Autor Wątek:  Zima zawitała w symku:)  (Przeczytany 24865 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Zima zawitała w symku:)
« dnia: 19 Grudnia 2006, 12:20:28 »
Witam:) Cos tej zimy nie widac, lecz w symku juz jest. Zrobilem takiego Packa z texturami zimy. W paczce znjedziecie plik textowy z którym mozna by sie zapoznac. Zamiszczam tutaj pare skrenów  jak to wygalda:

Wyjazd z Nowego Świata(linia546)
Gdzie tam na lini546
Gdzieś tam dalej na lini546
Krzyzowa,szlak
Wyajzd z Drawowa(Krzyzowa)
Szlak do Bochni
W Bochni na ET22

Paczka:
http://eu07.pl/download/2006/26cj-zima_pack.rar

wpis mgly
atmo 0.60 0.70 0.85 0.0 500.0 0.60 0.70 0.85 endatmo
light -500 500 200 0.43 0.45 0.49 0.95 0.94 0.90 0.55 0.52 0.50 endlight

Parametr pogrubiony mozna edytowac zwiekszjac go lub zmiejszajac (im bedzie mniej tym gorsza bedzie widocznosc (wieksza mgla). Nie dawac wiecj nic 1100)

//-----------------------------------------------
wpis na taki bardzo szaary dzien:)
atmo 0.3 0.35 0.4 100 1000 0.31 0.36 0.41 endatmo  //lepsze
//atmo 0.0 0.0 0.1 10 150 0.1 0.1 0.1 endatmo
light -100 100 50 0.2 0.15 0.15 0.20 0.25 0.24 0.20 0.65 0.64 0.60 endlight
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2008, 16:30:15 wysłana przez Akvin »
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Grudnia 2006, 15:21:32 »
Bardzo fajny dodatek. Mam jednak jedno pytanie - co trzeba zrobić żeby mieć jeszcze otexturowane niebo? Bo widze na screenach, że takie coś jest.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Grudnia 2006, 15:46:53 »
te textury nieba sa dostępne w paczkach z nowym exe

to jest temat o nowym exe

http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=4531

pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Grudnia 2006, 15:58:54 »
Cytat: "adsim"
co trzeba zrobić żeby mieć jeszcze otexturowane niebo?

Trzeba cierpliwie czekac, Kolego:)

Cytat: "JONIN_EZT"
te textury nieba sa dostępne w paczkach z nowym exe

Niestety, ale nie chodzi o to exe. Jak wyzej pisalm, trzeba jeszce poczekac na odpowiednie exe;)
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Grudnia 2006, 16:35:50 »
Trzeba by pomyslec jak zrobic by:
Miec obie werrsje tras w 2 sceneriach moze jakis programik? co by np z zipa wypakowywal odpowiednie tekstury? pamietacie scenerie w mechaniku? wszystko polegalo na wypakowaniu odpowiedniej paczki z teksturami. Ten programik moglby sie nazywac sezon.exe lub podobnie.

Procedura mogła by być nastepująca:

uruchamiamy zeson.exe. Program pyta "wybierz scenerie: i tu mógł by być wybór (zima lato jesien wiosna) po wybraniu program dokonuje wypakowania i zastapienia plików. nastepnie program uruchamia w sposób automatyczny plik start.exe po czym reszta odbywa się tradycyjnie. I nie koniecznie archiwuyum musi zawierac tekstury z katalogu TEXTURES mógłby też zawierać tekstury pojazdów i tez je podmieniac. Jednym słowem podmieniłby to co mu kazemy (to co zawierało by archiwum. Co wy na to?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

hunter

  • Gość
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Grudnia 2006, 17:00:09 »
Cytat: "EP08_015"
uruchamiamy zeson.exe. Program pyta "wybierz scenerie: i tu mógł by być wybór (zima lato jesien wiosna) po wybraniu program dokonuje wypakowania i zastapienia plików. nastepnie program uruchamia w sposób automatyczny plik start.exe po czym reszta odbywa się tradycyjnie. I nie koniecznie archiwuyum musi zawierac tekstury z katalogu TEXTURES mógłby też zawierać tekstury pojazdów i tez je podmieniac. Jednym słowem podmieniłby to co mu kazemy (to co zawierało by archiwum. Co wy na to?


