowca nie prowadzi samochodu po raz pierwszy w zyciu. Maja oni co prawda ograniczenia (ustalona maksymalna predkosc, zakaz korzystania z autostrad, oznaczenie samochodu 'L'-ka, pasazer z pelnym prawkiem), ale malo kto tego przestrzega, wiec to co sie dzieje w PL jest niczym w porownaniu z tym co w IE.
Pozdrawiam,
Winger

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Lutego 2007, 21:03:52 »
Swoją drogą powinni ograniczyć prędkość czy możliwość poruszania się samochodem osobom niedołężnym (niestety, są to głównie starsi panowie w kapeluszach). Bo w czym jest groźniejszy 18 latek w Golfie II oklejonym naklejkami Pionier, z pluszową kostką pod lusterkiem (ew. płytą CD)  od dziadka, który nie włącza kierunkowskazów ("Panie, ja tu od 20 lat codziennie jeżdżę"), leje na znaki  i, co mnie bardzo męczy, wlecze się lewym pasem 30 km/h (wiem, że w mieście nie działa zasada - lewy=szybszy, ale jak facet skręca w lewo za 2 km to mógłby ewakuować się na prawy).
Tak więc - powyżej pewnego wieku kierowcy powinni przechodzić badania lekarskie (ot, choćby sprawdzenie czy pacjent coś widzi i słyszy czy już niekoniecznie), bo nie wiem czy w chwili obecnej coś takiego funkcjonuje.

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Lutego 2007, 21:05:53 »
Cytat: "|andy|"

Tak więc - powyżej pewnego wieku kierowcy powinni przechodzić badania lekarskie (ot, choćby sprawdzenie czy pacjent coś widzi i słyszy czy już niekoniecznie), bo nie wiem czy w chwili obecnej coś takiego funkcjonuje.


Witam.
Tak jak na kolei;) badania okresowe co dwa lata :) a po 50 roku życia podajże co rok oczywiście moge się mylic . Fakt badania po określonym wieku jakieś mogły by byc a co do twojego pytania to chyba jak dostaniesz prawo jazdy na czas nieokreślony to już nie ma poźniej żadnych badań chyba że wypadek lub coś podobnego ale tego pewny nie jestem więc chyba nie ma żadnych badań niech inni sie wypowiedzą będzie pewnośc;).
 Pozdrawiam.

PS: No ale kolej to już inna bajka:).
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Lutego 2007, 21:35:41 »
Chyba jednak zle sie stalo ze powstal taki dzial ze pisze sie takie bzdurne tematy. Niedlugo to bedzie przypominalo komentarze z np onetu cos tak czuje.
/ \  / \  / \

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Lutego 2007, 23:34:33 »
Cytat: "grzegorz kk"

będą 50km/h w mieście i poza miastem 70 lub podajże 80km/h .

ta... niech wogóle pozwolą prowadzic 6 latkom i ograniczą ich do 4 na godzine - to dopiero będzie rock`n`roll zwazajac na to jak zajebiste juz mamy korki w każdym zakątku jakze pięknego kraju zwanego "Polska" (czy jakoś tak...)
Krzychu :)

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Re: Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Lutego 2007, 08:16:43 »
Cytat: "Negroth"
ta... niech wogóle pozwolą prowadzic 6 latkom i ograniczą ich do 4 na godzine - to dopiero będzie rock`n`roll zwazajac na to jak zajebiste juz mamy korki w każdym zakątku jakze pięknego kraju zwanego "Polska" (czy jakoś tak...)

Kiedyś w Angli był taki przypadek że policja złapała za przekroczenie predkości 8-latka. Tłumaczył się ze to jego pierwsze przewinienie. Policjanci wzieli go na egzamin teoretyczny i praktyczny. Okazało się że przepisy drogowe zna bardzo dobrze i do tego jest świetnym kierowcą. Niestety prawo zabraniało mu prowadzić pojazdy z racji młodego wieku.

Osobiście znam wielu dorosłych kierowców, którzy są fatalnymi kierowcami i wogule niepowinni mieć prawa jazdy ale mają i stwarzaja zagrożenie dla ruchu.

PS Dałem odpowiedź że powinno zostać że prawko od 18 lat gdyż zgodnie z prawem dopiero 18 latek w pełni odpowiada za swoje czyny!!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Lutego 2007, 09:28:23 »
Obowiązkowa nauka przepisów ruchu drogowego w szkole, po ukończeniu 17 lat dla chętnych nauka jazdy minimum 12 miesięcy. Prawo jazdy po 18r zycia, po badaniach psychologicznych.

