Autor Wątek:  Koleje piaskowe i problemy  (Przeczytany 10942 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« dnia: 25 Stycznia 2007, 12:07:43 »
Witam!

Postanowiłem załóżyć drugi wątek dot. tworzonej przeze mnie scenerii. Tam będę umieszczał najświeższe informacje o trasie a tu będę zgłaszał problemy i prosił Kolegów o pomoc przy ich rozwiązaniu.

Problem pierwszy - płot. W 3ds maxie wygląda tak: http://img257.imageshack.us/my.php?image=65416546544la.jpg
a w symku tak: http://img257.imageshack.us/my.php?image=2127172401070tq.jpg . Może mi ktoś powiedzieć dlaczego w symku wygląda to ewidentnie źle i jak to poprawić, bo próbowałem już wszystkiego, co przychodziło mi do głowy...

Pozdrawiam
Damian

PS. Błagam, zróbcie coś z tymi botami, drodzy Admini :)
The Frog

hunter

  • Gość
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Stycznia 2007, 14:22:42 »
Teksturę nakładasz na płot metodą Unwrap UVW czy UVW Map? To ma znaczenie.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Stycznia 2007, 15:24:33 »
Wygląda na to, że masz źle ustawiony tile dla V (ztcp). Proponuję użyć Unwrap UVW i wyciąć ten kawałek co jest dla boku, i osobno to samo dla góry.
Ja zanim w ten sposób nakładam tekstury to jeszcze rozbijam obekt editable mesh. W tedy mam pewnośc, że tekstura się dobrze nałoży :)
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Stycznia 2007, 19:27:45 »
Cytat: "Hunter"
Teksturę nakładasz na płot metodą Unwrap UVW czy UVW Map? To ma znaczenie.

Prawdę mówiąc nie wiem :P Naciskam M na klawiaturze, wybieram teksturę i klikam' Apply to selection'. Która metoda 'się stosuje' - przyznaję, nie wiem.
The Frog

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Stycznia 2007, 20:22:18 »
Obie metody wybierasz z rozwijanej listy w zakładce Modify:

- Unwrap UVW - możesz dokładnie rozdzilić teksturę na poszczególne ściany modelu

- UVW Map - możesz zmieniać częstotliwość występowania tekstury na modelu, tak jak np. w przypadku płotu ustawić gęstość siatki itp.

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 266
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Stycznia 2007, 08:57:03 »
Ale ludzie co wy macie za problem?
Po co robic plot za pomoca plaszczyzn skoro sa modele gotowych przensel w folderze MODELS??
Ani to ladne ani latwe w robocie jest.
Łukasz Jachimek

hunter

  • Gość
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Stycznia 2007, 13:21:44 »
Cytat: "pozdze"
Po co robic plot za pomoca plaszczyzn skoro sa modele gotowych przensel w folderze MODELS??


Uwzględnij to, iż jest to po prostu marnotrawstwo FPS (np. jeden segment 8 poly, a takich segmentów trzeba wstawić 100).

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Lutego 2007, 21:27:25 »
Witam.
Tym razem prośba - sfociłęm wysięgniki stosowane do mocowania trakcji w kolejach piaskowych. Nie są to wszystkie typy ale myślę, że przy odrobinier pracy można "zrobić" brakujące z tych, które są. I właśnie - czy ktoś mógłby zrobić wysięgniki na podstawie przesłanych przeze mnie fotek? Wysłałbym na PW albo mejla, bo nie ma sensu zaśmiecać tym forum. Bardzo wielki plizz :)


Pozdrawiam
Damian

[edit]
Dobre duszki podpowiadają mi, że słupy też są troszkę inne - dałby radę ktoś coś z tym zrobić?? Będę wielce zobowiązany :)
The Frog

guest1206

  • Gość
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Lutego 2007, 22:15:08 »
No to ja się zgłaszam na ochotnika :)
Nie daje 100% gwarancji, że mi się uda, ale skoro brak chętnych do współpracy, to myślę, że lepiej spróbować coś zrobić, niż siedzieć z założonymi rękami i czekać na gotowe.
Co do zdjęć, to najlepiej będzie jak wyślesz mi je na maila.

Pozdrawiam,
Paweł.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Lutego 2007, 22:11:57 »
Witam!
Dzięki, poszło na mejla :)
The Frog

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Lutego 2007, 11:11:25 »
Witam!
Tym razem pytanie typu "Czy da się tak zrobić [w 3ds]". Jest taka sytuacja - jest plik ze scenerią (jeszcze nie wyeksportowany, czyli *.max). Jest też drugi plik *.max również ze scenerią. Chciałbym przekopiować grupę torów (np. stację) z jednego do drugiego ale tak, żebym mógł to potem do siebie dopasować żeby nie było, że pociąg jest na 'null track'. Da radę coś takiego zrobić? Próbowałem eksportować a później importować do drugiego pliku zaznaczenie, ale wyświetla mi to jako prostokąt i za bardzo się dopasować nie da ;(
Pozdrawiam
Damian


PS.
Jeśli ktoś wie to proszę o PW :)

[edit] Problem rozwiązany
The Frog

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Lutego 2007, 21:35:32 »
Witam!