Można zrobić modyfikacje startera. Wybieramy scenerię z listy oraz porę roku, która jest w kilku katalogach: textures_lato, textures_jesien, etc. Po kliknięciu Uruchom program, folder textures_pora roku, którą wybraliśmy, zmienia nazwę na textures a po zakończeniu programu wraca do pierwotnej postaci.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Grudnia 2006, 17:11:21 »
To też nie głupie, lecz puki co nikomu sie nie udalo usunac błędu ze start.exe polegajacego na wybraniu skladu do prowadzenia. Hunter wiesz o co mi chodzi. Jak sie to usunie to dopiero mozna zaczac sie bawic. I jak to zwykle bywa maly blad a powoduje tyle problemow tak jak z eu07.exe rok zajelo chyba dojscie do bzdurnego bledu z z1. Na szczescie mamy to za soba uffff.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Grudnia 2006, 17:47:56 »
MKaczy, podziwiam, dobra robota. W końcu zima w symku i to jeszcze jaka :)
Co do programiku, moge na szybko napisać, tylko potrzebuje, aby ktoś dał mi gotowca linii komend do winrara, aby rar się wypakował. Wtedy, to napisanie takiego programiku, to kwetsyja jeno poł godziny max. Można polecieć pomysłem Huntera, ale z winrarem bardziej mi się podoba, ale z kolei minus winara, to że nie każdy go musi mieć.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Grudnia 2006, 18:12:41 »
Pomysl huntera jest chyba najlepszy. Własnie będziemy np mieli 4 katalogi. textures textures_zima/wiosna/jesien i sprawa polegala by na zmianie nazw katalogow bez ingerowania w pliki. Warto by ten program takze umiał uruchomic meteo.exe (zmiana pory dnia) oraz start.exe. Wiem wiem przynudzam jednak szkoda ze nie znam programisty.co by mógł takie sprawy porobic. Niby małe detale ale bardzo uatrakcyjnia symka.

Gdyby tak się przypatrzec to... programik mógłby zmieniac nie tylko pore roku wg powyzszych wytycznych huntera, takze pore dnia w sensie zmiany nieba a takze godziny jazdy czyli wykorzystując parametr z exe "time"

I jedą ikoną tzn tego "magicznego" programu mozna by w pełni obsługiwać symka bez bawienia się przynajmniej 3 osobnymi ikonami programów. Mogło by to stanowić całość.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Grudnia 2006, 22:03:59 »
Cytat: "EP08_015"
I jedą ikoną tzn tego "magicznego" programu mozna by w pełni obsługiwać symka bez bawienia się przynajmniej 3 osobnymi ikonami programów. Mogło by to stanowić całość.
Trzeba by napisać od nowa starter, wraz z tymi wszystkimi dodatkami, a to może być bardzo czasochłonne. Osobiście uważam, by dopracować EU07.exe, a te kwestie zostawić narazie tak jak są, bo przy EU07.exe jest pewnie wiele roboty, która może przynieść więcej efektów, niż tylko wygodną obsługę/uruchamianie.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Grudnia 2006, 23:17:17 »
Ja bardziej myslalem o tym by jeden program mogl uruchamiac reszte programow. Zawieral by tylko procedure uruchomienia tamtych z ladnym wygladem. Uruchamiamy sezon.exe ustawiamy pore roku nastepnie ten program uruchamia meteo.exe ktory ustawi nam niebo odpowiednie dalej program ma procedure uruchomienia start.exe jednoczesnie nam zamyka programy meteo o sezon a dalej po staremu operujemy w start.exe.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

hunter

  • Gość
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Grudnia 2006, 14:17:32 »
Dobra, 15 minut roboty i mamy efekt :-)
http://www.kolej.banda.pl/download/maszyna/maszyna_zmiana_por_roku.zip
lub
http://eu07.pl/download/2006/26ck-maszyna_zmiana_por_roku.zip