Core2Duo

  • Gość
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Lutego 2007, 13:33:58 »
Witam! Moim zdaniem nie jest do dobry pomysł. Ponieważ kiedyś było od 17 i chyba jest ale sie nie orientuje bardzo. Może niedługo zrobią, że przedszkolaki będą się uczyć jeżdżenia samochodem? Więc chyba nie jest to najlepszy pomysł!

Offline Tomek6996

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 96
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Lutego 2007, 13:54:26 »
zaraz mnie zrugacie, ale nic to. Uwazam ze prawko powinno sie dostawac dopiero od 21 roku zycia. 18 lat to doroslosc tylko na papierze, niestety wiekszosc nabiera rozumu nieco pozniej.

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
a tu troche info;)
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Lutego 2007, 14:16:12 »
Witam.
Tak jak obiecałem troche info o nowym prawku jeszcze się postaram troche więcej informacji na ten temat znaleźc :).
http://www.gazetaprawna.pl/wydarzenia/?news_gp=104026&wydanie=1897
http://www.kurierlubelski.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=35060
Kolejna porcja wiadomości
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Daro

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
    • http://www.hotrod.oz.pl
  • Otrzymane polubienia: 2
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Lutego 2007, 20:56:54 »
Cytat: "Tomek6996"
zaraz mnie zrugacie, ale nic to. Uwazam ze prawko powinno sie dostawac dopiero od 21 roku zycia. 18 lat to doroslosc tylko na papierze, niestety wiekszosc nabiera rozumu nieco pozniej.


Zgadzam się z toba w 100%. Sam mam teraz 18 late i robie prawko ale uważam że lepiej by było od 21. Jak widze jak moi koledzy jeżdzą co dopiero zdali to naprawde to lepiej by było żeby tą nauke na prawko zaczeli w wieku 21 lat. Nie chce tutaj twierdzic że ktoś nie umie jezdzic itp. Poprostu człowiek młody myśli że juz wszystko wie i że jak wyjeździł te 30 godzin to potrafi jezdzic.

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1465
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Lutego 2007, 21:27:05 »
Moim zdaniem 21 lat to troche nie te srodki. Faktycznie, moze by pomoglo troche, ale generalnie to jak wspominalem, chocby ktos i w starszym wieku dopiero dostal prawko, to bedzie sie troche chcial wyszalec. Jedynie doswiadczenie, spora ilosc przejechanych kilometrow (ja mam na koncie ok. 100 tys km a i tak uwazam sie za srednio poczatkujacego kierowce) sprawiaja ze ktos ma naprawde dobre wyczucie jak sie na drodze zachowac.
Pozdrawiam,
Winger

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Lutego 2007, 21:40:40 »
Zgadzam się z Wingerem. Poza tym ktoś w wieku 18 lat może być bardziej dojrzały od 21-latka. Dawno temu było prawo jazdy od 16 lat, potem 17, teraz jest od 18. Widać potwierdza się reguła, że co pokolenie... ;). Co do testów psychologicznych to się zgadzam, ale pod warunkiem racjonalnych kryteriów. Brawurę mogą zlikwidować tylko fotoradary :). Wystarczy spojrzeć jak zachowują się kierowcy w miejscach gdzie ustawione są te skrzynki na stałe, pomimo, że przeważnie są puste.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Lutego 2007, 21:55:42 »
Cytat: "Profeta"
. Widać potwierdza się reguła, że co pokolenie... ;). Co do testów psychologicznych to się zgadzam, ale pod warunkiem racjonalnych kryteriów. !


Witam.
Jeśli się będzie chciało miec prawko od 16 lat to będzie trzeba przejśc badania psychologiczne ;). no ale cóż różne ustawy "przepchali" to czemu tej mieliby nie "uchwalic" a niestety ustawa już przeszłą i chcą ją wprowadzac już od lipca tego roku będzie to w praktyce. zobaczymy jak będzie ze statystykami czy wzrosną czy obniżą sie (każdy wie o co chodzi).;/;/).
Pozdrawiam.

PS: troche wyjechałem z tematem ale w końcu jest to dział na luzie;).
Pozdrawiam wszystkich miłośników kolei.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 235
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Lutego 2007, 22:06:47 »
Owszem 16 może być bardziej dojrzały od nawet 60 latka, ale chodzi o statystykę. Jako nastolatek robiłem takie numery, że się dziwie, że jestem cały i zdrowy i nie chodzi mi tu o samochody, ale ogólne podejście do życia (pweno każdy z Was ma na koncie jakieś niebezpieczne rzeczy).
W tej chwili po prostu ze strachu lub z przewidywania co do konsekwencji zdarzeń tego nie robię.
Prawko mam od paru lat dopiero i jakoś nie widzę potrzeby wyszalenia się (być może dlatego, że jako właśnie nastolatek jeździłem po mało uczęszczanych drogach bez prawka i tam sobie nie żałowałem, choć wątpię, aby to miało wpływ na moje dzisiejsze zachowanie).

