Autor Wątek:  przetwornica i prędkośc :\  (Przeczytany 6370 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rabinowsky

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • http://www.dzwignice.republika.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
przetwornica i prędkośc :\
« dnia: 02 Grudnia 2003, 00:50:53 »
Witam i pozdrawiam!!!

Ja jak zwykle z pytaniami na które wszyscy tu obecni znają odpowiedzi (tylko ja nie)!
A więc pyt nr 1:
Do czego służy przetwornica - kiedy się ją stosuje i w jakich sytuacjach (czy na całej rasie ma być włączona czy tylko np. na stacjach) ??

pyt nr 2:
Jakie prędkości (max.) się stosuje przy wjeździe na stacje, na szlaku i przy manewrach ?? I jeśli nie ma żadnych innych znaków ograniczających prędkość (semafory i trójkątne białe tabliczki ;) ) to jaka jest maks prędkość ?

Wielkie dzięki za wyrozumiałość! Pamięć rzecz nietrwała (a zwłaszcza moja)

Pozdrowionka dla całego składu maszyny i reszty z forum!!!
Rabinowsky Sp. ZON

Tomek

  • Gość
przetwornica i prędkośc :\
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Grudnia 2003, 01:21:13 »
Witam,

Wiec tak:

Odp numer 1.

Przetwornica to jest nic innego jak "alternator" w samochodzie.  Sluzy ona do zasilania akumulatorow oraz reszty ktora jest zwiazane z kontrola i sterowaniem lokomotywa.  Zawsze ma byc wlaczona bo inaczej jak sie akumulatory rozladuja to padnie wszysto, wlacznie z pantografami.  Jak ktos pisal wczesniej, sprezarka do pantografow jest zasilana przetwornica/akumulatorami.  To sam sie dzieje jak alternator wysiadzie w samochodzie, pojedzisz kawalek i tyle.

Odp numer 2:

Predkosci maksymalne sa zalezne od: ograniczenia, i szybkosci szlakowej ktora jest podana w rozkladzie jazdy sluzbowej oraz na znaku W cos tam na wyjezdzie.  Czarna tabliczka kwadratowa z szybkoscia na niej w dziesiatka km/h.

Co do manewrow to sam sie zastanawiam, ja zawsze jezdze nie wiecej niz 40 km/h.  Jest to szybkosc maksymalna ktora mozna wjechac na standartowy rozjazd w bok.  Niech ktos to lepiej moze skomentuje, moze Ty Orelikon?

Predkosc max na wjezdzie na stacje jest zalezna od sygnalu podanego na semaforze wjazdowym, lub tak zeby sie zatrzymac na koncu peronu przy znaku W cos tam :-) bialy krzyz.

Predkosc max na szlaku zalez od tego co pisalem u gory, sprawdz SRJ.

Nie ma za co dziekowac, ja sie nie znam na programowaniu, wiec pomagam jak moge, a ze lubie tlumaczyc i gadac wiec pisze odpowiedzi :-)

Pozdrawiam,

Offline OERLIKON

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
przetwornica i prędkośc :\
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Grudnia 2003, 03:00:38 »
Cytat: "Tomek"
Witam,

Wiec tak:

Odp numer 1.

Przetwornica to jest nic innego jak "alternator" w samochodzie.  Sluzy ona do zasilania akumulatorow oraz reszty ktora jest zwiazane z kontrola i sterowaniem lokomotywa.  Zawsze ma byc wlaczona bo inaczej jak sie akumulatory rozladuja to padnie wszysto, wlacznie z pantografami.  Jak ktos pisal wczesniej, sprezarka do pantografow jest zasilana przetwornica/akumulatorami.  To sam sie dzieje jak alternator wysiadzie w samochodzie, pojedzisz kawalek i tyle.

Odp numer 2:

Predkosci maksymalne sa zalezne od: ograniczenia, i szybkosci szlakowej ktora jest podana w rozkladzie jazdy sluzbowej oraz na znaku W cos tam na wyjezdzie.  Czarna tabliczka kwadratowa z szybkoscia na niej w dziesiatka km/h.

Co do manewrow to sam sie zastanawiam, ja zawsze jezdze nie wiecej niz 40 km/h.  Jest to szybkosc maksymalna ktora mozna wjechac na standartowy rozjazd w bok.  Niech ktos to lepiej moze skomentuje, moze Ty Orelikon?

Predkosc max na wjezdzie na stacje jest zalezna od sygnalu podanego na semaforze wjazdowym, lub tak zeby sie zatrzymac na koncu peronu przy znaku W cos tam :-) bialy krzyz.

Predkosc max na szlaku zalez od tego co pisalem u gory, sprawdz SRJ.

Nie ma za co dziekowac, ja sie nie znam na programowaniu, wiec pomagam jak moge, a ze lubie tlumaczyc i gadac wiec pisze odpowiedzi :-)

Pozdrawiam,


Pozdr.dla kol.Tomka




Więc tak:
1)Przetwornica oczywiście ładuje baterie(lokomotywa jest sterowana nap.110 v-),ale najważniejsze jest chłodzenie silników trakcyjnych!,które ona chłodzi,na EU07 i przetw przypada na 2 silniki a na ET22 1 na trzy.chyba nie trzeba opisywąć budowy itp.(jest to silnik,ktory na wale wirnika ma umieszczoną prądnicę szeregową bocznikową  podającą napięcie do 115V,wraz z prostownikami.Natomiast co do sprężarki to na EU07 pracuje ona na 110V-,a na "byku" na 3000V.
2)Na manewrach szybkość obowiązuje do 25km/h!!!!!!!! chyba że regulamin stacji/grupy mowi inaczej(przeważnie 20km/h),jezeli maszynista pojazdu trakcyjnego zostanie powiadomiony(podczas manewrów)-jadąc lok.luzem) iz droga na jego przebiegu jest "wolna"to na torze wolnym-między rozjazdami szybkość moze wyniesc do 40km/h.
przy manewrach z ludźmi do 15km/h,przy cofaniu z wagonami bez pilota do 5km/h itd.itd...(R1-mowi o tym).
Natomiast co do szybkości na szlaku to jest tak:
1)Ostrzezenia czasowe (rozkaz pisemny ''O"-dawniej (szczególny)
2)WOS-ostzrezenia stałe.
3)Służbowy rozkład jazdy.
z tym ze-jezeli cos jest czasem namieszane-a sie zdarza to zawsze nalezy jechac najmniejszą szybkoscią.....
A semafory-są najwazniejsze-tylko ze jezeli np.semafor pokazuje wjazd na 40 lub wyjazd np.na 100,a na szlaku między semaforem np.wyjazd na sto a następnym np.S2,jest ograniczenie np.do 70km/h---to nalezy jechac 70!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Przy wjezdzie na blokade samoczynną z blokoady polsamoczynnej na sygnal Sz szybkosc wynosi 20km/h do semafora nastepnego
Przy wjezdzie na blokade polsamoczynną z blokady SBL szybkosc wynosi 40km/h do nast.semafora.
co do 40km/h na standardowy rozjazd w bok-tak prawda,ale niestandardowy np.na CMK to wtedy 60km/h--ale musi byc pomaranczowy pasek pod sygnałami głównymi semafora.
Mechanik PKP Cargo Gliwice. ZT (Katowice)