Krótko wytłumaczę jak to działa.
Mamy 4 katalogi - "textures", "textures_wiosna", "textures_jesien", "textures_zima". W każdym folderze jest pliczek "!dontremove.txt", gdzie wklepana jest nazwa pory roku, np. lato. W programiku wybieramy porę roku, którą chcemy mieć w MaSzynie. Program odczytuje ten plik i nadaje folderowi "textures" nazwę "textures_to co jest w środku pliku", a "textures_wybrana" pora roku na "textures". Dla niektórych może być to niezrozumiałe :) Ale ważne, że spisuje się bez problemów. Po zainstalowaniu paczki, folder textures będzie dla programu folderem z latem. Gdy w textures mamy np. zimę, a w programie też wybierzemy zimę, nic się nie dzieje. Paczkę ściągamy i wypakowujemy do głównego katalogu z MaSzyną metodą "Wypakuj tutaj".

UWAGA! Przed chwilą zmodyfikowałem paczkę, ponieważ wkradł się drobny błąd do pliku exe. Proszę o pobranie pliku jeszcze raz. (15:02)
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2008, 16:27:07 wysłana przez Akvin »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Grudnia 2006, 15:13:58 »
Konkurencja dla Huntera:)

link:http://eu07.pl/download/2007/27ck-pora_roku.rar

Programik pora_roku.exe ma dwie funkcje.
1)Zmienia porę roku (lato,zima)
2)Uruchamia zewnętrzne programy (np. start.exe,zmieniacz dynamic,atmo.exe itp)

Insrtukcja obłsugi:
1)Wgrać program do katalogu głównego maszyny
2)Wgrać pliki konfiguracyjne pora_roku.ini i programy.ini do katalogu głównego maszyny
3)Do katalogu textures dodać katalogi Zima i Lato wraz z zawartością.
4)Przed uruchomieniem programu można dokonać zmian w plikach konfiguracujnych:
a)plik pora_roku.ini zawiera listę tekstur, które będą kopiowane z podkatalogu Lato/Zima do głównego katalogu tetextures. Lista plików może być zmieniana, a punktem odniesienia jest katalog tekstures
b)plik programy.ini służy do konfigurowania uruchamiania zewnętrzynych programów.
Ma on postać, że w jednym wierszu są 3 dane przedzielnoe przecinkami np.

Starter,start.exe,0 

gdzie:
Starter-będzie się wyświetlał przycisk o takiej nazwie
start.exe-program jaki ma być uruchomiony
0-tu można wpisać 0 lub 1
gdy wpisze się 0, to po uruchomieniu tego programu, program pora_roku.exe zniknie z paska zadań
gdy wpisze się 1, to po uruchomieniu tego programu, program pora_roku.exe będzie nadal na pasku zadań
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2008, 16:27:45 wysłana przez Akvin »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Grudnia 2006, 15:17:39 »
A mamy tekstury jesienne/wiosenne ?

hunter

  • Gość
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Grudnia 2006, 15:20:45 »
Cytat: "Mariusz1970"
a)plik pora_roku.ini zawiera listę tekstur, które będą kopiowane z podkatalogu Lato/Zima do głównego katalogu tetextures. Lista plików może być zmieniana, a punktem odniesienia jest katalog tekstures

Hmm. A co powiesz, jak muszę kopiować 400mb tekstur i za każdym razem zmieniać listę (dla jednej trasy taka, dla drugiej taka)?

Cytat: "Český_Krtek"
A mamy tekstury jesienne/wiosenne ?

Stworzone na przyszłość :)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Grudnia 2006, 15:24:32 »
Jakie 400 Mb??
Zajrzyj do środka, przemyśl, a później pisz!
W tej chwili jest:
Podkatalog Lato-15MB
Podkatalog Zima-17MB (tyle zawierała paczka MKczego
Nie trzeba dostosowywać do każdej trasy.
Lista plików, to lista plików z paczki MKaczego.
Chyba jasne co?

hunter

  • Gość
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Grudnia 2006, 15:44:07 »
Cytat: "Mariusz1970"
Zajrzyj do środka, przemyśl, a później pisz!
Chyba jasne co?