Jest gdzieś na pewno jakieś optimum pomiędzy dojrzałością a sprawnością psycho-fizyczno-motoryczną, ale jakoś wątpię, aby wypadał w 16 roku życia.

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
A co z tymi co wogóle nie mają gdzie "trenowac jazdy&am
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Lutego 2007, 22:08:55 »
Witam.
Tak teraz sobie pomyślalem co z tymi "przyszłymi kierowcami" co nie mają gdzie się uczyc np: samochodu nie ma w rodzinie i nie ma jak sie uczyc?? o tym chyba ustawodawcy nei pomyśleli niech inni się wypowiedzą taki kierowca co 2 lata prawko przeleży w szafce a po 2 latach pójdzie na egzamin zda go i wtedy hulaj dusza piekła nie ma:):). niech inni się wypowiedzą może źle mówie.
Pozdrawiam.

Dodano po 1 minutach:
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Kwietnia 2007, 12:46:28 »
Witam.
No i potwierdzone oficjalnie o prawku.:):).
http://moto.wp.pl/kat,55194,wid,8807847,wiadomosc.html?rfbawp=1175769995.259&ticaid=13834
narazie tyle jak coś znajde więcej napisze.
Pozdrawiam.

Dodano po 6 minutach:

 aaa no i od lipca 2007 wchodzi to w życie już w "praktyce".
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Kwietnia 2007, 20:09:47 »
Szczerze? Głęboko mam gdzieś, czy ktoś będzie miał 16, 18, 20 czy 50 lat za kółkiem.

Liczy się:
a) rozwaga na drodze
b) prześwadczenie, że MOŻE mi się coś stać od innych użytkowników poruszających się po drodze.
c) dostosowanie warunków drogowych do panujących waryunków atmosferycznych.
d) umiejętnośc opanowania samochodu w niebiezpiecznych warunkach (mam na mysli np. zaskoczenie, nagłą przeszkodę, itp).

A widać zresztą, co się dzieje na drogach. Dorwie się taki "dres" do auta rodziców, jadą w 5, muza na full, i popisy, jacy to Oni doświadczeni, panowie szos k**** ich była mać!

Jak takich widzę, życzę im, aby wyrżnęłi w drzewo, lub aby im przednia oponka pęknęła przy prędkościach takich, jakimi jeżdżą, czyli >100km/h. I to wyjść beż strat własnych i zagrożenia innych użytkowników drogowych.
Jak wyjdzie taki JEŁOP z takiej sytuacji -> jest dobry! Jełśi nie -> będzie dawcą organów.

PS. Przez takiego PALANTA zginął mój szwagier w wypadku samochodowym. Dostał 1 rok zakazy prowadzenia samochodu. TYLKO! A ewidentna jego wina! Wiek kolesia: 18 lat, jechał AUDI A4, z dupą swoją. Ona obrażenia poważne, mój szwagier -> zgon na miejscu, a jemu NIC się nie stało.

Przyczyna: Brawura i niedostosowanie prędkości do warunków atmosferycznych.
Czas: Zima 2003, 15.stycznia, droga oblodzona.
Świadkowie: 5 osób, które na "żywo" widziały całe zdarzenie.
Opis: wyprzedzanie, na podwójnej ciągłej, na zakręcie w prawo (zakręt 100 stopni), prędkość pojazdu (audi A4) - 140km/h (tak zatrzymała się wskazówka).

Więc wg mnie NIC nie dadzą żadne ograniczenia, czy jazda z osobą dorosłą, czy bez. Czy prędkość 70, 90, 50 km/h. Liczy się to, co kierowca ma pod deklem poukładane, czy odpowiednio zareaguje itp.

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #26 dnia: 05 Kwietnia 2007, 22:26:55 »
Też nie lubię dresów, ale nie wiedziałem że mogą być aż tacy głupi by wchodzić 100 stopniowy w zakręt z prędkością 140 km/h!! (swoją drogą, gdzie są takie zakręty?).
Przykro mi z powodu szwagra... :(
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Zaakceptowana ustawa w związku z prawem jazdy od 16 lat (z..
« Odpowiedź #27 dnia: 05 Kwietnia 2007, 22:31:28 »
Cytat: "Bart"
Też nie lubię dresów, ale nie wiedziałem że mogą być aż tacy głupi by wchodzić 100 stopniowy w zakręt z prędkością 140 km/h!! (swoją drogą, gdzie są takie zakręty?).


Droga Białystok-Grabówka jadąc od strony białostockiej  ulicy 27. lipca. Jest tam dość ostry zakręt (>90').