Tym razem problem jest dziwny i nie znajduję żadnego rozwiązania ani nawet przyczyny tegoż problemu. Otóż symek uparcie nie wyświetla jednego z nasypów.

Jak widać nastawnia ewidentnie wisi w powietrzu.
Najciekawsze jednak jest to, że 3ds eksportuje ów nasyp do pliku (sprawdzałem, znajduje się tam) a symek nie chce go wyświetlić. I nie to, że nie wyświetla na nim tekstury - zdjęcie tekstur ujawnia brak linii siatki tego nasypu...
Co jest powodem takiego czegoś?

Pozdro
Damian

PS. Nasypu szukałem też w innych miejscach - nie widać go nigdzie...

PS. 2
Dlaczego tekstura tego słupa jest półprzeźroczysta?
The Frog

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Lutego 2007, 21:10:29 »
Okazało się coś dziwnego - nasyp jest tylko w zupełnie innym miejscu w scenerii - jakieś 2km od miejsca w którym powinien być. Co najdziwniejsze - nie jest to wina eksportu - patrzę sobie w plik *.scn i współrzędne są dobre. Przykład:
Wpis includa mastawni stojącej na nasypie:
include;pmppw/JCB.inc;JCB;-182.038;3.8;-696.28;-137.359;;end

Wpis jednego z trójkątów nasypu pod nim:
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial TpD-mol.bmp
-186.796 -6.0 -726.421 -0.152508 0.831535 -0.534126  0.25 0.0 end
-179.896 3.8 -714.743 0.125209 0.920473 -0.370207  0.25 0.25 end
-177.384 -6.0 -726.689 0.215293 0.776721 -0.591907  0.0 0.0
endtri


Efekt: widać na skrinie post wyżej - nasypu nie ma gdzie być powinien. Kto jest mi w stanie powiedzieć, gdzie tkwi błąd i jak go naprawić?
The Frog

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Lutego 2007, 21:30:52 »
Podejrzewam, że można to naprawić przesuwając w MAXie nasyp o te 2 kilometry w drugą stronę. Mi kiedyśzdarzyło się coś podobnego przy zmniejszaniu trójkątów w notatniku, tylko wtedy rozlazły się po całej scenerii.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Lutego 2007, 16:00:03 »
Problem ominięty.
Należało zmienić kolejność wczytywania obiektów w pliku *.scn. Includy musi ładować na końcu, po załadowaniu torów, trakcji i terenu. Nie wiem czemu tak, ale działa :)

Powyżej byczek na tle nieoteksturowanego JCB.
W oddali mosty na Białej Przemszy na trasie na Bór Górny
The Frog

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Marca 2007, 20:58:37 »
Mam pytanie - jak zrobić takie coś jak najmniejszym nakładem pracy (nie to że jestem leń ale tego jest po prostu dużo). Mianowicie chodzi mi o odciąg z wysięgnikiem. Mam nadzieję że jasno się wyraziłem. Jest include odciągu i do tego trzeba manewrując współrzędnymi dopasować wysięgnik czy może jest jakiś specjalny include? I jak zrobić bramkę, w której na jednym z słupów też jest odciąg? Z jednej albo z obu stron? Jest na to jakiś prosty sposób??

Pozdrawiam
Damian
The Frog

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Marca 2007, 21:25:20 »
Jest prosty sposób: Obecnie na kolejach piaskowych prawie nie ma sieci. Odwzoruj stan obecny. ;)

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Marca 2007, 21:56:39 »
Cytat: "hejnal"
Jest prosty sposób: Obecnie na kolejach piaskowych prawie nie ma sieci. Odwzoruj stan obecny. ;)

:]
No i czym będziesz jeździł? Tamarą, której nie ma nikt? Czy może M62? A może zrobisz sobie BR232?
A tak serio to takimi komentarzami nie zachęcasz mnie do dokończenia scenerii. A dopóki ja nie będę zadowolony dopóty nikt scenerii nie zobaczy. Tym bardziej bez mostów na JCB... A właśnie - jak one?? :> Chyba, że teżwychodzimy z założenia, że odwzorujemy stan przyszłościowy - mosty i tory zostały rozkradzione. Można tylko polatać po scenerii? :>
Pozdro
The Frog

pol102

  • Gość
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Marca 2007, 10:11:41 »
Żabek nie poddawaj się! Walcz uparcie z problemami żebyśmy kiedyś mogli się w końcu przejechać na Twojej scenerii. koledzy Cie podpuszczają żebyś nie robił trakcji żebyś szybciej wypuścił to swoje cudo ;p

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Marca 2007, 22:45:03 »
witam

jest na to sposób. Jak dodajesz odciąg bez żadnych słupów ani niczego to kozystasz z takich inców jak