Ej, no spokojnie.

Cytat: "Mariusz1970"
Podkatalog Lato-15MB
Podkatalog Zima-17MB

No, tylko że ciągłe kopiowanie zmniejsza szybkość systemu do jego ponownego uruchomienia (bynajmniej u mnie tak jest).

Cytat: "Mariusz1970"
Lista plików, to lista plików z paczki MKaczego.

Ja uwzględniałem jeszcze do tego tekstury z budynkami.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Grudnia 2006, 15:46:47 »
aj tam, te 17 MB kopiuje u mnie na 800 Mhz w ciągu około 5 sekund, a zaoszdzędzamy miejsca na dysku. Tutaj też można uwzględnić tekstury bydynków.
Nie ma nic za darmo. Wolę, aby w stanie spoczynku oszczędzać miejsce na dysku, bo u mnie są tylko pliki potrzebne, a u Ciebie domniemam, że wszystkie z katalogu tekstures.
Więc teraz u mnie dodatkowe miejsce na dysku to 15+17 MB, a chyba u Ciebie 2xcały katalog teksures (u mnie byłoby dodatkowo 210 MB).
Jeżeli ktoś się uprze, to dobra niech doda budynki, niech kopuje nie 5 sek, tylko 1 minute, przecież zmianę zima/lato z praktycznego punktu widzenia nie dokonujemy za każdym razem uruchamiałąc symka (raczej 2 razy w roku).
Ponadto dodałem funcje, o które prosił Epek.

W sumie jest wybór, Twój, mój, więc niech użytkownicy sami sobie dokanają wyboru.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Grudnia 2006, 18:11:14 »
Super sprawa mariusz extra to działa. Mariuszu widzę że znasz się na tych programikach mam więc prosbe. Czy podobnie na bazie meteo.exe moglbys stworzyc programik time.exe? Wiesz chodzi mi o to iż w time exe by się wklepywało dane potrzebne do funkcji time nowego exeka bez koniecznosci wklepywania pory w scenerie. Bylo by to na zasadzie:

w dowolnej scenerii bylby wpis:
include time.inc end


Program by modyfikował tylko tego inca. Nie trzeba by było już wpisywać tego recznie.

Wiem wiem że marudze.... ale to niejednym ułatwiło by zadanie.


Hunter teraz do ciebie słówko :)

Hunter w twojej wersji menadzera pory roku pojawia sie "eror113" co to oznacza?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Grudnia 2006, 18:20:09 »
Zrobię ten Timer, ale dopiero po nowym roku -brak czasu i muszę poczekać również na wene, (chyba, że mnie ktoś uprzedzi np. Hunter:))
Poweidz mi Epek, czy lepiej poprzez include, czy na żywca w scn.
Jeżeli zdecydujemy się na inca, to kolejne pytanie, czy program ma w scn dopisywać include, czy to już ręcznie i następna sprawa, jak include, to co z time w scn już wpisanych sceneriach. Można zrobić automat, tylko opisz jak ma to ma według Ciebie działać (te pytania, które zadałem).

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Grudnia 2006, 18:49:50 »
Cytuj
Poweidz mi Epek, czy lepiej poprzez include, czy na żywca w scn.
myslę że poprzez includa.

Cytuj
Jeżeli zdecydujemy się na inca, to kolejne pytanie, czy program ma w scn dopisywać include,
- nie ponieważ wpiszemy go ręcznie.

Cytuj
następna sprawa, jak include, to co z time w scn już wpisanych sceneriach
- będzie trzeba to usunać np poprzez ukosniki //

Cytuj
Można zrobić automat, tylko opisz jak ma to ma według Ciebie działać (te pytania, które zadałem).
- tu już pozostawiam to programiście, jednak opis działania mógłby byc nastepujacy:

Uruchamiamy program pora_dnia.exe (moze to też za nas zrobić twój starter pory roku).

Program domyslnie będzie miał wpisane parametry takie jak na każdej scenerii bez parametru time.

W oknie programu będziemy mogli wpisać parametry wg wytycznych ABU

cytuje:

Cytuj
Zmiana pierwsza: w scenerii po definicji atmosfery można wpisać:
Kod:
time 10:30 6:00 20:00 endtime  


gdzie:
10:30 - godzina rozpoczęcia gry,
6:00 - przybliżona godzina wschodu słońca,
20:00 - przybliżona godzina zachodu słońca.


To daje mozliwość ustawienia np czasu zimowego np obecnie wschod slonca mamy okolo godziny 08:00 a zachod okolo godziny 16 czyli wiadomo kiedy bedzie sie rozjasniac a kiedy sciemniac.

i tu program nas moze zapytac USTAW GODZINE WSCHODU SŁOŃCA ustawiamy np 08:00 potem dalej w oknie USTAW GODZINE ZECHODU SLONCA  i wpiszemy np 17:00 pozniej zapyta nas o godzine startu symulacji i wpiszemy np 20:00. I to wsio jak powpisujemy te dane i klikniemy w przycisk "ustaw pore" program zbuduje nam plik inc lub zmodyfikuje, oczywiście inc ten musi byc w katalogu scenery; po czym nastapi wyłaczenie programu zgodnie z plikiem programy.ini

Jeden minus tego wszystkiego to taki iż będziemy zmuszeni dokonac zmiany w sceneri dodajac linijka include time.inc end jednoczesnie usuwajac wpis na sztywno np :   time 10:30 6:00 20:00 endtime  

I teraz wazna rzecz. Jesli będziemy chcieli mieć godzine domyslną bez parametrów time to plik time.inc musi byc czyszczony.

Jesli chodzi o wpisywanie bezposrednio do scenerii takiej linijki time to powiem szczerze że niewiem jak tego dokonac i jakby to mialo dzialac. Ludzie na dyskach maja wiele scenerii. I niewiem jak program miałby dokonywac takich wpisow. Oczywiście było by o wiele łatwiej ale jak tego dokonac? deklarujac w pliku ini liste scenerii objętych zmianami pory?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Grudnia 2006, 19:20:19 »
Dostanie się nam za OT.
1)Na żywca w scn:
a)Program zapyta w jakies scenerii dokonać zmian i sprawidzi czy ma komedne Time, jak ma to ją zmieni, jak nie ma to ją dopisze
2)Poprzez includa
a)program sprawidzi w scn czy ma komedne Time, jak ma to ją zaremuje poprez //
b)program sprawidzi w scn czy ma wpisanego inc time. Nie ma to musi dopisać
c)program przechodzi do includa i zmienia parametry

Jak z tego wynika, dla pełnego automatu program dla punktu 2 ma więcej zajęć.
Ponadto wpis w inc. skutkuje, żę we wszystkich trasach będziemy mieli to samo ustawienie. Dopisanie na żywca w scn, to każda scn będzie miała swoje usatwienie.
Można zrezygnować z automatu i program modyfikuje tylko tego inca, a rećznie w scn trzeba dopisać inc i ewentualnie zaremować time w scn. To z punktu widzenia programisty jest najprostrze.


Mogę napisać tak czy siak czy owak, ale daj ostateczną odpowiedź. Nie spieszy się, bo jak powiedziałem zabiorę się za to po nowym roku.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Grudnia 2006, 19:40:38 »
A ja żeby uruchomić zimę skopiowałem symka drugi raz i wywaliłem niepotrzebne rzeczy... fakt 1gb piechotą nie chodzi, ale przynajmniej nie trzeba się bawić w jakieś pierdoły. Wg mnie dobre rozwiązanie dla graczy z dużą pojemnością dysku...

Offline programista

  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #23 dnia: 21 Grudnia 2006, 21:02:58 »
Czemu mam fps 0,68 w zimie ?? Mój komp athlon 2000 + 512 mb ram ati radeon 9200 se 128 mb nowe sterowniki do grafiki .