-L-3d         lub    -R-3d
-L-3d13     lub    -R-3d13
-L-3k        lub    -R-3k
-L-3k13     lub    -R-3k13
-L]-3D       lub   -R]-3D
-L]-3D13   lub    -R]3D13
-L]-3K       lub    -R]-3K


pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Marca 2007, 18:04:42 »
Dzięki.
Myślałem, że jest jakiś łatwiejszy sposób... A może ja źle robię? Bo strasznie mi nie wychodzi trafienie odciągiem do końca trakcji i słupem do wysięgnika... Poza tym dalej nie wiem która część tego + który wyświetla się w 3ds jest która i po której stronie jest odciąg... A metoda prób i błędów odpada - wyeksportowanie trasy z 3ds zajmuje dobre 5 minut a odpalenie tego w symku więcej niż drugie tyle...
The Frog

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Marca 2007, 13:02:07 »
Cytat: "Żabek"
Dzięki.
Myślałem, że jest jakiś łatwiejszy sposób... A może ja źle robię? Bo strasznie mi nie wychodzi trafienie odciągiem do końca trakcji i słupem do wysięgnika... Poza tym dalej nie wiem która część tego + który wyświetla się w 3ds jest która i po której stronie jest odciąg... A metoda prób i błędów odpada - wyeksportowanie trasy z 3ds zajmuje dobre 5 minut a odpalenie tego w symku więcej niż drugie tyle...


wiem jest to niestety ciężkie te trafienie. Proponuje żeby zrobic osobną jakąś małą trase testową do odciągów i popróbowac z tymi odciągami nawet kopiujac części z twojej trasy. Przerabiac na testowej i potem dodawac. Tak tez można. Albo poprostu uczyc sie na testowych trasach wstawiac te odciagi.

pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Maja 2007, 15:06:36 »
Witam ponownie.

Taka mała prośba - jeśli ktoś zna się dość dobrze na memcella'ch i eventlauncher'ach to bardzo prosiłbym o kontakt na PW. Bardzo bym prosił :D
The Frog

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Sierpnia 2007, 15:48:27 »
Witam!

Mam pewien problem - przeszukałem Forum szukajką i całkiem sporo plików innych scenerii. Ale odpowiedzi nie znalazłem: jak zmusić kibek kierowany przez AI do zatrzymania się przy peronie i otwarcia drzwi?. Próbowałem wstawić W4n.inc z odpowiednim eventem przy torze. Efekt - event się wywołuje a kibel zamiast hamować - przyspiesza. I tyle go widzieli pracownicy których miał przewieźć...

Dzięki z góry

Damian
The Frog

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Sierpnia 2007, 17:10:50 »
Taki połowiczny i dziwny sposób to wstaw semafor gdzieś pod ziemią, aby nie było go widać i sterować AI poprzez sygnały S. Nie będzie w tym otwiernia i zamykania drzwi.

Dugi sposób zatrzymania pociągu, który robiłem, to przed przystanikem stopniowo ograniczać prędkość AI poprzez Velocity do torów przypisanych. Gdy na wjedzie na tor powiedzmy na ostatniej "drabince" ograniczenia np. 20 km/h dać z opóźnieniem event poprzez get lub put (nie pamietam) z ogrniczeniem do V=0, a z jeszcze większym opóźnieniem get, put z ograniczeniem do V max. Wtedy pociąg po jakimś określonym przez Ciebie czasie znowu ruszy. Nie pamiętam szczegółów, ale coś w ten deseń.
Tutaj również nie będzie otwierania/zamykania drzwi.
To tyle mojej wiedzy.

PS
A jak tam to o co Cię prosiłem na PW? :)

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Sierpnia 2007, 19:25:02 »
Też właśnie myślałem o tym z UpdateValues (bo chyba tak by trzeba) i do tego zatrudnić memcella jakiegoś, żeby się tylko kibel zatrzymywał a nie wszystko co popadnie :P

A jeszcze jest jedna sprawa, która mnie frapuje - otóż AI po otrzymaniu komendy SetProximityVelocity mówiącej o s1 na semaforze (takie coś dostaje z To z os1... zatrzymuje się przed tarczą ostrzegawczą... Potem rusza i znowu stop. I takimi hopkami dojeżdża do semafora. Czyżby AI nie znał przepisów/nie odróżniał To od semafora?
Event do toru przy To to (To)_sem_distinfo a przy semaforze (semafor)_sem_info czyli tak, jak być powinno...
The Frog

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Koleje piaskowe i problemy
« Odpowiedź #26 dnia: 03 Sierpnia 2007, 14:54:53 »
Zadam jeszcze jedno pytanie - czy jest jakiś sposób, żeby wyciągnąć z Dynamica jakieś informacje za pomocą eventów? Typu nazwa pojazdu czy coś takiego? Albo żeby kopiować informacje z jednego memcella do drugiego?
Pozdrawiam
Damian

Zamykam.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2007, 23:00:25 wysłana przez Akvin »
The Frog