Offline pudel

  • Wiadomości: 111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Grudnia 2006, 21:32:26 »
Cytat: "programista"
nowe sterowniki do grafiki .


jak nowe?? z tego co wiem do tak starej kart mozna uzyc sterow max 6.7 czy 6.8 bodajze nie pamietam musisz poczytac release notes na stronie ati

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Lutego 2007, 14:42:53 »
jeździłem przez okres zimowy na texurach zimowych, nadszedł najwyższy czas na zmiane na textury letnie i wywala mi taki błąd: http://img20.imageshack.us/my.php?image=97040953ch5.png

Po zignorowaniu go i uruchomieniu programu mam tylko część textur zamienionych na letnie. Wygląda to tak:
http://img182.imageshack.us/my.php?image=43745909sp7.png

Proszę o pomoc:)
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Lutego 2007, 15:41:18 »
Ciężko mi powiedzieć. Coś macie skaszanione, tylko nie wiem co.
Najlepiej zróbcie tak:
w katalogu głównym maszyny jest plik pora_roku.ini. Zróbcie kopie tego pliku i edytujcie go. Tam jest zawartość plików, które trzeba przekopiować z podkatalogu zima/lato to katalogu głównego tekstures. Poprzez skaracanie zawartości pliku ini będzie można dojść, przy której podmiance program się wysypuje. Parę prób i będzie wiadomo. Najlepiej dzielenie na połówy, później połowwy na połowowy itd.. , albo co dziesiąty.
Jak już będzie wiadomo, o który plik chodzi to wtedy należy się zastanowić co z tym zrobić. Może nie macie jakiegoś podkatalogu w tekstures, albo jakiś plik w tekstures jest ma status tylko do odczytu.
Dajcie znać co wyszło.

Offline Wojcio1991

  • Wiadomości: 136
  • Pozdrowienia z E20!!!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
naprawione
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Lutego 2007, 17:23:01 »
witam. naprawiłem problem w dosc nietypowy sposób. otóż pliki z katalogu zima umieściłem w głównym folderze 'textures'. gdy tak zrobilem docelowo otwiera mi sie sceneria zimowa, ale gdy zmienie sobie w zmieniaczu pór roku na lato to otwiera sie lato!! oczywiscie wczesniej zrobilem kopie wszystkiego żeby czegos nie zawalic. Air jak chcesz to spróbuj tak ale u ciebie był problem z otworzeniem lata a u mnie z otworzeniem zimy, wiec przekopiuj sobie pliki z latem.

pozdrawiam
Zapraszam na stronę łowickich miłośników kolei
http://www.kolejowy-lowicz.eu/

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #28 dnia: 25 Lutego 2007, 17:33:26 »
Mnie się nie podoba ten sposób. Mimo wszystko ten, o którym pisałem jest lepszy, bo można dojść do przyczyny, a nie leczyć w dziwny sposób skutki.
W sumie dziwne zjawisko, bo nikt więcej oprócz Was nie narzeka.
Mógłbym coś pogrzebać w kodzie, ale wywaliłem już źródła.
O ile pamiętam była rozbieżność co do jednego pliku w lato był o jeden plik mniej niż w zimę lub odwrotnie. Dodałem funkcje, że przed kopiowaniem danego pliku pobranego ze zbioru pora_roku.ini sprawdza czy taki plik istnieje. Jeżeli istnieje, to dopiero bierze się za kopiowanie danego pliku. Może coś w tym względzie jest nie tak np. ja to testowałem na Win98, może jakieś cuda się dzieją, gdy jest inny "dziwny system". Niezleleżnie od sytemu, można poprzez edycję pliku pora_roku.ini tak w nim poszperać, że dojdzie się do tego co jest przyczyną.
Radzę tak zrobić.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Zima zawitała w symku:)
« Odpowiedź #29 dnia: 20 Grudnia 2007, 20:35:22 »
Witam, ponieważ od ostatniej wydanej paczki doszło trochę drzew i zimia średnio wyglądała, poprosiłem MKaczego o dorobienie pozostałej części drzewek (serdeczne dzięki).
Oto link do programiku pora_roku:

http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/pora_roku.rar
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2008, 16:14:37 wysłana przez Akvin »